Se indlæg
 Udskriv debat
Windows 10
JohnBKK
Microsoft Admits Windows 10 Automatic Spying Cannot Be Stopped

"Speaking to PC World, Microsoft Corporate Vice President Joe Belfiore explained that Windows 10 is constantly tracking how it operates and how you are using it and sending that information back to Microsoft by default. More importantly he also confirmed that, despite offering some options to turn elements of tracking off, core data collection simply cannot be stopped"

http://www.forbes...-tracking/

Jeg beholder Win7, tak!

Narin
JohnBKK skrev:

"Speaking to PC World, Microsoft Corporate Vice President Joe Belfiore explained that Windows 10 is constantly tracking how it operates and how you are using it and sending that information back to Microsoft by default. More importantly he also confirmed that, despite offering some options to turn elements of tracking off, core data collection simply cannot be stopped"

Jeg beholder Win7, tak!

Gør endelig det.

Jeg var så naiv, at installerer Windows 10 og kun haft vrøvl og problemer.

Asian Farmer
Narin skrev:

JohnBKK skrev:

Jeg beholder Win7, tak!

Gør endelig det.

Jeg var så naiv, at installerer Windows 10 og kun haft vrøvl og problemer.

Jeg installerede ogsaa Windows 10.
Blev saa begejsret at baade den stationaere, konens og datterens computere nu ogsaa har W10 !
Det er godt nok baade et extremt hurtigt og nemt styresystem!
Bare husk at slaa atl det delings-shit fra.

click
Ser ud til en dag er der kun Windows 10 tilbage Hmmmmmm
Microsoft: Nu skrotter vi de gamle Windows-versioner
Windows 7 og 8 er på vej ud i glemslen hos Microsoft - se her hvordan styresystemet dør

http://ekstrablad...er/5810914

Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

JohnBKK
Jeg holder mine blege naller væk fra det skod, brænder en 7´er incl. alle updates når den tid kommer, så kan MS/Spectre rende mig..!

Angry

Bade-Dyr
Hvis man har "gammel" hardware i sin laptop / pc, er det jo ikke sikkeret den er "compatibility" med win10.

En del er der jo ingen driver til, bliver ikke lavet win10 driver til, Win10 har ikke selv driver der til osv.

Det er man jo nød til at sikker sig først, Ellers er der stor chance for at få en win10 der er virker som den skal.

Vil selv havde aktiver mine win7 maskiner til win10, men lave en image af min win7 først, og lave den så tilbage til win7 efter win10 er aktiveret, Så jeg ikke skal betale for win10 i fremtiden.

Mukke
Er der andre end mig der bruger DELL computer, for DELL vil ikke opdatere til windows 10. Den blokere hele tiden, så jeg må jo nok finde mig et nyt styresystem hvis ingen her kan hjælpe.

kro90
Hej Mukke
Jeg har en DELL Laptop der er opgraderet fra Win 7 til Win 10 uden problemer.
Kim

Nero
Bade-Dyr skrev:

Hvis man har "gammel" hardware i sin laptop / pc, er det jo ikke sikkeret den er "compatibility" med win10.

En del er der jo ingen driver til, bliver ikke lavet win10 driver til, Win10 har ikke selv driver der til osv.

Det er man jo nød til at sikker sig først, Ellers er der stor chance for at få en win10 der er virker som den skal.

Vil selv havde aktiver mine win7 maskiner til win10, men lave en image af min win7 først, og lave den så tilbage til win7 efter win10 er aktiveret, Så jeg ikke skal betale for win10 i fremtiden.

Du er inde på noget rigtigt her. Har både Win 7 og Win 10 på forskellige computere. Og Har flere gange haft problemer med win 10, efter installation af diverse opdateringer.

Må derefter køre 'Gendannelse' for at slippe af med den problematiske update.

Mit råd er: Ha' altid en fuld back-up af liggende af både win 7 og 10, på en extern HD. Det har jeg haft glæde af.

Nero
Mukke skrev:

Er der andre end mig der bruger DELL computer, for DELL vil ikke opdatere til windows 10. Den blokere hele tiden, så jeg må jo nok finde mig et nyt styresystem hvis ingen her kan hjælpe.

Web. har i indlæg 15 en instruktion og link til download af win 10 (som kan brændes på een DVD). Den vejledning har jeg fuldt. Og det virker perfekt.

OleH
Webmaster skrev:

Jeg havde Windows 7 Ultimate 64bit på min maskine og var ganske tilfreds med den. Det der Windows 8 med de brikker og den manglende start-menu var ikke lige mig. Jeg har faktisk ikke ret mange forudsætninger for at udtale mig om Windows 8 for jeg holdte mig nærmest helt væk fra den. Prøvede en notebook nede i Elgiganten lige da Win 8 var kommet frem og det tog mig på den baggrund under 10 sekunder at fravælge Win 8.

Nu er Windows 10 så kommet.

Jeg hentede Windows 10 Pro 64bit som ISO fra Microsoft på udgivelsesdagen, da jeg lige havde fri den og efterfølgende dag og derfor havde tid til at rode med det i de dage og ikke når Microsoft mente at jeg på et eller andet tidspunkt skulle rode med det.

Man kan hente Windows 10 som ISO her: Download Windows 10 (Microsoft)

Efter hentningen af ISO-filen brændte jeg den ned på en DVD-skive.

Derefter tog jeg og gemte de ting jeg ikke ville miste på andre drev, f.eks. billeder, dokumenter, programmer, film, musik og så videre. De drev frakoblede jeg så rent fysisk under installationen af Windows 10 Pro, så jeg ikke ved en fejl kom til at slette de drev også. Så kun C-drevet var tilsluttet under installationen, og så skaden aldrig kunne blive større end at smide Win 7 ind igen.

Ja jeg havde ikke prøvet de beta-versioner af Windows 10 der løbende har været ude. Så kendte kun til Windows 10 fra det jeg havde læst og set mig til.

Jeg har på intet tidspunkt været interesseret i en installation af Win 10 oveni resterne fra Win 7. Så jeg startede med at lave en ren installation af Win 10. Det var en fejl, for Win 10 blev ikke aktiveret. Men jeg kunne lide hvad jeg sad med i hænderne så brugte lidt tid på at prøve at finde min produktnøgle da Windows 10 ikke ville godkende den jeg havde fra Windows 7.

Efter lidt tid fandt jeg ud af at man slet ikke skal bruge produktnøglen ved opgraderinger fra Win 7/8/8.1 til Win 10. Man skulle opgradere sit gamle OS til Win 10 først og så kunne man bagefter lave en ren installation af Win 10. Så jeg måtte i gang med at installere Win 7 på ny og da det var gjort så opgraderede jeg til Win 10 fra ISO-skiven.

Da Win 10 var installeret kiggede jeg lige om det var aktiveret, det var det. Smed så min Win 10 ISO i igen og installerede fra bunden af uden rester fra Win 7. Efter installationen checkede jeg igen om Win 10 var aktiveret, det var den - uden produktnøgle.

Windows 10 Pro 64bit, som er den jeg har, kører fint og smooth. Jeg er tilfreds og jeg vil også gerne anbefale Windows 10 til andre.

Jeg faldt lige over den her post, som jeg ikke havde set tidligere.

God information om Windows 10.

Så vil det sige, at hvis man har Windows 7 Ultimate 64 bit, bliver man tilbudt Windows 10 Pro 64 bit ?

Jeg har Win 7 Ultimate 64 bit engelsk sprog, hvor jeg så har opdateret med dansk sprogpakke, hvad mon det bliver til i Win 10, nogen der ved ?

Og så lige et par ord om "ren installation"

Efter min opfattelse er en ren installation, at man installerer Windows på en tom partition.

Installerer man Win 10 på den måde, som webmaster har beskrevet ovenfor, er det, så vidt jeg kan se, ikke en ren installation.
Der bruges noget fra Win 7 installationen, bl.a. spørger Win 10 ikke om en produktnøgle.
Andre informationer bliver måske heller ikke slettet, såsom forskellige brugeroplysninger og programopsætninger.

Og lige et spørgsmål mere:

Hvis man gerne vil gemme sin Win 7 installation inden opdatering til Win 10, hvilket program anbefaler i til det ?

Jeg har tidligere brugt Acronis True image, men har ikke haft brug for at bruge backup-en, så jeg ved ikke, om det fungerer.

Webmaster
Med en ren installation mener jeg en helt frisk installation, altså som om det var en ny HDD du tog i brug. Om du så har formateret, re-partioneret og/eller low level formateret din gamle HDD. Med ren mener jeg altså at alt fra tidligere er væk.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
JohnBKK
Min "Flightsim Guru" har følgende gode råd:

"No one has to upgrade Win7/8 to install Win10 and activate it and no one has to be limited to 30 days with no recourse.

All anyone has to do is extract the Windows license converter file from the Windows 10 install disk (be it DVD or USB ) and run it, then place the converted license file into the Windows 10 install after making a partition, formatting and running the Windows 10 disk from boot to instll to that new partition.

At that point you have both Windows7/8 and Windows 10 dual booting and never touch the original Windows 7/8 install

1] You need a Windows 10 ISO image or a DVD for clean install. Use the media creation tool to obtain it http://www.micros.../windows10

You must download the OS that matches the OS you have now... ie; if you use Windows 7 Pro x64, you must download Windows 10 pro x64

2] Burn the ISO to a DVD disk or create a USB boot drive using the tool linked above. Once done open the DVD or USB and locate the file gatherosstate.exe and move it to the Windows 7/8 desktop. You can use the SEARCH function to locate the file on the DVD or USB drive and then copy it to the desktop.

3] Run the file on the desktop which will then create the converted license file: GenuineTicket.xml on your desktop. Save that file to a USB stick or other drive on the system to access later

Create a new partition on your system, at least 40-60GB so you have extra room, more if you can spare the space. Format it to the default allocation NTFS.

4] You can now clean install Windows 10 on your PC. Reboot with your DVD/USB and boot to that disk. During the Windows 10 install select the ADVANCED CUSTOM method and point the install to the partition you made. During the process click SKIP when install asks for product key.

5] Once in Windows 10, copy the GenuineTicket.xml file to your C drive on path
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\ClipSVC\GenuineTicket.

6] Reboot your PC.

You now have a dual boot Win7/8 with Win10 and no damage to the original OS.. all OS's are legally licensed and activated with no time limits."

http://www.simfor...53806.html

OleH
Webmaster skrev:

Med en ren installation mener jeg en helt frisk installation, altså som om det var en ny HDD du tog i brug. Om du så har formateret, re-partioneret og/eller low level formateret din gamle HDD. Med ren mener jeg altså at alt fra tidligere er væk.

Ok, det forstår jeg.

Men, du skriver jo sådan her:

"Man skulle opgradere sit gamle OS til Win 10 først og så kunne man bagefter lave en ren installation af Win 10. Så jeg måtte i gang med at installere Win 7 på ny og da det var gjort så opgraderede jeg til Win 10 fra ISO-skiven.

Da Win 10 var installeret kiggede jeg lige om det var aktiveret, det var det. Smed så min Win 10 ISO i igen og installerede fra bunden af uden rester fra Win 7. Efter installationen checkede jeg igen om Win 10 var aktiveret, det var den - uden produktnøgle."

Og så er mit spørgsmål, om du, da du smed din Win 10 Iso i igen, formatterede harddisken eller bare installerede oveni ?

Webmaster
OleH skrev:
Og så er mit spørgsmål, om du, da du smed din Win 10 Iso i igen, formatterede harddisken eller bare installerede oveni ?

Slettede og lavede en ny partion som fyldte hele HDD (c-drevet) under installationen af Windows 10.

Det som nok forvirre er hvordan i alverden ved Windows 10 så at man havde en lovlig produktnøgle i Windows 7/8. Jo, det er ikke gemt på HDD men online. Man skal altså være online for at aktivere både før i Win 7/8 og bagefter i Win 10. Hardware konfigurationen bliver bla gemt og kan genkendes bagefter. Det virker altså ikke hvis du samtidigt skifter væsentlige dele af hardwaren.

Bagefter, og det har intet med ovenstående eller installationen at gøre, så har jeg lagt ShutUp10 ind i Win 10.
Man kan læse nærmere om ShutUp10 her: http://www.dr.dk/...et-snuptag
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
OleH
Webmaster skrev:

OleH skrev:

Slettede og lavede en ny partion som fyldte hele HDD (c-drevet) under installationen af Windows 10.

Det som nok forvirre er hvordan i alverden ved Windows 10 så at man havde en lovlig produktnøgle i Windows 7/8. Jo, det er ikke gemt på HDD men online. Man skal altså være online for at aktivere både før i Win 7/8 og bagefter i Win 10. Hardware konfigurationen bliver bla gemt og kan genkendes bagefter. Det virker altså ikke hvis du samtidigt skifter væsentlige dele af hardwaren.

Bagefter, og det har intet med ovenstående eller installationen at gøre, så har jeg lagt ShutUp10 ind i Win 10.
Man kan læse nærmere om ShutUp10 her: http://www.dr.dk/...et-snuptag

Ok, tak, det var lige den information, jeg efterlyste.

Og det lyder godt med det program, Shutup10, det skal prøves, hvis jeg beslutter mig for at prøve Win 10 snart.

Nu mangler jeg bare et tip, om Acronis True Image rent faktisk fungerer efter hensigten, eller om jeg skal se mig om efter et andet program.
For, hvis jeg ikke vil beholde Win 10 efter at have prøvet det, skal jeg jo have Win 7 tilbage.
Og en Win7 installation med SP1 tager altså lang tid at opdatere, der er flere hundrede opdateringer !

kro90
tak for linket til Shutup10
Kim

JohnBKK
Windows 10-opdatering måtte trækkes tilbage

http://www.busine...es-tilbage

JohnBKK
Nå, de er da temmelig desperate synes jeg..

Microsoft-chef: Al anvendelse af Windows 7 er på eget ansvar

"Kodegiganten fra Redmond går så langt som til at 'bagtale' sit eget Windows 7 for at få brugerne til at skifte til Windows 10."

http://finans.dk/...ctxref=ext

jc
W10 kører fint på ASUS pc, men havde problemer med opkobling til wi-fi. Dette løste ASUS ved at maile mig en ny driver. Jeg er derfor en glad W10 bruger.
Boet i Bangkok 1980-1983.

Spring til debat: