Se indlæg
Dødsstraf?
|
|
jh |
Lagt på d. 29/07-2015 05:14
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 700 |
Webmaster skrev: Både og.... Her er lidt eksempler (min mening). Amagermanden, ja. Peter Lundin, ja. Boghandleren fra Brønshøj, ja. Blekingegadebanden, nej. Palle Sørensen, nej. Narkodømte, nej. Bøsser, nej. I sagen med de to russiske piger fra billedet. Husker udemærket sagen men har ikke sat mig grundigt nok ind i den. Men umiddelbart nej hvis mit indtryk af at det var en panikhandling er rigtig. Mit udgangspunkt til dødsstraf er et nej, men der er nogle meget få tilfælde hvor en komplet "oprydning" er at foretrække. Den store forskel for mig er nok om det værste sker planlagt med bagtanke eller i affekt. Narkodømte og bøsser har jeg sat ind på nej-listen fordi det også kan udløse dødsstraf nogle steder i verden. Forseelser som jeg ikke mener på nogen måde burde kunne udløse en dødsstraf så længe det ikke er foregået vha. tvang (og i min verden har folks afhængighed intet med tvang at gøre - bare lige hvis nogen skulle argumentere for det). Jeg mener også både ja og nej,men som du skriver at narkodømte kan gå fri der springer jeg lige fra.Det kan ikke være rigtigt at folk bare kan fylde sig med alverdens stads og lave lige hvad de vil og så gå fri. Hvis vi havde dødsstraf i Danmark tror jeg også at det ville få folk til at tænke lidt mere på hva de foretager dem. |
|
|
click |
Lagt på d. 29/07-2015 05:37
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 546 |
Jeg mener også både ja og nej,men som du skriver at narkodømte kan gå fri der springer jeg lige fra.Det kan ikke være rigtigt at folk bare kan fylde sig med alverdens stads og lave lige hvad de vil og så gå fri. Ja men hvor går grænsen hvad med folk der pløjer ind i en eller måske flere personer og slår dem ihjel i bil. Ham /hende der kører kan være spiritus påvirket narko påvirket, mega træt eller måske bare uopmærksom skal de også henrettes eller hvor går grænsen ?
Hvis vi havde dødsstraf i Danmark tror jeg også at det ville få folk til at tænke lidt mere på hva de foretager dem. Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
Hymmer |
Lagt på d. 29/07-2015 06:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 199 |
jh skrev: Webmaster skrev: Både og.... Her er lidt eksempler (min mening). Amagermanden, ja. Peter Lundin, ja. Boghandleren fra Brønshøj, ja. Blekingegadebanden, nej. Palle Sørensen, nej. Narkodømte, nej. Bøsser, nej. I sagen med de to russiske piger fra billedet. Husker udemærket sagen men har ikke sat mig grundigt nok ind i den. Men umiddelbart nej hvis mit indtryk af at det var en panikhandling er rigtig. Mit udgangspunkt til dødsstraf er et nej, men der er nogle meget få tilfælde hvor en komplet "oprydning" er at foretrække. Den store forskel for mig er nok om det værste sker planlagt med bagtanke eller i affekt. Narkodømte og bøsser har jeg sat ind på nej-listen fordi det også kan udløse dødsstraf nogle steder i verden. Forseelser som jeg ikke mener på nogen måde burde kunne udløse en dødsstraf så længe det ikke er foregået vha. tvang (og i min verden har folks afhængighed intet med tvang at gøre - bare lige hvis nogen skulle argumentere for det). Jeg mener også både ja og nej,men som du skriver at narkodømte kan gå fri der springer jeg lige fra.Det kan ikke være rigtigt at folk bare kan fylde sig med alverdens stads og lave lige hvad de vil og så gå fri. Hvis vi havde dødsstraf i Danmark tror jeg også at det ville få folk til at tænke lidt mere på hva de foretager dem. Jeg kan fint følge dig....Men historien viser noget andet. Ingen kriminelle tænker på konsekvenser når de handler. Som sagt jeg er for dødsstraf, et øje for et øje. Men det ændrer ikke noget ved at den dødsdømte på noget tidspunkt har tænkt det kunne ende sådan. Og det du skriver om narkodømte, der har det vist sig i USA med de lange mandatory domme der kom i 80'erne og 90'erne at det var uden effekt. Det eneste var ødelagte familier og enorme omkostninger for samfundet. Jeg tror på den eneste vej frem er oplysning, og ikke mindst at cannabis bliver frigivet. Der bruges utrolige resurser på at bekæmpe dette, men ingen virkning. En frigivelse ville frigøre mange politi mandtimer, som kunne bruges på fx. indbrud. |
|
|
jh |
Lagt på d. 29/07-2015 06:53
|
click skrev: Jeg mener også både ja og nej,men som du skriver at narkodømte kan gå fri der springer jeg lige fra.Det kan ikke være rigtigt at folk bare kan fylde sig med alverdens stads og lave lige hvad de vil og så gå fri. Ja men hvor går grænsen hvad med folk der pløjer ind i en eller måske flere personer og slår dem ihjel i bil. Ham /hende der kører kan være spiritus påvirket narko påvirket, mega træt eller måske bare uopmærksom skal de også henrettes eller hvor går grænsen ? Hvis vi havde dødsstraf i Danmark tror jeg også at det ville få folk til at tænke lidt mere på hva de foretager dem. Nu var det ikke hvor grænsen skulle gå til men jeg mener hvis du er narko påvirket eller spiritus påvirket er man jo allerede kriminel så burde folk have tænkt inden de kørte.Og jeg vil helst ikke skrive mere om hvad vi skal og ikke skal gøre,det har jo et retssystem til at afgøre,selv om der dødsstraf eller ikke. |
|
|
jh |
Lagt på d. 29/07-2015 07:04
|
Hymmer skrev: jh skrev: Webmaster skrev: Både og.... Her er lidt eksempler (min mening). Amagermanden, ja. Peter Lundin, ja. Boghandleren fra Brønshøj, ja. Blekingegadebanden, nej. Palle Sørensen, nej. Narkodømte, nej. Bøsser, nej. I sagen med de to russiske piger fra billedet. Husker udemærket sagen men har ikke sat mig grundigt nok ind i den. Men umiddelbart nej hvis mit indtryk af at det var en panikhandling er rigtig. Mit udgangspunkt til dødsstraf er et nej, men der er nogle meget få tilfælde hvor en komplet "oprydning" er at foretrække. Den store forskel for mig er nok om det værste sker planlagt med bagtanke eller i affekt. Narkodømte og bøsser har jeg sat ind på nej-listen fordi det også kan udløse dødsstraf nogle steder i verden. Forseelser som jeg ikke mener på nogen måde burde kunne udløse en dødsstraf så længe det ikke er foregået vha. tvang (og i min verden har folks afhængighed intet med tvang at gøre - bare lige hvis nogen skulle argumentere for det). Jeg mener også både ja og nej,men som du skriver at narkodømte kan gå fri der springer jeg lige fra.Det kan ikke være rigtigt at folk bare kan fylde sig med alverdens stads og lave lige hvad de vil og så gå fri. Hvis vi havde dødsstraf i Danmark tror jeg også at det ville få folk til at tænke lidt mere på hva de foretager dem. Jeg kan fint følge dig....Men historien viser noget andet. Ingen kriminelle tænker på konsekvenser når de handler. Som sagt jeg er for dødsstraf, et øje for et øje. Men det ændrer ikke noget ved at den dødsdømte på noget tidspunkt har tænkt det kunne ende sådan. Og det du skriver om narkodømte, der har det vist sig i USA med de lange mandatory domme der kom i 80'erne og 90'erne at det var uden effekt. Det eneste var ødelagte familier og enorme omkostninger for samfundet. Jeg tror på den eneste vej frem er oplysning, og ikke mindst at cannabis bliver frigivet. Der bruges utrolige resurser på at bekæmpe dette, men ingen virkning. En frigivelse ville frigøre mange politi mandtimer, som kunne bruges på fx. indbrud. Nu var det ikke lange domme men dødsstraf emnet drejer sig om.og tror stadig i et land som Danmark ville kunne mærkes på grov kriminalitet hvis vi havde dødsstraf.ved godt der bliver brugt mange penge på at bekæmpe narko om så mandetimerne blev brugt til noget andet kan vi jo kun gisne om ved en frigivelse af canabis. |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 30/07-2015 07:29
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
nu kan man se,at der er flertal for dødsstraf, så kunne det jo være interessant og se , hvem der vil affyre nakkeskuddet................... er der nogen herinde der melder sig........... |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 30/07-2015 08:06
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Det kommer an på omstændighederne. Hvis misdæderen havde forbrudt sig mod et barn, ville jeg uden at ryste på hånden godt kunne levere en billet ud af denne verden. |
|
|
sony |
Lagt på d. 30/07-2015 08:55
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2037 |
rinpoche skrev: Det kommer an på omstændighederne. Hvis misdæderen havde forbrudt sig mod et barn, ville jeg uden at ryste på hånden godt kunne levere en billet ud af denne verden. Mee too Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 30/07-2015 14:40
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
det er altså legalt og slå et andet meneske ihjel, bare man har loven med sig,............jeg ved ikke om nogen herinde har bemærket,at flere livstids dømte i usa er blevet frikendt fordi deres dna ikke passede og hvor mange uskyldige er så blevet henrettet........................ |
|
|
vandango |
Lagt på d. 30/07-2015 15:41
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
chaingmai skrev: det er altså legalt og slå et andet meneske ihjel, bare man har loven med sig,............jeg ved ikke om nogen herinde har bemærket,at flere livstids dømte i usa er blevet frikendt fordi deres dna ikke passede og hvor mange uskyldige er så blevet henrettet........................ Er lidt svært at tænke på USA hvor folk så om så bliver dræbt af politiet på gaden. Det er som på filmen Judge Dredd. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 30/07-2015 16:18
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Der er for mange sorte, de er igang med at udrydde dem. Se her: http://jyllands-p...i-hovedet/ Jeg vil tro at dødsstraf til den fucking Redneck Cop vil være passende. “America...just a nation of two hundred million used car salesmen with all the money we need to buy guns and no qualms about killing anybody else in the world who tries to make us uncomfortable” Hunter S. Thompson Redigeret af JohnBKK d. 30/07-2015 16:29 |
|
|
milex |
Lagt på d. 30/07-2015 17:10
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
Jeg forstår det simpelhen ikke - døden er noget der kommer til os alle på et tidspunkt. Det er da ikke nogen straf - om jeg dør dd., i morgen , eller whenever. Er fuldstændig ligeglad. Hvis man vil straffe, og gøre det ubehageligt for den kriminelle - så spær dem inde. muligvis på livstid. |
|
|
sony |
Lagt på d. 30/07-2015 17:40
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2037 |
milex skrev: Jeg forstår det simpelhen ikke - døden er noget der kommer til os alle på et tidspunkt. Det er da ikke nogen straf - om jeg dør dd., i morgen , eller whenever. Er fuldstændig ligeglad. Hvis man vil straffe, og gøre det ubehageligt for den kriminelle - så spær dem inde. muligvis på livstid. Det har du sgu nok ret i, men det skal ikke være et dansk ferie paradis fængsel. Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 30/07-2015 18:46
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Som sagt er det en 'både og' gråzone, det er simpelthen for let bare at sidde bag sit tastatur og sige at alle idioter skal dø. Der er for lidt nuancer til en sådan en vigtig beslutning. Måske er det dig selv, dine gode ven el. måske din søn der en dag træder ved siden af? Fx vil jeg mene at man skal kunne garanterer at den dømte rent faktisk er den skyldige, fx ved tilståelsesager som i Anders Breivik sagen el. i sager hvor alle pile peger i samme retning, DNA analyser osv...man kan også overveje dødstraf som et alternativ til forvaring, altså folk med gentagne domme for mord, grov vold o.lign....skrækscenariet er selvfølgelig USA hvor uskyldige med sikkerhed har måtte lade livet el. sidde 25 år på dødsgangen og pludselig løslades pga. tvivlsomme sager. Det jeg ikke bryder mig om ved dødsstraf er at folk kan begå dumheder i en mental ubalance, påvirket tilstand, fx et øjebliks raserianfald fra et ellers fredeligt menneske...et simpelt værtshusslagsmål der ender fatalt? Måske folk kan ændre sig, det er nok lidt Johnny Cash agtig romantik, men jeg synes at dødsstraf på mange måder lugter for meget af hævntørst. Og hvad med uagtsomme manddrab? tæller de med? Men lad os sige at du havde en lille datter på 9 år der blev voldtaget og mishandlet i flere timer...fik du fat på gerningsmanden en mørk aften ville de fleste fædre nok ikke tøve med at slå denne person ihjel, enten koldt og kontant, eller ved grov vold med døden til følge...fortjener du så en dødsstraf? ja, du har jo lige slået et andet menneske ihjel? el. nej, en medalje ville være passende? Dog går jeg ind for strengere straffe og dårligere forhold for fangerne. Her mener jeg ikke at fugten skal løbe ned af væggen og rotter der kravler rundt som i Thailand...men jeg forstå ikke hvorfor fængslerne skal have TV, DVD afspillere, Xbox, bordtennisborde og træningsrum osv....de skal blot have en seng, ét kold bad om dagen og total isolering fra omverden, de skal mærke at det er en straf og ikke ønske at ryge ind igen. De skal bruge tiden til at tænke over hvad de vil med deres liv i stedet for et hotelophold hvor de både kan yngle med besøgende som Peter Lundin, styrketræne, sprede muslimske ekstremisme, hænge ud og lave mad med rockervennerne osv. Men sådan bliver det nok aldrig i DK.... Redigeret af Anonym Bruger d. 30/07-2015 18:57 |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 30/07-2015 23:21
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1392 |
Rusland har nedlagt veto mod tribunal der skal retsforfølge de ansvarlige af nedskydningen af MH17. Står det til mig skal de ansvarlige udleveres til retsforfølgelse i Malaysia, fordi der er der en mulighed for de kan få den (døds)straf som de fortjener. Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 31/07-2015 00:38
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Det her er jo en fuldstændig idiotisk diskussion som kun vækker de laveste hulemands instinkter hos de ærede medlemmer. Spild af tid, det er min mening, undrer mig hvorfor en højtæret og næsten dekoreret (eller er det bræk og savl der sidder på skjorten? ) veteran som Phra OhsogoodIfeelaboutmeself Phandango von Bahtman bringer det skod emne på banen? |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 31/07-2015 05:39
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
jeg synes nu at puttehønens Phandango von Bahtman's afsteming er ok....for her er ellers ret dødt her i agurketiden på thai portalen.... |
|
|
juj |
Lagt på d. 31/07-2015 11:52
|
Øvet medlem Antal indlæg: 352 |
Har stemt nej døden er ingen straf. Nej lav en stor Iglo oppe i Nord Øst Grønland ikke sådan at flygte fra, ingen internet, tlf, tv osv. Så kan de sidde der og hugge isterninger ud af indlands isen til vores sjusser. Livstid skal være hele livet, uden mulighed for at blive benådet. Afskaf også prøveløsladelser alle straffe over 1 år skal afsones der oppe, i tranlampens skær uden mulighed for besøg af familie og venner. Så kan de lære det |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 27/09-2015 20:27
|
Jeg så i går på DR2 På udebane, en norsk dokumentarudsendelse der handler om dødsstraf i USA. Stortingsrepræsentantet Hadia Tajik er rejst til USA, hvor hun bla. møder en Robert Blecker, en stor fortaler for dødsstraf og kom med gode argumenter for dødsstraffen. Bla. en der har myrdet et barn eller to børn og som Robert siger: >Han har berøvet livets glæder, livets rigdom< og fortsætter >Vedkommende bør aldrig igen opleve livets glæder< Det samme gælder f.eks. Rasmus Popenda som berøvede Henrik Bjerremand Kristensens livets glæder og rigdom. F.eks. efterlod Henrik sig en datter og hvis hun har et barn eller får et i fremtiden. Kom/kommer Henrik ikke til opleve at blive morfar, som er en af livets glæder. Derfor bør Rasmus Popenda aldrig igen selv at opleve livets glæder og derfor kvalificerer han sig til dødsstraf. Personlig vil Jeg blive stødt, hvis en aften ser Rasmus Popenda i PTY omgivet af to barpiger og en ladyboy og dermed nyde en af livets glæder, velvidende om han selv har frataget en anden den samme mulighed. Udsendelsen kan ses her http://www.dr.dk/...ane-1-3#!/ Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 21/08-2016 13:21
|
En grund mere til at indføre dødsstraf i DK. http://nyheder.tv...n-omkommet Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
|
Spring til debat: |