Se indlæg
 Udskriv debat
Kørekort i Thailand
milex
Det er jo ligegyldigt hvilke farve jeres 'bøger' har.

Spørgsmålet er, - hvad kræves der for at få et dansk kørekort omsat til et Thai-kørekort????

Kim Ludvigsen
De fleste oplysninger er givet tidligere i tråden, men de er nok druknet lidt i uvedkommende snak om diverse farvede bøger m.m. Her en opsamling:

Du skal have et visa. Et almindeligt 30-dages visa, som du får ved indrejse er normalt ikke nok.
Du skal have en bopælsattest, som tidligere fortalt, enten fra ambassaden eller fra immigration. Du skal typisk fremvise en lejekontrakt for at få attesten.
Du skal have et internationalt kørekort, som du får på din hjemkommune i Danmark for - så vidt jeg husker - 50 kroner.
Du skal gennem en farveblindhedstest.
Nogle steder skal du selv medbringe pasbillede, mens de andre steder selv tager det.

Hvis du ikke allerede har dansk kørekort til den pågældende type køretøj, skal du desuden gennemføre teori- og praktisk prøve. Begge dele er forholdsvis nemt, og det kan gøres på en enkelt dag. Her kræves desuden en lægeerklæring fra en læge i Thailand.

Det thailandske kørekort er gældende i 1 år (med udløb til fødselsdagen). Når kortet fornys, vil du sandsynligvis få et, der gælder i 5 år. Når jeg skriver "sandsynligvis", er det fordi, sådan plejer det at være. Men jeg har læst, at de nogle steder er holdt op med at give 5 års fornyelser, så man i stedet blot får 1 år ad gangen.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Conrad
Det er da ikke uvedkommende snak om farven paa Thabien Baan bogen, naar den for nogen kan bruges som dokumentation paa adresse, naar man skal have thai koerekort.

Her paa Phuket ville koerekort kontoret (Landtransport Office) ikke acceptere min gule bog som adresse bevis, saa jeg maatte over til Immigration og have en sedddel.

Men maerkvaerdigvis var det OK samme sted med den gule bog som dokumentation for adresse ved indregistrering af en MC.

Paa Phuket er det hos Amphur at man kan soege om en gul Thabian Baan som udlaending. Ikke hos Thetsaban. Og saa er der naeppe mange udlaendinge som har en blaa udgave, da den under "normale" omstaendigheder kun udstedes til thai'er.

Paa Phuket faar man 5 aars fornyelse af koerekortet, hvis man er paa "extension" tilladelse.

Kim Ludvigsen
Conrad skrev:

Det er da ikke uvedkommende snak om farven paa Thabien Baan bogen, naar den for nogen kan bruges som dokumentation paa adresse, naar man skal have thai koerekort.

Det er uvedkommende i dette tilfælde, hvor der - så vidt jeg kan forstå - ikke er tale om en fastboende.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Conrad
Denne traad handler da saa vidt jeg kan se om koerekort i Thailand og det baade for fastboende og dem som kun opholder sig her midlertidigt.

Og nogle fastboende kan bruge den gule Thabian Baan som dokumentation for deres adresse i Thailand.

Mukke
Conrad skrev:

Denne traad handler da saa vidt jeg kan se om koerekort i Thailand og det baade for fastboende og dem som kun opholder sig her midlertidigt.

Og nogle fastboende kan bruge den gule Thabian Baan som dokumentation for deres adresse i Thailand.

Conrad nu er man jo i Thailand, så mange forskellige kontorer laver deres egne regler... Jeg har spurgt på mit kørekort kontor og andre kontorer.. DEN GULE BOG ligger til grund for adresse.. Dette er hvad jeg har fået at vide og jeg har aldrig haft problemer what so ever med hensyn til denne bogs virke...

Conrad
Hej Mukke,

Det er jo saa godt for dig at du aldrig har haft problemer med at bruge den gule bog, men det er der saa andre som har haft.

Men hvis du laeser hvad du referer mig for, saa skriver jeg jo ogsaa at nogle fastboende kan bruge den gule bog som dokumentatio for adresse i Thailand.

Jeg skriver jo blot om mine egne oplevelser. Wink

Mukke
Uden at jeg vil virke professoragtig, så var det faktisk også dette jeg svarede på. men lad det nu være... Hvis du mener dit og jeg mener mit, så kan vi vel mødes... Nogen kan bruge og andre kan ikke... mere er der vel ikke i dette.. så hvis du har den og kan bruge den, så vær glad, hvis du ikke kan, så hop på stedet og vær stadig glad.. Folk glemmer mange gange, at Thailand altså laver deres egen kontor regler og provins regler, så få lavet den gule bog, hvis man som jeg er i en provins med positive mennesker, som acceptere de skrevne regler....

Alt andet er jo faktisk ligegyldigt....
Redigeret af Mukke d. 16/12-2014 11:07

milex
milex skrev:

Det er jo ligegyldigt hvilke farve jeres 'bøger' har.

Spørgsmålet er, - hvad kræves der for at få et dansk kørekort omsat til et Thai-kørekort????

Jeg skal da beklage hvis der kommer bølger pga. ovenstående kommentar.

Men den blev skrevet som svar på diverse indlæg om hvilken 'bog' man var i besiddelse af, som om det nærmest var en konkurrence.

Men tak til Kim for at bemærke sætningen 'dansk adresse' ifb. med dok. fra ambassaden!

Og nej - jeg er ikke fastboende - kun semi - ca 6 mdr. pr.år.
(har intet at gøre med omgåelse af pensions-regler - bare lige for at tage den i opløbet til yderligere diskussion)

En leje-kontrakt har jeg aldrig været den lykkelige ihændehaver af - men der kan der vel rådes bod på.

hugoboerge
Klovn skrev:

lek skrev:

"Den gule bog" eller Tabian Baan er for alle andre nationaliteter end Thai'er udstedes paa den lokale amphoe hvor man er bosat.

Nej både for thaier.. den blå.. Og for os den gule
udstedes af Thetsabahn

Jeg har den Blå,og jeg er ikke Thai.....Grin

Saa er der sket en kaempe fejl.

hugoboerge
lek skrev:

"Den gule bog" eller Tabian Baan er for alle andre nationaliteter end Thai'er udstedes paa den lokale amphoe hvor man er bosat.

Nej både for thaier.. den blå.. Og for os den gule
udstedes af Thetsabahn

Det er maaske muligt i nogle tilfaelde. Min blev udstedt paa Amphoe.

max
Har lige Været til terioprøve til motorcykel i dag skulle have læge attest den gule bog og pas med non o visa startede med farvet test og reaktions test viser til undervisning der skulle Være i 4 timer blev sent hjem da de ikke havde det på engelsk kom tilbage kl 14,00 skulle til køreprøve have ikke motorcykel med så fik en stillet til rådighed
dumpedSad galt med balancen videre til terioprøve det skulle jo nære let ikke ham
Dumped 39 rigtig så igang med det sparsomme materiale jeg har og lidt mere engelsk oversættelse skal til prøve igen i morgen

Conrad
http://www.thephu...ws-alert=1

Paa Phuket er reglerne for opnaaelse af Koerekort lige aendret.

max
Det var så terioprøve som jeg bestod når man læser skal man lige tænke over formuleringer og forstå hvad der menes som min onkel siger læsere og forstå det Gøre det letter

Spring til debat: