Se indlæg
 Udskriv debat
Thai ATM-kort i Danmark
bollefinn
bannok skrev:

Jeg har også et debit Master Card fra SCB i Thailand og det virker i Danmark, Singapore, Africa etc.

Perfekt!, tak for svaret! Virker det også hvis man handler f.eks i føtex, bilka osv?? eller kun automater?

Girobank
nej.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

kiml
det har jeg, uden problemer, mener det var Agoda
Frank skrev:

Vi har forsøgt at booke hotel i Thailand via et hotel-website med et thailandsk visa-kort mens vi var i Thailand.

Det kunne kunne vi ikke.

bannok
Jeg har ikke brugt mit Thai Master Debit kort i danske forretninger så som Føtex, Bilka.
Det er et kort uden chip, så jeg kan forestille mig det ikke virker alle steder, men det skal prøves næste gang man kommer til Danmark.

bollefinn
bannok skrev:

Jeg har ikke brugt mit Thai Master Debit kort i danske forretninger så som Føtex, Bilka.
Det er et kort uden chip, så jeg kan forestille mig det ikke virker alle steder, men det skal prøves næste gang man kommer til Danmark.

Skal have testet det i den kommende uge.. Har lige overført så der er nogle penge på kortet først ;-)

bollefinn
bannok skrev:

Jeg har et master debit fra SCB, det virker på nettet, dog ikke på alle netsider, I danmark virker det fint bade I butikker og I pengeautomater.

Hvilken hæveautomat har du prøvet? Jeg har netop lige prøvet Danske Bank og der siger den "Afvist af Kortudsteder" hm :-/ og hvilken butikker har du prøvet i DK?

bollefinn
Ny update:
Har så snakket med familien i thailand som så har snakket med banken, og de siger at så længe bankbogen ikke er opdateret(har den herhjemme) kan der ikke hæves i udlandet.. Er der andre som kan nikke genkendelse til det??

bvin
ja, det har jeg oplevet med Kasikorn bank men ikke med Bangkok Bank

bollefinn
bvin skrev:

ja, det har jeg oplevet med Kasikorn bank men ikke med Bangkok Bank

Okay så kan jeg godt overfører nogle lommepenge til næste gang vi kommer derned :-D

bvin
Visa kortet fra Krungthai Bank kunne heller ikke bruges, men lav en aftale med din bank de skal / kan give dig det "kreditrum" din tur udenfor Thailand.

nb. pas på gebyrer - det koster

bollefinn
bvin skrev:

Visa kortet fra Krungthai Bank kunne heller ikke bruges, men lav en aftale med din bank de skal / kan give dig det "kreditrum" din tur udenfor Thailand.

Det er faktisk ikke så meget det, at jeg SKAL kunne bruge det i DK, men mere fordi jeg ville teste om pinkoden var rigtig inden jeg sender flere penge derned(kontoen er oprettet for 2 år siden og har ikke brugt det overhovedet) og være sikker på at jeg ville kunne hæve dem igen.
Men behøver man overhovedet at bruge hævekortet når man er i Thailand? Er det ikke nok med bankbogen(som så ikke er opdateret) og vise sit pas??

aabo
Jeg har konto i Kasikorn Bank i Thailand og har et VISA Debit Card.
Da jeg havde fået kontoen og kortet for 2 år siden og var hjemme i Danmark, ville jeg prøve om jeg kunne hæve penge i Danmark.
Efter aftale med en medarbejder i min bank, Nykredit Bank, afprøvede vi kortet i hæveautomaten.
DET VIRKEDE!!!!!!!!!!
Jeg har ikke prøvet om det kunne bruges til køb i forretninger eller til betaling af køb på nettet.
Hvorfor selv gøre i dag, hvad du kan få andre til at gøre i morgen.

bollefinn
Ny update igen.
Jeg har nu snakket med SCB via mail og de siger at grunden til at kortet ikke virker i DK er, at fordi der ikke har været aktivitet på kontoen i 2 år så har de slettet kortet fra deres system(selvom kortet har en udløb i 2023). For at hæve skal jeg henvende mig personligt..

Spring til debat: