Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Hvor alvorligt er det...?
|
|
Bade-Dyr |
Lagt på d. 24/09-2014 11:47
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 587 |
Vel Mukke. Ikke alle har penge til indkomst metoden / bank metoden, så alle 3 metoder skal da forklares, ikke ? Altså indkomst, penge i banken samt kombinere metoden ved Retirement Extension. Og skriver man bare 65.000 / 800.000 ved Retirement extension, ja så giver man jo ikke en person alle oplysning vel ?? Du gøre ikke opmærksom på kombinere metoden, du gøre ikke opmærksom på at penge skal være på ens egen konto osv, Det er med mine øjne MEGET begrænse det du kommer med, kan stort set ikke bruges da du ikke forklare det helt korrekt efter min mening. Men ved godt vi alle er forskellige. Nu skrive du Mukke jo at ved gift er det kun halvdelen af penge, det er jo ikke et korrekt svar vel ? Det er korrekt at det er halvdelen ved Bank metoden, men IKKE ved indkomsten. Så for mig forvidere din forklarning mere end den gavner, Men vi er jo alle forskellige. Personlig når jeg er i tvivl vil jeg da helst havde alle de oplysning der er, Så jeg kan planlægge der af. Det svare jo til at folk spørge dig om vej fra Bangkok til Pattaya og du Mukke bare sige trade på speederen også bare afsted. Der er nok nogle der gerne vil videre hvor de skal dreje af, hvor osv Til @Un-jai Når du flytter her ned og kommer på et års Extension, skal du aldrig mere forlader landet hvis du ikke ønsker det. Igen som regler er lige nu, de kan ændres. |
|
|
Mukke |
Lagt på d. 24/09-2014 12:55
|
Øvet medlem Antal indlæg: 378 |
Til @Un-jai Når du flytter her ned og kommer på et års Extension, skal du aldrig mere forlader landet hvis du ikke ønsker det. Igen som regler er lige nu, de kan ændres. . Denne her forstår jeg ikke rigtig, men jeg har jo nok mistet min danske humor efter så mange år. Selvfølgelig kan han forlade landet, og starte igen med visa... Nu er det jo sådant, at selvom man er så gammel som jeg, så kan jeg også finde ud af at bruge Google... Glem det, du har din måde med dit Google og jeg har min... med fakta om ministeriernes faktiske måde at handle slige sager på, men sådan er der jo så meget.... |
|
|
Bade-Dyr |
Lagt på d. 24/09-2014 13:25
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 587 |
For pokker Mukke. Tager dig nu lidt sammen. Jeg skriver det her Til @Un-jai Når du flytter her ned og kommer på et års Extension, skal du aldrig mere forlader landet hvis du ikke ønsker det. Igen som regler er lige nu, de kan ændres. . Jeg skriver ingen steder han IKKE KAN / MÅ forlade landet, men han ikke behøver at forlade landet for at være her. Det skriver jeg jo pga han tro han skal lave Visa run ud af landet en gang om året. Som man ikke skal. Prøv nu at læs hvad jeg skrive, og stop med at være en trold for pokker mand. Det er pga folk som dig Mukke jeg føler man er nød til den lange forklarning hver gang. da du tåger rundt som en anden trold. Du er spildt af tid. |
|
|
FarangDingDong |
Lagt på d. 11/10-2014 05:33
|
Øvet medlem Antal indlæg: 127 |
FarangDingDong skrev: Jeg har for første gang i mange år taget til Thailand uden visa og så kommer disse nyheder. Det er meget uheldig timing. Jeg havde regnet med at denne gang ville jeg bare gå op på immigration og få 60 dage ekstra man kan når man er gift. Da jeg her i morges hørte om disse visa skærpelser blev jeg specielt bekymret over det der stod med “der skal søges om visum svarende til det egentlige formål med opholdet i Thailand forud for indrejse i landet.” Nu er det sådan at jeg skal udenlands i 4 dage, som jeg har prøvet at aflyse, fordi disse regler vil sige at jeg risikerer at blive afvist i lufthavnen fordi jeg ikke har visum. Jeg fik min kone til at ringe til immigration og de sagde at jeg ikke skulle bekymre mig om at komme tilbage til Thailand, men som lidt af en overraskelse sagde de at jeg kunne kun få 30 dage ekstra og ikke 60 som jeg sidst fik for 6 år siden. Der er noget jeg er gået glip af. Det har jeg ikke hørt om at disse regler var ændret. Dog er jeg mange gange før blevet fejlinformeret på immigration. Der var selvfølgelig ingen problemer med at komme tilbage til Thailand. Jeg var på immigration igår. De sagde at kunne få 30 dages extension og hvis jeg havde papirerne iorden kunne jeg få 60 dage. Undervejs kom det frem at jeg manglede et “garanti papir” fra ambassaden. Det var jeg ikke klar over at jeg skulle. Så kunne jeg kun få 30 dage. Lidt senere var der en anden der brød ind og sagde at jeg kunne få 60 dage hvis det var for at besøge min søn og vi havde papirerne med. Det havde vi, så jeg fik 60 dage alligevel. Det var heldigt at jeg havde min søn med, ellers havde jeg kun fået 30 dage. Det var også tilfældigt han var med for hverken svigermor og svigerfar havde tid til at tage sig af ham hvilket er meget sjældent. Livet er for kort til lange underbukser
|
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 13/10-2014 09:42
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Var ved Samut Prakan immigration her til morgen for at forlaenge mit visa for et aar mere baseret paa "retirement". Der var intet nyt under solen med hensyn til at de ville have yderligere oplysninger hvad man maaske kunne have frygtet. Den eneste "irritation" hvis man kan kalde det det, var at de IKKE akcepterede den formular man downloader fra Immigrationens egen hjemmeside, saa jeg maatte starte forfra igen. Hele handlingsforloebet tog lidt over 30 minutter. Med hensyn til den kvittering jeg fik for betaling af THB 1,900 blev jeg beordret ud for at tage en fotokopi (THB 3) saa fotokopien ville blive en del af sagens akter. Jeg havde et "katalog" af fotokopier med saa immigrations staben kunne vaelge og vrage, men udover ansoegningsformularen saa ville de have: 1. Brev fra ens ambassade mht indkomst 2. Kopi af pas 3. Kopi af seneste visa 4. Kopi af departure card (arrival card med dato for ankomst) 5. Kopi af seneste 90 dages rapportering (sikkert ikke paakraevet, men den fik han alligevel). Herudover fik han fra "kataloget" af fotokopier: 1. Kopi af min egen Tabian Baan (den gule bog - saa den kan alligevel bruges til noget) 2. Kopi af vielsesattest 3. Kopi af fruens navneaendring (efternavn) Mens jeg var brugte tiden paa immigrationen brugte fruen sin tid paa at finde en parkeringsplads og aarsagen til trafikproblemet er her: http://www.thaitr...ober-2014/ Temple fair startede her til morgen. Saa det gik utrolig nemt - naar papirerne er i orden |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |