Se indlæg
 Udskriv debat
Flytte til Thailand
buick
Det lyder som en god og fornuftig beslutning, prøv at holde dig fra sex byerne og luderne så vil du lære et helt andet Thailand at kende og ikke ende som en af de bitre sure mænd nogen af os er endt som

ener37 skrev:

Hej alle sammen

Jeg vil gerne takke jer alle sammen for de råd i har givet mig.

Det ender nok med nogle ophold dernede af forskellig varighed indtil jeg bliver lidt ældre så jeg kan kvitte jobbet i DK og rejse derned permanent

Hilsen

René

hugoboerge
paulsenp skrev:

hugoboerge skrev:

paulsenp skrev:

Hej Ener,

Jeg er en smule mere optimistisk end hugoboerge og vil kalde det "Mission almost impossible".

Mon ikke du mener pessimistisk istedet for optimistisk Smile

Det tror jeg ikke. Ifølge min ordbog er "almost impossible" lidt mere positivt end "impossible".

@paulsenp - du har selvfoelgelig ret med "naesten" og maaske foelgende forslag kan hjaelpe traadstarter Ener lidt paa vej.

Jeg vil foreslaa at Ener koerer listen over danske firmaer i Thailand igennem for se om der er nogen firmaer der er indenfor hans faggruppe.

http://www.dancha...corporate/

og saa kontakte firmaet/firmaerne. Det kunne jo vaere der var en mulighed der.

Webmaster
hugoboerge skrev:
Jeg vil foreslaa at Ener koerer listen over danske firmaer i Thailand igennem for se om der er nogen firmaer der er indenfor hans faggruppe.

http://www.dancha...corporate/

og saa kontakte firmaet/firmaerne. Det kunne jo vaere der var en mulighed der.

Man kan evt. også gå gennem listen fra ambassaden som kan findes HER.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Wangtan
Ener..
Du har kun et liv. Første gang jeg tog til Thailand i ´90 fandt jeg også en bar pige. Jeg tog hjem til DK, sagde mit job op og tog ned til hende igen. Stik imod alle odds og hvad folk sagde.
Hun kom til DK og vi var sammen i 15 år og fik 3 børn sammen. Jeg gik dog fra hende. Men selvom hun var barpige var hun een af de ærligste og mest hjælpsomme piger jeg nogensinde har mødt.
Du har kun et liv, følg dit hjerte og se hvad der sker. Du vil blive ked af det, hvis du ikke prøver.

hiks
buick skrev:

Det skal så tages med et gran salt, langt de fleste thaier er ikke penge grådige scam artister osv
desværre så har mange faranger det med at tro alle i Thailand er som der hvor de kommer dvs pattaya og phuket som netop er steder hvor den slags mennesker er samlet, tænk på f.eks alle luderne de er der for penge og intet andet glem alt om de skal forsørge familie børn og andet bavl de er der fordi de elsker penge mere end noget andet og de vil gøre alt for penge
glem ikke at der er mangel på arbejdskraft i Thailand så samtlige af pigerne ville kunne gå ud i morgen og få et alm. job og kunne leve af lønnen

hiks skrev:

har rejst i thailand 15 gange, jeg synes pigerne er nemme at gennemskue, kig også hvordan forældrene og søskende opfører sig, sig du har et dårligt job og vis hvor lidt penge du har. De fleste falanger viser tegn på rigdom når de finder en thai, man skal huske mange thaièr elsker penge mere ind kærlighed.

Det rigtigt hvad du skriver, finder man en i pattaya er det ofte penge der er årsagen til de kommet der, eller familien der har presset pigen til det. så uden for pattaya er der nok bedre held eller via internettet. Desværre er der mange der finder en i pattaya under ferie, i kender nok selv følelsen fra deres smil og deres charme.

buick
Pattaya, phuket osv er stik imod hvad almindelige thaier finder akseptabelt, de ser meget ned på pigerne derfra, på samme måde som vi danskere ser ned på luderne her i Danmark
så det at en pige arbejder som luder vil give et alvorligt hak i hendes status så de piger som kommer er penge liderlige de vil gøre alt for penge uanset hvad andre tænker og den mentalitet sidder i dem og kan ikke trækkes ud hvilket også er årsagen til næsten alle der forsøger et forhold til dem ender ulykkelige

Hvis man i Danmark taler med pigerne så er det ret tydeligt de stort set alle betragter deres tilværelse i Danmark som et job og lønnen fra manden er han betaler det hele og sender penge hjem til hendes familie
hvad de så kan tjene ved eget job er helt og holdent deres egne penge.
Det er ret ufatteligt hvor mange danske mænd som lever sådan

min x kone forsøgte det samme med mig og ja hun var fra en bar, min nuværende kone 12 år nu er 100% anderledes og ikke fra en bar

hiks skrev:

buick skrev:

Det skal så tages med et gran salt, langt de fleste thaier er ikke penge grådige scam artister osv
desværre så har mange faranger det med at tro alle i Thailand er som der hvor de kommer dvs pattaya og phuket som netop er steder hvor den slags mennesker er samlet, tænk på f.eks alle luderne de er der for penge og intet andet glem alt om de skal forsørge familie børn og andet bavl de er der fordi de elsker penge mere end noget andet og de vil gøre alt for penge
glem ikke at der er mangel på arbejdskraft i Thailand så samtlige af pigerne ville kunne gå ud i morgen og få et alm. job og kunne leve af lønnen

hiks skrev:

har rejst i thailand 15 gange, jeg synes pigerne er nemme at gennemskue, kig også hvordan forældrene og søskende opfører sig, sig du har et dårligt job og vis hvor lidt penge du har. De fleste falanger viser tegn på rigdom når de finder en thai, man skal huske mange thaièr elsker penge mere ind kærlighed.

Det rigtigt hvad du skriver, finder man en i pattaya er det ofte penge der er årsagen til de kommet der, eller familien der har presset pigen til det. så uden for pattaya er der nok bedre held eller via internettet. Desværre er der mange der finder en i pattaya under ferie, i kender nok selv følelsen fra deres smil og deres charme.

maik
Buick – der mener jeg du er helt forkert på den. Det er rigtigt at den veluddannede og velstillede middel- og overklasse ser ned på barpigerne i Pattaya og lignende steder.

Men Thailand er et lang mere differentieret land end Danmark. I de miljøer barpigerne kommer fra ser man ikke ned på dem, for der betyder penge (også) alt. Så længe pigerne tjener gode penge er det lige meget hvor de komme fra.

Når pigerne kommer hjem til deres hjemstavn med mange penge spørger man ikke om hvor pengene komme fra. Alle ved det, men ingen snakker om det.
I fiktionen findes adgangen til virkeligheden …

maikjensen.dk

http://www.maikjensen.dk
sudsakhon
Det er et emne, der er skrevet kilometerlange akademiske værker om.

Man kunne kalde den thailandske indstilling til problematikken for "dobbeltmoralsk" eller "pragmatisk" alt efter hvilket sæt holdninger, man abonnerer på.

Givet er, at penge vasker facaden, men under det tynde lag findes absolut samme holdning til piger af den lette garde, som i ethvert andet samfund.

Men, som sælgeren i en pelsforretning, der smiler sit tandpastasmil, så længe rigmandens trofæhustru har kontanter med til indkøb, er det tynde lag af "accept" i Thailand ikke tykkere end stavlen af pengesedler.

@ener37:
Jeg kan se, at det er en relativ ny problemstilling, du står overfor. Selvom du ikke er ny her på DTW, er det ikke sikkert at du har interesseret dig målrettet for de tanker, du står overfor lige nu.

Jeg har tidligere givet samme råd (om læsning, jeg blander mig ikke så gerne i beslutningen) til interesserede i en socialantropologisk/sociologisk problemstilling angående Thailand og barmiljøet.
Jeg har derudover brugt noget af materialet, som vejleder på universitetet.

Hvis du har interesse for det, tror jeg at du kan blive rigtig meget klogere på din situation, og træffe mere robuste valg ved
at læse udvalgte kapitler fra denne bog.

Der er en sammenskrivning af meget omfattende forskning på området.

http://www.amazon...9748496678

Samme forsker har skrevet denne:

Lovelorn Farangs: The Correspondence between Foreign Men and Thai Girls

Skriv din mail på en PM til mig, så kan jeg sende dig de udvalgte kapitler som pdf.
Jeg har også lidt andet sociologisk materiale (letlæst) om emnet , som jeg gerne sender.

Hvis andre er interesserede i ovenstående, så send endelig en PM. ;-)
Redigeret af sudsakhon d. 02/01-2015 17:15

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
buick
De ser nu også ned på dem ude i essan men som overalt i verden så er penge magt så hvis de kan se deres fordel i det så tolereres de så længe de har penge.
men hvis du mener de miljøer hvor de lever og arbejder (pattaya, phuket osv) så ja der ser de ikke ned på dem da mange af dem lever af deres penge, disse steder er bygget op omkring sex turisterne og uden luderne ingen liv og ingen penge

maik skrev:

Buick – der mener jeg du er helt forkert på den. Det er rigtigt at den veluddannede og velstillede middel- og overklasse ser ned på barpigerne i Pattaya og lignende steder.

Men Thailand er et lang mere differentieret land end Danmark. I de miljøer barpigerne kommer fra ser man ikke ned på dem, for der betyder penge (også) alt. Så længe pigerne tjener gode penge er det lige meget hvor de komme fra.

Når pigerne kommer hjem til deres hjemstavn med mange penge spørger man ikke om hvor pengene komme fra. Alle ved det, men ingen snakker om det.

Gapao2000
sudsakhon skrev:

Man kunne kalde den thailandske indstilling til problematikken for "dobbeltmoralsk" eller "pragmatisk" alt efter hvilket sæt holdninger, man abonnerer på.

Givet er, at penge vasker facaden, men under det tynde lag findes absolut samme holdning til piger af den lette garde, som i ethvert andet samfund.

Men, som sælgeren i en pelsforretning, der smiler sit tandpastasmil, så længe rigmandens trofæhustru har kontanter med til indkøb, er det tynde lag af "accept" i Thailand ikke tykkere end stavlen af pengesedler.

@ener37:
Jeg kan se, at det er en relativ ny problemstilling, du står overfor. Selvom du ikke er ny her på DTW, er det ikke sikkert at du har interesseret dig målrettet for de tanker, du står overfor lige nu.

Jeg har tidligere givet samme råd (om læsning, jeg blander mig ikke så gerne i beslutningen) til interesserede i en socialantropologisk/sociologisk problemstilling angående Thailand og barmiljøet.

Hvis du har interesse for det, tror jeg at du kan blive rigtig meget klogere på din situation, og træffe mere robuste valg ved

Skriv din mail på en PM til mig, så kan jeg sende dig de udvalgte kapitler som pdf.
Jeg har også lidt andet sociologisk materiale (letlæst) om emnet , som jeg gerne sender.

Jeg kan se, de to værker du refererer til er fra hhv. 1996 og 1986. Tror du stadig, det er gyldigt?

Det lyder meget spændende, at der ligefrem er lavet forskning på området, men jeg tænker bare, at landet vel har ændret sig en del siden, eller hvad mener du?

Mc laren
tjen penge i danmark brug dem i thailandCool og vigtigt løb aldrig tør no money no honeyWink

buick
jeg er kommet her de sidste 20 år og kan sige på de punkter her har det kun ændret sig til det værre

andersnp skrev:

sudsakhon skrev:

@ener37:

Jeg kan se, de to værker du refererer til er fra hhv. 1996 og 1986. Tror du stadig, det er gyldigt?

Det lyder meget spændende, at der ligefrem er lavet forskning på området, men jeg tænker bare, at landet vel har ændret sig en del siden, eller hvad mener du?

sudsakhon
@Gapao2000

Der er tre hovedårsager til, at jeg refererer til netop disse to ældre arbejder.

Dels har meget af den senere (også danske) forskning reference til Cohen, og dels har jeg det liggende allerede, så jeg ikke skal til scanneren.(En slags dovenskab)

Men den vigtigste detalje er, at intet er ændret.

Det er de samme sociologiske grundfaktorer, der bearbejdes i nuværende litteratur. Og konklusioner i de nutidige arbejder er fuldstændig de samme.

Der er på de 20-30 år siden denne forskning fremkom ikke rykket på noget som helst af de beskrevne systemer.
Fremkomst af iphone og Google translate og Skype har ændret distributionen, men ikke systemet.

(Hvis nogen kender til sociologi, menes her Niklas Luhmanns sociologiske systemteori)

Men der findes omfattende forskning inden for netop dette område.

-Også i Danmark, hvor især Signe Plambeck har skrevet meget.

Anders Lisborg er også en kendt person i akademiske kredse indenfor dette område. han kan, modsat andre forskere faktisk tale thai.

Mikkel Bang Fossum har lavet en del spændende arbejde.
Jeg havde den glæde, at tolke noget af arbejdet tilbage i år 2000 under feltstudiet på Koh Samui.

ht[url]tp://www.thailand-portalen.dk/forum/viewthread.php?thread_id=9671[/url]

Der er mange flere, men det er for omfattende at komme ind på her....

@Gapao2000

Der er tre hovedårsager til, at jeg refererer til netop disse to ældre arbejder.

Dels har meget af den senere (også danske) forskning reference til Cohen, og dels har jeg det liggende allerede, så jeg ikke skal til scanneren.(En slags dovenskab)

Men den vigtigste detalje er, at intet er ændret.

Det er de samme sociologiske grundfaktorer, der bearbejdes i nuværende litteratur. Og konklusioner i de nutidige arbejder er fuldstændig de samme.

Der er på de 20-30 år siden denne forskning fremkom ikke rykket på noget som helst af de beskrevne systemer.
Fremkomst af iphone og Google translate og Skype har ændret distributionen, men ikke systemet.

(Hvis nogen kender til sociologi, menes her Niklas Luhmanns sociologiske systemteori)

Men der findes omfattende forskning inden for netop dette område.

-Også i Danmark, hvor især Signe Plambeck har skrevet meget.

Anders Lisborg er også en kendt person i akademiske kredse indenfor dette område. han kan, modsat andre forskere faktisk tale thai.

Mikkel Bang Fossum har lavet en del spændende arbejde.
Jeg havde den glæde, at tolke noget af arbejdet tilbage i år 2000 under feltstudiet på Koh Samui.

http://www.thaila...ad_id=9671

Der er mange flere, men det er for omfattende at komme ind på her....

maik
Det er ved at være et par år siden jeg sidst læste de nævnte værker af Cohen, men når jeg får tid vil jeg gøre det igen. For jeg er helt enig med sudsakhon, selvom de er af lidt ældre dato har de fortsat relevans og ikke meget har ændret sig.
I fiktionen findes adgangen til virkeligheden …

maikjensen.dk

http://www.maikjensen.dk
Hymmer
@Sudsakhon

Interessant og spændende læsning. ( Skal jo have tiden til at gå inden flytningen til Thailand om 3 uger Grin )

Og underligt nok kom jeg til at tænke på den utrolige gode dokumentarfilm, The Act Of Killing og efterfølgeren The Look Of Silence , da jeg læste om de normer og moralbegreber, der styrer livet ude i de små samfund.

Ved godt der er himmelvid forskel imellem dødspatruljer og prostitution. Men der er er osse mange ligheder, specielt det med at fortiden kendes, men kommer ikke rigtig op til overfladen.

Men det er sigende, at danskere og specielt danske mænd har svært ved at forstå Thailand. Kommer man til Thailand første gang eller andre lande i Sydøstasien, vil mange bruge deres viden om hvordan et samfund fungerer ud fra hvordan livet i Danmark er. Og først når man har været i Sydøstasien mange gange, har læst eller set film om hvor stor forskellen er begynder man at forstå der er store forskelle i den måde samfundet er bygget op på. Og specielt hvad der er vigtigt og ikke så vigtigt i livet.

Og lige til slut. det er jo ikke kun "barpiger" der prøver at narre vesterlændinge. Jeg tror faktisk, at der er flere, der er blevet taget godt og grundigt ved næsen af piger fra de gamle østbloklande. Og lige der tror jeg mere det er ren grådighed, de penge de franarrer håbefulde kærester går ikke til at underholde familien, men derimod til kriminelle bagmænd eller dem selv.

sudsakhon
Tak for tippet om de dokumentarfilm. Dem har jeg desværre ikke haft tid til at se.

Men de er nu på to-do-listen.

I forlængelse af noten om østblokpiger, er der en helt anden dimension af "snyd".

Det er filippinske au pair piger her i landet.
Rigtig mange har et eneste formål, og det er at blive gravide så hurtigt som muligt med en dansker som far.

Mange mistolker, at de fejlagtigt tror, at de kan blive her i DK.

Det er ikke min opfattelse. De er knivskarpe på den mindste detalje i lovene. Og er klar over, at et svangerskab fratager dem opholdsgrundlaget, deres visum.

Misfortolkningen går på den opfattelse, at en udlænding for alt i verden vil etablere eller opretholde sit opholdsgrundlag.

I virkeligheden er de meget mere interesseret i et statsgaranteret indtægtsgrundlag, der varer 18 år.
Det beløb, som børnepenge andrager, overstiger den løn de ville kunne få i hjemlandet. Selv i en attraktiv stilling.

Pigerne er bare interesseret i at komme tilbage til familien i hjemlandet, hvor de har det bedst. Ikke så få gange parkeres ungen hos bedsteforældrene, mens pigen evt. arbejder i en anden au pair kontrakt.

Denne trafik intensiveres når pigen nærmer sig de 30.
Af flere grunde. Der er regler for hvor gammel man kan være for at få et au pair visum. Og de nærmer sig den alder, hvor det er svært at finde en mand, der kan forsørge dem

Man skulle tro, at der så skete et boom i dansk/filippinske par, men den stigning ses ikke.

Filippinerne er et meget anderledes land end Thailand. Og kan ikke umiddelbart sammenlignes.
men det er interessant at se de forskellige strategier, der i bund og grund går ud på at skaffe sig et indtægtsgrundlag

hugoboerge
Har ikke meget med Thailand at goere, men siden filippinske piger/damer er blevet naevnt saa skal man ikke undervurdere dem for deres betydning for den filippinske oekonomi er ikke ubetydelig som det fremgaar af nedenstaaende link som godt nok er fra 2010 men der er sikkert ikke meget der har aendret sig for betydningen skulle stadigvaek vaere den samme.

http://www.econom...ce_economy

Om denne "eksportvare" kun har een ting i tankerne om at blive besvangret vil jeg betvivle meget.

De sender penge hjem til familien og de har boern allerede og manden ligger sikkert og roder rundt fyldt med San Miguel beer og laver ikke en dyt udover at vente paa at konen sender penge hjem.

Paa den anden side, saa har disse maids en ugentlig fridag som regel en soendag. F.eks. i Singapore og Hong Kong er der mange natklubber (laes luderbarer) som afholder "tea dances" eller te dansant og her kommer filippiner maids og nogle af dem vil selvfoelgelig oege deres normale indtjening via prostitution.

Skulle en maid gaa hen og blive gravid saa er det ud af vagten. Reglerne er saadan at arbejdsgiver stort set betaler en afgift til f.eks. Singapore hver maaned som svarer til ca. 1 maanedsloen som en form for garanti.

Saa hvis man er interesseret i en filippina saa tag paa natklub en soendag eftermiddag i Hong Kong eller Singapore.

Bade-Dyr
Pas på med at læse for meget omkring landet, folket.
Da det er andre syn på sagen.
Det er langt bedre (efter min mening) at komme til Thailand med friske øjne, og et åben sind, og derved lave ens egen erfaring.

Tilbage i 2010 inden min først tur til Thailand, læste jeg alt jeg kunne finde på nettet omkring landet.
Hvor slem bar pigerne var, Kun bar piger vil være sammen med en Fa-Rang (Nok en af de største løgne omkring pigerne her nede)
Alle Thai i Thailand var nogle banditter der kun var ude efter ens penge.
Men da jeg kom, var der intet af det der passet.

Jeg holdet lidt igen i starten imod at knytte venskab med Thai her nede pga jeg var begyndt at tro på den med at Thai er ude efter ens penge, Jeg tro på den der med at hvis en Thai give lidt, Forvente de 100 gange mere tilbage.
Men fandt ret hurtige ud af jeg flytte her ned, at alt det er ævl og bævl.
Efter 4 år her nede (4 år i næste måned) kan jeg nu sige at jeg ved at Thai giver 100 gange mere end jeg gøre, og de forvente aldrig noget igen.
Har kun mødt en Thai der har bedt mig om at låne penge, det var en sprog lære jeg havde.

Så tro meget kommer an på hvordan man selv er som person, omkring hvad man opleve, hvordan man oplever Thaier.
Og måske også lidt "held" om man finde de rigtige venner, omgangskreds med mere.
Og finde den rigtige kæreste / kone.

Jeg siger altid til folk der hjemme der vil besøge Thailand, at ud over at søge på hotel, oplevelser i Thailand, hvad, hvor.
Ja så skal de ikke læse mere omkring Thailand.
Kom, se, oplev, og de skal lave deres EGEN tanker omkring landet, og de skal selv bedømme landet, og de skal IKKE gøre som mig.

Forsat god dag der ude i verden.

Kim Ludvigsen
Bade-Dyr skrev:
Tilbage i 2010 inden min først tur til Thailand, læste jeg alt jeg kunne finde på nettet omkring landet.
Hvor slem bar pigerne var, Kun bar piger vil være sammen med en Fa-Rang (Nok en af de største løgne omkring pigerne her nede)
Alle Thai i Thailand var nogle banditter der kun var ude efter ens penge.
Men da jeg kom, var der intet af det der passet.

Jeg tror, det har temmelig meget at gøre med, hvor I Thailand man er, og om man er der på en kort ferie eller på et længerevarende ophold.

Jeg er enig i, at man skal tage diverse oplysninger med et gran salt. Man kan risikere at ødelægge et forhold med ubegrundet mistænksomhed. Omvendt skal man altså heller ikke helt lukke øjnene, det kan også få slemme følger.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
chaingmai
nævn lige et et land hvor man slipper godt fra og være naiv/dum..............??.......LOL LOL

Spring til debat: