Se indlæg
Flere udlændinge sælger sex i Aarhus
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 03/03-2014 18:59
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Webmaster skrev: Bjarke85 skrev: Men de gør det sku da stadig af nød, fordi der ikke er så mange andre alternativer. Ingen er tvunget til det i Danmark - det er et valg man tager. Lidt ligesom at snakke om hjemløse, de spekulere skam i det. Ingen er tvunget til at leve på gaden i årevis herhjemme. Det er simpelthen et valg der er taget. Der er i øvrigt også danske kvinder som tager samme valg. De har også andre alternativer men fravælger alternativerne. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 03/03-2014 19:01
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 819 |
Jeg er målløs over at du kan forstå Malis tekst på andre måder. Det er da klokkeklart det han skriver. Jeg kan sagtens indrømme jeg tager fejl, når jeg gør det Se posten hvor clyde irettesætter mig omkring forsikring, f.eks. Men ja, jeg tænder meget nemt af, når det kommer til udnyttelse, nedgørelse og nedsættende ting omkring thaier. Der er desværre nogen elementer herinde og på andre fora, som mener thai kvinder er snydepelse, dovne og ludere af lyst, ja nærmest at det ligger i deres race. Og jeg brækker mig over det, og ja jeg bliver rasende, og kan næsten blive truende og voldelig over det. Det tænder mig totalt af, det indrømmer jeg gerne. Det er så nogle klamme svin, der er skyld i alle fordommene. |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 03/03-2014 19:03
|
Webmaster skrev: Webmaster skrev: Bjarke85 skrev: Men de gør det sku da stadig af nød, fordi der ikke er så mange andre alternativer. Ingen er tvunget til det i Danmark - det er et valg man tager. Lidt ligesom at snakke om hjemløse, de spekulere skam i det. Ingen er tvunget til at leve på gaden i årevis herhjemme. Det er simpelthen et valg der er taget. Der er i øvrigt også danske kvinder som tager samme valg. De har også andre alternativer men fravælger alternativerne. Webmaster, jeg respektere dig, og syntes ofte du har fine holdninger. Men her må du simpelthen styre dig. Du ser ikke en forskel på en thai kvinde fra et relativt fattigt land, uden sikkerhedsnet, ofte med børn og ingen far som er skredet, som så må ty til det som dårligt stillede kvinder har gjort i tusinder af år. Og så på en dansk kvinde, der har ALT sikkerhedsnet og uddannelses mulighed ganske gratis, som så vælger at prostituere sig frivilligt ? Ja de gør det begge frivilligt i juridisk forstand, der er ikke tale om voldtægt. Men for faen, forstå nu hvad jeg mener.. Den ene gør det af nød, den anden af grådighed.. Og ja, det var danskeren jeg mente der var den grådige. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 03/03-2014 19:10
|
Bjarke85 skrev: Der er desværre nogen elementer herinde og på andre fora, som mener thai kvinder er snydepelse, dovne og ludere af lyst, ja nærmest at det ligger i deres race. Og jeg brækker mig over det, og ja jeg bliver rasende, og kan næsten blive truende og voldelig over det. Det tænder mig totalt af, det indrømmer jeg gerne. Det er så nogle klamme svin, der er skyld i alle fordommene. Det er fint nok at holde hånden over f.eks. thaier, men det hjælper altså ikke en bjælde at fornægte at der er problemer med nogle af dem, for det er der desværre. Man fylder ikke bare 75-100 klinikker med thaier under slavelignende vilkår i et forholdsvist lille afgrænset geografisk områder i et så overvåget land som Danmark. Som det læses i artiklen så er myndighederne allerede på det, og hvis der var noget hjelmen i loven til at tage fat i disse mennesker så er jeg sikker på myndighederne allerede havde gjort det. Vi kommer nok ikke udenom at hovedparten af disse thaier har deres opholdsgrundlag og arbejdstilladelse i orden - og arbejdstilladelse får de ikke bare på et turistvisum. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 03/03-2014 19:16
|
Som jeg lige skrev, så ja de gør det frivilligt i juridisk forstand. Der er ikke tale om voldtægt. Det er klart, at det ofte er prostituerede i forvejen, men at de kan tjene mere i DK end i Thailand. MEN hvorfor begyndte de med at være prostituerede til at begynde med ? Det var sku nok ikke lige det, de tænkte om deres fremtid da de var yngre, tror du ? Og så syntes jeg det er svinsk, at de ofte skal betale 50/60% til bordellet her i DK. Ja nogen steder, får de en fast løn og faste arbejdstider, og ved ikke reelt hvor meget kunderne betaler. Men omregnet i Baht, er det en god løn for dem.. Det er dog stadig svineri hvis du spørger mig. Jeg har ikke noget generelt imod prostitution, jeg har selv benyttet mig heraf. Bare man behandler dem ordenligt, så er det helt fint. Men man skal dog også lige blive i virkeligheden. Fordi betalte du ikke, så fik du intet, og var hun økonomisk godt stillet før hun begyndte, så begyndte hun sku nok aldrig. eller 99% af dem gjorde nok ikke. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 03/03-2014 19:24
|
Bjarke85 skrev: Du ser ikke en forskel på en thai kvinde fra et relativt fattigt land, uden sikkerhedsnet, ofte med børn og ingen far som er skredet, som så må ty til det som dårligt stillede kvinder har gjort i tusinder af år. Og så på en dansk kvinde, der har ALT sikkerhedsnet og uddannelses mulighed ganske gratis, som så vælger at prostituere sig frivilligt ? En thai med opholdstilladelse og arbejdstilladelse har da muligheden for at tage det valg som Mali's kone har taget. Men det er åbenbart vigtigere at kunne flashe sig selv med moderigtige franske håndtasker, 5 og 10 baht guldkæder og et utal af årlige thailands-rejser. Det er ganske enkelt et valg de fleste af dem tager og det skal vi ikke sidde og hverken have det dårligt over eller bruge til at pege finger af andre for. De har taget det valg der hedder at de spreder ben for penge. Det kan hverken du, jeg eller loven ændre på. Vi kan kun tage vores eget lille valg og vælge om vi vil benytte os af det valg de mennesker har taget eller ej. Så om du smider en 20'er i et plastickrus til en hjemløs eller trækker i "regntøjet" for at hjælpe en thailandsk prostitueret. Det er helt op til den enkelte om man vil støtte, hverken den hjemløse eller prostitueret (med opholdstilladelse og arbejdstilladelse) er tvunget til det i dagens Danmark uden de selv aktivt har valgt den vej. Med venlig hilsen
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 03/03-2014 19:27
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Bjarke85 skrev: Kim hvad er det du ævler om ? Du er jo helt blæst. Jeg skriver at det er afskygeligt og usmagligt at Mali skriver med jalousi i stemmen, at lønnen jo er god for de menneskehandlede thai prostituerede, og at de har råd til at rejse til Thailand oftere end ham, fordi hans kone kun gør rent. Hvad har det med min kone at gøre ? Og hvis du både direkte eller indirekte, insinuere det du lige gjorde igen. Så ender det grimt. Så drop det. Med et normalt tænkende hovede, kan Malis indlæg da ikke tolkes på nogen som helst anden måde. Og jeg finder det horribelt. At du acceptere det, og sikkert lever på samme måde, må stå for din egen regning. Nej, jeg er ikke helt blæst. Jeg er i stand til at læse en tekst uden at læse noget, som ikke står der. Jo, Malis indlæg kan godt tolkes på andre måder, end du gør. Jeg vil faktisk påstå, at man skal være skruet lidt specielt sammen for at tolke det på samme måde som dig. Noget med at have fordomme eller frygte for andres fordomme. Der var heller ikke noget i mit indlæg om, at jeg accepterer prostitutionen eller lever på samme måde, så det står ikke for min regning, men udelukkende for din egen regning. Igen, så kan man undre sig over, hvorfor du farer sådan op over noget, som ikke står der. I Malis indlæg, såvel som i mit. At udslynge trusler i den anledning får dig ikke til at fremstå mere sympatisk. |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 03/03-2014 19:28
|
Mærkelig livsanskuelse. Du ser ingen forskel på en kvinde fra et fattigt land, uden sikkerhedsnet der prostituere sig, og så en dansk kvinde med ALLE muligheder foræret gratis. Det undre mig så bare, at samtlige fattige/mindre bemidlet lande. Har langt de fleste prostituerede. Rumænien, Polen, Thailand, Ukraine, Letland, Estland osv. osv. Et tilfælde måske ? Næppe kære webmaster, næppe. |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 03/03-2014 19:30
|
Kim Ludvigsen skrev: Bjarke85 skrev: Kim hvad er det du ævler om ? Du er jo helt blæst. Jeg skriver at det er afskygeligt og usmagligt at Mali skriver med jalousi i stemmen, at lønnen jo er god for de menneskehandlede thai prostituerede, og at de har råd til at rejse til Thailand oftere end ham, fordi hans kone kun gør rent. Hvad har det med min kone at gøre ? Og hvis du både direkte eller indirekte, insinuere det du lige gjorde igen. Så ender det grimt. Så drop det. Med et normalt tænkende hovede, kan Malis indlæg da ikke tolkes på nogen som helst anden måde. Og jeg finder det horribelt. At du acceptere det, og sikkert lever på samme måde, må stå for din egen regning. Nej, jeg er ikke helt blæst. Jeg er i stand til at læse en tekst uden at læse noget, som ikke står der. Jo, Malis indlæg kan godt tolkes på andre måder, end du gør. Jeg vil faktisk påstå, at man skal være skruet lidt specielt sammen for at tolke det på samme måde som dig. Noget med at have fordomme eller frygte for andres fordomme. Der var heller ikke noget i mit indlæg om, at jeg accepterer prostitutionen eller lever på samme måde, så det står ikke for min regning, men udelukkende for din egen regning. Igen, så kan man undre sig over, hvorfor du farer sådan op over noget, som ikke står der. I Malis indlæg, såvel som i mit. At udslynge trusler i den anledning får dig ikke til at fremstå mere sympatisk. Kim, fordi jeg tolker malis indlæg som jeg gør, så siger du at der måske er noget med mit forhold og min kone ? Hvad fanden har det med hinanden at gøre.. Det ser jeg kun som ren provokation. Og hvis det er den dans du gerne vil tage med mig, så bare kom an, jeg er altid klar. |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 03/03-2014 19:32
|
Men okay, jeg bøjer mig.. Hvad tolker i så at Mali mente med det fuldstændig malplaceret indlæg ? Hvad læser i ud af det ? Lønnen er jo også en helt anden end f.eks at knokle med rengøring som min kone gør. Hun ser jo sine veninder rejse til Thailand i tide og utide, imens vi kun har råd til at rejse en gang om året. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 03/03-2014 19:40
|
Bjarke85 skrev: Mærkelig livsanskuelse. Du ser ingen forskel på en kvinde fra et fattigt land, uden sikkerhedsnet der prostituere sig, og så en dansk kvinde med ALLE muligheder foræret gratis. Det undre mig så bare, at samtlige fattige/mindre bemidlet lande. Har langt de fleste prostituerede. Rumænien, Polen, Thailand, Ukraine, Letland, Estland osv. osv. Et tilfælde måske ? Næppe kære webmaster, næppe. Der er da masser af mennesker i Danmark fra samme fattige land som dem som vælger at sprede ben for penge som klarer sig udemærket. De tager bare et andet valg med måske kun én enkelt årlig thailands-rejse. Du sagde før i indlæg 10 citat "Jeg græmmes ved tanken om så ligeglade og kyniske personer som kommer med sådanne holdninger til Thai kvinder.". Du laver selv samme fejl når du skærer alle thai-kvinder over med samme kam og dermed hiver alle dem som har fravalgt prostitution ned på samme niveau som dem som har tilvalgt det. Det er ikke fair overfor dem som hver dag står op og passer et almindeligt arbejde. Med venlig hilsen
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 03/03-2014 19:44
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Bjarke85 skrev: Men okay, jeg bøjer mig.. Hvad tolker i så at Mali mente med det fuldstændig malplaceret indlæg ? Hvad læser i ud af det ? Lønnen er jo også en helt anden end f.eks at knokle med rengøring som min kone gør. Hun ser jo sine veninder rejse til Thailand i tide og utide, imens vi kun har råd til at rejse en gang om året. Det, der står. Det er blot en konstatering ved selvsyn af, at nogle af de thailandske piger i Danmark tjener penge ved at prostituere sig (altså en bekræftelse af første indlæg i tråden), og at de derved tjener flere end Malis kone. Der er altså ingen grund til at fare op som trold af en æske. Jeg tillader mig så at spekulere over, hvorfor du alligevel gør det. Ikke fordi jeg tror, din kone prostituerer sig, men som nævnt senere kan det jo tænkes, at du er bange for andres fordomme, og at du derfor er meget hurtig til at lufte dine egne. Dine trusler og lyst til at slås underbygger kun min mistanke om, at der er specielle grunde til, at du farer sådan op. Du får ikke mere ret af at true eller af at slå på tæven. |
|
|
farao54 |
Lagt på d. 03/03-2014 19:45
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 550 |
Bjarke85 skrev: Men okay, jeg bøjer mig.. Hvad tolker i så at Mali mente med det fuldstændig malplaceret indlæg ? Hvad læser i ud af det ? Lønnen er jo også en helt anden end f.eks at knokle med rengøring som min kone gør. Hun ser jo sine veninder rejse til Thailand i tide og utide, imens vi kun har råd til at rejse en gang om året. Jamen fint Bjarke.. Nu begynder vi så at erkende at vi fortolker... Og uden at beskylde nogen for ikke at have det rette hovede skruet på fordi de ikke kan se det som jeg gør det, så vil jeg fortolke det som en konstatering af at andre kvinder åbenbart har rigeligt med penge så de kan tage til Thailand flere gange end Mali og kone har. Indlægget tager ikke stilling til om de også knokler, men konstaterer blot at hans kone knokler med rengøring. Jeg kunne sagtens tolke anderledes, og blive vred.. Men det er jo netop fortolkning... Og her er jeg altså indrettet således, at før jeg begynder at kalde folk grimme ord, og bander og svovler som en rocker fra Amager, så vil jeg altså gerne have flere vinkler fra forfatteren selv. Jeg forsøger at behandle andre, som jeg gerne selv vil behandles... Se.. Det var min fortolkning... Og du har fri ret til din fortolkning... Men igen.. Indtil Mali uddyber, er og bliver det altså en fortolkning, som du så har valgt at lade følge med eder og besværgelser, samt en masse grimme ord. Og dem er jeg helt sikker på at du så ikke har noget imod at stå på mål for, ifald du finder ud af at du fortolkede forkert. |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 03/03-2014 19:49
|
Nej, det er jo disse elementer der skriver om thai kvinder, på denne måde. Altså dem der bruger ordet "thai kvinder" eller bare "thaier" generelt. Især en bruger på PP er slem, Wardog. Som konstant minder os om hvor dovne thaier er, eller kurt som mente de havde det nemt, fordi de bare kunne smide sig på ryggen og tjene kassen på det. Det giver ingen mening at du beskylder mig for at generalisere, når jeg netop forsvare thaier. Hvis det er hvad du læser ud af det jeg skriver, så er det en misforståelse, kan jeg garantere dig. Hvis jeg skulle mene det om alle thaier, så skulle jeg jo mene det om min egen kone.. Doh.... Det er fair nok du mener de gør det frivilligt, og det derfor er helt i orden at bordellerne tager 50/60% og det er også fair nok du mener, at de helt til at begynde med, gjorde det af ren lyst, og ikke nød. Men jeg syntes også det er mere end rimeligt og fair nok, at jeg så mener du er helt uden realitetssans og meget fjern fra virkeligheden. |
|
|
farao54 |
Lagt på d. 03/03-2014 19:50
|
Kim Ludvigsen skrev: Bjarke85 skrev: Men okay, jeg bøjer mig.. Hvad tolker i så at Mali mente med det fuldstændig malplaceret indlæg ? Hvad læser i ud af det ? Lønnen er jo også en helt anden end f.eks at knokle med rengøring som min kone gør. Hun ser jo sine veninder rejse til Thailand i tide og utide, imens vi kun har råd til at rejse en gang om året. Det, der står. Det er blot en konstatering ved selvsyn af, at nogle af de thailandske piger i Danmark tjener penge ved at prostituere sig (altså en bekræftelse af første indlæg i tråden), og at de derved tjener flere end Malis kone. Der er altså ingen grund til at fare op som trold af en æske. Jeg tillader mig så at spekulere over, hvorfor du alligevel gør det. Ikke fordi jeg tror, din kone prostituerer sig, men som nævnt senere kan det jo tænkes, at du er bange for andres fordomme, og at du derfor er meget hurtig til at lufte dine egne. Dine trusler og lyst til at slås underbygger kun min mistanke om, at der er specielle grunde til, at du farer sådan op. Du får ikke mere ret af at true eller af at slå på tæven. Netop hvad jeg har prøvet at sige et par gange... Jeg har fulgt dine lystige debatindlæg, og ind imellem siger du både de rigtige ting, og på den rette måde... Men det lader til at du mangler forståelse for at du mister mange street-points ved din slå-på-tæven måde at formulere dig... Det opnår man nemlig absolut intet ved... I hvert fald ikke hvis formålet ved en debat er at blie hørt, forstået, og anerkendt. Det kunne jo være en personlig udfordring for dig, at lægge de barske metoder på hylden, og se om du mon kunne klare dig bedre i en debat, end du ellers gør... |
|
|
farao54 |
Lagt på d. 03/03-2014 19:52
|
Bjarke85 skrev: Men okay, jeg bøjer mig.. Hvad tolker i så at Mali mente med det fuldstændig malplaceret indlæg ? Hvad læser i ud af det ? Og nu hvor der skydes, vil jeg tillade mig at rose dig for at netop bøje dig, og lytte til andres fortolkning..:-) |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 03/03-2014 19:52
|
farao54 skrev: Bjarke85 skrev: Men okay, jeg bøjer mig.. Hvad tolker i så at Mali mente med det fuldstændig malplaceret indlæg ? Hvad læser i ud af det ? Lønnen er jo også en helt anden end f.eks at knokle med rengøring som min kone gør. Hun ser jo sine veninder rejse til Thailand i tide og utide, imens vi kun har råd til at rejse en gang om året. Jamen fint Bjarke.. Nu begynder vi så at erkende at vi fortolker... Og uden at beskylde nogen for ikke at have det rette hovede skruet på fordi de ikke kan se det som jeg gør det, så vil jeg fortolke det som en konstatering af at andre kvinder åbenbart har rigeligt med penge så de kan tage til Thailand flere gange end Mali og kone har. Indlægget tager ikke stilling til om de også knokler, men konstaterer blot at hans kone knokler med rengøring. Jeg kunne sagtens tolke anderledes, og blive vred.. Men det er jo netop fortolkning... Og her er jeg altså indrettet således, at før jeg begynder at kalde folk grimme ord, og bander og svovler som en rocker fra Amager, så vil jeg altså gerne have flere vinkler fra forfatteren selv. Jeg forsøger at behandle andre, som jeg gerne selv vil behandles... Se.. Det var min fortolkning... Og du har fri ret til din fortolkning... Men igen.. Indtil Mali uddyber, er og bliver det altså en fortolkning, som du så har valgt at lade følge med eder og besværgelser, samt en masse grimme ord. Og dem er jeg helt sikker på at du så ikke har noget imod at stå på mål for, ifald du finder ud af at du fortolkede forkert. lønnen er jo noget helt andet END F.EKS at knokle med rengøring.. END END END.. det kan da kun tolkes som at det andet er en ren leg i forhold til rengøring.. Hvad fanden ved han om det er nemt at sutte pik og blive kneppet i hoved og røv 8-10 timer hver dag. Han sku prøve det ! Og ja, han konstatere blot at luderne har flere penge end hans rengøringskone. Det er rigtigt, det er et bedre betalt job, heldigvis da.. Og han bruger ord som i tide og utide, og vi har KUN råd til... det er da helt klare makøre for hans misundelse. |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 03/03-2014 19:54
|
Men jeg giver op.. Glem det.. I kan sku mene hvad i vil.. Giver ikke en skid for jeres syge holdninger.. Jeg blander mig ikke i det her forum mere. Ikke flere indlæg fra min side af, igen aldrig.. heller ikke hjælp.. har brugt nok tid på det lort herinde. Hyg jer |
|
|
farao54 |
Lagt på d. 03/03-2014 19:54
|
Bjarke85 skrev: Nej, det er jo disse elementer der skriver om thai kvinder, på denne måde. Altså dem der bruger ordet "thai kvinder" eller bare "thaier" generelt. Især en bruger på PP er slem, Wardog. Som konstant minder os om hvor dovne thaier er, eller kurt som mente de havde det nemt, fordi de bare kunne smide sig på ryggen og tjene kassen på det. Det giver ingen mening at du beskylder mig for at generalisere, når jeg netop forsvare thaier. Hvis det er hvad du læser ud af det jeg skriver, så er det en misforståelse, kan jeg garantere dig. Hvis jeg skulle mene det om alle thaier, så skulle jeg jo mene det om min egen kone.. Doh.... Det er fair nok du mener de gør det frivilligt, og det derfor er helt i orden at bordellerne tager 50/60% og det er også fair nok du mener, at de helt til at begynde med, gjorde det af ren lyst, og ikke nød. Men jeg syntes også det er mere end rimeligt og fair nok, at jeg så mener du er helt uden realitetssans og meget fjern fra virkeligheden. Flot kommet igen Bjarke.. Helt uden at smøge ærmerne op og true med bål og brænd... :-) |
|
|
farao54 |
Lagt på d. 03/03-2014 20:00
|
Bjarke85 skrev: Men jeg giver op.. Glem det.. I kan sku mene hvad i vil.. Giver ikke en skid for jeres syge holdninger.. Jeg blander mig ikke i det her forum mere. Ikke flere indlæg fra min side af, igen aldrig.. heller ikke hjælp.. har brugt nok tid på det lort herinde. Hyg jer Det var da en barnlig holdning... Hvis vi andre taber en debat til dig, så er det okay, men fordi du for en gangs skyld føler dig i mindretal, så bliver sur og tøsefornærmet. Jeg føler at for at fortjene din hjælp, så skal vi også acceptere at blive svinet til, eller truet... Du føler dig åbenbart kun 'hjemme' hvis du enten føler at du kan hjælpe en der ikke ved hvordan man skal udfylde en visa formular, eller hvis du kan dominere en debat... Jeg synes at du skulle tage udfordringen op, og komme ind i kampen igen, uden rocker-verberne, og så hjælpe som mange har været glade for, samt tage en debat på lige vilkår i ny og næ... Jeg ser ingen grund til at blive fornærmet.. Du var bare i undertal denne gang.. næste gang vinder du måske :-) |
|
Spring til debat: |