Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Børneydelse fra Thailandsk fader?
|
|
prasat |
Lagt på d. 09/01-2014 09:39
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 660 |
Girobank skrev: Prasat, synes du modsiger dig selv lidt, men skidt med det. Uanset hvem faderen er, så vil moderen få udbetalt nøjagtig de samme ydelser, som hvis faderen var dansk. Kommunen lægger penge ud og vil sende en regning til en dansk fader, hvis denne er kendt. Hvid den danske fader ikke betaler i første omgang, vil han bare komme til at skylde det offentlige en masse penge indtil kommenen vil forsøge at inddrive gælden ved fogedens hjælp, eller evt. løntilbageholdelse via en evt. arbejdsgiver. Det samme kan man ikke gøre mod den thailandske fader! Som jeg skrev tidligere, moderen vil ikke blive "snydt" . Det er dine og mine skattekroner, der bliver brugt for at den enlige moder kan få de yderser hun har krav på. Og det vil ske helt automatisk! Det med at oplyse faderens navn til barnets fødselsattest er jo helt op til moderen selv, men hun skal nok overveje det meget seriøst! Det var nu som du skriver jeg mente. prasat |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 09/01-2014 10:31
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
PeterS skrev: Det lyder næsten som om der er noget farligt ved at oplyse navnet på faderen. Er det ikke noget ganske naturligt, også selv om det er en thai, det er vel ikke mere farligt end en dansk far. Netop min pointe, og jeg kan ikke begribe at nogle vil gøre det til noget "odiøst" at få skrevet navnet på faderen på officielle dokumenter. Hvorfor vente på til at han er 18 for evt. at få at vide hvem er hans far? Hvad med i skolen hvor første ville legekammeraterne uskyldigt spørge : < Hvad hedder din Far ? Hvad laver din Far ? > Og senere i teenager alderen(og senere) hvor han højt sandsynligt vil komme til at udfylde skemaer/formularer og hvor han skulle skrive iflg. nogle af jer: < NNNN eller Ukendt > Jo, mange børn er den situation men alligevel, og min mening er baseret på at spørgeren er i en venskabelig relation med faderen (at den kan måske en dag ændre er en anden historie). . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 09/01-2014 10:40
|
Sabaiime, My bad. Jeg beklager den delvis misorientering m.h.t. hvem Sudsakhon var, da jeg gik ud fra at du har måtte fulgte med i diverse debatter her på DTW, og viste det. Nogle af svarene kan du desværre ikke bruge til noget da mange åbenbart glemmer et vigtigt parameter i "din sag" = Jeg er en dansk kvinde og venter mit første barn...Faderen er Thai, men vi er ikke gift og er ikke i et forhold længere. Dog har vi kontakt som venner> som er meget forskeligt fra BettinaE situation, dog med en vis relevans (bl.a. som Jeg skrev tidligere : opkrævning af børnepenge hos faderen.HUSK: børnechecken vil du modtage per automatik når barnet er registreret i folkeregisteret, de andre ydelser SKAL du selv ansøge om , bl.a. forhøjet børnebidrag. Og intet er odiøst eller ulovligt i det :< det er Din Ret, dog ikke dit Krav.> P.S. Min kone fik børnechecken for hendes 2 thai børn (bosat i DK) og vores fælles barn, men hun fik også forhøjet børnebidrag til hendes datter hvis fader var død i Thailand. Da jeg ikke havde adopteret dem, så havde jeg ingen juridisk (økonomisk) forpligtelse overfor dem, dog en moralske og derfor har jeg sørget for dem og gav dem en uddannelse lige som de var mine egne. . Redigeret af Lung Yao d. 09/01-2014 10:55 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 09/01-2014 11:41
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
patirak skrev: Det vigtigste efter min mening er, at du sikrer at du har fuld forældremyndighed. Det skal du f.eks. bruge når barnet skal have fornyet pas, rejse ud af landet mv. . Hmm, det kan jeg slet ikke nikke genkendende til. Jeg har 2 børn (bosiddende hos mig) med min ex thai kone med fælles forældremyndighed, der var ingen krav om hendes underskrift i forb. med udstedelse af nye pas. Endvidere har jeg og børnene været i Thailand adskillige gange sammen, senest for et par dage siden, også uden nogle spørgsmål stillet desangående. Men jeg kan selvfølgelig ikke afvise, at der helt formelt set måske skulle have foreligget en skriftlig godkendelse fra moderen. Aner det ikke, men det bliver i hvert fald ikke håndhævet på nogen vis. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 09/01-2014 11:48
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Lung Yao skrev: P.S. Min kone fik børnechecken for hendes 2 thai børn (bosat i DK) og vores fælles barn, men hun fik også forhøjet børnebidrag til hendes datter hvis fader var død i Thailand. Da jeg ikke havde adopteret dem, så havde jeg ingen juridisk (økonomisk) forpligtelse overfor dem, dog en moralske og derfor har jeg sørget for dem og gav dem en uddannelse lige som de var mine egne. . Thumbs up herfra, Lung Yao |
|
|
Girobank |
Lagt på d. 09/01-2014 17:33
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 527 |
Prasat, det var egentlig også det jeg troede du mente. Men nu er vi oppe på xx antal indlæg om emnet, hvad er problemet helt reelt? Hvis det er en dansk kvinde og en dansk mand( i samme situation) mon ikke den danske kvinde så ville få indskrevet faderens navn i fødselsattesten? Al den snak om børnecheck, forhøjede børnepenge o.s.v., det kommer helt af sig selv efter fødslen. Kontakt din sagsbehandler hos kommunen nu eller efter fødslen og alting vil gå helt efter bogen. Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 09/01-2014 18:44
|
Girobank skrev: .................................................................. Al den snak om børnecheck, forhøjede børnepenge o.s.v., det kommer helt af sig selv efter fødslen. Kontakt din sagsbehandler hos kommunen nu eller efter fødslen og alting vil gå helt efter bogen. Børnechercken = JA. Forhøjet børnepenge = NEJ : Hun skal selv ansøge om det , for ikke at "miste" noget af sin ret . Jeg forsøger, at undgå heksejagt på faderen uden grund, men er da også bange for at jeg frasiger mig retten til nogle penge, som er kan være vigtige iht. at få det hele til at løbe rundt - hvis jeg opgiver faderens navn? . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |