Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Oprydning i Pattaya.
|
|
holmholm |
Lagt på d. 14/09-2014 14:29
|
Øvet medlem Antal indlæg: 157 |
vandango skrev: Faldt tilfældigt over denne video. Lige inden røverne går ud af butikken, bliver de tre liggende kvindelige ekspedienter skudt i nakke og hoved. Der er i forvejen uhyggelig megen afstumpet vold/drab i Pattaya, gad vide hvad fremtiden vil bringe? Uhyggelig og afstumpet video. Der er dog ikke tale om et almindeligt skydevåben og alle tre overlever. Billede af pigerne kan ses i mit fotoalbum. |
|
|
Wardog |
Lagt på d. 02/11-2014 09:27
|
Begynder Antal indlæg: 21 |
mindst 80% af turisterne i pataya er russere og disse er som regel familier der ikke benytter sig af byens frække tilbud, da man næsten aldrig ser dem i barerne. jeg vil derudover skønne mindst 10 % af de øvrige turister til at være indere, der som regel heller ikke er sexturister. med andre ord er vi altså nede på ca.10% sexturister, og 90% som kommer for almindelig rekreation. for mig at se ville det være pløk åndsvagt og også mere eller mindre umuligt at prøve på at udradere prostitutionen i byen, men det ville næppe betyde noget særligt for byens økonomi, da de prostituerede ikke betaler skat, og sexturister som sagt formentlig kun udgør 10% ;-) jeg har set de fleste attraktioner i pattaya, men finder byen og området omkring temmelig ucharmerende og kedeligt. jeg kan dog lide følgende ting ved pattya: den er praktisk at komme rundt i da hele cirkuset er samlet omkring Beach og 2nd road, og man blot behøvertage en pickup, i stedet for at leje scooter. der er ret få unge højtråbende mænd og kvinder i modsætning til andre destinationer i Thailand som feks phuket osv. da jeg selv er 35 gider jeg sgu ikke se eller høre på unge højtråbende skiderikker fra Australien elle usa, og der passer det ældre og rolige publikum i pattaya mig glimrende. prismæssigt ligger pattaya klart i den lavere ende, og det er jo også en fordel. Redigeret af Wardog d. 02/11-2014 09:33 |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 03/11-2014 02:33
|
Øvet medlem Antal indlæg: 257 |
i 1986 da jeg som første gange valgte jomthien som turist var stedet et forholdsvis fredeligt sted og alt det vilde forgik inde i selve pattaya, men snart flyttede luderbarene ud af pattaya og møghullet soi whiye house opstod som en dansker gade, og i små 11 år opholdt jeg mig i jomthien i mellem mine arbejds perioder udenland og det var egentligt lidt skræmmenede at så hvordan miljøet blev hårdere år efter år og der begyndte en kamp for overlevelse blandt danskerbarene der, stemning af uvenskab og skadefryd var nu dagsordenen blandt bar ejerne som som var blever så meget thai at deres eneste forretnings ide var at få åbnet en ny bar lige ved siden af en anden bar som tilbød nøjagtig det samme, halvfede gamle tøser fra isaan , kolde bajere og smørrebrød, dette førte jo så til at alle måtte kæmpe for at overleve, især i lavsæsonen og dermed fulgte mere fjendskab mellem de såkaldte (restautører) og nogle gav op og solgte, andre flyttede til andet sted, og nogle gik på røven, så man kan sige at de konkurerede hinanden ihjel, og med en større andel af først kinesere og siden russere på de omkringliggende hoteller var det ikke ligesom i (gamle) dage længere, jeg selv valgt at flytte nordå for at komme væk fra de russere som jeg fandt dominerende og skide irriterende at være i nærheden af, så for mig nu, er jomthien et sted jeg kommer 1 gang om året for at få mit statement fra stig på det dansk/norske konsulat når mit visa skal forlænges, jeg startede med at tage en overnatning eller 2 dernede i den forbindelse, men nu køre jeg ned om natten så jeg er først i køen på konsulatet og kan få mine papirer om eftermiddagen og så er det ellers bare væk i en helvedes fart, ud af møghullet og op til det jeg kalder det mere ægte thailand end den turist kulisse jomtien nu er forvandlet til. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 03/11-2014 02:53
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Wardog skrev: mindst 80% af turisterne i pataya er russere og disse er som regel familier der ikke benytter sig af byens frække tilbud, da man næsten aldrig ser dem i barerne. jeg vil derudover skønne mindst 10 % af de øvrige turister til at være indere, der som regel heller ikke er sexturister. med andre ord er vi altså nede på ca.10% sexturister, og 90% som kommer for almindelig rekreation. De russiske familier må i så fald bestå af en hvid mand og en thailandsk kone. Eller også opholder de sig i udkanten af Pattaya. Jeg så ikke mange hvide kvinder, da jeg var i Pattaya for nylig. Det var enlige mænd, eller mænd der gik sammen med en thailandsk kvinde. Og mændene var typik middelaldrende. Jeg ville nok vende dine tal på hovedet og sige, at maks. 10 procent kommer der på familieferie. |
|
|
handy |
Lagt på d. 03/11-2014 02:58
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
Kim Ludvigsen skrev: [quote]Wardog skrev: mindst 80% af turisterne i pataya er russere og disse er som regel familier der ikke benytter sig af byens frække tilbud, da man næsten aldrig ser dem i barerne. jeg vil derudover skønne mindst 10 % af de øvrige turister til at være indere, der som regel heller ikke er sexturister. med andre ord er vi altså nede på ca.10% sexturister, og 90% som kommer for almindelig rekreation. De russiske familier må i så fald bestå af en hvid mand og en thailandsk kone. Eller også opholder de sig i udkanten af Pattaya. Jeg så ikke mange hvide kvinder, da jeg var i Pattaya for nylig. Det var enlige mænd, eller mænd der gik sammen med en thailandsk kvinde. Og mændene var typik middelaldrende. Jeg ville nok vende dine tal på hovedet og sige, at maks. 10 procent kommer der på familieferie.[/quo Var i Central i går det var ikke andet en Russiske familier med hvide koner og mange på min vej jeg var på gåben....god dag Handy |
|
|
maik |
Lagt på d. 03/11-2014 06:32
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 582 |
Russerne mærker konsekvensen af boykotten mod dem, rublen er helt i bund. Derfor er det meget dyrt for dem at tage til udlandet i øjeblikket.
|
|
|
Wardog |
Lagt på d. 07/11-2014 19:03
|
Kim Ludvigsen skrev: jeg ved for a fact at mindst 80 af turisterne i pattaya vitterligt er russere, og dette baserer sig på hotelreservationer, går jeg ud fra. spørgsmålet er så om vi taler central pattay alene, eller stor pataya, som jo er gigantisk.Wardog skrev: mindst 80% af turisterne i pataya er russere og disse er som regel familier der ikke benytter sig af byens frække tilbud, da man næsten aldrig ser dem i barerne. jeg vil derudover skønne mindst 10 % af de øvrige turister til at være indere, der som regel heller ikke er sexturister. med andre ord er vi altså nede på ca.10% sexturister, og 90% som kommer for almindelig rekreation. De russiske familier må i så fald bestå af en hvid mand og en thailandsk kone. Eller også opholder de sig i udkanten af Pattaya. Jeg så ikke mange hvide kvinder, da jeg var i Pattaya for nylig. Det var enlige mænd, eller mænd der gik sammen med en thailandsk kvinde. Og mændene var typik middelaldrende. Jeg ville nok vende dine tal på hovedet og sige, at maks. 10 procent kommer der på familieferie. i central er vi muligvis nede på "kun" 50% russere (50% for mange hvis du spørger mig) og ellers englendere australiere hollændere og i øvrigt ekstremt få danskere i. men faktum er at jeg stort set aldrig ser/hører russere i byens talrige barer, så logikken dikterer at de stort set altid kommer i byen som almindelige familie turister ;-) |
|
|
Wardog |
Lagt på d. 07/11-2014 19:06
|
maik skrev: ja og heldigvis for det ;-) russerne har sgu ødelagt Thailand mere end nogle andre...!Russerne mærker konsekvensen af boykotten mod dem, rublen er helt i bund. Derfor er det meget dyrt for dem at tage til udlandet i øjeblikket. |
|
|
Amagerdreng |
Lagt på d. 07/11-2014 19:20
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 652 |
Russere i Pattaya- -Yeps de har skam også fået deres egen bar på Walking Street... Egen er måske så meget sagt men den er lavet til og for (og af) Russere.. Det der også er sjovt er at se alle de små skævøjet og dem er der mange af (ikke thaier) gå tur på WS i en lang række - guiden med en pind i hånden "follow me" og det er både damer og mænd og alle med et smil på læben og et camera i hånden.. Redigeret af Amagerdreng d. 07/11-2014 19:26 Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
farao54 |
Lagt på d. 08/11-2014 00:08
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 550 |
Russerne skal betale 40% mere for THB end for 10 måneder siden. Det håber jeg personligt vil kunne mærkes på den fede positive måde, når nu jeg og kæresten skal 7 uger på ferie henover julen. Jeg ligefrem glæder mig en ekstra tand denne gang.. :-) |
|
|
laodenmark |
Lagt på d. 09/11-2014 08:33
|
Øvet medlem Antal indlæg: 405 |
natty skrev: Amagerdreng skrev: @natty-ja da det har jeg men det gør også Århus-Odense og København. Pattaya har meget andet at byde på end Druk-Billige kvinder og beskidte strande...Men netop det oplever ikke de personer der lever deres ferie (eller hvad det måtte være) i en rus af sprut-øl oct-etc. Jeg kommer der personligt fordi jeg har venner der bor der (ikke Farangs) og selvfølgelig for at gå en tur i byen indimellem med dem eller mine rejsevenner...Kriminaliteten er steget voldsomt det kan vi blive enige om men er den ikke det over hele verden.. Personligt er jeg (eller rejsevenner) ALDRIG blevet overfaldet eller på anden måde truet ? Igen tænker jeg netop fordi vi IKKE render ruindt og drikker os fra sans og samling som visse andre gør. Vi har styr på os selv og er ikke det lette ofre..Håber alle forstår. Igen Pattaya har så meget andet at byde på... Alle "storbyer" tiltrækker forskellige typer og lykkeriddere, jeg vil dog påstå at der er forskel på årsagen til hvorfor man rejser mindst 11 timer, specielt når det hander om PTY. Dejligt for dig, at byen har så meget andet at byde på, men hvad det er svæver i vinden......er det golfbanerne som trækker så meget? Vil lige reklamere lidt for området som golf destination: Faktisk er området et super Golf område, priser som er langt lavere end på f.eks phuket og vel også Hua Hin. Ikke mange steder kan man spille så billigt. Det bliver til en del penge hvis man spiller ofte på ferien. Har lige haft min 'svigersøn' med derude.han er elitespiller og har været på Phuket 5-6 gange. Men familien som spiller golf har valgt ikke at spille golf på Phuket ( eller kun nogle få gange) da det koster måske 6-800 kr pr person pr gang. Vi spillede superbaner til måske en en 1/3 af prisen i Pattaya området. Så er der pludselig råd til at tage på golfferie, og ikke dyrer totalt set end at tage 14 dage til spanien for at spille golf. Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
|
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |