Se indlæg
Smertegrænsen?
|
|
Conrad |
Lagt på d. 24/12-2014 11:05
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 959 |
Jamen jeg opdagede det ogsaa kun fordi jeg var kommet i byen uden nok paa den thai konto med ATM kort og saa maatte jeg svinge Visadankortet. Ellers saa overfoere jeg fra nem-kontoen i DK til min bank i Thailand. |
|
|
birkedhoj |
Lagt på d. 24/12-2014 13:00
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 738 |
Hvordan ville regne stykket blive, hvis man vekslede hele rejsekassen i dansk bank/veksel bureau. eks. 30.000 dkr til forbrug. Hotellet betales med kortet ved ankomst. Jeg ved der er risiko med mange penge på lommen. Men alligevel. Flyver PE med THAI altid
|
|
|
jens |
Lagt på d. 24/12-2014 13:20
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 810 |
Det nemmeste er nok at gå i bangkokbank og få en konto når man er i Thailand, også veksle det man skal bruge de første dage før en overførsel når frem som tager 2-3 bankdage. Og ja man kan godt få en konto som korttidsturist. http://www.bangko...ntnew.aspx Bangkokbank er vist den eneste der tilbyder denne mulighed, hvor man ikke er afhængig af held/velvilje fra den enkelte bankmedarbejder. også kan jeg da tilføje at da jeg var i Thailand første gang i 94 fik man noget under 4 baht for en krone, men så kostede en flaskecoke også kun 5 baht. |
|
|
John |
Lagt på d. 24/12-2014 14:28
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
birkedhoj skrev: Hvordan ville regne stykket blive, hvis man vekslede hele rejsekassen i dansk bank/veksel bureau. eks. 30.000 dkr til forbrug. Hotellet betales med kortet ved ankomst. Jeg ved der er risiko med mange penge på lommen. Men alligevel. Tjek her: http://www.forexb... john@dansk-thai.dk
|
|
|
birkedhoj |
Lagt på d. 25/12-2014 09:20
|
selv med 180 B til Thai bank og 30 kr til egen bank bliver det billigere end at veksle hos Forex. med dagens kurs 82 kr dyrere
Flyver PE med THAI altid
|
|
|
birkedhoj |
Lagt på d. 25/12-2014 09:21
|
glemte, ved at hæve 10000 B af gangen
Flyver PE med THAI altid
|
|
|
Conrad |
Lagt på d. 25/12-2014 13:01
|
Idag ville jeg have faaet kurs 5,37 i min thailandske bank ved overfoersel i danske kr. fra min danske bank. Den danske bank tager 40 kr. ved internetoverfoersel uanset beloebets stoerrelse og den Thailandske bank tager ca. 500 til 600 baht afhaengig af beloebet, her er det beloeb mellem 16.000 og 40.000 dkr. det drejer sig om. Paa min kontoudskrift i thai banken ser det ud som om at kursen er daarligere, men det er fordi de traekker gebyret fra inden jeg faar beloebet overfoert. Jeg skal i banken og bede om en saerlig udskrift, for at jeg kan se vekselkursen og gebyrets stoerrelse. Jeg bruger Siam Commercial og min danske banks (Basisbank) korrespondentbank er Bangkok Bank, saa Bangkok bank tager ca 500 baht for at modtage og veksle pengene og SCB ca 85 baht for at overfoere dem til min konto. Ved overfoersels opretningen vaelges at gebyr i DK betales af danske konto og gebyr i Thailand betales af thai konto. I dag var jeg i Tesco Lotus i Phuket Town, Bypass Road, her er der kommet en ny vekselbutik som reklamerer med at deres kurser er meget favorable, men de ville kun give 5,14 for dkr. saa det var en daarlig kurs, endnu daarligere end min bank ved veksling af kontanter. |
|
|
Girobank |
Lagt på d. 25/12-2014 15:08
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 527 |
Hej Conrad. Det der er problemet her, er at din egen bank i Danmark ingen korrespondentbank forfindelse har i Thailand og derfor bruger en anden dansk bank til overførsel til i dette tilfælde Bangkok Bank. Derfor kommer der lidt ekstra gebyrer på- ingen banker arbejder gratis. Jeg har selv SCB og betalte tidligere 150 B i gebyr, det er så muligvis steget. Min danske bank tager 50 kr. i gebyr. Det er korrekt, at den thailandske bank ikke særskilt oplyser gebyret, det er fratrukket inden overførslen bogføres. PS! fik en noget bedre kurs end du det oplyser. Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 25/12-2014 16:04
|
Hej Girobank, Fik du en noget bedre kurs end 5.37 i dag???? Ved bankoverfoersel? Her er link til SCB valutakurser i dag d. 25.12.2014 http://www.scb.co.../index.jsp Som det kan ses er TT kursen for danske kr. 5,3725 kl. 16.54 |
|
|
aabo |
Lagt på d. 25/12-2014 19:16
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 38 |
Jeg har konto i Kasikorn Bank. Jeg rejser til Thailand mindst 2 gange som året. Sidst da jeg overdørte penge fra min danske bank, var gebyret kr. 40,00 ril banken i Danmark og Kasikorn bank tog intet gebyr,og min overførsel blev vekslet til Danmarks Nationalbanks kurs +,20, alt i alt en god besparelse.. Derfor opret en konto i en thailandsk bank ( hvis muligt) og brug den, hvis du rejser til Thailand - som jeg - flere gang eom året. Hvorfor selv gøre i dag, hvad du kan få andre til at gøre i morgen.
|
|
|
Girobank |
Lagt på d. 25/12-2014 20:21
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 527 |
Aabo, Kasikorn bank tager selvfølgelig et gebyr, du kan bare ikke se det på kontoudtoget. Læs mit indlæg tidligere - gebyret er bare fratrukket det beløb, der bogføres din konto. INGEN banker arbejder gratis-heller ikke i Thailand! Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
jens |
Lagt på d. 25/12-2014 23:49
|
Og mon ikke kasikornbank tager et gebyr på ca Det samme som bangkokbank på 025% min 200 og max 500baht. http://www.bangko.../Fees.aspx Og dette er uanset om der overføres kr eller thb fra DK. Jeg kan ikke lige finde det på kasikornbanks hjemmeside. Vi giver 50kr i danskebank plus ovennævnte gebyr i bangkokbank og overfører altid baht fra dk, så kan normalt se at der er blevet taget de 200baht. |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 26/12-2014 13:46
|
Hej Girobank, Det du skrev om kursen i #28 og som jeg spurgte dig om i #29 svarede du ikke paa. Det er interessant at vide om/hvordan du fik en bedre kurs end SCB's officielle TT kurs, for saa er der da nogle som gerne vil have at vide hvordan man faar det. |
|
|
buick |
Lagt på d. 26/12-2014 13:53
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 549 |
Du må da ikke overføre i baht!!! så taber du penge i Danmark, dvs du veksler fra danske til thailandske i din danske bank og får deres kurs og betaler deres gebyr Du skal overføre i danske kr. så veksler din thailandske bank og det til en bedre kurs samt at deres veksle gebyr er langt mindre end det danske gebyr jens skrev: Og mon ikke kasikornbank tager et gebyr på ca Det samme som bangkokbank på 025% min 200 og max 500baht. http://www.bangko.../Fees.aspx Og dette er uanset om der overføres kr eller thb fra DK. Jeg kan ikke lige finde det på kasikornbanks hjemmeside. Vi giver 50kr i danskebank plus ovennævnte gebyr i bangkokbank og overfører altid baht fra dk, så kan normalt se at der er blevet taget de 200baht. |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 30/12-2014 15:43
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1392 |
Girobank skrev: Det er da ganske sjovt at følge udviklingen på såvel valutamarkedet som på aktiemarkedet, det går op og ned hver dag, som det har gjort altid. Det er jo som med billetpriserne-hvornår skal man hugge til! Som jeg tidligere har skrevet- få en bankkonto i Thailand og overfør når man kan og synes kursen er nogenlunde! Jeg overvejer faktisk at oprette en bankkonto i Thailand. Da kursen var ned på 18,020 kontaktede Jeg min bank for at høre om de havde THB liggende. Banken havde ikke ingen THB liggende, tilbød dog at bestille THB hjem til mig. Men Jeg sagde Jeg ville afvente, da kursen kan ændre sig meget. Og man så jo en vanvid stigning på THB'en, på to dage fra 18,020 til 18,43. I dag er THB røget op på 18,60 og samtidigt hører man igen om problemer i Grækenland. Derfor kan man godt frygte vi snart kommer over smertegrænsen (ca. 19,50) Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 30/12-2014 16:04
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Ja set er sørgeligt med den Eurolige mønt,hvis vi stadig kunne læne os op ad den tyske mark, kunne det i stedet blive til en Ford Ranger. Må så nøjes med min 125 kubik Honda. |
|
|
milex |
Lagt på d. 30/12-2014 17:01
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
Om den danske krone er bundet op på euro'en eller tidligere tysk D-mark - altså den vesttyske - gør næppe den store forskel. Man skal bare være glad for man ikke er nordmand eller svensker. De har det endnu sværere. Måske har de kun råd til en 99cc Honda. Alt i alt - ren lotto. |
|
|
Mc laren |
Lagt på d. 30/12-2014 18:48
|
Øvet medlem Antal indlæg: 120 |
ja den mægtige farang har det hårdt |
|
|
buick |
Lagt på d. 30/12-2014 20:14
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 549 |
jeg skal heldigvis ikke forsørges af den danske stat så jeg har overført alt vi ejer til Thailand nu, så det betyder ikke meget om kursen ryger op eller ned jeg har det jeg har i baht og priserne her er det samme hver dag så mine penge er det samme værd hver dag |
|
|
jens |
Lagt på d. 31/12-2014 01:25
|
buick skrev: Du må da ikke overføre i baht!!! så taber du penge i Danmark, dvs du veksler fra danske til thailandske i din danske bank og får deres kurs og betaler deres gebyr Du skal overføre i danske kr. så veksler din thailandske bank og det til en bedre kurs samt at deres veksle gebyr er langt mindre end det danske gebyr jens skrev: Og mon ikke kasikornbank tager et gebyr på ca Det samme som bangkokbank på 025% min 200 og max 500baht. http://www.bangko.../Fees.aspx Og dette er uanset om der overføres kr eller thb fra DK. Jeg kan ikke lige finde det på kasikornbanks hjemmeside. Vi giver 50kr i danskebank plus ovennævnte gebyr i bangkokbank og overfører altid baht fra dk, så kan normalt se at der er blevet taget de 200baht. Nej sådan forholder det sig ikke når jeg overfører, så er det nationalbankens kurs plus 0,20 man betaler i danskebank. http://www-2.dans...7CMSValuta Bemærk det er den kurs der hedder betaling til udlandet og ikke kursen ved køb af kontanter. Og denne kurs er normalt meget tæt på kursen i Thailand, det kan svinge lidt til begge sider så forskellen er +-200baht på 10000kr. Bangkok banks kurser http://www.bangko...Rates.aspx Og med den vej det går med kursen lige nu så er det vist med at få dem lavet om til baht hurtigst muligt, og jeg har desværre oplevet at det kan tage noget længere tid med at få pengene ind på kontoen når der sendes i kr. Og nej der betales ikke vekslegebyr i danskebank, gebyret er 50kr uanset om det er baht eller kr der overføres |
|
Spring til debat: |