Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Doblet statsborger.
|
|
Linepigen |
Lagt på d. 06/10-2006 12:40
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 25 |
r03;yelly skrev: Rinpoche! Det er ikke det der er relevant. Spørgsmålet går på om det kan lade sig gøre at have 2 statsborgerskaber, og dertil er svaret ja! Så må det være op til den enkelte at vurdere forskellighederne/mulighederne. Ellers så giver jeg dig ret m.h.t. værnepligt. Det er vist ikke så "sjovt" som i Danmark. Man skal jo også være opmærksom på at man kan indkaldes i begge lande. MVH Henrik Forklar mig lige, hvordan man kan have to statsborgerskaber i Danmark? Jeg ved ikke, om det er lovligt i Thailand, men i DK er det altså ikke muligt! |
|
|
tomu |
Lagt på d. 06/10-2006 12:58
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 52 |
jeg måtte også aflevere mit thai pas, da jeg fik tildelt statsborgerskabet.. Min forældre mente dengang at hvis jeg skulle blive boende i DK, så var det bedst at søge om dansk indfødselsret, men jeg måtte dog opgive thai statsborgerskab. |
|
|
Linepigen |
Lagt på d. 06/10-2006 13:03
|
r03;tomu skrev: jeg måtte også aflevere mit thai pas, da jeg fik tildelt statsborgerskabet.. Min forældre mente dengang at hvis jeg skulle blive boende i DK, så var det bedst at søge om dansk indfødselsret, men jeg måtte dog opgive thai statsborgerskab. Just præcis. Jeg ville nemlig gerne have været Thailandsk statsborger også. Kunne jo have været handy sådan i det lange løb. |
|
|
Stampe |
Lagt på d. 06/10-2006 16:38
|
Øvet medlem Antal indlæg: 305 |
Man kan have Doblet statsborgerskab indtli man fylder 18 år, min datter på snart 2 år er både Thai statsborger og Dansk statsborger Når hun så bliver 18 år skal hun tage stilling til om hun vil være Dansk eller Thai. Hun har både Dansk PAS og Thai Pas Redigeret af Stampe d. 06/10-2006 16:42 Hilsen Stampe |
|
|
Linepigen |
Lagt på d. 06/10-2006 22:14
|
Ahaaaaa.... på den måde... |
|
|
lindegaard |
Lagt på d. 07/10-2006 01:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 332 |
stampe du som har været igennem det, kan du ikke forklare proceduren, hvis du orker... fik papirer engang om det, men kan ikke helt forstå alt det med småt min datter er ni, og det vil være nemmere for hende om hun også havde thai pas, da hende og min kone altid er der over en måned..
omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent" |
|
|
Stampe |
Lagt på d. 07/10-2006 08:23
|
Det er faktisk ret nemt. Først hendvender i jer til det lokale kordegnekontor ( Kirke ) der beder i om at få en fødselsatest på engesk, den skal så ind til Kirkeministeret og have et stempel derinde ( i han få Kordegnen )til at sende den ind for jer så bliver den sendt tilbage til jer, så skal du ind i udenrigsministeret og have den leglatiseret, Bagefter skal i så på den Thailandske Ambassade og have lavet et Thai fødselsatest, Til det skal i huske konens Pas med opholdstilladelse i - Thai idkort - dansk sygesikringsbevis - og endeligt dit danske pas. når i så får thai fødselsatesten ( efter ca. 5 dage ) så skal i bestille en tid på Ambassaden til at få lavet Thai pas til datteren, Der skal i huske de samme papire som i hade med til fødselsatesten. Hilsen Stampe |
|
|
lindegaard |
Lagt på d. 07/10-2006 10:33
|
Øvet medlem Antal indlæg: 332 |
tak stampe... som jeg kunne huske det skulle der betales visse gebyrer rundt omkring, det virkede så kompliseret at jeg dengang opgav.. men din forklaring er simpel og ligetil.. kanon.. man kan vel bare sende den til udenrigsministeriet???
omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent" |
|
|
Stampe |
Lagt på d. 07/10-2006 10:57
|
Ja det er rigtigt at der er Gebyr i Udenrigsministeriet ( 160,- ) kr. Kan velkæges som Chek, hvis sendes pr. post og på Thai Ambassade for fødselsatesten ( mener at det var ca. 200 ,- ) og igen for selve passet ( kan ikke huske hvad vi betalte ). hvis du har mulighed for selv at tage på udenrigsminesteret og få stemplet ( det tager 2 minutter ) og der efter kan i tage på Ambassaden ( konen skal nok med på ambassaden, da de papir der skal udfyldes er på Thai. ) Hilsen Stampe |
|
|
Santhumpon |
Lagt på d. 07/10-2006 20:59
|
Øvet medlem Antal indlæg: 227 |
Hej. Dobbelt statsborgerskab og Thailandsk pas til Dansk - Thailandske børn har været taget op før på Dansk-Thai.dk Fra Indlæg nr: 4 i denne tråd, hvor jeg henviste til de samme links. Se her hvor der henvises til andre links også: http://www.dansk-...ad_id=1439 http://www.dansk-...ad_id=1580 Se også dette link: http://www.statsb...tries.htm. Udenrigsministeriet hjemmeside søgt på Statsborger. http://www.search...8524&sr=11 Se her om statsborgerskab: http://www.ambwie...borgerskab _______________________________________________________________________________________________________ En mail mellem Udenrigsministeriet og mig fra 13, 16, 25 og 26. januar 2006. Læs mailen med start fra nederst i denne tråd. ----- Original Message ----- From: "Jette Samuel Jeppesen" <> To: "Torben Santhumpon Jensen." <> Sent: Thursday, January 26, 2006 11:04 AM Subject: SV: dobbelt statsborgerskab Kære Torben Santhumpon Jensen Ja den danske lovgivning accepterer dobbelt statsborgerskab, når det erhverves ved fødselen. Er barnet født uden for Danmark skal barnet inden det bliver 22 år, søge om at bibeholde statsborgerskabet og i den forbindelse kunne påvise en vis tilknytning til Danmark og det danske sprog. Håber, at det giver svar på dit spørgsmål. Mvh Jette Samuel Jeppesen -----Oprindelig meddelelse----- Fra: Torben Santhumpon Jensen. [mailto:] Sendt: 25. januar 2006 17:17 Til: Jette Samuel Jeppesen Emne: Re: dobbelt statsborgerskab Til. Jette Samuel Jeppesen. Spørgsmålet var møntet på om Danmark og den danske lovgivning acceptere dobbelt statsborgerskab. For børn der er af forældre med to nationaliteter. Mor er thai of far er dansker. mvh Orathai og Torben Santhumpon Jensen ----- Original Message ----- From: "Jette Samuel Jeppesen" <> To: <> Sent: Monday, January 16, 2006 10:17 AM Subject: dobbelt statsborgerskab Kære Orathai og Torben Santhumpon Jensen Hvis jeres datter er født i Danmark og faderen er dansk statsborger får hun automatisk dansk statsborgerskab. Mht det tahilandske statsborgerskab kan I henvende jer til Thailands ambassade i København: Norgesmindevej 18 2900 Hellerup tlf.: 39 62 50 10 E-mail: mvh JETTE SAMUEL JEPPESEN / TELEFON (+45) 3392 0106 BORGERSERVICE / CONSULAR SERVICES UDENRIGSMINISTERIET / DANISH MINISTRY OF FOREIGN AFFAIRS ASIATISK PLADS 2 / DK - 1448 KØBENHAVN K. TELEFON (+45) 3392 0000 / ------------------------------------------------------------------------------ Vejen den 13 januar 2006. Til. Udenrigsministeriet Asiatisk Plads 2 DK-1448 København K Vi har fået en datter den 8 januar 2006. Hun er Dansk-Thai. Mor er Thai, jeg er dansk. Vil vores datter i dette tilfælde være dobbelt statsborger eller kun dansk statsborger. Vil hun kunne få både dansk og thailandsk pas. Med venlig hilsen. Orathai & Torben Santhumpon Jensen. _______________________________________________________________________________________________________ Med venlig hilsen. Torben Santhumpon Jensen. Redigeret af Santhumpon d. 07/10-2006 21:32 |
|
|
cloud86 |
Lagt på d. 23/11-2006 22:07
|
Begynder Antal indlæg: 12 |
hey jeg er også en gut på 20 år og er halv thai/dansk. Jeg har fået at vide at jeg sagtens kan beholde begge mine statsborgerskab. Der er også en meget lille chance for, at man skal tjene værnepligt i begge lande, da der er så mange der melder sig frivilligt til det, men uheligvis trak jeg et "måskenummer" her i Danmark (156 ud af 36000 ca.) Jeg har fået at vide af mine venner i thailand, at der er så mange der melder sig frivilligt på grund af pengene.. |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |