Se indlæg
 Udskriv debat
Naar Europa ikke laengere virker saa tiltraekkende.
Kim Ludvigsen
THansen skrev:

Et Non-Imm O-A visum giver mulighed for ophold i Thailand i op til et år fra første indrejse, og kræver ikke at du rejser ud af landet hver 90. dag - dog skal du oplyse din adresse til det lokale immigrationskontor hver 90. dag.

Et Non-Imm O giver dig lov til at blive i landet i op til 90. dage. Har du et visum med flere indrejser (multiply) kan du forlade landet og rejse ind igen, hvilket giver dig 90 nye dage.

Er der nogen forskel på pris eller krav ved ansøgning på ambassaden/konsulatet i Danmark? Hidtil har jeg fået Non-Imm O, men det vil da være rart at slippe for visa run, hvis et ophold skulle overstige de 90 dage.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
THansen
Kim Ludvigsen skrev:

THansen skrev:

Et Non-Imm O-A visum giver mulighed for ophold i Thailand i op til et år fra første indrejse, og kræver ikke at du rejser ud af landet hver 90. dag - dog skal du oplyse din adresse til det lokale immigrationskontor hver 90. dag.

Et Non-Imm O giver dig lov til at blive i landet i op til 90. dage. Har du et visum med flere indrejser (multiply) kan du forlade landet og rejse ind igen, hvilket giver dig 90 nye dage.

Er der nogen forskel på pris eller krav ved ansøgning på ambassaden/konsulatet i Danmark? Hidtil har jeg fået Non-Imm O, men det vil da være rart at slippe for visa run, hvis et ophold skulle overstige de 90 dage.

Jeg gætter på at prisen for et Non-Imm O-A visa ligger på samme niveau som de øvrige Non-Imm (multiple entries) visa, dvs. 1050 kr. Priserne er for begge visa er angivet til 5000 B på det thailandske udenrigsministeries hjemmeside (www.mfa.go.th) og burde således også koste det samme i Danmark.

Jeg forstår ikke dit spørgsmål om forskel på krav ved ansøgning.

Bjarke85
Longway skrev:

Bjarke85 skrev:

Hvad menes der lige med kombineres egentlig ??? At man både har 400k og 40.000 om måneden ?

Hvis man er gift kan man bruge sin kones indkomst til at supplere op, i saafald ens egen indkomst ikke raekker.

Sun baby

Tak for svar, det vidste jeg ikke, det var faktisk en dejlig viden lige at få Smile

Kim Ludvigsen
THansen skrev:

Jeg gætter på at prisen for et Non-Imm O-A visa ligger på samme niveau som de øvrige Non-Imm (multiple entries) visa, dvs. 1050 kr. Priserne er for begge visa er angivet til 5000 B på det thailandske udenrigsministeries hjemmeside (www.mfa.go.th) og burde således også koste det samme i Danmark.

Jeg forstår ikke dit spørgsmål om forskel på krav ved ansøgning.

Jeg tænkte på, om der er krav som kan gøre, at man kan få det ene men ikke det andet. Hvis det kun er et spørgsmål om at spørge efter Non-Imm O-A i stedet for Non-Imm O, så er valget jo ikke så svært.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

hugoboerge
Bjarke85 skrev:

Hvad menes der lige med kombineres egentlig ??? At man både har 400k og 40.000 om måneden ?

Lad os sige du har 200,000 i banken saa skal du have minimum ca. 17,000 i indtaegt om maaneden til at supplere op med.

Eller 100,000 i banken saa skal indtaegten vaere minimim 25,000.- om maaneden.

Mvh

PeterS
Skeptikeren skrev:

PeterS, nu er du der igen med din negativitet, gu'faen kan man da kombinere, det har jeg gjort hvert eneste år i 12 år, både da jeg havde retirement og nu da jeg har thaimarried. Men som der skrives der er forskelle på Emigration's fortolkning i hver region.

Du har vist meget at lære????

Somrak

Somrak

Jeg må nok sige du har skiftet noget kurs, nu har du fortalt stolpe op og stolpe ned, hvor svært det er, at leve for folkepensionens grundbeløb.

Nu fortæller du så noget ganske andet. Det ser jo ud til du ingen problemer har med at have en månedlig indkomst på 40.000.

Så det må vel være mig tilladt at tvivle på din oplysning, da den ikke eksisterer de steder hvor jeg har forespurgt.

Og husk jeg taler kun om visum der er helt regulært og ingen penge under bordet.

Skeptikeren
PeterS, hvad skal jeg svare? Endnu en gang har du ikke fattet en disse. Aner ikke hvor du får de 40.000 fra.

DK udbetaler til en dansk pensionist grundbeløbet (og intet andet) det er på 5.804 DDK for mit vedkommende, det svarer til 69.648 DKK per år, som så er lig med, i dagens kurs 369.134 Baht, altså mangler der godt 30.000 Baht i at nå de omtalte 400.000:

Med en dejlig hjælpsom familie, eller gode naboers hjælp låner man så et par måneder før disse penge og sætter dem på en låst konto. Derefter kører man ud til Konsulen, får et statement på indtægten fra DK, som man så sammen med kopi af bankbog fremviser på Emigration. Voila, du har dit stempel. Forstod du det nu????

En hel anden diskussion er så om man kan leve af disse 5.804 DKK? Nej det kan man ikke, selvom alle der ikke bor her men kun kommer som turist, hårdnakket påstår at det kan man sagtens. Der var sågar en her på sitet der lovede mig en korporlig røvfuld hvis jeg ikke stoppede med at beklage mig over pensionen, (han bor fast i DK!)

Igen, træder familien ind på billedskærmen, de kommer med lidt godt til ganen et par gange om ugen, vi hygger og pjatter Sanuk og solen skinner, varmen gør godt i de gamle knogler og man glemmer alle disse negative danskere for en stund.

Apropos det at forespørge, det kan jo gøres på mange måder. Hvis din negative attitude over for thaimyndigheder er som den der skinner igennem dine indlæg, forstår jeg så udmærket at de ikke vil give dig samme vilkår.

Men der var engang, før vore penge blev stjålet hvor vi også havde råd til lidt ekstra.

Somrak

PS! og så undskyld til tråd starter, men det er vilkårene her, alting kommer ud af fokus, fordi der er nogle der skal hjælpes mere end andre.
Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak

Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2

Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej!

http://www.jumplink.dk/somrak
hugoboerge
Longway skrev:

Bjarke85 skrev:

Hvis man er gift kan man bruge sin kones indkomst til at supplere op, i saafald ens egen indkomst ikke raekker.

Sun baby

Den gaar vist ikke. Man skal dokumentere ens egen indtaegt og den indtaegt skal bekraeftes af ambassaden. Jeg mener jeg har gennemgaaet Immigrationens website rimeligt grundigt og kan ikke se nogen steder at man kan toppe op med en evt. kone indtaegt. Ej heller er det naevnt i det materiale jeg modtog fra Chaeng Wattana for nylig og som blev smidt op her i TP baade paa engesk og paa thai.

Mvh

PeterS
Skeptikeren skrev:

PeterS, hvad skal jeg svare? Endnu en gang har du ikke fattet en disse. Aner ikke hvor du får de 40.000 fra.

DK udbetaler til en dansk pensionist grundbeløbet (og intet andet) det er på 5.804 DDK for mit vedkommende, det svarer til 69.648 DKK per år, som så er lig med, i dagens kurs 369.134 Baht, altså mangler der godt 30.000 Baht i at nå de omtalte 400.000:

Med en dejlig hjælpsom familie, eller gode naboers hjælp låner man så et par måneder før disse penge og sætter dem på en låst konto. Derefter kører man ud til Konsulen, får et statement på indtægten fra DK, som man så sammen med kopi af bankbog fremviser på Emigration. Voila, du har dit stempel. Forstod du det nu????

En hel anden diskussion er så om man kan leve af disse 5.804 DKK? Nej det kan man ikke, selvom alle der ikke bor her men kun kommer som turist, hårdnakket påstår at det kan man sagtens. Der var sågar en her på sitet der lovede mig en korporlig røvfuld hvis jeg ikke stoppede med at beklage mig over pensionen, (han bor fast i DK!)

Igen, træder familien ind på billedskærmen, de kommer med lidt godt til ganen et par gange om ugen, vi hygger og pjatter Sanuk og solen skinner, varmen gør godt i de gamle knogler og man glemmer alle disse negative danskere for en stund.

Apropos det at forespørge, det kan jo gøres på mange måder. Hvis din negative attitude over for thaimyndigheder er som den der skinner igennem dine indlæg, forstår jeg så udmærket at de ikke vil give dig samme vilkår.

Men der var engang, før vore penge blev stjålet hvor vi også havde råd til lidt ekstra.

Somrak

PS! og så undskyld til tråd starter, men det er vilkårene her, alting kommer ud af fokus, fordi der er nogle der skal hjælpes mere end andre.

Punkt 1. De 40.000 kan du læse dig til under visa,

enten har du en månedlig indkomst på de 40.000, som du siger du ikke har, så derfor skal du have en bankkonto med 400.000 der har været indestående i mindst 2 måneder.

Og de 2 muligheder findes der og intet andet når du påstår du bruger gifte visum.

Og du kan ikke kombinere med andres indtægt som du påstod i det andet indlæg.

Punkt 2.

Har du ingen ATP fra Danmark? som alle andre der har haft et langt arbejdsliv?

Og der findes ikke den regel som du nu fortæller, kun ved retirement visa kan og må du kombinere din månedlige pension med bank indestående.

Nu ved jeg så ikke om du forstod det, for du kører lidt rundt i de 2 visa typer.

Og for at slå fast med store søm er reglerne faktisk ganske enkle for de fleste,

marriage visa

Månedlig pension på ikke mindre end baht 40.000 eller

indestående i thai bank baht 400.000 i mindst 2 måneder.

reteiment visa

Månedlig pension ikke under baht 65.000 eller

indestående i thai bank baht 800.000

og her kommer så det eneste sted der kan kombineres

pension plus indestående i thai bank på tilsammen ikke mindre end baht 800.00.

Håber det er forståeligt for sådan er reglerne i hele thailand.

Hvordan man kan omgås reglerne har jeg ingen forstand på, der skal vi nok have eksperterne ind.

Conrad
Med hensyn til visa bestemmelserne ovenfor, saa er jeg helt enig med PeterS.

Hvorfor al den negativitet over for PeterS, bare fordi han skriver om hvordan reglerne er?

Det ville da vaere trist hvis forkerte regler blev fremhaevet her som de rigtige og godtroende sjaele saa troede paa dem.

At mange love og regler kan boejes i Thailand er saa noget andet.

God soendag
Conrad

Skeptikeren
Kloge Åge, jeg giver op, du læser og læser på nettet, kom ud og oplev virkeligheden.

For øvrigt kan jeg fortælle at de 40.000 nu er hævet til 42.000 sidst jeg var der i december, hvilket gjorde sagen endnu mere kompliceret for mig. Men jeg klarer mig, også uden din ubegrænsede viden.

Og reglerne er IKKE sådan i hele Thailand, de er tillempet de lokale distriktsguvernørers (læs emigration) opfattelse af systemerne.

Så vi stopper dine læretimer her, du har ikke bestået!

Somrak
Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak

Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2

Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej!

http://www.jumplink.dk/somrak
Conrad
Hvad skulle vi dog goere her paa siden uden Skeptikeren, han er meget klog, ved alt om Thailand, selv om han ikke hedder kloge Aage.

Love og regler er nok ens i hele Thailand, at de saa bliver boejet nogle steder er noget andet.

At visse ting maaske kan lade sig goere i Pattya goer det ikke til almen tingaengelighed i hele Thailand.

At paastaa at jeg er dumpet i at leve og begaa mig i Thailand, det synes jeg er lidt groft, du kender mig jo ikke.

Conrad

PeterS
Skeptikeren skrev:

Kloge Åge, jeg giver op, du læser og læser på nettet, kom ud og oplev virkeligheden.

For øvrigt kan jeg fortælle at de 40.000 nu er hævet til 42.000 sidst jeg var der i december, hvilket gjorde sagen endnu mere kompliceret for mig. Men jeg klarer mig, også uden din ubegrænsede viden.

Og reglerne er IKKE sådan i hele Thailand, de er tillempet de lokale distriktsguvernørers (læs emigration) opfattelse af systemerne.

Så vi stopper dine læretimer her, du har ikke bestået!

Somrak

Jeg har læst lidt erindringer og set det positive om egen dansk familie og ikke mindst andre danskere som du er stødt på, så mon ikke du skulle tænke lidt over egen formåen inden du dømmer andre.

Og læs lige hvad du selv skrev tidligere,

http://www.thaila...rowstart=0

Så den virkelige verden er lidt langt væk ser det ud til.

PeterS
hugoboerge skrev:

Bjarke85 skrev:

Lad os sige du har 200,000 i banken saa skal du have minimum ca. 17,000 i indtaegt om maaneden til at supplere op med.

Mvh

Uanset hvor mange gange du gentager det er det forkert.

Hvis du har 34.000 baht om måneden så kan du ikke få visum, men 34.000 giver 408.000 om året,
så forklar lige hvorfor man skal have 40.000 når du nu også påstår at 34.000 er nok, da det er over 400.000?

Webmaster
Hey-hey drenge og piger,

Husk nu at prøv at hjælp hinanden i stedet for at gøre alt for at jorde hinanden. TIT = This is Thailand og hvad der er sandt et sted er ikke nødvendigvis sandt et andet sted. Tag udgangspunkt i lovgivningen, så er man cirka noglelunde på rette vej eller har i det mindste noget man kan udprinte og fremvise lokalt.

Men hjælp nu og få udvekslet erfaringer med hinanden herinde uden alt det fnidder.

Tak
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
mangoman
Er helt overvaeldet af de mange venlige svar som er indloebet paa min anmodning om gode raad.
Jeg er meget taknemmelig og takker herved jer alle for svarene. Det kan nok ikke undre at jeg ogsaa er lidt forvirret over forskellene i svarene og i loven oejensynligt, fra provins til provins,... og ogsaa de mange forskellige visa, regler og muligheder. En troest er det saa at jeg ikke er alene om forvirringen, men jeg har nu god tid til at naerlaese alle jeres udfoerlige svar, jeg takker igen hjerteligt og oensker alle en god soendag :-) .Cool

Conrad
Du skal ikke vaere forvirret over lovene omkring visa mm., de er ens i alle provinser.

Som udgangspunkt skal du ikke regne med at de kan boejes, saa er du paa den sikre side.

Conrad

hugoboerge
PeterS skrev:

hugoboerge skrev:

Bjarke85 skrev:

Mvh

Uanset hvor mange gange du gentager det er det forkert.

Hvis du har 34.000 baht om måneden så kan du ikke få visum, men 34.000 giver 408.000 om året,
så forklar lige hvorfor man skal have 40.000 når du nu også påstår at 34.000 er nok, da det er over 400.000?

Jeg har vist aldrig naevnt noget omkring 34,000.- hvis jeg husker rigtigt ?
Redigeret af hugoboerge d. 14/07-2013 13:10

hugoboerge
Conrad skrev:

Med hensyn til visa bestemmelserne ovenfor, saa er jeg helt enig med PeterS.

Hvorfor al den negativitet over for PeterS, bare fordi han skriver om hvordan reglerne er?

Det ville da vaere trist hvis forkerte regler blev fremhaevet her som de rigtige og godtroende sjaele saa troede paa dem.

At mange love og regler kan boejes i Thailand er saa noget andet.

God soendag
Conrad

Conrad det er rigtigt men PeterS glemmer at naevne kombinations muligheden.

Kim Ludvigsen
hugoboerge skrev:

Conrad det er rigtigt men PeterS glemmer at naevne kombinations muligheden.

Nej, han skriver netop: "kun ved retirement visa kan og må du kombinere din månedlige pension med bank indestående."

Og han påpeger også, at hvis man kunne kombinere på et giftevisum, så giver grænsen på 40.000 baht ikke mening, fordi man så reelt ville kunne nøjes med en månedlig indtægt på lidt under 34.000 baht.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

Spring til debat: