Se indlæg
 Udskriv debat
Hvad laver du i Thailand?
Kim Ludvigsen
John skrev:
Konklusionen på spørgsmålet er for mig: Nøjagtig det samme , som jeg ville gøre i DK + lidt mere.

Her rammer John simpelthen hovedet på sømmet! Man skal spørge sig selv, hvad man ville få tiden til at gå med derhjemme. Og så skal man spørge sig selv, om man kan det samme i Thailand, og om der evt. er andet, man kunne tænke sig.

Jeg laver det samme som derhjemme: Bruger alt for meget tid foran computeren. Men når jeg drejer hovedet væk fra skærmen ser jeg ikke gråvejr og sne men flot solskinsvejs. Og så er det jo dejligt at sidde udendørs og spise eller hygge sig om aftenen, mens man tænker på, hvor koldt det er hjemme i Danmark.

Desuden bruger jeg tid til at drøne lidt rundt i landet for at få nye oplevelser, gerne nogle som der kan skrives om til hjemmesiden. Det er så mit "+ lidt mere".
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
buick
Det er nu ikke særligt specielt sådan har de fleste selvstændige det nogen dage er der kunder og man tjener godt andre dage er der ingen og man taber penge.
Alt udstyr skal man selv betale, også det de ansatte ødelægger.

Hvis jeg var dig ville jeg lave det billedbureau og så ansætte en thai "fotograf" og hvad der ellers er brug for.
På den måde har du et firma hvor du kan få arbejdstilladelse som chef og kan lade din fotograf køre dig rundt når i så skal fotografere så tager både han og du billeder, han til firmaet og du til hobby/analyse
og ingen vil kunne se om det er dine eller hans foto der siden hen sælges

Druwor skrev:

buick skrev:

Så hvis i vil arbejde så få dog en arbejdstilladelse / lav et firma hvor du kan få arbejds tilladelse
at rende rundt og kikke sig over skulderen er ikke tiden værd, nyd det istedet for med en lovlig hobby og betal en thai for at arbejdeLOL LOL

Som sådan har du ret Buick. Men fotobranchen er lidt speciel hvad angår udstyr. Det er ikke arbejdsgiveren der udlevere dit udstyr, det må du selv købe.
En standard udrustning til pressefoto består af: 3 kamerahuse (det ene er reserve), 4-5 optik, 2 flash, 2 stativer (treben og monopod), Laptop med internet opkobling, div. filter og taske/kuffert. Prisen ligger I Danmark på 170.000-200.000 kr., (lige på den anden side af 1 mill THB ). Prisen svinger meget da det meste er bestillingsvare og til dagspris. Der til skal du lægge en bil når du arbejder freelance.
Og det udstyr jeg har er IKKE billigere I Thailand.
Og når du arbejder freelance får du ikke løn, men får kun penge for de billeder der bliver solgt.
Jeg har mange gange været på arbejde I en hel dag, og køre hjem uden at have lavet en krone. Men har også lavet over 15.000 på en dag.

Det vil ikke være noget problem at lave et billedbureau og sælge billeder der fra. Men problemet vil være at finde en thai der har udstyret.

bannok
Det er da et relevant spørgsmål, og lad mig komme lige til sagen.
Jeg er sømand, arbejder for et udenlandsk rederi, arbejder i 2 måneder og er hjemme i Thailand 2 måneder.
Jeg bor i Thailand på 10ende år, først boede jeg i en by i ca. 2 år, så flyttede vi til et lille sted, ca. 2000 menneskers bygd, med rismarker så lang øjet rak, de holdt jeg ikke ud, så nu bor jeg in en større by, Ubon Ratchathani.
Det passer bedre til mig, der er også en del skandinaver og andre udlaendinge som jeg bruger er en del sammen med. Jeg er også sammen med thaiere, men jeg har haft nogle problemer med min kones familie, (det er de skide penge der er et stort problem), de låner penge og glemmer at betale og, de tror at jeg kan bare punge ud når det passer dem, så derfor, flyttede jeg lidt vaek fra dem, og jeg ser dem heller ikke mere, fordi de ved der er ikke mere penge at hente for dem.

Livet i Thailand er godt på mange måder, men det er ikke uden problemer som du kan se.
Men med min indtjening lever jeg godt økonomisk i Thailand, jeg har ikke lommesmerter, jeg har også masser af fritid, og har også en motorcykel (Kawsaki Versys 650), som jeg kører rund i landet med, isaer når der er tørke og i den kolde tid.

Jeg spiser stort set altid ude, undtagen morgenmad, det sket nogle gange jeg køber frokost og spiser den hjemme, men det er sjaelden, så jeg kommer en hel del ud, jeg bruger ikke meget tid foran fjernsynet.
Noget af tiden går forand PCen, det mest for at se danske programmer fra dansk fjernsyn, og selfølgelig sidder jeg nogle gange lidt for laenge på nettet en gang imellem.

Jeg bor alene, så jeg går hvad der passer mig, jeg er gift med Thai dame og har en datter i Thailand, men vi bor hver for sig, det har vi bestemt er det bedste i øjeblikket, men vi har ingen planer om at skilles.

ban-chang
Her hvor jeg bor "Banchang" er der ret mange som spiller golf, der er baner overalt. Jeg selv bruger en del tid på mine hjemmesider og ellers sidder jeg i min lille kølepyt og læser og drikker bajere. Når jeg ellers har penge kan jeg lide at rejse rundt og se mig om.

http://thailinks.dk
Anonym Bruger
ban-chang skrev:

Her hvor jeg bor "Banchang" er der ret mange som spiller golf, der er baner overalt. Jeg selv bruger en del tid på mine hjemmesider og ellers sidder jeg i min lille kølepyt og læser og drikker bajere. Når jeg ellers har penge kan jeg lide at rejse rundt og se mig om.

Kølepyt, det lyder spændende, måske noget for mig...

Kan du ikke fortælle os hvad det er.?

Saendaeng
DK skrev:

ban-chang skrev:

Kølepyt, det lyder spændende, måske noget for mig...

Kan du ikke fortælle os hvad det er.?

Svømmepøl
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
ban-chang
[img]https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash2/t1.0-9/305353_4689090958336_1687945275_n.jpg[/img] is not a valid Image.

En lille pyt, ikke stor nok til svømmepøl.

Frank
ban-chang skrev:

[img]https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash2/t1.0-9/305353_4689090958336_1687945275_n.jpg[/img] is not a valid Image.

En lille pyt, ikke stor nok til svømmepøl.

Det ser sgu' godt ud!Guitar

1viggovax
ban chang det ser godt ud, men hvor er betjeningen henneCheers

sudsakhon
Ser hyggeligt ud ;-) Og selvom foråret springer ud i DK lige nu, gad jeg godt plaske rundt i det vand

Jeg arbejdede og boede lige i nærheden af Ban Chang (Maptaphut industrial estate) og kiggede faktisk på hus i området.

Man havde nemlig ikke lyst til a chille ud i nogen som helst pøl i Maptaphut med den forurening.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
aabo
Jeg må nok indrømme, at jeg ikke er én af de mest erfarne i at opholde mig i Thailand.
Min første rejse til Thailand var i oktober måned 2012 til PaTong, hvor min svogers bror boede og var medindehaver af en bar.
Her så jeg lidt til bagsiden af at være ubeskæftiget dansker i Thailand.
Næste gang jeg var i Thailand var i april måned 2013 igen til Patong, og her var jeg sammen med en thailandsk dame, som jeg havde lært at kende på nettet. Hun kørte med bus i 8 timer for at komme fra Rattaphum i nærheden af Hat Yai for at komme og besøge mig og være sammen med mig.
Hun inviterede mig under dette ophold til at komme og besøge hende i hendes hjemegn i Songkla Provins, og jeg var her hele oktober måned 2013 og oplevede hendes hverdag på hendes lille gummifarm og i hendes hjem. Desuden fik jeg set en del af det dejlige Sydthailand.
Dette ophold gav mig mod på endnu mere tid i Thailand.
Nu er jeg her for fjerde gang - endnu en gang i en måned, der dog er ved at rinde ud, for jeg skal hjem igen torsdag den 1. maj.
Efter at have læst diverse indlæg, må jeg nok tilstå, at jeg har overtrådt nogle arbejdsregler. Jeg har nemlig dels hjulpet veninden med at få etableret en køkkenhave og de sidste par dage med at give hendes gummitræer kunstgødning.
Mit næste ophold herude til efteråret satser jeg bliver på to måneder og her vil jeg også ulønnet hjælpe veninden i hendes hverdag i køkkenhaven og gummiplantagen.
Og så til det helt store skridt.
Om et års tid vil jeg søge retirementvisa - jeg er 67 og pensioneret tjenestemand - og bosætte mig permanent i Rattaphum området.
Med alle de thailandske venner, jeg allerede har fået, og min thailandske veninde og hendes familie, som har modtaget mig med åbne arme, er jeg slet ikke i tvivl om, at jeg nok skal få en hverdag til at fungere.
Konklusion: Jeg er en af dem, der er blevet bidt af Thailand og jeg ønsker kun at tilbringe resten af min tid herude.
Hvorfor selv gøre i dag, hvad du kan få andre til at gøre i morgen.

ban-chang
1viggovax skrev:

Betjeningen er ude af drift.
www.blog.joelx.com/wp-content/uploads/2008/02/passed-out-drunk-toast.gif

Druwor
ban-chang skrev:

1viggovax skrev:

DET KALDER JEG SKU FOR GOD HUMOR
Jo mere man ved,..
Jo mere ved man man ikke ved...

buick
Ja Thailand er et dejligt land men det at arbejde med din veninde kan hurtigt give alvorligt bagslag
hvis nu en veninde, nabo osv osv ser sig sur eller bliver misundelig på din kæreste har fundet sig en farang
så ringer de til politiet og anmelder dig for at arbejde uden tilladelse så bliver du hentet og omgående sendt ud af Thailand med 5 års karantæne
hvor sjovt er lige det?

aabo skrev:

Jeg må nok indrømme, at jeg ikke er én af de mest erfarne i at opholde mig i Thailand.
Min første rejse til Thailand var i oktober måned 2012 til PaTong, hvor min svogers bror boede og var medindehaver af en bar.
Næste gang jeg var i Thailand var i april måned 2013 igen til Patong, og her var jeg sammen med en thailandsk dame, som jeg havde lært at kende på nettet. Hun kørte med bus i 8 timer for at komme fra Rattaphum i nærheden af Hat Yai for at komme og besøge mig og være sammen med mig.
Hun inviterede mig under dette ophold til at komme og besøge hende i hendes hjemegn i Songkla Provins, og jeg var her hele oktober måned 2013 og oplevede hendes hverdag på hendes lille gummifarm og i hendes hjem. Desuden fik jeg set en del af det dejlige Sydthailand.
Nu er jeg her for fjerde gang - endnu en gang i en måned, der dog er ved at rinde ud, for jeg skal hjem igen torsdag den 1. maj.
Efter at have læst diverse indlæg, må jeg nok tilstå, at jeg har overtrådt nogle arbejdsregler. Jeg har nemlig dels hjulpet veninden med at få etableret en køkkenhave og de sidste par dage med at give hendes gummitræer kunstgødning.
Mit næste ophold herude til efteråret satser jeg bliver på to måneder og her vil jeg også ulønnet hjælpe veninden i hendes hverdag i køkkenhaven og gummiplantagen.
Om et års tid vil jeg søge retirementvisa - jeg er 67 og pensioneret tjenestemand - og bosætte mig permanent i Rattaphum området.
Med alle de thailandske venner, jeg allerede har fået, og min thailandske veninde og hendes familie, som har modtaget mig med åbne arme, er jeg slet ikke i tvivl om, at jeg nok skal få en hverdag til at fungere.
Konklusion: Jeg er en af dem, der er blevet bidt af Thailand og jeg ønsker kun at tilbringe resten af min tid herude.

1viggovax
Druwor skrev:

ban-chang skrev:

1viggovax skrev:

håber da i får hende vent rundt engang i mellem så hun ikke bliver alt for branket på røven, he god lirTuttelu Tralla
DET KALDER JEG SKU FOR GOD HUMOR

Anonym Bruger
aabo skrev:

gummiplantagen bør du nok holde dig at arbejde på, men hjemme i køkkenhaven må du gerne arbejde uden workpermit, du må stort set lave alt hjemme i kærestens/konens hus og grund, men ikke på plantagen da det betragtes som farming, og der får en farang ikke workpermit i det hele taget

aabo
Tak til Buick og number1kk for jeres advarsler omkring at hjælpe til i venindens gummiplantage.
Det skal aldrig ske igen!!!!!!!!!!
Jeg holder mig til køkkenhaven og huset.

John
Ikke engang huset kan du være sikker på. Jeg kender en der ville male sit hus udvendigt. Han nåede kun at male en dag før han blev stoppet, og fik at vide at det var arbejde som Thai'er skulle udføre. Godt nok af nogen i samme soi, men der er ingen grund til at tage chancen.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
aabo
Også tak til John for advarslen.
Jeg må nok holde mig til køkkenhaven - og jeg vil kun avle grøntsager og frugt til husstandens eget forbrug - ikke noget med storproduktion med salg for øje.
Ellers kan jeg jo tage mig af de husmoderlige sysler som madlavning, tøjvask og rengøring.

buick
Nu kan du jo tage det som du vil der går ingen skår af mig hvis du ender med at blive udvist eller andet

det var blot skrevet som et råd for det du tror er bare lige og kan klares med et smil og lidt penge
det er faktisk ret alvorligt og tages meget seriøst i Thailand.
Selv om du tror dig sikker og alle smiler så gror misundelsen stærk i Thailand og strækker sig lige fra en bøde og udvisning til folk som bare forsvinder eller falder ned af altanen osv
uanset hvordan du vender og drejer det så vil det arbejde du udføre jo resultere i en anden ikke kan udføre det og her har du så balladen
men nok om det du kan jo selv Read the rulesHeadbanger

aabo skrev:

Tak til Buick og number1kk for jeres advarsler omkring at hjælpe til i venindens gummiplantage.
Det skal aldrig ske igen!!!!!!!!!!
Jeg holder mig til køkkenhaven og huset.

Spring til debat: