Se indlæg
 Udskriv debat
Leje af 110cc scooter?
rinpoche
Jonas22 skrev:

Jeg husker på de blanketter som man underskrev, at det kun var tilladt og tage ud og se området hvor man var, og ikke længere væk end 30-50 km, hvis jeg husker rigtigt.

Men hvis man ønsker og være i Thailand over længere tid, hvordan og hvorledes klarer man så det, hvis man vil køre thailand tykt og tyndt på sådan en maskine? Smile

Det man gør, er at få en soleklar skriftlig aftale på at det er okay.

Regler i Thailand er aldrig mejslet i sten, og de er altid til at forhandle med. Hvis ikke, går man blot videre til den næste udlejer.
Det er ikke noget jeg blot siger, det er noget jeg selv har prøvet.

Et eller andet sted kan jeg ikke lade være med at have respekt for en ung mand, der laver et grundigt forarbejde forud for sit ophold flere år ude i fremtiden.
Men ting forandrer sig hurtigt, ikke mindst i Thailand, og hvad der er sandt den ene dag er det måske ikke den anden.

Derfor, hvad jeg vil sige til dig er følgende: fokuser på den primære opgave, skrab pengene sammen. Og når du er kommet så vidt, så kan du tage den derfra til den tid.

Hvem ved? Når du har fået Thailand lidt på afstand, så er det endog meget muligt at du ikke ser din plan i samme lys som du gør lige pt.
Der er også noget der hedder job, bolig, kæreste etc.

Jeg har set mange smide det hele væk for at besøge LaLa-land så ofte som muligt.

mvh

robnie
snak med danskere i jomtien evt pinuppen peter

Jonas22
rinpoche

Angående kæreste, bolig og børn, så er et netop DERFOR at jeg først ville prøve dette. Nemlig fordi at det aldrig nogensinde vil være muligt for mig i fremtiden, hvis jeg fik de ting først.

Jeg ved godt at jeg kan få mig en ganske almindelig løn og måske spare 400-500.000 op, til en fin bolig til 2 mio, og så smide 20% i udbetaling (i en central lejlighed i København eksempelvis) som kunne være en 3 værelses, og så leje det ene værelse ud til en kvindelig studerende, og så gå på arbejde hver dag og ende me en løn på 18-20.000 efter skat, og oveni få 2500-3000 om måneden i leje af den som jeg lejer et værelse ud til. Og måske endte jeg med og få en kæreste en dag, og så har vi det ene værelse i overskud, til et eventuelt barn.

Men inden jeg kaster mig ud i det planer, og binder mig for livet (som jeg mener at man gør, hvis man investere i bolig og får kæreste og barn) så vil jeg sku langt hellere lige leve frit mens jeg kan. Wink

Longway
Inden du kaster dig ud i noget saa skulle du lige faa begge dine ben til at ramme jorden.........Dengang jeg har 18, der ville jeg have en spritny volvo, jeg regnede og regnede...idag som 50 aarig koere jeg i Honda.

Som Rin er inde paa, ingen aner hvad du taenker om et aar.....men det skulle vaere sundt at fantasere, saa fortsaet endelig....
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
Jonas22
Min beslutning er truffet, og det eneste som kan ændre beslutningen, er hvis det kommer til og koste det samme og leve derovre, som det koster alle andre steder, som italien, USA, Spanien og mange andre steder ude i verden, og så vil jeg måske helt droppe det og istedet besøge staterne Wink

Men det er også kun HVIS at et skulle ske. Jeg er besluttet på at om 2-3 år så har jeg pengene, og jeg er hjemmeboende i den tid jeg sparer op, og har derfor minimale udgifter til og kunne gøre det muligt. At jeg så drager 2 år til udlandet og vender hjem som måske værende 26-27 år og må være hjemmeboende igen, indtil et arbejde et fundet, det er jo så hvad der må til.

Men jeg opgiver ikke og komme ud og se verden, men gør det ikke før at der er penge til et længervarende ophold i udlandet Smile

Kim Ludvigsen
Jonas22, det er fint med fremtidsplaner. Men som du har fået at vide af flere her, og som du også fik at vide i den anden tråd, så start med at spare pengene op. Og forbered dig på, at det nok er noget sværere, end du regner med.

Lad være med at sidde nu og lægge planer om, hvad du skal bruge pengene til om 2-3 år. Det er spild af tid. Især, når du planlægger så detaljeret, som du gør. Både med hensyn til beløb og med hensyn til, hvad du vil bruge pengene til. Man fristes til at henvise dig til gode gamle HC og den med konen og æggene.

Vender du tilbage om to år, og fortæller (sandfærdigt), at du har fået sparet det ønskede beløb op - eller bare et andet stort beløb - så vil du sikkert få masser af respekt, men indtil da er det kun flyvske drømme.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Jonas22
Skal da med glæde vende tilbage når det ønskede beløb er sparet op, og så kan jeg jo lige lave en opdate. Eventuelt inden pengene er sparet op, så jeg på det tidspunkt kan få lidt hjælp eller inputs til hvordan og hvorledes med visum, hvordan man bedst mulig kan blive i landet over en længere periode osv...

Men HUSK NU: En ganske hurtigt hovedregning siger klart og tydeligt hvornår det ville være muligt og have pengene på lommen.

Er det over 3 år jeg skal spare op, så hedder det 6000 til side hver måned (72.000 over 12 måneder / 1 år) og beløbet gange med 3 (3 år) ender op i 216.000. En lille forøgelse af den månedlige opsparing, som ville kunne lyde på 8000 pr måned, ville gøre at det allerede (næsten da) ville være muligt og rejse afsted efter blot 2 år. Okay, mere præcist er jo 192.000, men det kræver jo bare 1 måned mere (25 måneder ialt) og så ville jeg kunne drage afsted. Hvis jeg som værende 22 år nu, ikke kunne få mere end 10.000-11.000 udbetalt om måneden via et ganske almindeligt job, så må der sku være noget i vejen. Men nu venter jeg også på og komme i arbejde som stilladsopstiller / stilladsmontør, hvor der ifølge statestikken (den online) ikke findes en løn under 30.000 før skat, og alt efter fradraget så ville et lyde på 18-20.000 efter skat pr måned, og derfor ville det jo være muligt allerede efter 1 års tid.

Men IGEN, jeg har min hund, og uanset om jeg når og spare 600.000 op over 3 år, og hunden stadigvæk er i live, så rejser jeg ingen steder før hun er gået bort. Hunden har så stor betydning for mig, at end ikke 3 millioner ville kunne få mig til og skille mig af med hunden. Og derfor har det selvfølgelig en stor betydning, omkring hvornår hunden går bort. Hun er idag 13 år men har en sjæl som en hvalp (lille hund, som jo er set kan blive ret gamle), så det vides jo alligevel ikke hvornår det vil blive muligt, også selvom pengene skulle være sparet op på rekord tid.

lung
hæ hæ...det er sku dejligt med lidt optimisme Jonas22, det er sku mange gange drømmene der gør livet værd at leve, er der ingen drømme mere går livet sku i stå.

og hunden...du sparer sku da bare en måned eller to mere og tar kræet med. med den alder den har kunne den sku også godt trænge til lidt varme i de gamle knogler..

få du nu et arbejde og klø på, så skal solen nok komme til at skinne på dig...held og lykke herfra, ihvertfald..

lung

Jonas22
lung

Hvis pengene er sparet op om 2 år, så ønsker jeg ikke og tage en lille sort og langhåret hund med til et land som er fuld af hjemløse hunde, og hvor det kan være 35-40 grader lige i solen, da hunden med garanti ikke ville kunne holde til den ekstreme varme Wink

rinpoche
Ved du hvad, Jonas22?

Hvis du sætter dit ambitionsniveau eller måske rettere spenderbukserne lidt lavere, kan du realisere din plan langt før.

Der er så at sige ingen grænser for hvor mange penge man kan spendere i Thailand, men omvendt kan man leve rigtig, rigtig billigt.
Det er der flere herinde der kan tale med om, folkepensionister der lever på folkepensionens grundbeløb.

Jeg var engang af sted med min søn i 6 måneder.
Vi boede på de lækreste strande i strandhytter lige ned til havet. Blev lullet i søvn hver nat af lyden af en sagte dønning.

Det var den bedste tur jeg nogensinde har haft, selvom vi kun brugte lidt under 20.000 kroner på de 6 måneder.
Vi har været i Thailand mange gange siden, med et helt andet budget, men når jeg tænker tilbage, så var "budget-turen" langt, langt den bedste.

Det er ikke penge spenderet, der giver de bedste oplevelser.

mvh

Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen skrev:

Conrad skrev:

@ Kim,

Er du sikker paa at du har fuld kasko for ฿ 3.200 for 3 aar? Saa du faa erstatning hvis den bliver stjaalet eller bliver smadret?

Papirerne er på thai, så jeg har kun sælgers ord for dækningen. Han fortalte mig, at ved tyveri ville jeg få 80 procent det første år og 60 procent det andet år. Jeg husker ikke med det tredje år. Der var en vældig rabat ved at tage for tre år, og der er den hage, at den reelt kun dækker ét år, og så skal den fornys. Fornyelsen sker ved, at jeg kontakter sælger.

Jeg må lige rette mig selv. Jeg må have misforstået sælger. Det er netop et år siden, jeg købte Hondaen, hvilket jeg blev mindet om af indlægget her, så jeg sendte en mail til sælger om fornyelsen.

Forsikringen dækker ikke helt, som jeg troede (kasko og tredjepart), men kun kasko, og den skal ikke fornys. Sælger sendte mig en kopi af forsikringsbeviset - det fik jeg ikke med, da jeg fik scooteren:
[img]http://kimludvigsen.dk/projekter/forsikring.jpg[/img] is not a valid Image.

Jeg ved så ikke, om det kun er ved tyveri, eller om den også dækker ved skade/totalskade. Måske en thai-kyndig kan se det ud fra ovenstående?
Redigeret af Kim Ludvigsen d. 24/09-2013 11:47
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

Jonas22
rinpoche

20.000 på 6 måneder for 2 personer? Og så er der mig som havde besvær med og få 18.000 over 2 måneder til og gå, hehe. Og det var selvom jeg boede på ulækre steder i et værelse den ene måned til 8000 og et andet ved siden af til 6000 den næste måned (baht selvfølgelig) og jeg havde 93.000 baht med ;o)

Mht. hurtigere og komme afsted, så vil det ikke ske. Hunden dør ikke hurtigere, og derfor har jeg rigelig med tid Wink

sony
Jeg vil bare lige indskyde, min store respekt du har overfor din hund, dejligt der er nogle der føler sådan overfor sine hunde.

Men ellers god tur også skal det lyde herfra.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

lung
ak ja... Jeg tænker tilbage på ferierne først i firserne, hvor vi drog til Thailand fra Grønland, da kunne 30.000 danske kroner knap nok slå til på en måneds ferie... ved i dag sku heller ikke hvad pengene gik til... eller jo det gør jeg nok alligevel.
De tider er sku forbi, det ville jeg dø af i dag. Wink

lung

rinpoche
sony skrev:

Jeg vil bare lige indskyde, min store respekt du har overfor din hund, dejligt der er nogle der føler sådan overfor sine hunde.

.

Meget enig, Sony.

Jeg mødte en gange en belgier der var på en 6 måneders rundtur i Indien med sin vovse.
Vovse blev syg efter 2 måneder og han blev så bekymret at han sporenstreg afbrød rejsen og tog hjem for at kunne give vovse den bedst mulige behandling derhjemme.

Conrad
@ Kim,

Iflg. min hustru, saa gaelder forsikringen kun ved tyveri/bortkomst.

Jeg er aldrig blevet tilbudt saadan en forsikring og har koebt 4 MC, men hustruen fortaeller at vi har faaet det tilbudt, men at hun ikke syntes at vi skulle bruge 3-4000 baht paa det.

Den ene MC blev stjaalet 3 maaneder after vi koebte den, saa den koerer nok rundt i Cambodia nu, da den blev stjaalet i Kantharalak/Sisaket. Sad

Saa naeste gang saa vil jeg ogsaa have saadan en forsikring.

Kim Ludvigsen
Tak, så ved jeg, at jeg ikke skal genere forhandleren ved skader.

Jeg havde ikke de store betænkeligheder ved at tegne forsikringen, fordi scooteren tilbringer en hel del tid alene i Thailand. Risikoen er nok noget større, hvis nogle bemærker, at den står det samme sted dag ud og dag ind uden at blive brugt.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

Spring til debat: