Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Markeder/Shoppingcentre
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 25/06-2014 19:24
|
Antal indlæg: 3779 |
Dit link til Robinson er korrekt, og det virker her. Jim Thompson er i den dyre ende, synes jeg, men hans hus, der ligger i kort gåafstand fra MBK, er et besøg værd. Dog har jeg ikke været der i 11 år. Der er også en butik i hans hus. Huset er i øvrigt flyttet fra den oprindelige placering, men det er ligemeget for oplevelsen. Huset er ikke en mega-overvældende oplevelse, men eftersom det er tæt på MBK, så er det besværet værd, men bemærk lige tider for rundvisning på engelsk på linket. Hilsen, Robert |
|
|
jens |
Lagt på d. 25/06-2014 21:45
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 810 |
Hvis man befinder sig i den nordlige ende af Bangkok er der future park rangsit som også er et kæmpe shopping center med både central og Robinson og selvfølgelig et hav af andre butikker. Og ikke langt derfra ligger zeer rangsit som er et it center som pantip. Begge dele ligger få km nord for Don muang . Robinson og central er forøvrigt ejet af den samme familie. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 25/06-2014 23:04
|
Antal indlæg: 3779 |
jens skrev: Robinson og central er forøvrigt ejet af den samme familie. Okay, det vidste jeg ikke lige. Gælder det også Robinson i andre lande, eller er det kun lokalt? Mener i øvrigt at have læst et andet sted, at Central ejer Illum i Danmark. Hilsen, Robert |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 26/06-2014 01:03
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Det angående Illum kan man læse lidt om i denne tråd: - Central buys Illum in Denmark Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
JanH |
Lagt på d. 26/06-2014 01:16
|
Øvet medlem Antal indlæg: 100 |
Robert Kronberg skrev: Jer tror ikke, at man skal købe mærkevaretøj i Thailand pga. importskatten. Husker i øvrigt at min ekskone plejede at købe mærkevare-perfume i Danmark - ikke i Thailand. Hvis man går ind i fx Siam Paragon, så er det nok mere for oplevelsens skyld, men det er jo også, hvad webmaster skriver. Vi kommer primært i MBK og på Jatujak, samt i Pantip for pc-ting. Min erfaring med tøj fra fx Central til mænd er, at det er lavet til thai-formater - dvs. korte arme - jeg er ret normal i min størrelse og har aldrig haft problemer med skjorter i Danmark, men herude kan det tage mange timer. Det er nok ikke uden grund, at rigtigt mange udlændige herude går i skræddersyet tøj, som på samme tid er billigere end i fx Central. For nogle år tilbage, og måske stadig (?), så var det det hippe sted for yngre thai-kvinder at købe tøj på Siam Square - modsat Siam Paragon. Det var der, hvor man fandt den første nye mode fra Korea og Japan, men en mode, som er lidt anderledes end dansk. Kender så nogle danskere, som fx køber skjorter i Robinson. Det er en thailandsk mærkevare, som de køber. Størrelsen må så passe dem. Hilsen, Robert Udmærket info. om skjorter, tak for det, men jeg køber alt i The Mall og de har tit meget gode tilbud på f.eks. Camel Trophy, også med lange ærmer i farang-size. Har ellers tidligere købt Camel i kopi version på gaden ved Pratunam, men de er blevet vildt grådige synes jeg, 4-500 baht for en skjorte, hvor den kan købes original i The Mall på tilbud til omkring 7-800 baht. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 26/06-2014 05:52
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
JanH skrev: Der er også mange såkaldte "Small Community Malls": http://bk.asia-ci...nity-malls Hyggelige små oaser til indkøb, restaurantbesøg og spadsereture. Hugoboerge nævnte tidligere "Seri Center" - og i det område ligger "The Nine Center Rama9": http://www.thenin... Det gamle "Seri Center" fik et ordentlig ansigtsloeft og hedder nu "Paradise Park". "The Nine Center Rama 9" som naevnt af JanH ligger ca. 9km fra Paradise Park. Man kan ikke sige det ligger i gaa afstand. Srinakarin Road er temmelig lang (20 km) og skaerer igennem den oestlige del af Bangkok samt dele af Samut Prakan fra nord til syd. Den starter ved Ramkhamhaeng Road og ender op i Samut Prakan ved Sukhumvit Road. @KimL - det store center som er paa vej ved Bangna-Trad Road kommer til at hedde "Bangkok Mall" og det vil tage ca. 3 aar at faerdiggoere projektet. http://www.bangko...big-on-aec Der er masser af steder at vaelge imellem. |
|
|
JanH |
Lagt på d. 26/06-2014 11:10
|
Øvet medlem Antal indlæg: 100 |
Ok, Hugoboerge, så er det ikke det samme "Seri". Der ligger et område mellem Huamark og Rama9 der kaldes Seri, og i forb. med The Nine har de nu lavet et "Seri Market" nederst i parkeringshuset. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 26/06-2014 12:06
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
JanH skrev: Ok, Hugoboerge, så er det ikke det samme "Seri". Der ligger et område mellem Huamark og Rama9 der kaldes Seri, og i forb. med The Nine har de nu lavet et "Seri Market" nederst i parkeringshuset. OK JanH - sjovt underetagen i det gamle Seri Center blev ogsaa kaldt for Seri Market. |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |