Se indlæg
Turister risikerer at skulle betale indrejseskat i Thailand
|
|
Girobank |
Lagt på d. 24/10-2013 17:06
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 527 |
Lad dem dog indføre den turistskat- vi kan nok ikke forhindre det sker. i øvrigt har andre lande indført en turistskat bl.a. Italien. Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 26/10-2013 08:39
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Ejvind Olesen har gennem årene rejst meget i Thailand og han har også en mening. Ejvind synes det er en dårlig idé. For hvorfor skal danskere med forsikring, som oven i købet giver adgang til fortræffelige privathospitaler, betale for dem som ikke vil eller kan betale for hospitalsophold? Læs alt hvad Ejvind Olesen har fået skrevet her: - En dårlig idé fra Thailand Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
fckguld |
Lagt på d. 26/10-2013 10:06
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 962 |
Nej du betalte ved udrejse.
DU FÅR HVAD DU GIVER GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI
|
|
|
taxidriver990 |
Lagt på d. 26/10-2013 10:36
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
Det er skrevet noget om skat i de tidligere indlaeg. Og om hvad pengene ikke bliver brugt, ex vejene. Jeg har i dag betalt skat paa bilen, foerst skulle den dog en tur forbi vaerkstedet for et tjek som er paakraevet for at kunne betale skatten. Checket kostede 390 Baht, mens skatten var paa hele 5550 Baht, incl 50 Baht gebyr for at skrive papirene. Bilen er en Mitsu Pajero aarsmodel 2012 7-pers Det synes jeg godt nok var dyrt Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
vandango |
Lagt på d. 26/10-2013 10:49
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
taxidriver990 skrev: Det er skrevet noget om skat i de tidligere indlaeg. Og om hvad pengene ikke bliver brugt, ex vejene. Jeg har i dag betalt skat paa bilen, foerst skulle den dog en tur forbi vaerkstedet for et tjek som er paakraevet for at kunne betale skatten. Checket kostede 390 Baht, mens skatten var paa hele 5550 Baht, incl 50 Baht gebyr for at skrive papirene. Bilen er en Mitsu Pajero aarsmodel 2012 7-pers Det synes jeg godt nok var dyrt Er det en årlig skat? Er skatten fast eller afhængig af bilens værdi? - vægt etc? |
|
|
taxidriver990 |
Lagt på d. 26/10-2013 11:47
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
@ Vandango ; Det er den aarlige skat, det er det klistermaerke med aarstallet paa ( 2557 ) Det tager den 5 dage inden vi kan faa klistermaerket men har kvitteringen til brug hvis stoppes af policen. Afgiften bestems af bil type, vores er en 7 pers, derfor dyr. Svigerfar har en Nissan Navarro Pick-up o han betalte noget mindre Maaske misundelsesafgift a'la thai style .... Man skal jo ogsa betale skatten for sin honda wawe men jeg ser mange herude der koerer rundt med flere aar gamle maerker. Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
vandango |
Lagt på d. 26/10-2013 11:58
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Ok - vil det så sige at f.eks. det årsmærke der er på min motorcykel er afgift/skat og ikke har noget med en slags ansvarsforsikring at gøre? |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 26/10-2013 14:56
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
taxidriver990 skrev: Det er skrevet noget om skat i de tidligere indlaeg. Og om hvad pengene ikke bliver brugt, ex vejene. Jeg har i dag betalt skat paa bilen, foerst skulle den dog en tur forbi vaerkstedet for et tjek som er paakraevet for at kunne betale skatten. Checket kostede 390 Baht, mens skatten var paa hele 5550 Baht, incl 50 Baht gebyr for at skrive papirene. Bilen er en Mitsu Pajero aarsmodel 2012 7-pers Det synes jeg godt nok var dyrt Den skal kun en tur omkring vaerkstedet hvis den er mere end 7 aar gammel. |
|
|
taxidriver990 |
Lagt på d. 27/10-2013 04:55
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
@ Vandango skrev Ok - vil det så sige at f.eks. det årsmærke der er på min motorcykel er afgift/skat og ikke har noget med en slags ansvarsforsikring at gøre? Lidt i tvivl om det, for ud af de 5550 Baht jeg betalte var der en forsikring, den var paa et par hundrede baht, kan vaere ansvarforsikring. @HB Den skal kun en tur omkring vaerkstedet hvis den er mere end 7 aar gammel Ikke den besked vi fik da vi ville betale skatten. Vi skulle forbi vaerkstedet og betalte 390 Baht, den kvittering skulle goverment have for at vi kunne betale skatten. Det maa vaere en form for syn. Bilen er kun 14 maaneder gammel Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 27/10-2013 11:03
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
taxidriver990 skrev: @ Vandango skrev Ok - vil det så sige at f.eks. det årsmærke der er på min motorcykel er afgift/skat og ikke har noget med en slags ansvarsforsikring at gøre? Lidt i tvivl om det, for ud af de 5550 Baht jeg betalte var der en forsikring, den var paa et par hundrede baht, kan vaere ansvarforsikring. @HB Den skal kun en tur omkring vaerkstedet hvis den er mere end 7 aar gammel Ikke den besked vi fik da vi ville betale skatten. Vi skulle forbi vaerkstedet og betalte 390 Baht, den kvittering skulle goverment have for at vi kunne betale skatten. Det maa vaere en form for syn. Bilen er kun 14 maaneder gammel Muligt reglerne fortolkes anderledes oppe nordpaa. Vores dyt runder de 7 aar naeste aar og vi fik at vide at vi lige skal en tur omkring et vaerksted for at faa et certifikat paa at bilen er i orden. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 27/10-2013 11:07
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Check-in ved udrejse. Faktisk er skatten i dag THB 700.- og den forventes at gaa op til THB 800.- naeste aar. Nu gaar afgiften over billetprisen under alle omstaendigheder. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 27/10-2013 11:21
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
hugoboerge skrev: taxidriver990 skrev: @ Vandango skrev Ok - vil det så sige at f.eks. det årsmærke der er på min motorcykel er afgift/skat og ikke har noget med en slags ansvarsforsikring at gøre? Lidt i tvivl om det, for ud af de 5550 Baht jeg betalte var der en forsikring, den var paa et par hundrede baht, kan vaere ansvarforsikring. @HB Den skal kun en tur omkring vaerkstedet hvis den er mere end 7 aar gammel Ikke den besked vi fik da vi ville betale skatten. Vi skulle forbi vaerkstedet og betalte 390 Baht, den kvittering skulle goverment have for at vi kunne betale skatten. Det maa vaere en form for syn. Bilen er kun 14 maaneder gammel Muligt reglerne fortolkes anderledes oppe nordpaa. Vores dyt runder de 7 aar naeste aar og vi fik at vide at vi lige skal en tur omkring et vaerksted for at faa et certifikat paa at bilen er i orden. Her er reglen: http://www.siam-i...h/car.html |
|
|
Boes |
Lagt på d. 29/10-2013 12:20
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2688 |
Tourist tax under attack http://www.ttrwee...er-attack/ October 28, 2013 by Don Ross Filed under News, Thailand 4 Comments BANGKOK, 28 October 2013: World Tourism and Travel Council president and CEO, David Scowsill, waded into Thailand’s controversial proposal to levy a Bt500 tax on tourists vising the country. Quoted by International Meetings Review, 25 October, the WTTC president called the idea “egregious,” and noted that it was partly created to supplement a shortfall in healthcare expenditure incurred from treating uninsured tourists. Thailand’s Public Health Minister wants to use the tax to pay for Bt200 million in health care costs that are not picked up by tourists. Accidents represent the biggest slice of healthcare costs linked to tourists, with motor cycle accidents in Pattaya, Samui and Phuket heading the list. The minister argues that many tourists visit the country without adequate medical insurance and collecting a Bt500 tax at the airport would reduce the burden on the country’s public hospitals. Only a small part of the proposed tax would go to the offsetting the cost of medical treatment for tourists. If approved it collection could exceed Bt14 billion in a year (based on an estimated 28 million tourists 2014). The minister also suggested it would discourage low-quality tourists from visiting (budget travellers). “It is very difficult to see how a US$15 tax will result in ‘higher quality tourists,’” the WTTC president added in a statement, noting that it would likely only drive visitors away. He noted that Thailand’s tax system related to tourism failed to meet WTTC’s framework for what he called “intelligent taxation.” “We developed a framework of ‘intelligent taxation’ which considers a number of different criteria – and Thailand’s tax proposal fails on almost every one,” he said. “Tourism is too often seen as an easy target for governments – principally because it is levied on people who don’t vote in that country. “However, it can often be a self-defeating step resulting in a decrease in economic activity when the full effects are taken into account. For this reason, encouraging governments to adopt a sensible approach to taxation is a major strategic priority for WTTC.” The minister’s proposal hit the headlines late last week and has been featured, worldwide, on internet news services as well as traditional print media such as the Mirror in the UK. It’s top-of-the-page headlined report prompted the Tourism Authority of Thailand to issue a press release to explain that the tax was still just a proposal that would need Thai Cabinet approval after it had been vetted and approved by the individual ministries involved. The TAT press release was not widely distributed other than to the UK media, and was not posted on its head office news website used to update international media. "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
taxidriver990 |
Lagt på d. 30/10-2013 06:39
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
Hugoboerge skreve 500 THB er en lufthavnsafgift som gaar til vedligeholdelse af lufthavnene i Thailand. Mon ikke det er 10 aar siden man skulle staa med de THB 500 ved check-in. Jeg tror snarere de gaar til personalets bonus. Onkel modtog sidste aar en bonus paa 400.000 Baht, han er chef ved Fire & Rescue i cnx lufthavn. Hvad bonussen bliver i aar vides endnu ikke Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 30/10-2013 08:52
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
taxidriver990 skrev: Hugoboerge skreve 500 THB er en lufthavnsafgift som gaar til vedligeholdelse af lufthavnene i Thailand. Mon ikke det er 10 aar siden man skulle staa med de THB 500 ved check-in. Jeg tror snarere de gaar til personalets bonus. Onkel modtog sidste aar en bonus paa 400.000 Baht, han er chef ved Fire & Rescue i cnx lufthavn. Hvad bonussen bliver i aar vides endnu ikke I mange forretninger er der vel ikke "etiket" paa hvad pengene skal bruges men i det her tilfaelde (hvis man ellers foerer ordentlig bogfoering) saa boer afgiften bogfores paa en konto mod vedligeholdelse. Jeg kan ikke huske om AOT er boersnoteret men hvis det er tilfaeldet vil det vaere svaert ikke at foelge reglerne, men TIT |
|
|
Boes |
Lagt på d. 30/10-2013 09:49
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2688 |
Den oprindelige mening var at de 500 Baht skulle bruges til at dakke sygehusudgifter for ikke forsikrede falanger.
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 30/10-2013 10:39
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Boes skrev: Den oprindelige mening var at de 500 Baht skulle bruges til at dakke sygehusudgifter for ikke forsikrede falanger. @Boes, jeg tror du misforstaar. Det vi snakker om her er AOT og deres THB 500, ikke det nye forslag. |
|
|
taxidriver990 |
Lagt på d. 30/10-2013 11:23
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
Ja HB de er boers noterede. http://www.bangko...age-travel Endvidere har de en kausul der giver dem muligheden for at hoeje international til 1000 o domestic til 500 Kan dog ikke lige huske hvor jeg saa det. Employee bonuses press normalized profit, but extraordinary income to make 4Q13 net profit new high Blissful tourism and continuous expansion of low-cost airlines are likely to boost AOT’s 4Q13 passenger volume (ended September 2013) by 4.3%qoq and 18%yoy, and AOT’s 4Q13 passenger service charge (46% of total income) is projected to grow by 3.8%qoq. Thus, 4Q13 total income would rise by 2.6%qoq to B9.1bn. However, in 4Q13, AOT is projected to recognize bonus expense added from five and half month provision in the previous three quarters. Onkel regner med 450.000 i bonus i aar, Han paastar det er 10 gange maanedsloennen og det stemmer med sidste aar Det er fuldkomment vildt .... Han bor indenfor et lukket omraade, uden at betale husleje og el. Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 30/10-2013 12:16
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
taxidriver990 skrev: Ja HB de er boers noterede. http://www.bangko...age-travel Endvidere har de en kausul der giver dem muligheden for at hoeje international til 1000 o domestic til 500 Kan dog ikke lige huske hvor jeg saa det. Employee bonuses press normalized profit, but extraordinary income to make 4Q13 net profit new high Blissful tourism and continuous expansion of low-cost airlines are likely to boost AOT’s 4Q13 passenger volume (ended September 2013) by 4.3%qoq and 18%yoy, and AOT’s 4Q13 passenger service charge (46% of total income) is projected to grow by 3.8%qoq. Thus, 4Q13 total income would rise by 2.6%qoq to B9.1bn. However, in 4Q13, AOT is projected to recognize bonus expense added from five and half month provision in the previous three quarters. Onkel regner med 450.000 i bonus i aar, Han paastar det er 10 gange maanedsloennen og det stemmer med sidste aar Det er fuldkomment vildt .... Han bor indenfor et lukket omraade, uden at betale husleje og el. De 500 THB er blevet til THB 700 i mellemtiden og jeg laeste i avisen at man poenser paa at forhoeje til 800 THB. Teksten omkring bonus er uklar eftersom der staar "added from five and half month" men der staar intet om "added to" or "giving a total of ....... months". Men ingen tvivl om at det er en hel fin bonus. Problemet med de hoeje bonusser er at de blive "vanedannende" for de ansatte, saa den dag bonus bliver mindre bryder helvede loes. |
|
|
OleH |
Lagt på d. 30/10-2013 15:02
|
Øvet medlem Antal indlæg: 458 |
taxidriver990 skrev: Ja HB de er boers noterede. http://www.bangko...age-travel Endvidere har de en kausul der giver dem muligheden for at hoeje international til 1000 o domestic til 500 Kan dog ikke lige huske hvor jeg saa det. Employee bonuses press normalized profit, but extraordinary income to make 4Q13 net profit new high Blissful tourism and continuous expansion of low-cost airlines are likely to boost AOT’s 4Q13 passenger volume (ended September 2013) by 4.3%qoq and 18%yoy, and AOT’s 4Q13 passenger service charge (46% of total income) is projected to grow by 3.8%qoq. Thus, 4Q13 total income would rise by 2.6%qoq to B9.1bn. However, in 4Q13, AOT is projected to recognize bonus expense added from five and half month provision in the previous three quarters. Onkel regner med 450.000 i bonus i aar, Han paastar det er 10 gange maanedsloennen og det stemmer med sidste aar Det er fuldkomment vildt .... Han bor indenfor et lukket omraade, uden at betale husleje og el. Jeg tillader mig at foreslå, at du opretter en ny tråd om din onkel og hans bonus og andre frynsegoder, og eventuelt en tråd om din bilskat, ja, måske en tråd om værkstedscheck af bil før betaling af skat også, således at denne tråd kan begrænses til emnet: " Turister risikerer at skulle betale indrejseskat i Thailand " TAK ! |
|
Spring til debat: |