Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Generelt omkring visum og indrejse
 Udskriv debat
Visum ved længere ophold
Kim Ludvigsen
Milex, eftersom du kun tænker på 6 måneders ophold, så kan et alternativ til Robert Kronbergs løsning være et Non O med multiple entry, som du får i Danmark. Du skal så foretage et enkelt visa-run efter 90 dage, hvorefter du får endnu 90 dage.

Hvis du er i nærheden af en international lufthavn, kan du holde øje med tilbud på udlandsrejser. Næste år tager jeg fx et billigt to dages smut til Kualu Lumpur som et visa-run, hvor jeg samtidig får set lidt nyt.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Draaben
Robert Kronberg skrev:

Du søger non O i Danmark på baggrund af alder og penge/pension.

Efter 2 1/2 måned i Thailand søger du forlængelse på 9 måneder, og medbringer respektive papirer fra den danske ambassade, eftersom du er på pension.

Hver halvfemsenstyvende dag adresse-indberetter du personligt eller per brev, hvis du ikke har gjort det ved en indrejse i mellemtiden. Ønsker du at rejse ou og ind i Thailand igen, så skal du lige huske at få re-entry visum (single eller multiple).

14 dage før dit forlængede visum er ved at løbe ud, så søger du om yderligere 12 måneder med samme papirer fra ambassaden, og sådan gør du år efter år.

Hilsen, Robert

milex skrev:

Det bliver man jo så ikke meget klogere af.

Jeg opfylder alle betingelser for 'Non-Immigrant' visum.

Er over 55 år -har de penge på kontoen der skal til/eller løbende pension der skal til for at opfylde betingelserne for 'retirement' visa.

Så skal jeg vel ikke på visa-run, men blot rapportere hver halvfemsenstyvende dag til immigration.

Forfan du Robert af alle burte vide hvad reglerne er, og du ved det ikke engang....jeg er, ved ikke endgang hvordan jeg skal forklare mig.

Folk snakker om røvhuler og andre om knaphuller , det er simpelthend for lavt.......

jeg gentager:

Det bedste hvis man er over 50, er at rejse herned på et 30 dags stempel, når du så kommer, skal du et smut til konsulen og få en bekræftelse på at du har en indtægt på 60,000 bath før skat (skal vise din forskuds opgørelse fra skat) koster 800 Baht, derefter kører ud til immigrationen, her laver du så dit visa om til et 3 måneders visa 2000 Baht, så laver du det om igen til et retirement visa, med det samme 1900 bath, så får du automatisk 15 måneders visa 12 + 3 = 15 måneder, hvis du tænker på at rejse hjem før dit visum udløber SKAL du have et re-entry permit hvilket betyder du kan rejse ud af landet og ind igen uden dit visa dør koster 1000 baht.

Ved godt det lyder besværeligt, men du spare en masse penge, at gøre det på den måde. Du undgår at skulle forlade landet hver 3. måned, men du skal rapportere til immigrationen hver 3. måned og er gratis og tager Ca. 20 min.

Et års visa fra DK. koster omkring 900 og du skal forlade landet hver 3. måned (visa-run)

Hvis folk mener noget andet kan de skrive til mig på E-mail eller ringe på 089-701-6621 eller Pb mig. jeg hjælper 15-20 danskere om året med at få visa...Jeg er sgu træt af folk som tror eller ved
Beer is proof that God loves us, and want us to be happy.

PeterS
Ved godt det lyder besværeligt, men du spare en masse penge, at gøre det på den måde. Du undgår at skulle forlade landet hver 3. måned, men du skal rapportere til immigrationen hver 3. måned og er gratis og tager Ca. 20 min.

Ja det lyder både besværligt og dyrt, hvor den rigtige lovlige fremgangsmåde er enkelt og ligetil. og ikke dyrt.
og man skal slet ikke forlade landet efter 3 måneder.

Smart-iParts
PeterS skrev:

Der er ikke noget der hedde pensionist visa, men er man over 50 kan man få non O

Undskyld min uvidenhed og sikkert dumme, spurgt mange gange spørgsmål.

Jeg er 54 år og har besluttet at flytte, med mit firma til Thailand.

Jeg sælger elektronikdele fra Kina og vil nok reparere og iPhones en lille serviceshop i Thailand, kan man det?

Jeg rejser den 15 januar og vil starte på en frisk i Thailand.

Hvordan søger jeg et visum som gør at jeg kan blive der permanent? Kan man det.?

Hvis jeg lejer en bolig 1 12 mdr, kan man det?

Jeg har kigget på links til udlejning her. Er der noget man skal være opmærksom på?

Jeg starter nok på et hotel først, som sidst jeg var her.

Så vil jeg finde en lejlighed eller et hus ved vandet.?? Kan man få noget til 5000,00 kr pr måned??

Niels

http://www.smart-iparts.com
Kim Ludvigsen
Du må ikke arbejde i Thailand uden en arbejdstilladelse. Hvis du vil have dit eget firma, er der nogle krav, blandt andet hvor mange thaier, du skal have ansat. Andre kan sikkert give dig detaljer.

Når du er over 50 år, kan du få et non immigrant visa - men det må du ikke arbejde på. Et visa, du må arbejde på, kræver vist, at du skal på såkaldte visa-runs, hvor du rejser ud af landet for straks at vende tilbage igen med et nyt stempel i passet.

Du kan sagtens leje bolig i 12 måneder eller længere ad gangen. Og det vil være en god ide at starte på et hotel, mens du leder efter et sted. Lad være med at betale et års leje forud nogen steder, du risikerer at måtte flytte inden udløb af lejeperioden, og så er resten spildt. Har du betalt forud, vil udlejer måske også være mindre villig til at udbedre problemer i lejemålet.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Robert Kronberg
Man kan mod visse betingelser også forlænge et visa B uden at forlade landet.

Hilsen, Robert

Kim Ludvigsen skrev:

Du må ikke arbejde i Thailand uden en arbejdstilladelse. Hvis du vil have dit eget firma, er der nogle krav, blandt andet hvor mange thaier, du skal have ansat. Andre kan sikkert give dig detaljer.

Når du er over 50 år, kan du få et non immigrant visa - men det må du ikke arbejde på. Et visa, du må arbejde på, kræver vist, at du skal på såkaldte visa-runs, hvor du rejser ud af landet for straks at vende tilbage igen med et nyt stempel i passet.

Du kan sagtens leje bolig i 12 måneder eller længere ad gangen. Og det vil være en god ide at starte på et hotel, mens du leder efter et sted. Lad være med at betale et års leje forud nogen steder, du risikerer at måtte flytte inden udløb af lejeperioden, og så er resten spildt. Har du betalt forud, vil udlejer måske også være mindre villig til at udbedre problemer i lejemålet.

Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Smart-iParts
Super tak. Jeg har fået en kontakt her.
Jeg har ikke lejet noget pt.
Boede en måned på hotel sidst.

Så det vil jeg gøre igen.
Vil bo ved vandet under ordnede forhold, max 5000 kr måned. (Måske naivt)

Har kig på lille billig lejlighed i Phuket (Patong) i første omgang.

Jeg vil ikke arbejde i thailand i den forstand, men beholder min adresse og firmaadresse/cvr i dk foreløbig.

(Seler og livrem)

Niels

Kim Ludvigsen skrev:

http://www.smart-iparts.com
Spring til debat: