Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Thai Airways skal spare
|
|
farao54 |
Lagt på d. 24/04-2014 15:58
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 550 |
DK skrev: Tom skrev: Hvad angår ansatte så har Thai International 25.323 ansatte til 101 fly. SAS har til sammenligning 12.884 ansatte til 139 fly. De kan naturligvis have flere underselskaber end SAS men det er et meget højt antal ansatte. Thai, har dermed mere end dobbelt så mange ansatte som SAS, målt på fly flåden. Hvis SAS ansatte, så "kun" havde dobbelt så meget i løn som staff hos Thai' Airways, ville økonomien hos SAS, se meget bedre ud. Men lønningerne i SAS, ligger meget, meget højere. Tillykke til deres fagforeninger, som sejrede sig selv ihjel. Du har fat i den rette ende der DK... Men jeg tror desværre at de fleste danskere i diverse jobs, har svært ved at indse at vi bliver nødt til at holde igen med lønningerne. I mit erhverv (IT) ser vi hvordan Inderne overtager vores job, og vi ser dagligt virksomheder flytter ud af Danmark pga lønningerne... Næh.. Hvis jeg var diktator i Danmark, så blev der per omgående beordret en årlig reduktion på 3-5% i de næste 3 år.. Men nu er jeg jo ikke diktator, og der er sikkert mere i det end som så... Men mådehold er nok ikke en skidt ting hvis vi vil overleve globaliseringen. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 24/04-2014 16:03
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 776 |
Og her lidt fly-relateret, jeg faldt over på BT. http://www.bt.dk/...yselskaber |
|
|
kro90 |
Lagt på d. 24/04-2014 20:09
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 561 |
[/quote]Enig, jeg prøvede for sjov at lave en søgning I min sommerferie 19 juli - 1 august. De billigste var omkring 6000 kr med 1 mellemlanding, thai kostede 15.000 kr. Da jeg så prøvede at tjekke prisen på thai viste det sig at de ikke havde biletter til economy så den opgivende pris var på Premium Economy som er noget helt andet (og meget mere behageligt). Det kan være dyrt at booke i sidste øjeblik og især i højsæsonen da det er den periode hvor der er mest booket op.[/quote] Hej Tom i dag koster den ifølge Momondo 12.017 med Thai, på de dage du skriver. Thai's priser opfører sig meget mærkeligt for tiden. Da vi skulle af sted i slutningen af marts og retur til DK i april, var priserne oppe på 12 - 14.000 pr stk. i slutningen af januar. 4 uger før vores afrejse kunne vi få dem for 6.700 til Cambodia via Bangkok med Thai, men kun hvis vi valgte at tage hjem med flyveren kl. 01.20 søndag fra Bangkok. Vi købte så denne billet selvom vi gerne ville være hjem om lørdagen, men her var prisen ca. 12.000 Kr. 10 dage før vores afrejse tjekkede jeg priser (for sjov) her var det samme pris (6.700,-) hvad enten vi fløj hjem fredag, lørdag eller søndag morgen. Hvorfor ved jeg ikke. så det går op og ned hele tiden. Kim
|
|
|
kro90 |
Lagt på d. 24/04-2014 20:10
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 561 |
[/quote]Enig, jeg prøvede for sjov at lave en søgning I min sommerferie 19 juli - 1 august. De billigste var omkring 6000 kr med 1 mellemlanding, thai kostede 15.000 kr. Da jeg så prøvede at tjekke prisen på thai viste det sig at de ikke havde biletter til economy så den opgivende pris var på Premium Economy som er noget helt andet (og meget mere behageligt). Det kan være dyrt at booke i sidste øjeblik og især i højsæsonen da det er den periode hvor der er mest booket op.[/quote] Hej Tom i dag koster den ifølge Momondo 12.017 med Thai, på de dage du skriver. Thai's priser opfører sig meget mærkeligt for tiden. Da vi skulle af sted i slutningen af marts og retur til DK i april, var priserne oppe på 12 - 14.000 pr stk. i slutningen af januar. 4 uger før vores afrejse kunne vi få dem for 6.700 til Cambodia via Bangkok med Thai, men kun hvis vi valgte at tage hjem med flyveren kl. 01.20 søndag fra Bangkok. Vi købte så denne billet selvom vi gerne ville være hjem om lørdagen, men her var prisen ca. 12.000 Kr. 10 dage før vores afrejse tjekkede jeg priser (for sjov) her var det samme pris (6.700,-) hvad enten vi fløj hjem fredag, lørdag eller søndag morgen. Hvorfor ved jeg ikke. så det går op og ned hele tiden. Kim
|
|
|
vandango |
Lagt på d. 24/04-2014 21:05
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Vælger man så Momondo.se bliver prisen 9342. dkr. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 24/04-2014 22:25
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 641 |
kro90 skrev: Hej Tom i dag koster den ifølge Momondo 12.017 med Thai, på de dage du skriver. Thai's priser opfører sig meget mærkeligt for tiden. Jeg er ret sikker på at prisen var 15.000 tidliger i dag på momondo eller også huskede jeg forkert og det var prisen direkte på Thai's hjemmeside som stadig er 15.000 det er dog Premium economy på Thais hjemmeside. Men de tilbyder slet ikke almindelige economy biletter på de dage jeg brugte i eksemplet. Men det der sker er at flyselskaber prøver at få den maksimale indtjening og derfor er optimering af priserne en hel disciplin for dem. Thai's priser starter lang tid i forvejen højt, folk der køber 9 måneder før en afgang vil bare være sikker og ved sikkert ikke noget om prisstrukturen så der scorer man nogle ekstra penge. Så kommer man til hoved salgssæsonen hvor prisen er normal. Herefter kigger man på hvordan salget er gået og så kommer tilbuddene. Et par måneder inden afgang har man forhåbentligt solgt så mange biletter at man har overskud og prisen ryger lidt op igen, så kommer man til last minute hvor folk bare skal af sted og der er prisen igen høj. Lavprisselskaber opererer lidt anderledes og her er det bedst at være tidligt ude da de skal have et vist antal biletter til et de kan reklamere med pris fra 299 kr. Derfor er det om at sidde klar ved computeren når en ny sæson frigives så man kan få de billige biletter. Da vi skulle af sted i slutningen af marts og retur til DK i april, var priserne oppe på 12 - 14.000 pr stk. i slutningen af januar. 4 uger før vores afrejse kunne vi få dem for 6.700 til Cambodia via Bangkok med Thai, men kun hvis vi valgte at tage hjem med flyveren kl. 01.20 søndag fra Bangkok. Vi købte så denne billet selvom vi gerne ville være hjem om lørdagen, men her var prisen ca. 12.000 Kr. 10 dage før vores afrejse tjekkede jeg priser (for sjov) her var det samme pris (6.700,-) hvad enten vi fløj hjem fredag, lørdag eller søndag morgen. Hvorfor ved jeg ikke. så det går op og ned hele tiden. Jeg synes også at Thai's priser er underlige for det virker ofte som om de prissætter sig ud af markedet. Som et eksempel har jeg lige lavet en søgning på momondo på biletter i November (3-17) Thai koster 6154 kr hvilket er rigtigt meget når billigste selskab (egyptair) koster 3976 kr eller Turkish 4183 kr. Det er en stor forskel og derfor sælger de ikke ret mange biletter og da det er lavsæson for rejser fra Danmark til Thailand så er jeg også 100% sikker på at der ikke kommer noget stort booking rush. Når vi kommer hev forbi sommerferien så ser Thai at de ikke har solgt ret mange biletter derfor kommer rabatterne og man kan formentligt få billetten til ca samme pris som de 2 andre jeg nævner måske lidt højere. Så vil der være en del der booker men flyet vil stadig være rimeligt tomt. Havde de i stedet sat prisen til 5000 kr nu ville der være en hel der der tænker 1000 kr ekstra det er rimeligt, for jeg bruger hurtigt 200 kr pr person på den aftensmad vi spiser i Istanbul og konen vil shoppe ;-) så havde mange nok snuppet den direkte billet. så behøver Thai ikke sætte priserne så langt ned på tilbuddet da flyet er bedre solgt og de tjener mere. Men det er ikke lige Thai's måde at reagere på. |
|
|
natty |
Lagt på d. 24/04-2014 22:52
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
TomDK skrev: Jeg synes også at Thai's priser er underlige for det virker ofte som om de prissætter sig ud af markedet. Som et eksempel har jeg lige lavet en søgning på momondo på biletter i November (3-17) Thai koster 6154 kr hvilket er rigtigt meget når billigste selskab (egyptair) koster 3976 kr eller Turkish 4183 kr. Det er nu ikke så underligt, det er generelt altid dyrere at flyve direkte uden stop på 2 til 4 eller mange flere timer fordi der er et marked for at flyve direkte. Som eksempel kan nævnes at det ofte er billigere at flyve til USA med Lufthansa end direkte med SAS fra CPH, mens det ofte er billigere at flyve fra Tyskland via CPH og med SAS til USA end direkte med Lufthansa fra Tyskland. Læg dertil at Thai har mange aftaler med rejsebureauer/charterbureauer som bruger selskabet til deres pakkerejser. Jeg synes absolut ikke, at en rejse med Thai 3 november til 17 november til 6154 kr. hverken er dyrt eller er at prissætte sig ud af markedet. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
phom |
Lagt på d. 24/04-2014 23:27
|
Øvet medlem Antal indlæg: 282 |
Tomdk Havde du købt din sommerferie billet med thai omkring jul, så havde i kunne rejse i skolernes sommerferie for ca. 5000 pr. Person med thai. Faktis var thai den billigeste mulighed, da vi købte vore billetter. Men det kan man naturligvis ikke bruge til meget nu. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 25/04-2014 08:46
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Der var da også noget tilbud her for nylig på Thaiairways.com. Var det ikke noget der hed Early bird offer? Oktober/November sidste år havde thaiairways.dk tilbud, fik en mail fra dem, og der var en del her på DTW., der købte biletter, der i bland mig selv. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 25/04-2014 08:52
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 641 |
natty skrev: Det er nu ikke så underligt, det er generelt altid dyrere at flyve direkte uden stop på 2 til 4 eller mange flere timer fordi der er et marked for at flyve direkte. Som eksempel kan nævnes at det ofte er billigere at flyve til USA med Lufthansa end direkte med SAS fra CPH, mens det ofte er billigere at flyve fra Tyskland via CPH og med SAS til USA end direkte med Lufthansa fra Tyskland. Læg dertil at Thai har mange aftaler med rejsebureauer/charterbureauer som bruger selskabet til deres pakkerejser. Jeg synes absolut ikke, at en rejse med Thai 3 november til 17 november til 6154 kr. hverken er dyrt eller er at prissætte sig ud af markedet. Jeg er udemærket godt klar over at mange incl migselv er villig til at betale en premium for at flyve direkte, netop fordi et stopover kan gå hen og blive dyrt når man regner mad shopping med. Men nu valgte jeg netop November som eksempel da det er den absolute lavsæson I forhold til pakkerejser og altså en periode hvor Thai ofte ikke har fyldt på flyet. Det er også en periode hvor prisen typisk falder en del og det var lige før jeg ville væde på at vi efter sommerferien kan købe biletter på de dage til omkring 4500 kr. Det er et mønsker jeg har observeret de sidste mange år med mine Taiwan ture som altid foregår I slutningen af maj- starten af Juni. Når jeg begynder at tjekke biletter før Jul er prisen som regelt over 6000 kr. Så kommer vi ind I Januar og så falder biletterne så til 4500-5000 kr og ofte har prisen fået et lille dyk mere I slutningen af marts, hvor jeg som regel har købt. Så mit argument er at ja de mister 1000 kr på nogle af passagerene men til gengæld ville de få fyldt flyet mere op og dermed tjene det mistede ind hvis de fra starten af prissatte biletten rimeligt. For 2000 kr er en stor forskel og er man som vi en familie på 4 kan man shoppe og købe meget mad for de 8000 kr vi kunne spare. |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |