Se indlæg
Slut for Piro Consulting
|
|
buick |
Lagt på d. 13/12-2014 17:24
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 549 |
Trist for Robert, men jeg vil nu stadig give ham stor respekt for at stå fast og ikke lade sig presse af en ret tydelig kværulant som ville bruge alle knep for at få en delvis uberettiget tilbage betaling Men det viser så desværre også at man skal holde sig langt fra at opgive navn og ens firmaer på sider som DTW hvor brugerne er en blanding af lige fra værtshusgæster, arbejdere op til højere uddannede og inden i fare i kridthuset så er der intet ondt ment i det, om man høre til den ene eller anden side af befolkningen gør ikke folk dårligere eller bedre det er blot forskellige meninger-ting og levevis der gåes op i fra sted til sted og her opfylder dtw et behov og en gruppe lige som andre foras opfylder andre behov og andre grupper |
|
|
Nahm |
Lagt på d. 13/12-2014 17:54
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 513 |
SteenJ skrev: nu får jeg da aldrig mine 6000 tilbage (3 år siden) pyt med det bare han overlever, for det gør jeg. "Penge er ikke alt, men gode at have" mvh. SJ Ja trist du ikke får dine penge tilbage, det samme gælder den sidste store tråd herinde om piro, denne bruger herinde får ej heller sine penge....på den anden side set kan i måske være heldige nu hvor robert kommer til Dk, måske han kan få nogle offentlige ydelser her el. job. og det evt. kan give ham et øknomiskk overskud ? Prøv at holde forbindelsen til ham vedlige.... Redigeret af Nahm d. 13/12-2014 18:08 Mvh,
Nahm |
|
|
Atrox |
Lagt på d. 13/12-2014 22:55
|
Øvet medlem Antal indlæg: 157 |
|
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 13/12-2014 23:33
|
Øvet medlem Antal indlæg: 489 |
He-he Robert's afrejse til Danmark kunne jo også skyldes andre årsager end nævnt i 'Scandasia' ! F.eks. at sønnen kan få en fornuftig skolegang til rimelig pris og at hans hustru med tiden kan erhverve sig et Dansk pas. Roberts CV er jo ret omfattende (han er ikke uintelligent), så han vil garanteret sørge for det bedste for hans familie. Jeg er ikke en af Gud's bedste børn - Jeg er garanteret lige så røget, som Robert er speget, og derfor tænker jeg som skrevet ovenfor. Tyv tror hver mand stjæler M.v.h. Fotofreak Redigeret af Fotofreak d. 13/12-2014 23:50 |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 14/12-2014 00:29
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Nero skrev: Mon ikke hovedpersonen, Mr. Robert, har givet fotografen lov til at "skyde" de private billeder? Jeg tror det. Tja måske har du og JS ret i jeres antagelser. Men ikke desto mindre usmageligt at bringe ægtefæller og børn frem i rampelyset på den måde også hvis det skulle være en del af en evt. selviscenesættelse efter Robert's eget ønske. Jeg vil ikke afvise at I har ret, jeg tænkte bare slet ikke i den slags baner da jeg skrev mit indlæg. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 14/12-2014 00:48
|
buick skrev: Men det viser så desværre også at man skal holde sig langt fra at opgive navn og ens firmaer på sider som DTW hvor brugerne er en blanding af lige fra værtshusgæster, arbejdere op til højere uddannede og inden i fare i kridthuset så er der intet ondt ment i det, om man høre til den ene eller anden side af befolkningen gør ikke folk dårligere eller bedre det er blot forskellige meninger-ting og levevis der gåes op i fra sted til sted og her opfylder dtw et behov og en gruppe lige som andre foras opfylder andre behov og andre grupper Jeg vil give dig fuldstændig ret. Snotdumt at opgive for meget på nettet, uanset om det er her på siden eller andetsteds. Og især hvis man er eller står for noget som er lidt uldent i kanten. Men vi må i samme ombæring ikke glemme at med en aktiv deltagelse i forums som DTW så har man også en mulighed for at få kunder i butikken. Ingen er vist i tvivl om at Piro Consulting og Robert har fået kunder i butikken via sin deltagelse blandt andet her på siden. Internettet, sider som denne, sociale medier osv osv er en glimmeren måde at komme i kontakt med kunder på og få udbredt kendskabet til sin virksomhed og/eller sine produkter. Men ligeså lyserødt det hele kan se ud, ligeså kulsort kan det hele ende på nul-komma-nul hvis man ikke formår eller forstår at holde sin sti ren. Også at holde sin sti ren uden man nødvendigvis har gjort noget galt. Kunder er en underlig størrelse, man kan vælge at leve af dem eller bekæmpe dem. Een ting er i hvert fald sikkert, uden kunder i biksen - så er der ingen biks i særlig lang tid. Og så kan man ikke bruge sejren over sin afviste kunde til ret meget andet end at tørre sig bagi. Der er andre som har brugt DTW til at reklamere for deres produkter - også uden de har mistet deres troværdighed. Men som udgangspunkt vil jeg give dig ubetinget ret. Lad værre med at oplyse noget som helst, og vælger man alligevel at gøre det så skal man være i stand til at håndtere kritik, spørgsmål og utilfredshed på en måde så man ikke jorder sig selv, sine produkter og sit firma. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 14/12-2014 00:50
|
Piro Consulting, Robert Kronberg and Khun Ploy’s business, has been through turbulent times recently. A few month ago, he and his company was the target of a social media campaign to discredit his visa service business. ScandAsia.com holdte sig da i øvrigt ikke tilbage dengang med at beskrive og dermed henlede med endnu mere opmærksomhed på sagen med denne artikel: - Heated debate break records in Danish Thai forum Med venlig hilsen
|
|
Conrad |
Lagt på d. 14/12-2014 08:07
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 959 |
Ja, men lige meget hvad, saa skal man stadig have gyldigt Thai koerekort, hvis man vil foere koeretoej i Thailand og bor her. Hvis man ikke har gyldigt koerekort kan man komme slemt afsted, f.eks. vil forsikringen ikke betale/daekke. Til de som maaske ikke ved det, saa er der et kort til bil og et andet til MC og der skal ogsaa MC-kort til en 110 cc scooter, husk styrthjelmen. God soendag Conrad |
|
|
sony |
Lagt på d. 14/12-2014 09:19
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2037 |
Conrad vil det sige 90 % af turisterne vel køre ulovligt? Puha en har så Været heldig. Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
Skipper Hans |
Lagt på d. 14/12-2014 09:37
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 93 |
Conrad, jeg har igennem alle aar fra 90 til 2005 hvor jeg boede I Korat og var hjemme i 3 mndr. og paa havet i 3 mndr. kun haft turistvisa og derfor koerte med DK Int. koerekort, har i den periode haft et uheld hvor baade politi og forsikring var involveret - dog ikke min skyld, men der var ingen paatale fra nogen.. har jeg saa blot vaeret heldig?? Det har nu under alle omstaendigheder aldrig vaeret i mine tanker at spoerge Piro Consult, idet alle brugbare oplysninger var tilgaengelige paa Chr. d. 4 & de oevrige samlingsteder for mine landsmaend. I oevrigt er kommentaren i ScandAsia til Robert Von Kronberg's afgang fra Thailand skrevet af en Khun Moo, blevet slettet?? |
|
|
jydetampen |
Lagt på d. 14/12-2014 10:23
|
Øvet medlem Antal indlæg: 355 |
Læs nu hvad conrad skriver inden du skriver. |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 14/12-2014 12:10
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 959 |
Jeg kan ikke huske hvor laenge man kan koere med et dansk internationalt koerekort i Thailand, men tror ikke det er over 3 maaneder. Og ja mange turister koerer ulovligt, da mange af dem maaske kun har koerekort til bil og det gaelder ikke til en 2 hjulet i Thailand, hvis den har motor. Desuden er der mange som kommer uheldigt af sted, personligt har jeg set flere turister der var tilskadekomne ogsaa nogle doede efter knallert/scooter ulykker i min tid her i Thailand. De fleste har nok set at Thailand er et af de lande med flest doede og tilskadekomne i trafikken og hvis jeg husker rigtigt er de ca. 85 % af tilfaeldende nogle der koerte paa 2 hjulede koeretoejer. Saa pas paa hvis I lejer en scooter paa ferien og ikke er vant til trafikken her. Ja, undskyld at indlaeggene om MC ikke har meget med traaden at goere, bortset fra at nogle kom op at toppes om det. |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 14/12-2014 12:38
|
Antal indlæg: 1145 |
Det gør mig virkeligt ondt at se at Robert må lukke sin virksomhed. Jeg har kendt Robert december 2004 og vi arbejdede sammen i et stykke tid ved Thai Integration. Robert og jeg har ikke altid set ens på alt, men Robert er en mand man kan regne med og som er der for dig når du har brug for ham. At drive rådgivningsvirksomhed er en svær en. da de fleste danskere er opdragede til at råd og vejledning skal være noget der ikke koster noget og skal helst svare til det man selv troede i forvejen. Nu har denne tråd i bedste stil så pludselig blevet til en tråd om kørekort. Robert har aldrig sagt at det var lovligt at køre på et dansk kørekort her i Thailand, men blot at han gjorde det. Var han blevet taget for det ville han nok også have været villig til at betale bøden. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
Mukke |
Lagt på d. 14/12-2014 12:38
|
Øvet medlem Antal indlæg: 378 |
Sjovt nok har jeg aldrig kunne forstå hvorfor man diskutere om noget så simpelt som et kørekort. Der er jo helt klare regler for hvad man skal... Er dit internationale kørekort udløbet og du er i Thailand som fastboende eller andet, så skal man have et thailandsk kørekort, hvor svært kan det egentlig være... |
|
|
Skipper Hans |
Lagt på d. 14/12-2014 12:47
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 93 |
Koerekoert er off topic, helt klart og beklager min kommentar.. |
|
|
milex |
Lagt på d. 14/12-2014 12:48
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
Mukke skrev: Sjovt nok har jeg aldrig kunne forstå hvorfor man diskutere om noget så simpelt som et kørekort. Der er jo helt klare regler for hvad man skal... Er dit internationale kørekort udløbet og du er i Thailand som fastboende eller andet, så skal man have et thailandsk kørekort, hvor svært kan det egentlig være... Jvf. vedlagte link er det ikke helt så simpelt!. http://thailand.a...-licences/ Måske en ny tråd om kørekort ville være end god ting. |
|
|
Mukke |
Lagt på d. 14/12-2014 13:23
|
Øvet medlem Antal indlæg: 378 |
Milex, måske misforstår jeg dit fremsendte, men mere enkelt kan det vel ikke blive... Giver dig ret start en tråd om kørekort, hvis man ikke kan finde ud af noget så simpelt. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 14/12-2014 13:28
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
clydehaumann skrev: Det gør mig virkeligt ondt at se at Robert må lukke sin virksomhed. Jeg har kendt Robert december 2004 og vi arbejdede sammen i et stykke tid ved Thai Integration. Robert og jeg har ikke altid set ens på alt, men Robert er en mand man kan regne med og som er der for dig når du har brug for ham. At drive rådgivningsvirksomhed er en svær en. da de fleste danskere er opdragede til at råd og vejledning skal være noget der ikke koster noget og skal helst svare til det man selv troede i forvejen. Nu har denne tråd i bedste stil så pludselig blevet til en tråd om kørekort. Robert har aldrig sagt at det var lovligt at køre på et dansk kørekort her i Thailand, men blot at han gjorde det. Var han blevet taget for det ville han nok også have været villig til at betale bøden. Det han sagde var at det var IKKE noedvendigt at have et Thai koerekort selvom man var fastboende i Thailand. Det var rigtig god "raadgivning" eller med andre ord han kendte ikke reglerne. Traaden er vel omkring Piro Consulting og den raadgivning der har fundet sted, saa raadgivning omkring koerekort eller manglende viden fra RKs er saerdeles relevant. |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 14/12-2014 14:38
|
Antal indlæg: 1145 |
Nu gider jeg egentlig slet ikke dette flueknepperi men det korte og det lange er at var du gået til Robert på hans kontor og mod betaling havde bedt om at få at vide hvordan du skulle forholde dig med hensyn til kørekort her i Thailand så havde du fået det korrekte og juridisk gyldige svar. Her udtaler Robert sig som privatmand og fortæller hvad han selv gør omend han godt ved at det ikke er helt lovligt. Vær dog bare lidt rimelige.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
OleH |
Lagt på d. 14/12-2014 14:55
|
Øvet medlem Antal indlæg: 458 |
clydehaumann skrev: Nu gider jeg egentlig slet ikke dette flueknepperi men det korte og det lange er at var du gået til Robert på hans kontor og mod betaling havde bedt om at få at vide hvordan du skulle forholde dig med hensyn til kørekort her i Thailand så havde du fået det korrekte og juridisk gyldige svar. Her udtaler Robert sig som privatmand og fortæller hvad han selv gør omend han godt ved at det ikke er helt lovligt. Vær dog bare lidt rimelige. Rigtig godt indlæg, tak for det ! |
|
Spring til debat: |