Se indlæg
Noedlandet....
|
|
natty |
Lagt på d. 31/10-2015 19:34
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
vandango skrev: Har prøvet at læse mig til om der er en særlig procedure omkring sygdom og nødlanding. Har ikke fundet noget konkret andet end der rent faktisk er mange passagerer der bliver syge ombord iflg. undersøgelser og statestikker. Man kunne få det indtryk at, såfremt at der er en læge ombord eller sundhedspersonale, vælger man at flyve videre til den oprindelige destination. Jeg tror simpelthen ikke at der er nogen generel procedure, måske i de enkelte flyselskaber? Jeg tror dog heller ikke at de er interesserede i at offentliggøre dem, hvis de findes. Hvorfor?: fordi det kunne ende i "hvorfor gjorde i ikke dit og dat", retssager mmm. Hørte for en del år siden, at personalet på flyet kan få direkte kontakt til en læge som kan guide dem, hvis de står med et kompliceret og evt.livstruende tilfælde. Ellers beror det på et skøn, eller som man siger på engelsk: at the discretion off the staff. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Girobank |
Lagt på d. 31/10-2015 20:23
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 527 |
Hej. Jeg ved intet om der er regler vedr. nødlanding i tilfælde af sygdom e.l. Men på min sidste tur til Thailand mistede jeg bevidstheden totalt-aner ikke hvor længe, men var helt væk i adskillige sekunder. Ganske ubehageligt, aner intet om hvorfor det skete. Da jeg kom til mig selv blev jeg grundig undersøgt af en, der vidste hvad der skulle gøre. Flyet medbringer åbenbart en form for lægetaske med alt nødvendigt udstyr, som blev brugt af vedkommende og der blev lavet en længere rapport. Tak til vedkommende og flyselskabet. Jeg har ikke villet offentliggøre det, men da denne tråd kom, syntes jeg, at jeg måtte fortælle om det! Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
natty |
Lagt på d. 31/10-2015 21:39
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Tak for historien giro, som vel egentlig fortæller at stewards /stewardesser er andet end nogen som bare serverer drinks og ser godt ud. Godt du kom over det :-) Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 01/11-2015 05:57
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
Sonnyboy? bad du os ikke om at titulere dig efter dit brugernavn Amagerdreng, ok IKKE A-drengen? nu er du vidst dobbeltmoralsk, er du ikke? Amagerdreng skrev: Jo tak. Det er sgu det jeg kalder dobbeltmoral I høj grad. Når alt kommer til alt så håber jeg da også på fred herinde men om jeg tror på det ??... Tak A~dreng for dit hurtige svar jeg har nu prøvet at læse neutralt i denne tråd, dine har jeg læst grundigt flere gange for at forsøge at forstå dig. men desværre. både Tjaa og Amagerdrengs indlæg er en gang pinlig fuldemandssnak. egoismen vil ingen ende tage blandt jer. stakkels kvinde at det lige var i rusland de mellemlandede. Redigeret af GAMBIT d. 01/11-2015 06:16 |
|
|
vandango |
Lagt på d. 01/11-2015 07:59
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Farrol Kahn, fra "Aviation Health Institute", et medicinsk reseach center som arbejder for at forbedre forholdene for flypassagerer, siger desuden til Daily Mail, at flyselskaberne ud over at spare brændstof også sænker iltniveauet i kabinerne for at gøre passagererne sløve. Sover de felste passagerer det meste af vejen kræver de nemlig ikke lige så meget service, og dermed behøver der ikke at være så meget personale ombord. http://m.bt.dk/?r...r-lidt-ilt Så er det måske derfor jeg nogen gange taber vejret og sidder og snapper efter luft. |
|
|
fjelle123 |
Lagt på d. 01/11-2015 08:27
|
Øvet medlem Antal indlæg: 283 |
Det er vel ikke så svært at forstå at Amagerdrengen med sin kommentar om at flyve direkte er ment på de 3 timers ekstra ventetid i finland, havde man en direkte flyvning så ville man jo stadig have nødlandet, men næste destination havde været københavn uden at være afhængige af connection flights. Men det er nu den risiko man tager når man flyver med andre en thai og norwegian, - til gengæld er rejsen ofte billigere, men man får en ekstra usikkerhed at der er et stop og man er afhængig af et connection fly. |
|
|
Amagerdreng |
Lagt på d. 01/11-2015 10:46
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 652 |
Gambit du er er vågen og du har da ret.. Jeg beklager meget men er ikke for stor til at sige "Undskyld til Sony" måske kan det så få andre frem i lyset og gøre det samme ?? Fjelle123 Du er skarp...Thjaas store problem var netop tiden han mistede ved at ankomme senere end planlagt og derfor måtte gå en hulens masse igennem inden at stå ved sin egen dør. Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
energy |
Lagt på d. 01/11-2015 12:30
|
Øvet medlem Antal indlæg: 311 |
Amagerdreng skrev: Gambit du er er vågen og du har da ret.. Jeg beklager meget men er ikke for stor til at sige "Undskyld til Sony" måske kan det så få andre frem i lyset og gøre det samme ?? Fjelle123 Du er skarp...Thjaas store problem var netop tiden han mistede ved at ankomme senere end planlagt og derfor måtte gå en hulens masse igennem inden at stå ved sin egen dør. Jeg vil også gerne undskylde til Sony. Også selvom jeg ikke kan lide den måde han skriver på om andre. |
|
|
Thjaa |
Lagt på d. 04/11-2015 11:19
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 644 |
Rolig nu folk ..... Amagerdrengen ..... har jo rat flyver man dirakte saa ryger man ikke ind i at man skal fange et fly for at komme viger paa sin rejse... men Findair er ikke et billi beletter og ja SAS er dyre men hvem helvet vil betale en dyre belet for kun det halve servis ik mig... jeg er blevet nu overfylt fra venner og bekente at jeg nu skal huske at jeg har en RAT paa minimun 400 ERO pga denne lange forsirkning fra flyselskabet ... NEJ TAK selom at jeg maate vente i mange timer vil jeg sku da ikke gaa ind og krave penge fra flyselskabet PGA at de brugte tid paa at proeve at rage en person liv selom at EU loven siger at jeg har RAT syns jeg at det kun er graadi personer der kunne finde paa at gaa efter sordan nogen penge nu naar det enlig ikke er selskabet skyl selom at EU siger at det er ligemeget ...... saa nej jeg vil ikke tage disse penge jeg kunne have faade udaf det..... Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
sony |
Lagt på d. 04/11-2015 11:34
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2037 |
Thjaa skrev: Rolig nu folk ..... Amagerdrengen ..... har jo rat flyver man dirakte saa ryger man ikke ind i at man skal fange et fly for at komme viger paa sin rejse... men Findair er ikke et billi beletter og ja SAS er dyre men hvem helvet vil betale en dyre belet for kun det halve servis ik mig... jeg er blevet nu overfylt fra venner og bekente at jeg nu skal huske at jeg har en RAT paa minimun 400 ERO pga denne lange forsirkning fra flyselskabet ... NEJ TAK selom at jeg maate vente i mange timer vil jeg sku da ikke gaa ind og krave penge fra flyselskabet PGA at de brugte tid paa at proeve at rage en person liv selom at EU loven siger at jeg har RAT syns jeg at det kun er graadi personer der kunne finde paa at gaa efter sordan nogen penge nu naar det enlig ikke er selskabet skyl selom at EU siger at det er ligemeget ...... saa nej jeg vil ikke tage disse penge jeg kunne have faade udaf det..... Respekt til dig thjaa fordi du ikke vil tage de penge, selskabet gjorde det bedste de skulle. Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 04/11-2015 11:53
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
sony skrev: Thjaa skrev: Rolig nu folk ..... Amagerdrengen ..... har jo rat flyver man dirakte saa ryger man ikke ind i at man skal fange et fly for at komme viger paa sin rejse... men Findair er ikke et billi beletter og ja SAS er dyre men hvem helvet vil betale en dyre belet for kun det halve servis ik mig... jeg er blevet nu overfylt fra venner og bekente at jeg nu skal huske at jeg har en RAT paa minimun 400 ERO pga denne lange forsirkning fra flyselskabet ... NEJ TAK selom at jeg maate vente i mange timer vil jeg sku da ikke gaa ind og krave penge fra flyselskabet PGA at de brugte tid paa at proeve at rage en person liv selom at EU loven siger at jeg har RAT syns jeg at det kun er graadi personer der kunne finde paa at gaa efter sordan nogen penge nu naar det enlig ikke er selskabet skyl selom at EU siger at det er ligemeget ...... saa nej jeg vil ikke tage disse penge jeg kunne have faade udaf det..... Respekt til dig thjaa fordi du ikke vil tage de penge, selskabet gjorde det bedste de skulle. Helt aerligt - respekt ? Man faar tilbudt en kompensation saa ...................... |
|
|
Amagerdreng |
Lagt på d. 04/11-2015 12:02
|
@hugoborge - Nej tror nu ikke man får tilbudt en kompensation men derimod skal man nok gøre en indsats for at få denne.. Men ærlig snak aner ikke om en sådanne vil blive udbetalt i sygdoms tilfælde... Finnair er stadig billigere end både SAS og Thai. Vi skal så blot huske på at SAS flyver med Thai så hvor køber man så ? Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 04/11-2015 12:11
|
Amagerdreng skrev: @hugoborge - Nej tror nu ikke man får tilbudt en kompensation men derimod skal man nok gøre en indsats for at få denne.. Men ærlig snak aner ikke om en sådanne vil blive udbetalt i sygdoms tilfælde... Finnair er stadig billigere end både SAS og Thai. Vi skal så blot huske på at SAS flyver med Thai så hvor køber man så ? Vaer rar at laes hvad traadstarter skriver tak. Han er blevet TILBUDT en kompensation som han sagde nej tak til. |
|
|
Amagerdreng |
Lagt på d. 04/11-2015 12:13
|
Hvor læser du det ?? Prøv igen...og så glæder jeg mig til at du giver mig ret...
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 04/11-2015 12:16
|
Øvet medlem Antal indlæg: 445 |
Indlaeg 29.... retten til erstatning ihenold til EU lov ved forsinkelser ;-) |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 04/11-2015 12:17
|
Nu har traadstarter maaske et mindre problem med at skrive. Men han skriver at han har ret til at modtage en kompensation. |
|
|
Amagerdreng |
Lagt på d. 04/11-2015 12:19
|
Altså er han IKKE blevet tilbudt det vel.. Ret skal være RET...Han skriver at han ikke vil kræve det.. Så Tak jeg har ret.. Skriv det som det er....Men lad Thjaa selv komme på banen med svar og lad os se.. Thjaa er du blevet tilbudt eller ej ?. Som jeg læser det er det hans venner der har fortalt ham at der er en mulighed for penge som ham ikke vil tage hvilket er stort af ham. Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 04/11-2015 12:25
|
Amagerdreng skrev: Altså er han IKKE blevet tilbudt det vel.. Ret skal være RET...Han skriver at han ikke vil kræve det.. Så Tak jeg har ret.. Skriv det som det er....Men lad Thjaa selv komme på banen med svar og lad os se.. Thjaa er du blevet tilbudt eller ej ?. Som jeg læser det er det hans venner der har fortalt ham at der er en mulighed for penge som ham ikke vil tage hvilket er stort af ham. Og traadstarter har retten paa hans side. |
|
|
Amagerdreng |
Lagt på d. 04/11-2015 12:35
|
Stadig hvor ser du han ER BLEVET TILBUDT det ?? for det skriver du indlæg 33. Jeg har ikke sagt det ikke er muligt men blot at hvis han ville have det så måtte han nok gøre en indsats selv... Vågn nu op...
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 04/11-2015 12:36
|
Amagerdreng skrev: Stadig hvor ser du han ER BLEVET TILBUDT det ?? for det skriver du indlæg 33. Jeg har ikke sagt det ikke er muligt men blot at hvis han ville have det så måtte han nok gøre en indsats selv... Vågn nu op... Slap nu af. Tak. |
|
Spring til debat: |