Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Helbred, sundhed, velvære og sygdom » Vaccinationer og medicin
 Udskriv debat
Insulin i Thailand
hugoboerge
OleH skrev:

Longway skrev:

Jeg fik ikke saa meget viden ved mit aarlige tjek, mit sukkertal ligger paa 172, det svare til omkring 6 i dansk maalestok.

6. skulle vare okay, er der nogle som ved noget ?

Du er jo nødt til at vide helt nøjagtigt, hvad det er for en måling, der er foretaget, før du kan vurdere, om dit blodsukker er for højt.
Jeg har lige set efter på nogle af de målinger af blodsukker, jeg har fået gjort i Thailand, og på alle de skemaer er det FBS (Fasting Blood Sugar) der måles, og referenceværdierne (normalområdet) er angivet til 70-110 mg/dL.
Hvis dit FBS er 172 mg/dL, er det da vist meget højt !
Ifølge en omregningsside, jeg fandt på nettet, svarer 172 mg/dL til 9,546 mmol/L
Men igen, du er jo nødt til at finde ud af, om det er FBS, der er målt.
(Mit eget ligger på ca. 82 mg/dL)

Normal omraadet er desvaerre blevet saenket fra 110 - 100, hvilket har medfoert at i min journal har jeg nu faaet diagnosen Type 2 og det kan forsikringsselskaberne ikke lide. Desvaerre roeg jeg lidt over de 100, jeg mener det hoejeste var 105.

hugoboerge
Longway skrev:

Jeg fik ikke saa meget viden ved mit aarlige tjek, mit sukkertal ligger paa 172, det svare til omkring 6 i dansk maalestok.

6. skulle vare okay, er der nogle som ved noget ?

Normalt ved et aarligt check loeber man de forskellige noegletal igennem sammen med en laege og faar forklaret hvad tallene staar for.

Men det hospital som Longway gik paa goer det aabenbart ikke ?

TG950
Lung Per skrev:

Jeg er desværre blevet sat på insulin, tager Novomix 30 i aftalte mål. Desværre kan jeg ikke få Novomix 30 eller andre Novo insuliner i Thailand.

Der må være andre danske diabetikere i Thailand. Hvad gør I?

Hvilken insulin kan jeg få i Thailand?
Kan jeg købe det på apoteket med min danske recept?
Hvad koster det?

Jeg tager afsted i vintersæsonen og bliver derude ca. 5 måneder. Det er lidt megen insulin at slæbe med i kufferten, og jeg er også bange for den ikke kan holde en tilpas lav temperatur i flyet og den videre transport fra Suvanabuhmi op til landsbyen.

Nogen der har erfaringer og gode råd?

På forhånd tak Smile

Jo, selvfølgelig kan du da købe Novo produkter I Thailand, selv deres nyeste hit Victoza kan købes der, ( som er til typisk Type 2 Diabetikker ) men hvorfor købe i Thailand ? ( for slet ikke at tale om dit medicin tilskud det vil du jo ikke få i Thailand )

der findes mange opbevarings produkter til insulin penne nævner lige et par stykker her :

Frio køletaske
[img]http://www.mitliv.dk/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/f/r/frio-vitesse-rejsetaske.jpg[/img] is not a valid Image.
Frio penne hylster
[img]http://www.mitliv.dk/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/f/r/frio_gro_ba.jpg[/img] is not a valid Image.

http://www.novono...edicin.pdf

som alternativ til ovenævnte kan du også købe helt alm. køletaske sæt med køleelementer ( køleelementer lægges i køleskab, ikke frost til senere brug )
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Spring til debat: