Se indlæg
Midnite Hour
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 06/10-2015 12:46
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
Jeg er aldrig selv blevet røvrendt, heldigvis. Men jeg ser og hører om Thaier røvrender hinanden ofte - Hvor meget tror du så i virkeligheden de gir´for en farang? Farang - det er hvad du er, og altid vil være - det er distancen der bliver grundlagt allerede ved første møde - tro aldrig andet. |
|
|
Amagerdreng |
Lagt på d. 06/10-2015 13:51
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 652 |
GAMBIT er det anderledes i DK da eller i Thailand. Danskere røvrender hinanden. Læst bla her på TP i allerhøjeste grad. Og så lige til denne som den ville stå i DK. ****** - det er hvad du er, og altid vil være - det er distancen der bliver grundlagt allerede ved første møde - tro aldrig andet. Hvorfor både du og jeg ikke har prøvet at blive røvrendt - måske fordi vi begge er for kloge og har set og hørt næsten alt. O-) Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 06/10-2015 14:15
|
Sikkert ikke - men nu handler det her heller ikke om DK men om Thailand. Jeg kan ikk umidelbart tyde hvad ****** skulle være, men jeg gætter på ******. Hvis det er tilfældet så er ******e langt mere velkommen i DK end du er som FASTBOENDE farang i Thailand - Det bliver sunget fast 2 gange om dagen i hele landet - End of storry. |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 06/10-2015 14:21
|
Nå, ordet P:er ---- K:er er censureret. Gad vide hvad der ellers bliver censureret på portalen.. John-BKK ? |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 06/10-2015 14:32
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Amagerdreng bor jo på Amager går jeg ud fra, dvs. han er turist i Thailand, hvorimod flere andre her på TP bor fast i LOS, og dermed vil der nok aldrig blive enighed om ret meget. Derfor er hele denne diskussion spild af tid og totalt overflødig, men så går der da tid med det, hehe.. Men hvad der i høj grad undrer mig er at selv med mange rejser til Pattaya m.v. - så bevarer A-Drengen sit "turistsyn" - han kommer aldrig i dybden med hverken land eller befolkning, og hurra for det og godt for ham, så bevares nemlig fascinationen og interessen ferie efter ferie, og han får sit "adrenalin turist kick" hver gang billetten er bestilt og de 14 dage i "Fantasi Land" skal opleves. Vi der er skruet anderledes sammen i knolden vil nok hurtigt - selv på ferier i LOS - begynde at gennemskue råddenskaben, svindlen og foragten for Farang, samt de lokales falske smil og manglende faste karakter, hvilket giver nogle chok og tilstande af grum rædsel når det viser sig at smilene kun er skuespil og at man som Farang er helt alene på Buddha´s mark hvis man kommer i problemer. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 06/10-2015 14:36
|
GAMBIT skrev: Nå, ordet P:er ---- K:er er censureret. Gad vide hvad der ellers bliver censureret på portalen.. John-BKK ? Ja, det har sgu´ også undret mig en del, sku´det virkelig være nødvendigt at censurere det ord? "******" Det er satan galemig for latterligt!!!! Hahahahahahahahaaaaa!!!! Los Percos Locos - går det an???? - eller Pørker???? |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 06/10-2015 14:47
|
JohnBKK skrev: GAMBIT skrev: Nå, ordet P:er ---- K:er er censureret. Gad vide hvad der ellers bliver censureret på portalen.. John-BKK ? Ja, det har sgu´ også undret mig en del, sku´det virkelig være nødvendigt at censurere det ord? "******" Det er satan galemig for latterligt!!!! Hahahahahahahahaaaaa!!!! Los Percos Locos - går det an???? - eller Pørker???? LOOOOOOOOL !! Det var Fanden perkeme SJOVT! |
|
|
Amagerdreng |
Lagt på d. 06/10-2015 16:43
|
OBS - Korrekt tænkt JohnBKK jeg bor på Amager. FLOT er du ædru nu du går ud fra det ??. So sorry Aldrig 14 dage - skal jo nå at besøge venner omkring i Thailand så !!!. Se i indlæg nr 25 er du der igen.. Sviner landet 7 befolkningen til så hvad fanden bor du der for ? for at tage den med en drejning "Jeg vil da aldrig spise noget jeg ikke kan lide" så hvorfor bor du der ?. Jeg går ikke i dybden med landets politik ! næ hvorfor skulle jeg det hvad kan jeg ændre ved feks den ? Befolkning holder jeg meget af om det er BKK eller Surin tja måske Chaing Mai. Det at du skriver " Farang er helt alene på Buddha´s mark hvis man kommer i problemer." Til det gentager jeg blot hvad jeg tidligere har skrevet "Du får hvad du giver" og som jeg læser det i andre tråde så er du ikke guds bedste mand over for thaier" Skal vi så stoppe den her og ønske frelse for de fortabte hvad end de måtte have gang i - øl - stoffer - JackD eller lign... Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 06/10-2015 16:45
|
Øvet medlem Antal indlæg: 445 |
JohnBKK skrev: Amagerdreng bor jo på Amager går jeg ud fra, dvs. han er turist i Thailand, hvorimod flere andre her på TP bor fast i LOS, og dermed vil der nok aldrig blive enighed om ret meget. Derfor er hele denne diskussion spild af tid og totalt overflødig, men så går der da tid med det, hehe.. Men hvad der i høj grad undrer mig er at selv med mange rejser til Pattaya m.v. - så bevarer A-Drengen sit "turistsyn" - han kommer aldrig i dybden med hverken land eller befolkning, og hurra for det og godt for ham, så bevares nemlig fascinationen og interessen ferie efter ferie, og han får sit "adrenalin turist kick" hver gang billetten er bestilt og de 14 dage i "Fantasi Land" skal opleves. Vi der er skruet anderledes sammen i knolden vil nok hurtigt - selv på ferier i LOS - begynde at gennemskue råddenskaben, svindlen og foragten for Farang, samt de lokales falske smil og manglende faste karakter, hvilket giver nogle chok og tilstande af grum rædsel når det viser sig at smilene kun er skuespil og at man som Farang er helt alene på Buddha´s mark hvis man kommer i problemer. Ja der kom du ind paa noget af det virkelighedens Thailand drejer sig om.!! Uanset hvor meget saebe og svamp du bruger, saa kan du aldrig vaske ATM af panden. I alle andre situationer er du p.erker! Kun din kone vil staa ved dig, naesten uanset hvor umuligt du opfoerer dig. Du er jo hendes status symbol, og blegfjaes (Laes ATM) Turister der sidder paa 3. Sal hos deres gamle mor ude paa Amager, de lever I en anden Verden. Fjumrer rundt I WS og tror de har fattet hvordan Thailand haenger sammen..... godt for dem. Pengene skal jo komme et sted fra....... |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 06/10-2015 17:45
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Lige meget hvor "erfaren" man nu engang er som enten bosat eller bosiddende i Thailand, så vil jeg hævde at vi alle på tidspunkter er blevet røvrendt, simpelthen på grund af vores etnicitet. Det kan godt være, at vi ikke har registreret det, eller at det drejer sig om så små summer, at det et eller andet sted kan være lige meget. Det er lidt mere princippet. Jeg gider ikke blive rød i bærret over at blive tørret for basseører. Det er kun større summer jeg kan fare i flint over og i endnu højere grad ..tillids brud. Jeg husker engang jeg relativt sent om aftenen ankom til et bus drop off i Phetchabun.jeg skulle videre til Wichianburi. Det var en øde og mørk landevej, og jeg bemærkede at der stod en ældre dame med et lille barn ved siden af sig. Nærmere adspurgt viste det sig, at de også skulle til Wichian, dog lidt uden for byen. Men de havde ikke penge til at tage andet end det offentlige, og der kom ikke flere busser den dag. Hmm. Nå, der var en enkelt pick up truck holdende, og chaufføreren henvendte sig til mig med høj cigarføring. Han vidste godt han havde krammet på mig, da jeg ellers også ville strande ud på aftenen med kæresten og min sønikke, over 10 km uden for alfarvej. Han forlangte et eksorbitant beløb for at køre os ind til byen, og jeg måtte æde den. Samtidig forlangte jeg dog, at han også kørte bedstemoderen og den lille pige hjem for samme pris. Jo, jo. Det skulle han nok. Det var så lige til vi ankom til Wichian, så meddelte han at han ikke rigtig havde lyst til at køre videre. Han stod i et slæng af nogle derangerede kammersjukkere. og førte sig gevaldigt frem. Og min kæreste sagde til mig: Nu gør du ikke noget dumt! Hun kunne godt se, at jeg var ved at koge over og havde lyst til at tage den lille pissemide i hoved og røv og vise ham hvordan vi på mine breddegrader behandler løgnere. Jeg måtte lide den ekstra tort at betale yderligere 500 baht for at sikre at den aldrende bedstemor og den lille pige blev kørt hjem. Chaufføren blev tiljublet af sine lao kao bællende kammersjukker. DER fik han godt nok tørret den dumme farang. Det var så introduktionen til Phetchabun. Men når det så er sagt, så oplevede jeg fremadrettet kun ekstrem venlighed og imødekommenhed her. |
|
|
Narin |
Lagt på d. 06/10-2015 17:56
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 90 |
Hvis man fører sig frem og har en, her kommer jeg attitude på, kommer man ikke ret langt nogen steder i verden og slet ikke i Asien. Jeg har desværre mødt mange faranger, der mener, at de er nogen fandens karle og er meget overlegne over for de lokale thaier. Og det gælder både fastboende og turist faranger. Jeg har aldrig haft problemer eller ubehageligheder med thailænderne. Måske fordi jeg er venlig og imødekommende, og hele tiden husker på, at jeg er gæst i deres land og må indrette mig efter deres love og kultur. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 06/10-2015 18:02
|
Amagerdreng skrev: OBS - Korrekt tænkt JohnBKK jeg bor på Amager. FLOT er du ædru nu du går ud fra det ??. So sorry Aldrig 14 dage - skal jo nå at besøge venner omkring i Thailand så !!!. Se i indlæg nr 25 er du der igen.. Sviner landet 7 befolkningen til så hvad fanden bor du der for ? for at tage den med en drejning "Jeg vil da aldrig spise noget jeg ikke kan lide" så hvorfor bor du der ?. Jeg går ikke i dybden med landets politik ! næ hvorfor skulle jeg det hvad kan jeg ændre ved feks den ? Befolkning holder jeg meget af om det er BKK eller Surin tja måske Chaing Mai. Det at du skriver " Farang er helt alene på Buddha´s mark hvis man kommer i problemer." Til det gentager jeg blot hvad jeg tidligere har skrevet "Du får hvad du giver" og som jeg læser det i andre tråde så er du ikke guds bedste mand over for thaier" Skal vi så stoppe den her og ønske frelse for de fortabte hvad end de måtte have gang i - øl - stoffer - JackD eller lign... Du er da et ubehøvlet svin synes jeg.. Luk nu for den dumme kloak - alt dit ævl finder jeg mig sgu´ ikke i længere - mage til pis at fyre af. Jo, jeg ser at du har været medlem her sådan cirka siden Matador blev sendt i DR, men det vil jeg skide på, du er et kvaj med alt dit Pattaya og Thailand ævl. Hvorfor skal man være ekstra ærbødig eller nære næsegrus idiotisk beundring for et folk der kategorisk er nogle slappe, uansvarlige, løgnagtige, lav IQ - men dog smilende - dummernikker? Fortæl mig hvorfor? Jeg gør det ikke, ikke på vilkår, for jeg overholder landets love, bebyrder ingen her, brokker mig sjældent, fordi jeg ved det er omsonst, sådan klarer jeg at leve udmærket, men det fatter du vel nul og niks af - som en "thai wannabe fedterøv" af værste slags. |
|
|
John |
Lagt på d. 06/10-2015 18:21
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Prøv nu at holde tonen sober og undlad de personlige angreb. Admin. john@dansk-thai.dk
|
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 06/10-2015 18:22
|
Narin skrev: Hvis man fører sig frem og har en, her kommer jeg attitude på, kommer man ikke ret langt nogen steder i verden og slet ikke i Asien. Jeg har desværre mødt mange faranger, der mener, at de er nogen fandens karle og er meget overlegne over for de lokale thaier. Og det gælder både fastboende og turist faranger. . Det er såre sandt, Narin. Det har jeg også oplevet. I mit eksempel, var det dog det modsatte der gjorde sig gældende. Dette kan man også møde. Jeg forsøgte at gøre en god gerning for den aldrende dame og hendes barnebarn. Det var chaufførens landsmand, samme provins, og han udstrakte ikke på nogen måde sin hånd. Jeg kunne da havde ladet damen og datterbarnet strande, men det gjorde jeg ikke. Og hvorfor? Fordi jeg er dansker, sådan er jeg ikke blevet opdraget. Var granny og kiddo glade for at blive befordret til deres domicil? Yes! Men som du sikkert også godt ved, der er brådne kar alle vegne. |
|
|
Amagerdreng |
Lagt på d. 06/10-2015 18:23
|
@johnBKK ganske simpelt - fordi du er gæst i deres land om du er turist eller bosat er du stadig GÆST... Jeg beder dig venligst tænke på hvad du selv har kaldt mig for i anden tråd.. Dermed tror jeg vi er på bølgelængde... Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 06/10-2015 18:31
|
JohnBKK skrev: Amagerdreng skrev: OBS - Korrekt tænkt JohnBKK jeg bor på Amager. FLOT er du ædru nu du går ud fra det ??. So sorry Aldrig 14 dage - skal jo nå at besøge venner omkring i Thailand så !!!. Se i indlæg nr 25 er du der igen.. Sviner landet 7 befolkningen til så hvad fanden bor du der for ? for at tage den med en drejning "Jeg vil da aldrig spise noget jeg ikke kan lide" så hvorfor bor du der ?. Jeg går ikke i dybden med landets politik ! næ hvorfor skulle jeg det hvad kan jeg ændre ved feks den ? Befolkning holder jeg meget af om det er BKK eller Surin tja måske Chaing Mai. Det at du skriver " Farang er helt alene på Buddha´s mark hvis man kommer i problemer." Til det gentager jeg blot hvad jeg tidligere har skrevet "Du får hvad du giver" og som jeg læser det i andre tråde så er du ikke guds bedste mand over for thaier" Skal vi så stoppe den her og ønske frelse for de fortabte hvad end de måtte have gang i - øl - stoffer - JackD eller lign... Du er da et ubehøvlet svin synes jeg.. Luk nu for den dumme kloak - alt dit ævl finder jeg mig sgu´ ikke i længere - mage til pis at fyre af. Jo, jeg ser at du har været medlem her sådan cirka siden Matador blev sendt i DR, men det vil jeg skide på, du er et kvaj med alt dit Pattaya og Thailand ævl. Hvorfor skal man være ekstra ærbødig eller nære næsegrus idiotisk beundring for et folk der kategorisk er nogle slappe, uansvarlige, løgnagtige, lav IQ - men dog smilende - dummernikker? Fortæl mig hvorfor? Jeg gør det ikke, ikke på vilkår, for jeg overholder landets love, bebyrder ingen her, brokker mig sjældent, fordi jeg ved det er omsonst, sådan klarer jeg at leve udmærket, men det fatter du vel nul og niks af - som en "thai wannabe fedterøv" af værste slags. Du har sikkert beskrevet 80% af befolkningen på ovenstående, og jeg kan ikke være mere enig. Bestil 2 toast i 7/11 og bliv ikke overrasket hvis den ene af de forpulede toast er en waffel med cheeeze istedet, selv det kan de fucke up Haha. De er sgu så søde når de ikke kan finde ud af noget. Det er svært ikke at komme til at føre sig frem for der skal ikke meget til at være 4 skridt foran. Hvis Adrengen er så lyksagelig Thailand som han fremstår, så godt for ham. Jeg tror bare ikke han er kommet ind under overfladen på Thailand endnu, også selvom han har sin viden fra den dystre barscene han så velkendt besøger sine bar ejer venner der elsker at lytte til hans fortællinger om retfærdighed. Jeg ser kun en Fedtmule der står og drikker sin cola. Gambit er ikke sur på Thailand, Gambit har bare for længst indset hvordan tingene ikke er som de ser ud til at være og holder afstand fra de ting som er nyttesløse i landet. Hjælpsom og høflig som bare fanden, det er mit kendetegn. Men ellers har jeg det godt med: Betal, smil og pas dig selv. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 06/10-2015 18:50
|
Jeg er nødt til at erklære mig enig med dig, Gambit. |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 06/10-2015 19:01
|
Tak Rin |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 06/10-2015 19:10
|
Nå, jeg er ikke hældt ud endnu, haha! 100% enig med GAMBIT, sådan lever man bedst her.. |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 06/10-2015 19:14
|
Tak, tja jeg lever bedst sådan i landet hverfald. 7.fase ingen dikkedarer |
|
Spring til debat: |