Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Foreign Currency Account
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 11/11-2015 14:45
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Girobank skrev: Virksomheder eller retshandelen personer registreret i udlandet eller i Thailand kan åbne fremmed valuta indlånskonti i nogen af 14 valutaer. Den udenlandske valuta Deposit-konto er en bekvem måde at isolere din virksomhed fra valutarisici, mens hvis du modtager indtægter i fremmed valuta vil du spare på transaktionsgebyrer. Kontoen giver dig også mulighed for at handle hurtigt, når valutakurserne bevæger sig i din favør. En fremmed valuta depositum konto kan åbnes som en opsparing, fast depositum eller løbende poster. Du kan overføre penge til din lokale baht konto, til en oversøisk konto. Den mindste oprindelige indskud er USD 5.000 eller tilsvarende i anden valuta. sådan står der skrevet på Johns link. Girobank du har overset at JohnBKK linkede forkert. |
|
|
Girobank |
Lagt på d. 11/11-2015 15:05
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 527 |
Uanset om du er en udlænding eller thailandsk statsborger, kan du åbne en fremmed valuta indlånskonto i en af 14 valutaer. Dette er en praktisk måde at beskytte dig mod valutarisici, spare på transaktionsgebyrer, hvis du modtager indtægter i fremmed valuta, og handle hurtigt, når valutakurserne bevæger sig i din favør. En valuta konto udenlandsk kan åbnes som en opsparing, fast depositum eller kan tilgås løbende poster og online ved Bualuang iBanking at se kontosaldi og overføre penge til din lokale baht konto. Du kan også overføre penge til en oversøisk konto eller trække udenlandske pengesedler fra din konto. Den mindste oprindelige indskud er USD 1.000 eller tilsvarende i anden valuta. Her så den for private, 1000 dollar er da også en slags penge for en dansker. Når man har læst flere gange hvor besværligt det er at åbne en alm. bankkonto til de lokale penge, så er det nok heller ikke så nemt at åbne en valutakonto?? Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 11/11-2015 15:08
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Det får vi se om et par dage, jeg vil gå i banken i morgen og høre om det er muligt.. |
|
|
johnhelt |
Lagt på d. 11/11-2015 15:11
|
Øvet medlem Antal indlæg: 118 |
ja, Johnbkk, du skal så lige have mere end THB30,000 så kommer måske til at knibe |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 11/11-2015 15:34
|
Åh, mon ikke jeg klarer den ved at charme mig ind på en lille Thai steg? Jeg er jo en flot fyr, altså ud på eftermiddagen når bagskiden er feset nogenlunde af, hehe! |
|
|
milex |
Lagt på d. 11/11-2015 16:31
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
Måske nogle kan forklare mig hvad fidusen skulle være ved en sådan konto?. Ok, man kan reagere hurtigere ved kursudsving - men hvem kender dem? Det tager 2 dage at overføre fra dansk bank (DKK) til thailandsk bank (Baht) . Og et vist veksel-gebyr/kurstab slipper man jo aldrig for når der skal udtages fra en en sådan thailandsk DKK-konto til THB-/konto/kontanter. Jeg kan forstå det vil være en fordel hvis man får sin løn/ydelse udbetalt i en given valuta og gerne vil bibeholde denne valuta til senere brug. Men den dag den skal omsættes i en anden valuta, hvor er så fordelen. Plse forklar???? |
|
|
Girobank |
Lagt på d. 11/11-2015 21:24
|
Nu venter jeg også på at valutaeksperterne kommer på banen med en kanongod forklaring på hvad en sådan konto skal gøre godt for en alm. dansk turist eller fastboende dansker i Thailand? Måske Click kommer med de vise forklaringer om det? Mae Phim, Klaeng, Rayong
|
|
Anjin |
Lagt på d. 12/11-2015 09:01
|
Øvet medlem Antal indlæg: 170 |
JohnBKK skrev: Åh, mon ikke jeg klarer den ved at charme mig ind på en lille Thai steg? Jeg er jo en flot fyr, altså ud på eftermiddagen når bagskiden er feset nogenlunde af, hehe! @JohnBkk Venter spændt på hvordan det gik. Jeg er helt overbevist om, at med din charme , udstråling og dit altid vindende væsen, så vil det lykkedes for dig, at få ok til åbning af en sådan konto, uanset om du måtte opfylde de USD 1000 , det ser de bare bort fra i dit tilfælde om nødvendigt |
|
|
Mukke |
Lagt på d. 12/11-2015 09:55
|
Øvet medlem Antal indlæg: 378 |
Girobank skrev: Nu venter jeg også på at valutaeksperterne kommer på banen med en kanongod forklaring på hvad en sådan konto skal gøre godt for en alm. dansk turist eller fastboende dansker i Thailand? Måske Click kommer med de vise forklaringer om det? Den er totalt ligegyldig, hvis man ikke handler med valuta eller andet dovenskab, men hvis man lyster er det overhovedet ikke noget problem.. Det er bare at gå i banken.. Undre mig lidt over denne hang efter tilfredsstillelse i så henseende, men fred være med dette, hvis man kan få tilfredsstillelse af dette, så er man jo som pensionist blevet rigere ud i dette. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 12/11-2015 10:06
|
Jeg skylder ikke en forklaring til nogen, hverken til girobank ell. milex, ikke med den tone der udvises! Hvis I ikke skal bruge sådan en konto, så hold jer fra tråden, tak.. Redigeret af JohnBKK d. 12/11-2015 10:21 |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 12/11-2015 11:14
|
JohnBKK skrev: Jeg skylder ikke en forklaring til nogen, hverken til girobank ell. milex, ikke med den tone der udvises! Hvis I ikke skal bruge sådan en konto, så hold jer fra tråden, tak.. JohnBKK - det er helt korrekt og hvis du oensker at oprette en DKK konto i en thailandsk bank og du spoerger om det ene og det andet kan jeg ikke se hvorfor nogle medlemmer her i TP har ondt af det. Det er nok der miseren ligger. |
|
|
Girobank |
Lagt på d. 12/11-2015 11:30
|
Jeg spørger bare, hvad skal en sådan valutakonto bruges til af en privatperson? Det er nogen ganske andet med et firma, der både køber og sælge i samme valuta, da er en valutakonto ganske god at have. Mae Phim, Klaeng, Rayong
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 12/11-2015 11:48
|
Girobank skrev: Jeg spørger bare, hvad skal en sådan valutakonto bruges til af en privatperson? Det er nogen ganske andet med et firma, der både køber og sælge i samme valuta, da er en valutakonto ganske god at have. Det afhaenger af personens privat oekonomi. Meget enkelt. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 12/11-2015 12:10
|
Jeg er uforstående mht. de undrende spørgsmål om hvorfor..Thailand er da helt oplagt at placere sine penge i en anden valuta end THB. Der er militærdiktatur på 2. år, og det bliver ved lang tid endnu. Økonomien er anstrengt, lav vækst, høje renter ved køb på kredit, og det gør folk da helt vildt og uden kritik, og den boble må briste en dag. Hvad der undrer mig er hvorfor THB stadig rates relativt højt. |
|
|
click |
Lagt på d. 12/11-2015 13:31
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 546 |
Girobank skrev: Dette gør nok, at den ide ikke vil blive brugt af ret mange danskere, heller ikke af mig. Nu venter jeg også på at valutaeksperterne kommer på banen med en kanongod forklaring på hvad en sådan konto skal gøre godt for en alm. dansk turist eller fastboende dansker i Thailand? Måske Click kommer med de vise forklaringer om det? Jeg forstår ikke at girobank bliver ved med at bore i dette da han jo selv har givet udtryk for at det ikke er noget for ham så fred da være med det girobank Men jeg vil nødigt have mine midler stående i THB nu en dag kommer der et knæk og det bliver stort tror jeg men det er jo min tro det behøver ikke at være din ,men hvorfor have sine penge stående i banker i Danmark som intet giver i rente når man kan have dem her hvor man bor og have lidt renter ud af det. Girobank jeg håber det var dig svar nok ellers skal du nok ikke forvente mere Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 12/11-2015 13:47
|
Øvet medlem Antal indlæg: 445 |
click skrev: Girobank skrev: Dette gør nok, at den ide ikke vil blive brugt af ret mange danskere, heller ikke af mig. Nu venter jeg også på at valutaeksperterne kommer på banen med en kanongod forklaring på hvad en sådan konto skal gøre godt for en alm. dansk turist eller fastboende dansker i Thailand? Måske Click kommer med de vise forklaringer om det? Jeg forstår ikke at girobank bliver ved med at bore i dette da han jo selv har givet udtryk for at det ikke er noget for ham så fred da være med det girobank Men jeg vil nødigt have mine midler stående i THB nu en dag kommer der et knæk og det bliver stort tror jeg men det er jo min tro det behøver ikke at være din ,men hvorfor have sine penge stående i banker i Danmark som intet giver i rente når man kan have dem her hvor man bor og have lidt renter ud af det. Girobank jeg håber det var dig svar nok ellers skal du nok ikke forvente mere Jeg kan kun tilføje at for mit vedkommende så er det genialt med foreign currency account. Da jeg får min løn udbetalt i dollars til min bank i Thailand. Fri for at ærgre sig og glæde sig over kursen på lønningsdag osv. Men kan vente på en god dag at hæve/veksle ☺ |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 12/11-2015 14:02
|
Jeg boede og arbejdede for mange år siden i Tyskland hvor firmaet leverede serviceydelser til US Armed Forces baserne, dengang hvor der var omkring 250.000 US tropper stationerede der. Jeg var aflønnet i USD og havde derfor både en USD og D-Mark konto i Commerzbank. Så det er altså ikke bare et fikst påhit, eller for at gøre sig interessant at jeg har startet denne tråd. Der ligger mere viden bag det af have en FCA, og det har nogle åbenbart svært ved at forstå. |
|
|
OleH |
Lagt på d. 12/11-2015 14:20
|
Øvet medlem Antal indlæg: 458 |
JohnBKK skrev: Jeg skylder ikke en forklaring til nogen, hverken til girobank ell. milex, ikke med den tone der udvises! Hvis I ikke skal bruge sådan en konto, så hold jer fra tråden, tak.. JohnBKK skrev: Jeg boede og arbejdede for mange år siden i Tyskland hvor firmaet leverede serviceydelser til US Armed Forces baserne, dengang hvor der var omkring 250.000 US tropper stationerede der. Jeg var aflønnet i USD og havde derfor både en USD og D-Mark konto i Commerzbank. Så det er altså ikke bare et fikst påhit, eller for at gøre sig interessant at jeg har startet denne tråd. Der ligger mere viden bag det af have en FCA, og det har nogle åbenbart svært ved at forstå. Ja, men så øs da ud af din store viden om emnet, i stedet for at være tøsefornærmet Så kan det jo være, at folk forstår dig bedre. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 12/11-2015 14:39
|
Jeg er da ikke tøsefornærmet... Bare underligt nogle medlemmer der åbenbart ikke har en kæft forstand på emnet begynder at kloge sig. Jeg har nævnt årsagen i indlæg #34, den kan du jo læse igen. |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |