Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Dansk Smørebrød Pattaya/Jomtien
|
|
peterplyds |
Lagt på d. 13/10-2013 20:09
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 38 |
Jeg kan IKKE anbefale cph. Jeg har to gange fået maveforgiftning, hvor jeg hver gang har fået opkastninger og dirre a hver 24 timer hvor jeg bare var meget syg. De behandler ikke maden ordentligt, maden lægger mange gange på køkken bordet i lang tid selv om der er 40 grader. Det er især ribensanwich det er galt med. Jeg tror mange har fået sygdom af at spise der. |
|
|
ener37 |
Lagt på d. 13/10-2013 20:22
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 57 |
Hej Jeg kan også varmt anbefale Siam-Garden i Jomtien soi 7. Det er rigtig godt smørrebrød og et hyggeligt sted hvor du i fred og ro kan sidde og slappe af og betragte det hele. Jeg tager derned igen i januar og tager hjem igen i marts. Hilsen René Maribo |
|
|
vandango |
Lagt på d. 14/10-2013 09:29
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
DK skrev: vandango skrev: Såvidt jeg husker, holder badebolden kun åbent i højsæsonen, og da jeg talte med Roar for 3-4 år siden, snakkede han om at trække sig tilbage og nyde sit otium. Vandango, som skrevet andet sted i tråden, har Roar trukket sig tilbage og er nu i Dk. Det skete pga. uenighed med udlejer om huslejens størrelse, ved fornyelse af lejekontrakten. Nåh ok - så ville de have fortsat. Tak for oplysningen. |
|
|
moerk5002 |
Lagt på d. 14/10-2013 10:40
|
Øvet medlem Antal indlæg: 384 |
vandango skrev: DK skrev: vandango skrev: Såvidt jeg husker, holder badebolden kun åbent i højsæsonen, og da jeg talte med Roar for 3-4 år siden, snakkede han om at trække sig tilbage og nyde sit otium. Vandango, som skrevet andet sted i tråden, har Roar trukket sig tilbage og er nu i Dk. Det skete pga. uenighed med udlejer om huslejens størrelse, ved fornyelse af lejekontrakten. Nåh ok - så ville de have fortsat. Tak for oplysningen. De ville have dobbelt op i husleje og det sagde Roar og Noi selvfølgelig nej tak til. Måske meget godt nu, har ladet mig fortælle at Roar er på plejehjem i Danmark nu. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 14/10-2013 14:15
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 776 |
moerk5002 skrev: vandango skrev: DK skrev: vandango skrev: Såvidt jeg husker, holder badebolden kun åbent i højsæsonen, og da jeg talte med Roar for 3-4 år siden, snakkede han om at trække sig tilbage og nyde sit otium. Vandango, som skrevet andet sted i tråden, har Roar trukket sig tilbage og er nu i Dk. Det skete pga. uenighed med udlejer om huslejens størrelse, ved fornyelse af lejekontrakten. Nåh ok - så ville de have fortsat. Tak for oplysningen. De ville have dobbelt op i husleje og det sagde Roar og Noi selvfølgelig nej tak til. Måske meget godt nu, har ladet mig fortælle at Roar er på plejehjem i Danmark nu. Det med Roar gør mig ondt at høre... En lidt speciel, men flinker fyr! Og hans kone Noi lavede skøn dansk mad. |
|
|
handy |
Lagt på d. 14/10-2013 14:41
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
DK skrev: moerk5002 skrev: vandango skrev: DK skrev: vandango skrev: Såvidt jeg husker, holder badebolden kun åbent i højsæsonen, og da jeg talte med Roar for 3-4 år siden, snakkede han om at trække sig tilbage og nyde sit otium. Vandango, som skrevet andet sted i tråden, har Roar trukket sig tilbage og er nu i Dk. Det skete pga. uenighed med udlejer om huslejens størrelse, ved fornyelse af lejekontrakten. Nåh ok - så ville de have fortsat. Tak for oplysningen. De ville have dobbelt op i husleje og det sagde Roar og Noi selvfølgelig nej tak til. Måske meget godt nu, har ladet mig fortælle at Roar er på plejehjem i Danmark nu. Det med Roar gør mig ondt at høre... En lidt speciel, men flinker fyr! Og hans kone Noi lavede skøn dansk mad. Roar er hjemme igen efter ham måtte på plejehjem efter endt hospitalsophold. Så kun en overgang men der har været en masse sygdom. men klare sig selv nu heldigvis det er hvad jeg har hørt så sent som i går fra en anden ven der lander i morgen og var sammen med ham den anden dag....god aften. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 16/10-2013 02:33
|
Øvet medlem Antal indlæg: 257 |
peterplyds skrev: Jeg kan IKKE anbefale cph. Jeg har to gange fået maveforgiftning, hvor jeg hver gang har fået opkastninger og dirre a hver 24 timer hvor jeg bare var meget syg. De behandler ikke maden ordentligt, maden lægger mange gange på køkken bordet i lang tid selv om der er 40 grader. Det er især ribensanwich det er galt med. Jeg tror mange har fået sygdom af at spise der. er det noget du ved 100%, eller er det bare noget du gætter dig til? det er måske dig der er kok på cph siden du er så godt informeret om deres rutiner i køkkenet. |
|
|
bentmj |
Lagt på d. 16/10-2013 03:58
|
Øvet medlem Antal indlæg: 264 |
Vi havde 3 overnatninger på Hotel Dania sidste år i august, og naturligvis var skulle jeg smage deres lækre smørrebrød da jeg ikke havde smagt det meget længe og kan varmt anbefale det, uha hvor min lille spæde drengekrop hyggede sig, og deres biksemad og flæskesteg kan jeg også anbefale. Og en lille hilsen til Alex. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 16/10-2013 08:48
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 776 |
bentmj skrev: Vi havde 3 overnatninger på Hotel Dania sidste år i august, og naturligvis var skulle jeg smage deres lækre smørrebrød da jeg ikke havde smagt det meget længe og kan varmt anbefale det, uha hvor min lille spæde drengekrop hyggede sig, og deres biksemad og flæskesteg kan jeg også anbefale. Og en lille hilsen til Alex. Har været der... Og ja, maden Ok. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 16/10-2013 10:12
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
number1kk skrev: peterplyds skrev: Jeg kan IKKE anbefale cph. Jeg har to gange fået maveforgiftning, hvor jeg hver gang har fået opkastninger og dirre a hver 24 timer hvor jeg bare var meget syg. De behandler ikke maden ordentligt, maden lægger mange gange på køkken bordet i lang tid selv om der er 40 grader. Det er især ribensanwich det er galt med. Jeg tror mange har fået sygdom af at spise der. er det noget du ved 100%, eller er det bare noget du gætter dig til? det er måske dig der er kok på cph siden du er så godt informeret om deres rutiner i køkkenet. Min ex. havde købt en masse godt, som blev tilberedt i køkkenet, sammen med cph's medarbejdere. Kvinderne rendte ind og ud af køkkenet, min ex. sagde at køkken renligheden er ikke ok. Undrer mig dog lidt, for ejerne er 100% professionelle, f.eks. Flemming har haft restaurant i mange år. Har spist der ofte, men er aldrig blevet syg. Har kun brokket mig én gang, da havde kokken glemt at komme smør på mine rugbrødsmadder. Har kun rejst max. 5-6 uger ad gangen, så jeg savner ikke dansk mad. Har spist varm dansk mad mange steder i Pattaya og Jomtien. Samlet set er jeg nået til, at jeg kan lave det 100 gange bedre selv, hvorfor jeg selv køber ind til dansk mad fremover, og spiser thaimad når jeg er ude. Redigeret af vandango d. 16/10-2013 10:20 |
|
|
taxidriver990 |
Lagt på d. 16/10-2013 10:29
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
Lidt underligt det med opbevaring af mad. Hjemme hos os her ude i bushen der staar det der er tilberedt om morgenen under en slags osteklokke lavet af bambus, midt paa spisebordet Er man sulten i loebet af dagen eller er der rester til aften spises disse med glaede og appetit I starten var jeg meget tvivlsom til dette men er endnu aldrig blevet syg af at spise hjemme. Selv kylling som vi har koebt inde i Chiang Mai ved verdens bedste kyllinge steger kan spises om aftenen efter en dag i bilen. De gange maven er gaaet agurk, efter 3 timers reglen, er naar jeg har spist friteret banan fra gade koekken, laerer aldrig at lade vaere med at spise dem Og at opbevare foedevarer alternativ i et restaurant koekken er vel inget i forhold til hvordan de opbevares i den lokale by paa markedet. Der er ingen koel i varmen kun en vifte til at holde fluerne vaek Maaske chilien har gjort min mave skudsikker.... Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 16/10-2013 11:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 257 |
her i khon aen har jeg stort set altid spist ved gadesælgerne, uden mave sjov, men et enkelt sted, på hjørnet ved indkørslen til air bus stationen lykkes det dem at smadre min mave hver gang, ikke fordi jeg ikke lærer af det men deres mad smager sgu godt,men en gang i mellem står den på potte dag, jeg ved at de får alle råvarer leveret fra markedet, så jeg tror det har noget at gøre med hvor længe buddet kører rundt med sulet i sidevognen inden han får leveret varene, har aldrig haft problemer med mad jeg har købt på markederne selv, alt ligger på is der. ps, det tyder jo så på at ejerne af chp har mistet overblikket eller interessen siden de lader personalet svine og møge i køkkenet som det passer dem, har spist der mange gange uden problemer, men indrømmet maden var sgu bedst da roar og noi var der. |
|
|
handy |
Lagt på d. 16/10-2013 13:00
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
vandango skrev: number1kk skrev: peterplyds skrev: Jeg kan IKKE anbefale cph. Jeg har to gange fået maveforgiftning, hvor jeg hver gang har fået opkastninger og dirre a hver 24 timer hvor jeg bare var meget syg. De behandler ikke maden ordentligt, maden lægger mange gange på køkken bordet i lang tid selv om der er 40 grader. Det er især ribensanwich det er galt med. Jeg tror mange har fået sygdom af at spise der. er det noget du ved 100%, eller er det bare noget du gætter dig til? det er måske dig der er kok på cph siden du er så godt informeret om deres rutiner i køkkenet. Min ex. havde købt en masse godt, som blev tilberedt i køkkenet, sammen med cph's medarbejdere. Kvinderne rendte ind og ud af køkkenet, min ex. sagde at køkken renligheden er ikke ok. Undrer mig dog lidt, for ejerne er 100% professionelle, f.eks. Flemming har haft restaurant i mange år. Har spist der ofte, men er aldrig blevet syg. Har kun brokket mig én gang, da havde kokken glemt at komme smør på mine rugbrødsmadder. Har kun rejst max. 5-6 uger ad gangen, så jeg savner ikke dansk mad. Har spist varm dansk mad mange steder i Pattaya og Jomtien. Samlet set er jeg nået til, at jeg kan lave det 100 gange bedre selv, hvorfor jeg selv køber ind til dansk mad fremover, og spiser thaimad når jeg er ude. Vi spiser her fra lokale soi og der er mange muligheder går så ud og spiser på restaurant et par gange i ugen weekenden og så er det ikke på Danske steder skal lige være som i dag med ribbensteg hos Alex på Dania men styrede mig lidt på skrump ....det danske laver fruen også ti gange bedre det bliver vel til en gang om uger og så er det som reglen kartofler til dagen efter så kan jeg sku godt selv bikse noget godt sammen eller kan også godt betjene mikroovnen hvis det bare er det samme 2 dage i træk,det går som reglen også da det er mig selv da har handlet ind.......men der er langt i mellem de nye samsø kartofler har godt nok tidligere købt nogle oppe fra Chang mai de var fandme gode med har ikke kunne få den længe desværre forsat god dag... |
|
|
peterplyds |
Lagt på d. 27/10-2013 14:57
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 38 |
vandango skrev: number1kk skrev: peterplyds skrev: Jeg kan IKKE anbefale cph. Jeg har to gange fået maveforgiftning, hvor jeg hver gang har fået opkastninger og dirre a hver 24 timer hvor jeg bare var meget syg. De behandler ikke maden ordentligt, maden lægger mange gange på køkken bordet i lang tid selv om der er 40 grader. Det er især ribensanwich det er galt med. Jeg tror mange har fået sygdom af at spise der. er det noget du ved 100%, eller er det bare noget du gætter dig til? det er måske dig der er kok på cph siden du er så godt informeret om deres rutiner i køkkenet. Min ex. havde købt en masse godt, som blev tilberedt i køkkenet, sammen med cph's medarbejdere. Kvinderne rendte ind og ud af køkkenet, min ex. sagde at køkken renligheden er ikke ok. Undrer mig dog lidt, for ejerne er 100% professionelle, f.eks. Flemming har haft restaurant i mange år. Har spist der ofte, men er aldrig blevet syg. Har kun brokket mig én gang, da havde kokken glemt at komme smør på mine rugbrødsmadder. Har kun rejst max. 5-6 uger ad gangen, så jeg savner ikke dansk mad. Har spist varm dansk mad mange steder i Pattaya og Jomtien. Samlet set er jeg nået til, at jeg kan lave det 100 gange bedre selv, hvorfor jeg selv køber ind til dansk mad fremover, og spiser thaimad når jeg er ude. Jeg ved det med madbehandlingen fra en af ejerne selv. Pigerne i køkkenet hører ikke efter og gør hvad der passer dem. |
|
|
Longway |
Lagt på d. 27/10-2013 15:30
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1079 |
Er det saa ikke ejerne man skal skyde paa, og ikke pigerne ? Man faar vel den arbejdskraft som man betaler for...Jeg var der for en 3 mdr. siden og personalet virkede bestemt ikke skarpe...naa men godt jeg ikke spiste der. Men ellers var gaesterne saamaend flinke og rare, det kostede mig ca. 2000 baht i rafling, der var jeg saa ikke for skarp... Er enig i at lave maden selv er nr. 1 det gaelder baade den varme og smoerebroed. Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 27/10-2013 15:54
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Ejerne har intet ansvar. Referer til den nylig afsagte Santika dom. Det lyder underligt men saadan er livet i Thailand TIT. |
|
|
Longway |
Lagt på d. 27/10-2013 17:07
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1079 |
HugoB. Pyt med juraen, jeg mener at driver man en forretning, saa maa man anskaffe sig det rigtige personale, der er jo ingen grund til at skyde sig selv i foden, her taenker jeg paa daarlig reklame, syge maver osv. Men kunne de nu lige spare en 5'er i loeninger...OMG. Hvis min kone havde en ansat i forbindelse med hussalg/leje, og hun kun kunne sige " You buy hou, mii lob you " saa tror jeg da aldrig at der ville ryge noget over disken. Redigeret af Longway d. 27/10-2013 17:32 Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
SteenJ |
Lagt på d. 29/10-2013 19:58
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 743 |
Efter og have læst samtlige indlæg i denne tråd.....Konklusion.: Nogen kan li datteren, nogen kan li moren, nogen tager dem begge.
HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |