Se indlæg
Hvad siger din familie om din thai kone?
|
|
larsen99 |
Lagt på d. 16/01-2006 23:59
|
Øvet medlem Antal indlæg: 372 |
Jeg blev gift i Bangkok,i juli månede og min kone kom først herop 15 sep. så hun har ikke været her så længe,men hun er fuldt ud accepteret,af resten af familien og hun startede i skole for 2 uger siden,hun er ret ivrig for at lære dansk,så det er vel tegn på at hun vil intergreres. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 17/01-2006 02:09
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Frank skrev: Mintz: Dansker siger hele tiden at man skal "integreret" sig her i DK .. det er så eksample på at selve dansker vil ikke intergreret i andre kultur.. Efter min mening det mest intelligente indlæg i år. mvh Frank hmm, der skal vist ikke meget til at imponere dig, men nu er året jo også relativt nyt Som jeg ser det, hvis man forsørger sig selv, overholder et lands love og regler, så kan jeg da ikke se noget forgjort i ikke at integrere sig udover det. rinpoche |
|
|
mr tirak |
Lagt på d. 17/01-2006 05:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 345 |
Som jeg ser det, hvis man forsørger sig selv, overholder et lands love og regler, så kan jeg da ikke se noget forgjort i ikke at integrere sig udover det. Det er altsaa ok at gaa toploes i templet, hvis bare du har penge nok. Vaagn dog op |
|
|
latour82 |
Lagt på d. 17/01-2006 09:33
|
Øvet medlem Antal indlæg: 377 |
[quote]le-si skrev: Hejsa jamen saa kan jeg jo kun puste lidt til ilden om at jeg er udenfor nr... For min mors kommentar da jeg havde min sidste kone med paa besoeg var....... Naa en ny Thailaender..... hvorefter hun fortsatte med at strikke.... Det var saa sidste gang jeg besoegte min mor inden jeg flyttede her til thailand og nej selvom hun har faaet julekort saa har jeg aldrig hoert fra hende.......... Hej Leif Tror du ikke at kommentaren...Naa en ny Thailænder... meget godt afspejler din mors holdning til en alt for stor udskiftning i privatlivet. Mine forældre og øvrige familie er jeg egentlig på et eller andet plan meget sikker på, at de vil have en helt anden holdning til min Thaipige nummer 2 eller 3. De ville garanteret begynde at overveje en eller anden tanke, om det nu ikke var deres søn(bror) som der var et eller andet galt med. Jeg har heldigvis ikke haft problematikken inde på livet, fordi at jeg har kun haft den kvinde som jeg også har børn med, og hun har været en del af familielivet helt siden det sidste årtusinde. Men jeg kunne udfra de kommentarer jeg fik da jeg meddelte en juleaften at jeg ville flytte sammen med min kæreste, ikke et øje var tørt og alle var glade, det skal til min mors ros siges at hun har næppe nogensinde været så tavs, som da jeg meddelte at min kæreste var Thailænder og den egentlige grund til mine efterhånden hyppige besøg i Thailand. Der var en mur af fordomme fra hendes side, jeg kan egentlig ikke bearbejde hende, det Thailand hun kendte var det billede hun så i medierne, og der var intrykket primært baseret på de billeder som blev præsenteret fra Pattaya og Patpong, at der var en stille verden i Rayong kunne hun egentlig ikke forestille sig. Så det billede hun havde var en rigtig dulle, da hun så kærsten for første gang krakelerede hendes billede af hvordan en Thaipige også kan være. Niels |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 17/01-2006 11:30
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1135 |
Nej Niels det var ikke grunden. da min broder var saa udansk at gifte sig med en graeker lagde hun den samme afstand til ham... De ses men kun til div familie anliggender saasom begravelser - bryllup ogl. Og det med en stille verden i rayong.. ja det ved jeg nu da ik, for jeg kender Rayong ganske godt da jeg har haft min gang der i 3 aar.... Og kommer der af og til endnu... Selvfoelgelig er der fordomme for en meget stor del af pigerne kommer jo fra et miljoe de faerreste gerne vil vedgaa offentlig.. Det kan paa ingen maade bringe mit pis i kog, for hvis pigen glemmer fortiden og starter et nyt liv.. hva saa... For ja nok ikke alle, men jeg tror da de fleste af os som har proevet at rende i byen i DK har oplevet at piger en hel aften har nydt mandens penge mod at foregive han et eller andet, men naar vaertshuset lukker er hun vaek eller det bliver ved den ene gang. Jeg syntes ikke der er den store forskel... Jeg har koert taxa i nogle aar og har set / hoert lidt af hvert.. Det er jo bare spillets regler. pigerne har noget vi maend vil have og de ved det.... Men du har ret selvfoelgelig er der som her ude nogle som aksepterer at man ikke er 100% national og godt for dem.. Men mange vil nok desvaerre opleve det modsatte.. Le-si |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 17/01-2006 12:26
|
Mr tirak, Jeg værdsætter dit forsøg på humor. Men mon ikke dit eksempel er indbefattet under love og regler? Og hvor kommer "penge nok" lige pludselig fra? rinpoche Redigeret af rinpoche d. 17/01-2006 12:30 |
|
|
latour82 |
Lagt på d. 17/01-2006 12:46
|
Hej Leif. Tja uanset grunden er det altid trist hvis familien bliver splittet. Jeg sagde også til min mor at hvis hun ikke gav hende en chance for at vise hvad hun stod for, så så jeg heller ingen grund til at hun fremover stod på invitationslisten til fødselsdage og lignende, heldigvis manede hun sig op og tog imod invitation til at komme og besøge os kort tid efter at kærsten var kommet til Dk. Min forældre spurgte mig efterfølgende lang tid efter om jeg virkeligt ville have brudt med dem hvis det var, hvilket jeg bekræftigede at jeg ikke ville tøve et sekund med, det rystede dem nu noget. Jeg skylder dig nu at jeg burde have fortalt dig at jeg skrev Rayong sådan for nemhedens skyld fordi hun kommer fra omegenen af Ha-Me-pim som er tæt på hvor færgen til Koh Samed afgår fra , jeg skrev blot Rayong fordi at det er den nærmeste større by, jeg har faktisk kun et sporadisk kendskab til rayong da jeg kun har været på gennemrejse i byen og skiftet bus af og til, så jeg har ikke nogen fornemmelse af om det er en spændene by eller hvad den er garant for, umiddelbart har jeg ikke set ret meget fra busvinduet som virkede af interesse, det jeg har set har virket som en kedelig grå by med en masse industri. Jeg har aldrig haft en bevist tanke om at jeg en dag skulle gifte mig med Thailænder eller anden udlænding ensige, men skæbnen ville at jeg mødte lige præcis hende som virkede rigtig. Jeg havde lidt de samme fordomme som min mor blot ikke så kraftige da jeg havde rejst en del allerede inden jeg rejste til Thailand første gang, men med alt respekt havde jeg set alt for mange Thailandske piger med masser af sminke- høje hæle og guld i kilovis, det var aldrig den profil jeg søgte. Jeg mødte den dimentrale modsætning i min kone da jeg så hende første gang, Covboybukser en pæn trøje, flade sko og ikke et milligram sminke og ikke antydningen af et smykke ,og så så hun bare sød ud, tja det slog mine ben væk. 6 års ægteskab har ikke ødlagt noget af den fornemmelse jeg fik af hende dengang, hun har været en fantastisk kone, men det har jeg vist fortalt dig før Jeg havde ligesom mange brugere her på siden og forøvrigt også min kone en masse forbehold imod barpiger, forbehold som efterfølgende er blevet fjernet i mange tilfælde, jeg kan ikke sige noget ondt om en pige som søger ud i det miljø for at forsøge et barn eller familie, eller ganske simpelt for at opretholde livet, der er jo desværre mange som ikke har den store uddannelse og derfor ikke kan komme i et attraktivt arbejde, og er pigen pæn- tja så kan der jo være penge nok i det. Men hvis de kan lægge fortiden bag sig og leve et normalt liv efterfølgende, tja. Jeg har ligesom dig grinet højlydt af nogle brugere her på siden og nogle jeg kender privat, manden som aldrig har sat sine ben i Thailand og har fundet sin udkårende via netdating eller via familie i Danmark, han udbreder sig højlydt forarget om barpiger og siger at han aldrig ville røre dem med en ildtang. Især en fra min private sfære fortæller højt om hans dydige kone, min kone kan så fortælle helt andre ting havd den angiveligt dydige kone har lavet før hun kom til Danmark. Man kan også finde lortekællinger i Danmark og alle andre lande, det er ikke et isoleret Thailandsk problem. Niels |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 17/01-2006 13:39
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Især en fra min private sfære fortæller højt om hans dydige kone, min kone kan så fortælle helt andre ting havd den angiveligt dydige kone har lavet før hun kom til Danmark. Man kan også finde lortekællinger i Danmark og alle andre lande, det er ikke et isoleret Thailandsk problem. Niels [/quote] Det kunne jo også være, at den dydige kone kunne fortælle noget andet om din kones fortid Men iøvrigt er det en sport for en del Thai'er at bagtale hinanden. Suk........................ Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
latour82 |
Lagt på d. 17/01-2006 13:53
|
Det kunne jo også være, at den dydige kone kunne fortælle noget andet om din kones fortid Men iøvrigt er det en sport for en del Thai'er at bagtale hinanden. Suk........................[/quote] Hej Suk. Som før skrevet dømmer jeg ikke nogen på grund af deres fortid, så principielt er jeg da ligeglad. Hun er en vidunderlig pige som jeg elsker at være sammen med, og hun er mor til vores 2 skønne fælles børn . Så hvis hun har en fortid i et andet hverv end der hvor jeg mødte hende, tja så kan jeg jo ikke gøre noget ved det. Hun er da stadigvæk en skøn kvinde for mig Niels |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 17/01-2006 14:01
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Latour82. Vi er fuldstændig enige.......Det var heller ikke for at sige noget negativt, men det med at bagtale hinanden er jo næsten den Thailandske national-sport.......... Med venlig hilsen Suk.................. Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
latour82 |
Lagt på d. 17/01-2006 14:05
|
Tro mig, efter 6 års ægteskab, og de fleste af årene har hun haft Thaivenner her i Dk, så det med bagtalelse er ikke helt ukendt for mig Niels |
|
|
christian-s |
Lagt på d. 17/01-2006 16:45
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 570 |
Niels: Men jeg kunne udfra de kommentarer jeg fik da jeg meddelte en juleaften at jeg ville flytte sammen med min kæreste, ikke et øje var tørt og alle var glade, det skal til min mors ros siges at hun har næppe nogensinde været så tavs, som da jeg meddelte at min kæreste var Thailænder og den egentlige grund til mine efterhånden hyppige besøg i Thailand. Der var en mur af fordomme fra hendes side, jeg kan egentlig ikke bearbejde hende, det Thailand hun kendte var det billede hun så i medierne, og der var intrykket primært baseret på de billeder som blev præsenteret fra Pattaya og Patpong [code]Jeg har aldrig haft en bevist tanke om at jeg en dag skulle gifte mig med Thailænder eller anden udlænding ensige, men skæbnen ville at jeg mødte lige præcis hende som virkede rigtig.[/code] Jeg kan nikke genkendende til din historie. Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
Mads_T |
Lagt på d. 17/01-2006 16:45
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
Rinpoche skrev: Ja, det har du absolut ret i, men nu er sagen bare den, at danskere der bor i udlandet ikke får til livets opretholdelse af den pågældende regering, men derimod klarer sig for egne midler. Dette er så at sige aldrig tilfældet med de indvandrere der kommer til dk fra 3. verdenslande. Hvis de forventer forsørgelse er det vel kun rimeligt at der følger nogle betingelser med, såsom at lære sproget, eller de vil for altid være henvist til off. forsørgelse. rinpoche Hej Rinpoche, Hvad er det for indvandrere der kan komme til DK og få offentlig forsørgelse ??? Mads. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 17/01-2006 16:56
|
Flygtninge. Og ellers kan du bare se på de sidste 20 års indvandrerpolitik, hvor det var et stort tag selv bord. Generelt, får indvandrere vel også idag på sigt adgang til off. forsørgelse? Eller du vil måske hævde at de forsøger sig selv fra day one? rinpoche |
|
|
Mads_T |
Lagt på d. 17/01-2006 17:25
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
rinpoche skrev: Flygtninge. Og ellers kan du bare se på de sidste 20 års indvandrerpolitik, hvor det var et stort tag selv bord. Generelt, får indvandrere vel også idag på sigt adgang til off. forsørgelse? Eller du vil måske hævde at de forsøger sig selv fra day one? rinpoche Hvis du på et tidspunkt måske finder ud af, hvad du selv mener, så vil jeg da overveje at skrive en kommentar Mads |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 17/01-2006 19:51
|
Gør dig ingen ulejlighed |
|
|
mugge |
Lagt på d. 17/01-2006 21:11
|
Øvet medlem Antal indlæg: 389 |
bamse,der er stadig håb...Vi ses |
|
|
sol |
Lagt på d. 17/01-2006 21:25
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 50 |
En thai pige som jeg kender, er gift med en gammel dansk mand. Manden har mange børn i forvejen, fordi han havde være gift med mange kvinder i hans liv. En af hans børn blev 30 år, og de var nød til at tage til hans fødseldag. Thai pigen som jeg kender, ville ikke med, fordi det ikke var hendes barns fødselsdag. Hendes mand sagde til hende, at hun skulle tage med. Han sagde at hans børn jo også er hendes børn. Hun blev nød til at tage med, men hun blev siddende i bilen til festen var slut. Hun ville ikke være med ind til festen. Ja! det var bare synd for dem begge to. |
|
|
mugge |
Lagt på d. 17/01-2006 23:05
|
Øvet medlem Antal indlæg: 389 |
ja suk...sådam er det jo mange gamge,men,jeg fornemmer at alting gik godt godt trods alt |
|
|
high-tower |
Lagt på d. 18/01-2006 04:23
|
Øvet medlem Antal indlæg: 214 |
Jeg syntes jeg ser Danmark og danskerne på en anden måde efter jeg er blevet gift med en Thai. Det slår mig altid når man lander i Kastrup og de første halvsure fjæs man ser er pas politiet og tolderne - hjemme igen hurra! Hvor er der i grunden også mange mennesker som i stedet for at tage tyren ved hornene og spørge en hvorfor man egentlig har valgt at gifte sig med en thai, i stedet bare smiler og snakker lidt i krogene. Det er i hvert fald hvad jeg har oplevet - det er lidt som en slags tabu. Det er lidt som hvis folk har været ude for noget ubehageligt - næ, "så er det måske nok bedst ikke at spørge for meget til det". I virkeligheden vil de fleste formentlig hellere end gerne fortælle om sin egen situation, om det gælder helbred eller ens bevæggrunde for at blive gift med en udlænding. Der er nogen mennesker der nærmest tror at "nå, han kunne sku nok ikke finde en dansk pige, så det skal vi nok ikke trampe så meget rundt i". Nu har jeg haft 2 Thai kærester på besøg, hvor jeg er lykkelig gift med nr. 2. I starten var min mor ikke særligt begejstret ved tanken om at jeg skulle have en thai pige herop. Ikke at hun kunne gøre så meget ved det, men det var lidt den der med "er du nu HELT sikker på at det er en god idé" - tja, kan fugle flyve som jeg svarede... Første gang var desværre ikke lykkens gang selvom det var en sød pige, og min mor var bestemt ikke ovenud begejstret da jeg havde fundet en ny! - mest fordi hun syntes at det ville være synd hvis også denne pige skulle hjem (min mor havde nemlig meget hurtigt knyttet sig meget til min første kæreste). Men sådan gik det jo heldigvis ikke og vi er som sagt lykkelig gift i dag. Mine forældre behandler min kone som deres datter og køber små ting med hjem til hende når de er på ferie osv. Til jul skal hun selvfølgelig være med til at bage og bliver i det hele taget indraget 110%. I starten var det begrænset med kommunikationen mellem dem, da min mors engelsk kundskaber er ret begrænset og ikke eksisterende for min fars vedkommende. Men hold op hvor har tingene taget fart efter min kone startede på sprogskole - og nu er det lige pludselig min far der har travlt med at snakke og forklare. Min kone kalder altid min mor og far for "mama" og "papa" og jeg har flere gange spurgt hende hvorfor hun dog ikke bare bruger deres navne, men som hun siger er det alt for upersonligt! Mine forældre har virkelig taget hende til sig og nu vil de utroligt gerne besøge hendes familie - før var en ferie med mere end 2-3 timer i et fly utænkeligt! Så med lidt held skal de gamle idioter med derned til næste år - det bliver en utrolig stor oplevelse. |
|
Spring til debat: |