Se indlæg
24/7/365 - Eller mindre ?
|
|
Longway |
Lagt på d. 17/10-2013 19:17
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1079 |
Hun har 3 groentshops og hver shop giver mellem 40. og 60.000 baht pr. md. altsaa i lommen naar loeninger, leje el osv. er betalt............Ja man tror at det er loegn, men det er det ikke, hvis man finder de rigtige pladser er der penge i det. saa det er da bare at komme igang, naar det kommer til at koere, saa faa folk paa saa i stadig har tid til hinanden...ja det er blot mit bud. Det kraever jo ikke den helt store moent at komme igang, men man bliver beloennet med en stor moent..alle skal jo bruge groentsager, masser af groentsager hver dag, visse groentsager er der en avance paa naesten 80 % Vi koeber ind paa det store groent markede naer Don Muang, det er billigt, saa snitter man op og pakker osv...det tager en 4 - 5 timer r. dag. ganske simpelt At finde de gode steder kraever dog ofte at man kender nogen, det lugter lidt af groentmafia, men det goer min kone saa igennem hendes soesters mand. At min kone har en UNI og bla bla bla..det er der ingen penge i. Redigeret af Longway d. 17/10-2013 19:34 Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
Nahm |
Lagt på d. 17/10-2013 19:35
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 513 |
Longway, Fint nok din kone tjener flot med penge, men skal du ikke lige have lommeregneren frem igen for at ramme det gennemsnitlige månedelige beløb ?? Men godt hun/du tjener godt på det, jeg har selvfølgelig slet ingen erfaring omkring det, men dem der sælger mad på sois hvor der er mange mennesker må da have en god bisness, men hvad skal de egentligt betale i leje for at være på de særlige eftertragtede sois ? Dem der går rundt med madvogne , pizza, shawarma, mm, de sælger godt nok vildt...og til høje priser, det må da være en eftertraktet plads at gå rundt i de sois. Redigeret af Nahm d. 17/10-2013 19:41 Mvh,
Nahm |
|
|
Longway |
Lagt på d. 17/10-2013 19:45
|
Jeg behoever skam ingen lommeregner, jeg ved hvad der kommer ind......en plads den koster afhaengig af hvor meget plads du bruger, her betaler vi 320 baht pr. dag pr. plads...loen 320 baht pr. dag pr. ansat til de ansatte ........og saa er der indkoeb og en smule stroem. En spurgte og jeg svarede ud fra mine erfaringer laeg maerke til at jeg lader 20.000 svaeve, for man kan aldrig regne det helt ud, heller ikke med en lommeregner. Mht. mad, vi kender nogle som ogsaa saelger groent, men de saelger samtidigt ogsaa mad, det er der selvfoelgelig endnu flere penge i, men ogsaa mere arbejde.......Hvad en madvogn alene kan tjene, jamen det kommer jo helt an paa hvor man kan faa lov til at placere sig. At skaffe en god plads er nok det svaereste, isaer hvis man ikke rigtig kender nogen. At gaa rundt med en madvogn, jamen der er da sikker penge i det, hvis du altsaa faar lov... Redigeret af Longway d. 17/10-2013 20:12 Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
wilai |
Lagt på d. 17/10-2013 21:26
|
Begynder Antal indlæg: 17 |
Det var da en mega-masse penge i fortjeneste, Longway, det er da bare dejlig, ikke? Husk nu at du ikke selv må hjælpe til, folk kan blive sure hvis de ser en farang jobbe løs, det må han ikke! Nå, må ha fortalt konen om alle de penge hun går glip af ved at glo det lakorn-lort, HELE TIDEN, ud og arbejd lille dame... PS: Har bemærket at stort set alt muligt mad, og friske varer på marked er steget helt, helt vildt, mon ikke nogen har brugt både "300 Baht lønstigning" - og "Naam Turm" til at sætte priser helt vildt op? Synes det er for nemt tit og ofte, ingen priskontrol mere fra den idiot-regering. Hvis Longways "kamlai" udregning passer, så er der noget galt synes jeg. Man får ikke længere et måltid til 30 Baht på gaden, det er slut er det, trist. Redigeret af wilai d. 17/10-2013 21:32 |
|
|
Longway |
Lagt på d. 17/10-2013 21:46
|
Wilai. Du kan regne med at det jeg skriver er rigtigt, men jeg kan jo kun staa inde for at saadan er det her hvor vi bor, jeg aner ikke hvor i bor, men det er da muligt at der er forskel paa hvor meget man kan tjener afhaengig af om det er her, isaan, phuket, chiang rai eller..det skal jeg ikke goere mig klog paa, en lille by i isaan der kan man selvfoelgelig ikke tjene dynen, der kan man tjen til dagen og vejen, der skal vaere et konstant flow, og det er der her hvor vi er....nej gu' maa jeg ikke arbejde, men at pakke chilier inden for hjemmets 4 vaegge, det er der ingen som ser.. :-) Og nej, lakorn er der ingen penge i, ej heller klogskab, men selvfoelgelig skal de se lakorn, bare ikke 24/7 Den lille bil er vores, pick'up'en bagved er er en vi laaner indtil videre.......saa jo, den er god nok... [img]http://www.thailand-portalen.dk/images/userprofilepics/[6613]1378631955.jpg[/img] is not a valid Image. Naar man starter en shop op, saa er min erfaring at man selv maa vaere der minimum den foerste md. inden man ansaetter folk for at faa en fornemmelse af, virker det, eller virker det ikke...og det har min kone saa gjort, der for taler jeg af erfaring. [img]https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/6526_322457517887346_1842509668_n.jpg[/img] is not a valid Image. Redigeret af Longway d. 17/10-2013 22:15 Mvh. Chiliposen.
|
|
kimkingo |
Lagt på d. 17/10-2013 22:26
|
Øvet medlem Antal indlæg: 252 |
Det er rigtigt hvad Longway skriver, det kommer helt an på hvor man bor. Min kones familie kommer fra Rangsit Phatum Thani. De har en lille biks som sælger mad, der kan man købe et måltid mad til 20-30 Bath. Så Wilai man kan stadigvæk få billig mad. Man skal bare finde det.
|
|
|
lindegaard |
Lagt på d. 17/10-2013 22:35
|
Øvet medlem Antal indlæg: 332 |
Longway skrev: Nahm skrev: Jeg kan da godt se pointen i at dagligdagen ved at være sammen 24/7 kan blive triviel, jeg har dog bare aldrig prøvet det da jeg arbejder hver dag i Dk. På den anden side set, det er jo hvad pentionister gør, de finder vel nogle "rutiner" og har hobbyes, aner ikke det, men min egen familie som indeholder pentionister, de hygger sig nu i hverdagen, de nyder det. Noget andet er at hvis man bor sammen i Dk, som i mit forhold, så kan det evt. blive kedeligt for hende i længden at være hjemmegående altid, men i disse tider kan man jo desværre ikke være sikker på at hun kan få job, så er der selvfølgelig sprogskole at give sig til osv. Hej Nahm. Du har helt ret i at det er vigtigt at have en hobby, det kan vaere pudestramaj, puslespil eller som jeg foto.....dog er der her i landet slet ikke de samme muligheder for socialt sammenvaerd som i danmark, med mindre at man gider at sidde paa farang bar og hoere paa " Aage " En thai i danmark, ja det maa da bestemt ogsaa vaere svaert og til tider kedeligt, og det er jo nemt at komme i daarligt selskab i danmark, akkurat som naar man moeder en " Aage " her i landet. Jeg ved det ikke, men jeg har paa fornemelsen et det maaske er lettere for os at flytte til thailand fremfor en thai flytter til danmark ( har boet med en thai i danmark ) her taenker jeg bl.a paa de taette familiebaand thaierne har. Men godt at din kone har sprogskolen indtil videre... :-) Personligt kunne jeg aldrig finde paa at tage min kone med til danmark og vi saa bosatte os der...Ferie i danmark er okay. Igen blot min personlige mening. kan kun tilslutte mig disse vis ord fra din side... det er yderst nemt at komme dårligt selskab, også efter sprogskolen. tror også det ville være "nemmere" for os i Th, netop p.gr.a deres som regeltætte familieforhold.. og vores (som regel) mangelpå samme.. he he (for egen regning). omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent" |
|
|
Longway |
Lagt på d. 17/10-2013 22:46
|
Uden for traad, nu skrev jeg at der ikke er penge i lakorn, det passer saa ikke helt, min kone har vaeret med i 3 forskellige lakorn + filmen om da burma proevede at knaekke Aytthaya....Suriyouthai. Undskyld.......... Redigeret af Longway d. 17/10-2013 22:58 Mvh. Chiliposen.
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 18/10-2013 02:36
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 776 |
Både Longway's sidste par indlæg og Patirak's tidligere, omhandlende den fælles indsats der udøves i Par/Thai/Farang forholdet jobmæssigt, passer komplet til trådens overskrift. Og viser også at den side af et forhold, er den rigtige vej frem for os Farang's. Der skal ske noget, så man ikke går i stå. Og man skal ha' noget at stå op til om morgenen. Altså, kan man ikke altid "tørre" de hjemlige problemer af, på den dovne og hjemmegående Lakorn elsker. Vi må selv være om os. Ved godt det er svært, specielt med alle myndighedernes sindssyge benspænd, i forbindelse med vores hjælp til den arbejdende Thai kæreste. Derfor dejligt bekræftende, at høre disse succes historier... Tillykke til trådens succesrige drenge og deres flittige koner og selvfølgelig også alle jer andre. Og tak til Longway, for foto's og forslag til Business plan... Var det noget med en undervisnings video, som udførligt kunne guide os uvidende "Grønthandlere in spe" videre.? Lol. Jeg mener, bare sådan at du kunne "hyppe" dine foto interesser samtidig. Men jeg ved ikke om der er penge i det. Ha'. Jeg er lidt misundelig Redigeret af Anonym Bruger d. 18/10-2013 02:45 |
|
|
OleH |
Lagt på d. 18/10-2013 04:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 458 |
Longway skrev: Jeg behoever skam ingen lommeregner, jeg ved hvad der kommer ind......en plads den koster afhaengig af hvor meget plads du bruger, her betaler vi 320 baht pr. dag pr. plads...loen 320 baht pr. dag pr. ansat til de ansatte ........og saa er der indkoeb og en smule stroem. En spurgte og jeg svarede ud fra mine erfaringer laeg maerke til at jeg lader 20.000 svaeve, for man kan aldrig regne det helt ud, heller ikke med en lommeregner. Mht. mad, vi kender nogle som ogsaa saelger groent, men de saelger samtidigt ogsaa mad, det er der selvfoelgelig endnu flere penge i, men ogsaa mere arbejde.......Hvad en madvogn alene kan tjene, jamen det kommer jo helt an paa hvor man kan faa lov til at placere sig. At skaffe en god plads er nok det svaereste, isaer hvis man ikke rigtig kender nogen. At gaa rundt med en madvogn, jamen der er da sikker penge i det, hvis du altsaa faar lov... Hvor mange har din kone ansat i hver butik ? |
|
|
taxidriver990 |
Lagt på d. 18/10-2013 05:54
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
Longway skrev : Nu har jeg bekendte, hvis koner nok ikke engang ville kunne laere at stege flaeskesvaer. At kusinen giver en pose vaek overlever de nok, men den melding hun kommer med, ja der skulle hun da sparkes ad helvede til..sjovt saa blinde og doeve visse farang kan blive her i dette land. Det jeg beskrev er et thai / thai forhold, hun skilte sig fra sin thai mand pga en gig og nu sponser han alle hendes fejlslagne ideer. Altsaa inget med farang at goere. Hendes soester ( kusine nr 2 ) fik sidste fredag et goverment job, dette blev fejret med stort party om aftenen, i onsdag moedte min hustru saa kusine nr 2 hjemme os sigselv og spurgtw hvorfor hun ikke var paa arbede? Svar : Det gad hun ikke det var for varmt ( ingen aircon ) og hun savnede sin tomboy i cnx ( vi bor 55km fra cnx ) Foer dette "arbejdede" hun som singer ved fester, der hvor pengene puttes i bh eller trusser og resten kan koebes senere ( pigen er 19 aar ) Efter jeg kom herud har flere thai kvinder henvendt og hoert om ikke jeg havde nogle farang venner der manglede en thai kvinde, ikke for kaerlighed men for saa kunne de spille kort og sociale og ikke behoeve at gaa i marken. Ioevrigt er kortspilleriet herude blevet stoppet. Foerst kontakte den lokale "bug boss" politiet i lokal byen, de havde ikke nogen bil at sende, rygtet vil vide at de faar 1500 pr dag for at lukke oejnene for spilleriet. Efter den fiasko kontaktede han CNX politi og dagen efter var spillet stoppet. Det skal dog nok kunne igang igen under en palme uden paa marken. Klart at man skal have noget at lave og godt gaaet Longway, og en inspiration til andre. Aergeligt at vi danskere er saa bange for at andre stjaeler vores guld ideer at vi ikke toer dele med os saa hatten af for Longway Mega konstant regn over Ban Hong, Lamphun Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 18/10-2013 09:15
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Longway skrev: Hun har 3 groentshops og hver shop giver mellem 40. og 60.000 baht pr. md. altsaa i lommen naar loeninger, leje el osv. er betalt............Ja man tror at det er loegn, men det er det ikke, hvis man finder de rigtige pladser er der penge i det. saa det er da bare at komme igang, naar det kommer til at koere, saa faa folk paa saa i stadig har tid til hinanden...ja det er blot mit bud. Det kraever jo ikke den helt store moent at komme igang, men man bliver beloennet med en stor moent..alle skal jo bruge groentsager, masser af groentsager hver dag, visse groentsager er der en avance paa naesten 80 % Vi koeber ind paa det store groent markede naer Don Muang, det er billigt, saa snitter man op og pakker osv...det tager en 4 - 5 timer r. dag. ganske simpelt At finde de gode steder kraever dog ofte at man kender nogen, det lugter lidt af groentmafia, men det goer min kone saa igennem hendes soesters mand. At min kone har en UNI og bla bla bla..det er der ingen penge i. @Longway, jeg synes det er helt fint at din kone har gang i en biks, MEN hvor mange timer dagligt bliver der lagt i og faa den indtjening lad os sige i snit THB 150,000.- per maaned (det er ikke daarligt). Der skal foretages indkoeb (tidlig op, plus der er et stykke vej til markedet osv osv.). Saa er der opsyn med medarbejderne, kontrol af dit og dat og hvornaar er der saa tid til at slappe af ? Er der noget der hedder weekends naar man har den slags forretning ? Mvh |
|
|
Longway |
Lagt på d. 18/10-2013 09:30
|
Jamen det det vil jeg da gerne svare paa Hugoboerge. Skal en ny shop aabnes, saa ser jeg ikke mine kone ret meget den foerste md. Min kone bruger i gennemsnit 4-5 timer pr. dag. hendes soester og svoger og et par venner koere ogsaa groent, saa alle deles om opgaven med at hente vare saa det bliver nemmere for alle parter. Om der er tid til weekend eller andre fridage, det er der, i saafald vi vil et eller andet sted hen og slappe af, jamen saa ordner soester, svoger eller venner forretningerne imens, saa der er langt mere fritid i forhold til at vaere ansat. OleH. Der 2 ansat i hver shop, de er dog alle fra Cambodia, thaierne her vil ikke arbejde for en loen som hedder 320. pr. dag, de vil have mellem 5 og 700. pr. dag..... Mvh. Chiliposen.
|
|
buick |
Lagt på d. 18/10-2013 09:31
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 549 |
En Thai-kvinde der holder oprigtigt af hendes partner og elsker ham, vil gøre hvad som helst for ham. Har hun selv penge, eller tjener hun selv penge, så vil hun også bidrage til familien med hendes penge. Og har hun mulighed for at arbejde og tjene penge til familien, så vil hun gøre det uden at blinke. Thai-kvinder er grundlæggende meget romantisk anlagte og vil gå enormt langt, når de først forelsker sig og finder en partner som de elsker. Men de kan også være benhårde og sætte sig selv 100% personligt til side, for f.eks. at forsørge deres børn eller deres forældre. De kan også forvandle sig til rene monstre, hvis man først svigter dem og deres tillid til en. På det følelsesmæssige punkt, så er Thai-kvinder for mig meget "sorte" eller "hvide". Enten elsker de en med hele deres hjerte - eller også det totalt modsatte. Men har man først deres tillid og kærlighed, så er den 100% og man skal bruge tid (og ikke penge) på at sikre sig den. Hvor er det rigtigt set og skrevet, om jeg fatter dem som vil leve med en kone-kærste som holder fast på at det hun tjener er hendes penge og det du tjener skal betale alt også selv om det er småpenge hun tjener. Nej du hvis man elsker og respeketer hinanden så har man fælles økonomi og "dykker" begge i samme kasse |
|
|
Longway |
Lagt på d. 18/10-2013 09:42
|
Patirak og Buick. Jeg kunne ikke vaere mere enig ! Mvh. Chiliposen.
|
|
taxidriver990 |
Lagt på d. 18/10-2013 10:04
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
Longway du er godt nok en heldig mand Min kone bruger i gennemsnit 4-5 timer pr. dag. hendes soester og svoger og et par venner koere ogsaa groent, saa alle deles om opgaven med at hente vare saa det bliver nemmere for alle parter. Om der er tid til weekend eller andre fridage, det er der, i saafald vi vil et eller andet sted hen og slappe af, jamen saa ordner soester, svoger eller venner forretningerne imens, saa der er langt mere fritid i forhold til at vaere ansat. Jeg "ligger inde med" min hustrus 2 broedre, den ene har kone o 2 boern og meget arbejdssom, helt klart en mand man kan regne med naar der skal laves noget, dog vil hans hustru gerne "hoejere" op i det interne familie hieraki og det kan kun blive paa bekostning af min hustru. Saa lidt svaert at starte noget med dem, der er nogle store overvejelser at traeffe. Bror nr 2 er total upaalidelig, vi ses kun naar jeg byder pa whiskey eller naar han skal snige sig til at hente mad hos svigermor. Jeg gav ham 1/2kg kaffepulver forleden, sagde han var koert toer, dagen efter stod han i svigermors koekken og hentede kaffe igen. Han er total luddoven og laver intet om dagen, hvordan har faar til dagen og vejen kan jeg kun gaette mig til. Saa Longway pris dig lykkelig for at du har en familie sammensaetning der spiller Hatten af for dig og held og lykke i vegetablesbusinessen Redigeret af taxidriver990 d. 18/10-2013 10:17 Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
Longway |
Lagt på d. 18/10-2013 12:22
|
DK skrev. Altså, kan man ikke altid "tørre" de hjemlige problemer af, på den dovne og hjemmegående Lakorn elsker. Det er saa godt skrevet, og saa godt ramt...Tak for det. Tak for positiv respons fra jer alle her i traaden, jeg havde jo egentligt regnet med at skafottet ville blive koert frem, jeg taenker paa jantelov. Rart at man ikke altid skal tromles ned... :-) det har vi danskere jo en slem tendens til. Mvh. Chiliposen.
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 18/10-2013 13:42
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Longway skrev: Jamen det det vil jeg da gerne svare paa Hugoboerge. Skal en ny shop aabnes, saa ser jeg ikke mine kone ret meget den foerste md. Min kone bruger i gennemsnit 4-5 timer pr. dag. hendes soester og svoger og et par venner koere ogsaa groent, saa alle deles om opgaven med at hente vare saa det bliver nemmere for alle parter. Om der er tid til weekend eller andre fridage, det er der, i saafald vi vil et eller andet sted hen og slappe af, jamen saa ordner soester, svoger eller venner forretningerne imens, saa der er langt mere fritid i forhold til at vaere ansat. OleH. Der 2 ansat i hver shop, de er dog alle fra Cambodia, thaierne her vil ikke arbejde for en loen som hedder 320. pr. dag, de vil have mellem 5 og 700. pr. dag..... @Longway, uden at komme noget grus i maskineriet, saa haenger det ikke helt sammen hvis din kone kun bruger 4 - 5 timer per dag, da de foerste 4 - 5 timer gaar med at "snitte op etc etc" jeg vil da tro hun bruger mere tid end det. Bare transport til markedet naer Don Muang, indkoeb, tilbage igen plus snitte, pakke osv. Vi koeber ind paa det store groent markede naer Don Muang, det er billigt, saa snitter man op og pakker osv...det tager en 4 - 5 timer r. dag. ganske simpelt |
|
|
patirak |
Lagt på d. 18/10-2013 14:47
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 739 |
For vores vedkommende har det langt fra været en nem opstart og vi har lagt massevis af timer i projektet. Op til nu, vil jeg sige at vi har arbejdet 6 dage om ugen og mellem 8-11 timer hver pr. dag. Nok ikke noget det fleste lige forbinder med livet i Thailand. Opstarten har været som ethvert andet nyt iværksætter-projekt og der har været bunkevis af udfordringer. Efterhånden som vores virksomhed vokser kommer der hele tiden nye udfordringer til, som skal løses og kræver tid. Så det hverken har været eller er noget man ”bare lige” gør. Men jeg vil også sige, at vores projekt nu er nået til et stadie, hvor vi endelig kan begynde at nyde frugterne af al arbejdet. Vi får nu presset nogle feriedage ind, hvor vi tager af sted i 2-3 dage og overlader ansvaret til medarbejderne. Vi begynder også nu at bruge lidt af de penge som vi har tjent og som vi ikke tidligere har haft tid til at bruge. I forhold til kæreste/konen og hendes medvirken, så har hun for mig en enorm vigtig betydning i forhold til vores fælles virksomhed. Hun er personen, som jeg kan stole på og som jeg ved arbejder for vores fælles interesser. Uden en Thai som man stoler på og som er 100% involveret, så er det efter min mening meget svært at bygge noget op her. Det jeg ofte tror går galt i de projekter hvor kæreste/konen er med-indehaver eller involveret, er at hun bliver overrasket over den faktiske arbejdsbyrde der er i forbindelse med etablere en virksomhed. Min kæreste har flere gange ”mødt muren” og bare været dødtræt. Hun har så heldigvis ikke givet op, men har kæmpet videre. Det tror jeg meget skyldes det faktum, at hun selv har investeret sine egne penge i projektet. Det har i hvert fald været en vigtig motivationsfaktor. Det har også været vigtig for hende at bevise overfor sig selv og andre at hun kunne. Da kvinden også noglegange har en lav eller ingen uddannelse, så er der også ofte mange elementer som hun ikke har forudset eller kan takle selv i forbindelse med virksomheden. Dertil kommer måske manglende forståelse af begreber som cash flow, investering, likviditet, risiko m.v. Det kan være svært at forstå, at ting tager tid og pengene i starten ikke bare ruller ind automatisk. Bare det at skulle tage en økonomisk langsigtet risiko, kan være et stort skridt for nogle Thai-kvinder, som er vant til lav-risiko og "hurtige nemme" penge. Jeg tror der er rigtig mange af kvinderne, som giver op ret hurtigt – især hvis de ikke har investeret deres egne penge eller de simpelthen mangler evnerne eller ikke har viljestyrken. Men lige meget hvad, så er det at etablere en virksomhed aldrig noget man kommer sovende til. Det kræver kort sagt, at man tager risiko og knokler som et bæst. Det at lave en virksomhed sammen som par, kan virkelig være en kæmpe fordel for parforholdet. Dels har man noget man er fælles om og man kan også være fælles om alle udfordringerne. Det kan både være med til at binde partnerne mere sammen, men jeg tror også i mange tilfælde at det kan ødelægge forholdet. Det kræver virkelig at man "kører i samme rille", hvis det skal fungere... især i opstarten, hvor der skal lægges meget gratis tid i projektet. Så det er altså ikke ”bare lige”, men kræver masser af tid. Det har det i hvert fald gjort i vores tilfælde. |
|
|
patirak |
Lagt på d. 18/10-2013 14:52
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 739 |
Longway skrev: Jamen det det vil jeg da gerne svare paa Hugoboerge. Skal en ny shop aabnes, saa ser jeg ikke mine kone ret meget den foerste md. Min kone bruger i gennemsnit 4-5 timer pr. dag. hendes soester og svoger og et par venner koere ogsaa groent, saa alle deles om opgaven med at hente vare saa det bliver nemmere for alle parter. Om der er tid til weekend eller andre fridage, det er der, i saafald vi vil et eller andet sted hen og slappe af, jamen saa ordner soester, svoger eller venner forretningerne imens, saa der er langt mere fritid i forhold til at vaere ansat. OleH. Der 2 ansat i hver shop, de er dog alle fra Cambodia, thaierne her vil ikke arbejde for en loen som hedder 320. pr. dag, de vil have mellem 5 og 700. pr. dag..... Synes det er stærk gået af din kone og det viser arbejdsiveren, som man faktisk kan finde hos mange Thai-kvinder. Det knokler som vilde, hvis de føler de kan få noget ud af det og har en partner der støtter dem. Godt gået! Pas godt på hende... for de hænger ikke på træerne! |
|
Spring til debat: |