Se indlæg
SÅ ER DEN GAL MED BAKURI IGEN
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 17/04-2014 13:56
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
Efter lidt research så er det rigtigt at Bakuri ærklerede sig konkurs i start 2013. Den danske afdeling blev lukket ned totalt. Afslutning på Bakuri A/S Der skulle dog ikke gå længe inden de genåbnede, nu med ny adresse i københavn (før var det i langsjov på Fyn) Goddag Bakuri.dk - Jeg har mødt andre som tidligere har været ansat i Bakuri som aldrig fik noget at vide om evt tilbagebetaling af skat. Her kan jeg forestille mig at deres mdl skatte prc har været skruet en del op, for så at ejeren af virksomheden kunne score den årlige betaling af skat til hverenkelt medarbejder (danske) Jeg skal så ikke kunne begrunde om min forestilling stemmer overens med virkeligheden, Men helt ærligt ligger den så ikke lige til højrebenet ?? Jeg spår at Bakuri er på lånt tid før den helt lukker, da deres nuværende kunder bare venter på at blive fri af deres kontrakt, og dermed bliver en mindre indkomst i virksomheden. Men dette kan AndersM vel sætte i et klarere lys for os andre ? Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
Druwor |
Lagt på d. 17/04-2014 14:06
|
Øvet medlem Antal indlæg: 208 |
Webmaster skrev: Her i tråden hæfter jeg mig ved indlæg 5 fra Druwor om at firmaet er taget under konkursbehandling. At dømme udfra [url]www.bakuri.dk[/url] så bliver firmaet drevet videre til trods for konkursbehandlingen, så jeg anser endnu ikke at Bakuri er helt dødt og lukket. Og derfor ser jeg heller ingen grund til at flytte de usynliggjorte tråde tilbage med offentlig adgang endnu. Det kan og bør først gøres når og hvis firmaet lukkes. Husk mig gerne på det hvis jeg ikke lige er obs på det. Som jeg har skrevet før kender jeg ikke noget til firmaet, men har bare linket de oplysniner jeg fandt på nettet. Jeg vil ikke grave mere I den sag, men er der andre der vil vide mere kan man prøve Statstidne. Jeg vil ikke hænge nogen ud hverken tidligere/nuværende anstte eller firmaet. Husk på at en sag har to sider. Jo mere man ved,..
Jo mere ved man man ikke ved... |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 17/04-2014 14:20
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Jeg kender ikke firmaet, udover at have læst lidt spredte partindlæg og så artikler fra fagpressen. Men idet firmaet udbyder et produkt, som jeg faktisk står og overvejer brugen af, så er det pludselig meget nærværende hvorledes kunderne evt. "malkes" (Min kone har en hjemmeside, og brokker sig over den lave hitscorer på Google, og jeg har hverken tiden eller interessen til at sætte mig ind i metatags-programmering, eller hvad det hedder.) Som alm. forbruger bør man nyde en vis sikkerhed for produktet, man køber. Det som jeg hæfter mig ved er udover et afsendt konkursdekret, som efterfølgende er taget til behandling, er en meget uoverskuelig firmastruktur. Det er et netværk af forskellige navne og selskaber, med en opbygning der får alarmklokkerne til at ringe hos revisorer, SKAT, politi....Og mig, som forbruger. Bakuri.dk, der tilsyneladende stadig er aktiv, fremgår ikke af virksomhedsregistret, men opgiver en adresse i KBH, som er kontorhotel. Der er på kontorhotellets adresse ingen yderligere oplysninger om firmaet. Kontakt telefonnummeret, som er opgivet, henviser til Bakuri A/S. Og den gamle adresse på Fyn, der udover en række navneskift er under konkurs. Der opgives også en adresse i Hvidovre, men heller ikke her findes yderligere oplysninger om firmaet Der er nye regler om konkurs, herunder rekonstruktion, og det gør mig ikke specielt tryg, som forbruger, at der gennem kurator ikke er offentliggjort oplysninger om rekonstruktion, men at ovenævnte videreførelse af selskabet, med de snørklede forbindelser, stadig bliver udbudt produkt, jeg faktisk overejer at købe. Måske er jeg bare forsigtig, men mine penge er for surt tjente til at jeg skal "malkes". Der har SKAT allerede været, og resten brænder ikke hul i lommen Redigeret af sudsakhon d. 17/04-2014 14:34 |
|
|
AndersM |
Lagt på d. 18/04-2014 17:47
|
Øvet medlem Antal indlæg: 217 |
Tak for den interesse der er for mit indlæg, jeg vil da også sige at der er da nogle oplysninger, som bliver belyst i et par af de kommentar der er skrevet, som i aller højeste grad kommer meget bag på mig, tak for de indput. jeg vil gerne prøve at belyse lidt af det som jeg ved om Bakuri, min viden kommer ikke efter en ansættelse på hverken 3 - 6 eller 9 måneder, jeg var ansat i firmaet i 3 år og 6 måneder, uden at være placeret sådanne at jeg havde muligheder for at manipolere rundt med medarbejdernes løn eller indbetalinger af skat i Thailand. Det kan da godt være at der er nogen som mener at jeg har haft et ansvar når jeg har været i firmaet så lang tid, der til kan jeg kun sige at jeg passede den opgave jeg var blevet ansat til, min opgave bestod i at ringe kunderne op og gennemgå deres løsning og placeringer på google, så med den stilling var der ingen muligheder for at lave nogen form for snyd, med den økonomiske del af firmaet. Nu er jeg ikke en person med en umoralsk adfærd, så hvis jeg havde den mulighed, så ville jeg ALDRIG optræde som bakuri har gjort. Jeg ved at der er et par sager under opsejling mod firmaets diktator, og om det ender med en dom, må tiden vise, men som jeg og andre ser det så, er der grundlag for et par kæmpe bøder og måske også et ophold på et hotel med stive gardiner og efter endt straf, sikkert et los i røven ud af Thailand for altid. Jeg ved godt at jeg væver meget uden om de spørgsmål der er er stillet, men det skyldes ene og alene at jeg er sikker på at Bakuri også læser med, her på siden, når tid er så kommer det jo også frem hvad der er hoved og hale i hele dette cirkus. Min baggrund for at starte dette indlæg, er at jeg ikke har fået udbetalt min løn og bonus, som jeg skulle havde været udbetalt 1/4-2014. NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG
|
|
|
savarden |
Lagt på d. 27/04-2014 07:57
|
Øvet medlem Antal indlæg: 226 |
Here we go again http://it.jobinde...e=jobindex |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 27/04-2014 12:15
|
virksomhed - Faber Kontorservice. https://www.youtu...kCWO39LZyk Tinnie Terkelsen, der bor i Svendborg har startet sin egen virksomhed - Faber Kontorservice. http://viseslokal... Virksomheden tilbyder bogføring, fakturering, udsendelse af rykkerskrivelser og seriøs inkasso, der er meget effektiv. Endvidere kan Tinnie Terkelsen også hjælpe med en billig konto hos RKI. Alt i Alt en allround kontorservice, til dig, der ikke kan fordrage alt det administrative. Det er jo så lige smart nok, idet Bakuri A/S er eklæret konkurs, og ikke lovligt kan fortsætte sine aktiviteter uden en aftale om rekonstruktion som kurator i konkursboet administrerer. (dette skulle have været offentliggjort) Bakuri.dk, der stadig er aktiv, fremgår ikke af virksomhedsregistret, men refererer nu til Faber Kontorservice. En klassisk stråmandsmanøvre. Men man spinder jo guld på sin ansættelse... God løn, efter thailandske forhold.. Jeg ville dæleme være påpasselig, at stole på at loven i Thailand blev overholdt, mht. til løn/arbejdsforhold. Nu da man omgår loven i Danmark ved t fortsætte sine aktiviteter gennem et stråmandsfirma. Man kan lynhurtigt blive fejet op i en razzia. Og selvom det er arbejdsgivers pligt at have orden i alle kontraktmæssige forhold, så er det medarbejderen, der varetægtsfængsles indtil alt er undersøgt. Det var der et par af mine kolleger, som prøvede. Jeg slap, da jeg var nyansat og havde presset på allerede inden afrejse at alt var i orden. (Var afdelingsleder i et tysk ingeniørfirma i Thiland) |
|
|
THansen |
Lagt på d. 27/04-2014 12:24
|
Øvet medlem Antal indlæg: 393 |
sudsakhon skrev: virksomhed - Faber Kontorservice. https://www.youtu...kCWO39LZyk Tinnie Terkelsen, der bor i Svendborg har startet sin egen virksomhed - Faber Kontorservice. http://viseslokal... Virksomheden tilbyder bogføring, fakturering, udsendelse af rykkerskrivelser og seriøs inkasso, der er meget effektiv. Endvidere kan Tinnie Terkelsen også hjælpe med en billig konto hos RKI. Alt i Alt en allround kontorservice, til dig, der ikke kan fordrage alt det administrative. Det er jo så lige smart nok, idet Bakuri A/S er eklæret konkurs, og ikke lovligt kan fortsætte sine aktiviteter uden en aftale om rekonstruktion som kurator i konkursboet administrerer. (dette skulle have været offentliggjort) Bakuri.dk, der stadig er aktiv, fremgår ikke af virksomhedsregistret, men refererer nu til Faber Kontorservice. En klassisk stråmandsmanøvre. Men man spinder jo guld på sin ansættelse... God løn, efter thailandske forhold.. Jeg ville dæleme være påpasselig, at stole på at loven i Thailand blev overholdt, mht. til løn/arbejdsforhold. Nu da man omgår loven i Danmark ved t fortsætte sine aktiviteter gennem et stråmandsfirma. Man kan lynhurtigt blive fejet op i en razzia. Og selvom det er arbejdsgivers pligt at have orden i alle kontraktmæssige forhold, så er det medarbejderen, der varetægtsfængsles indtil alt er undersøgt. Det var der et par af mine kolleger, som prøvede. Jeg slap, da jeg var nyansat og havde presset på allerede inden afrejse at alt var i orden. (Var afdelingsleder i et tysk ingeniørfirma i Thiland) God research men du mangler lige en ting - opslag på cvr.dk viser at Fabers Kontorservice er ophørt pr. 23.04.2014 |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 27/04-2014 12:46
|
@THansen Rigtigt godt set. ;-) Jeg havde ikke (gidet) gå dybere, alene af den grund, at en konkursvirksomhed fortsætter sine aktiviteter gennem en stråmand allerede er ulovligt. At Fabers Kontorservice så også er ophørt gør egentligt ikke dette svindelnummer meget mere ansvarspådragende. Men det sætter en fed steg under at man skal passe uendeligt meget på med de der smarte "Dinesen/Bagger typer" der a det med at poppe op. Jeg har i øvrigt i denne forbindelse, ingen grund til at antage, at et andet firma, VSI-Group Asia Co,. Ltd., som også er omtalt her er rent svindel. Problemstilingen her er, at en popsmart iværksætter vil bygge sin succes og sit firmaoverskud på gratis arbejdskraft. Vil du have overskud, knægt?? Så BETAL for dem, der knokler for DIN succes. Ellers kom hjem i min have. Så stater jeg en succesfuld gartnervirksomhed. DU graver 9 timer om dagen, gratis, JEG tæller pengene. Men du må gerne skrive det på dit CV. |
|
|
AndersM |
Lagt på d. 30/04-2014 06:29
|
Det er utroligt at det har været muligt at drive en virksomhed på den måde, uden at almendelige ansatte i firmaet har luret hvad der sker, jeg håber så enderligt at der kommer så meget frem at det giver stof til en længer ferie en af Thaimyndihedernes herberger ( fængsel )
NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG
|
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 03/05-2014 08:57
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Noget aktivitet må der da stadig være i Bakuri, her er noget der er lagt op for 2 dage siden på hvad der øjensynligt er Bakuri's Vimeo-konto: http://vimeo.com/...
Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Druwor |
Lagt på d. 03/05-2014 11:05
|
Øvet medlem Antal indlæg: 208 |
Webmaster skrev: Noget aktivitet må der da stadig være i Bakuri, her er noget der er lagt op for 2 dage siden på hvad der øjensynligt er Bakuri's Vimeo-konto: http://vimeo.com/... Hvis man kigger på dette link kan man se Rasmus Møller nævnt, han er ejer af "Alpine Saleforce Ltd" I Hua Hin. Om han har noget med Bakuri at gøre ved jeg ikke. Men sidste år var der en del omtale at Alpine Saleforce Ltd I pressen I Danmark, og ikke af den gode. mener også at der var en tråd her inde om dette. Jo mere man ved,..
Jo mere ved man man ikke ved... |
|
|
AndersM |
Lagt på d. 07/05-2014 09:06
|
Måden som Bakuri prøver at lave reklame for sig selv på, er ved at sende så meget intedsigende ud på nettet, så Bakuri navnet nævnes så mange gange som muligt. (Bakuri spam) Jeg tror ikke Bakuri kender meget til det omtalte firma i Hua Hin, bakuri omgiver sig ikke med gode venner eller andet godt, alt hvad den mand som står bag Bakuri laver er mere eller mindre plat det hele, så nu prøver han at vinde billige omtale på andres vegne. Tnker på at når Bakuri nu har fyrret så godt som alle medarbejderne, så mangler han nogen til at sælge for ham og det er måske derfor at firmaet i Hua Hin pludselig bliver kædet sammen med Bakuri. NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG
|
|
|
Mukke |
Lagt på d. 07/05-2014 09:59
|
Øvet medlem Antal indlæg: 378 |
Kan godt undre mig over, at denne person kan få så meget opmærksomhed på siden her, for det bevirker at mange fjolser vil hoppe på... Sådan har det, og sådan vil det altid være.... Jo mere i skriver om dette firma, jo flere hopper på pinden.... Lad ham dog som firma dø i fred, og dette gøres kun ved at tie... |
|
|
AndersM |
Lagt på d. 07/05-2014 11:28
|
Hvis de oplysninger ikke kommer fren så er der overvejende sansynlighed for at tumpen bliver ved med sine plat nummer. Så for mig at se så skal alle der har noget, bare skrive, så andre uskyldige ikke bliver fanget i det cirkus som hedder Bakuri. At tie oplysninger om den plattenslager, er lige hvad han håber på, det er derfor han har overlevet så længe, med sine nummere NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG
|
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 08/05-2014 14:29
|
Hej AndersM Arbejder du stadig for Bakuri den dag idag ? Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
maik |
Lagt på d. 08/05-2014 14:47
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 582 |
Hvis AndersM fortsat arbejdede for Bakuri, tror jeg han havde formuleret sig på en anden måde
|
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 08/05-2014 14:50
|
maik skrev: Hvis AndersM fortsat arbejdede for Bakuri, tror jeg han havde formuleret sig på en anden måde Tak for svaret Maik, AndersM du behøver ik svare - Maik har tilsyneladende svaret på ALT Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
farao54 |
Lagt på d. 08/05-2014 16:33
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 550 |
GAMBIT skrev: maik skrev: Hvis AndersM fortsat arbejdede for Bakuri, tror jeg han havde formuleret sig på en anden måde Tak for svaret Maik, AndersM du behøver ik svare - Maik har tilsyneladende svaret på ALT Ved nu ikke om han har svaret på alt, men i dette tilfælde synes jeg jo nok at AndersM's udtalelser tyder på at det gør han nok ikke... Kan ikke forestille mig at han ville udtale sig så negativt om sin arbejdsgiver i et offentligt forum... |
|
|
AndersM |
Lagt på d. 08/05-2014 17:55
|
Jeg er tilbagholdende med hvad jeg skriver, herinde, da der er anlagt sag mod Bakuri og som efter alt sansynlighed, godt kan tage sin tid inden der falder en dom. Til maik... vil jeg godt gøre det klart, jeg arbejder ikke i Bakuri mere og grunden til jeg har startet denne debat er at jeg blev fyret efter 3 1/2 års ansættelse, uden at havde fået udbetalt min løn og ingen opsigelse samt bonus, samt alt det andet som Bakuri lover deres ansatte. Men det er en normal model for Bakuri at bruge, når der bliver fyrret medarbejdere, så i bund og grund kommer det ikke bag på mig. På et elle andet tidspungt, når jeg har fået hvad jeg er blevet snyt for, så vil jeg da gerne svare på det, som jeg kryber uden om nu. NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG
|
|
|
SteenJ |
Lagt på d. 11/05-2014 20:39
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 743 |
AndersM skrev: Jeg er tilbagholdende med hvad jeg skriver, herinde, da der er anlagt sag mod Bakuri og som efter alt sansynlighed, godt kan tage sin tid inden der falder en dom. Til maik... vil jeg godt gøre det klart, jeg arbejder ikke i Bakuri mere og grunden til jeg har startet denne debat er at jeg blev fyret efter 3 1/2 års ansættelse, uden at havde fået udbetalt min løn og ingen opsigelse samt bonus, samt alt det andet som Bakuri lover deres ansatte. Men det er en normal model for Bakuri at bruge, når der bliver fyrret medarbejdere, så i bund og grund kommer det ikke bag på mig. På et elle andet tidspungt, når jeg har fået hvad jeg er blevet snyt for, så vil jeg da gerne svare på det, som jeg kryber uden om nu. Du arbejder sgu da forhåbentlig ikke 3,5 år uden at få nogen løn...........????????? SteenJ HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
Spring til debat: |