Se indlæg
 Udskriv debat
Opkøb af jord i nord Thailand
Frank
Yonok skrev:

Til ,først og fremmerst Frank-jeg er ikke mere vild med at reklamerer med eller om dette end folk der lægger andre ting ind her er-blandt andet billige flybilletter-syntes bare at det er lidt træls at man ikke kan lægge noget ind uden at det på en eller anden måde mistænklig gøres.Det lader til at der er nogen for hvem det er helt umuligt at forestille sig at andre mennesker kan gøre noget uden tanker om snyd og bedrag eller med en eller anden form for bagtanke.
Men jeg står af her nu for som sagt - det var bare en oplysning fra min side - intet andet og at det kan skabe et sådant postyr fatter jeg da ikke en pind af.
Hav en god dag/aften alle sammen.

Når folk gør reklame for noget. hvor man ønsker at andre skal investere en større sum i et vildt billigt tilbud, så vil jeg anbefale en god portion skepsis. Især din bemærkning om din bankrådgiver tænder hver en advarselslampe hos mig.

Webmaster
PeterS skrev:

Ja der er en der har lavet postyr og kun en, trådstarter.

Grundlæggende er det da et interessant emne som trådstarter bringer op. Og ligger det trådstarter på sinde så helt fint at trådstarter bringer det op. Og det kan da også være interessant for andre at høre lidt om hvad der sker udenfor de store byer og turiststeder.

Om man så finder lokaliteterne, priserne og "ejerskabsmulighederne" interessante nok til at ligefrem at binde penge i det er en anden snak. Men interessant emne og interessant at høre lidt om udviklingen i den del af Thailand og nabolande.

Man er jo både i sin gode og fulde ret til at tie hvis emnet ikke interesseret én.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Frank
Yonok skrev:

Jeg tror at alle der følger bare lidt med omkring nord Thailand ved at det de sidste par år er gået rivende stærkt med at bygge motorveje,ny bro til laos og alm. huse og ejendoms komplekser - der bygges overalt.
De fleste ved så også hvad prisen på jord er pr. rai og nu er der en ganske enestående mulighed for at købe billigt-meget billigt 70.000THB pr. rai ved køb af mindst 5 rai.
Der er godt 4000 rai til salg ialt.
Jeg har intet med det at gøre overhovedet men syntes bare det er vildt billigt,specielt med den udvikling der finder sted heroppe - og ville lade folk det vide,hvis nogen skulle have interressen.
Hvis nogen er interreseret,så smid en pm og I skal få ink til siden om det.
Kan sige så meget at vores bankmand kendte til det og har selv købt,så det må jo ikke være helt ude i skoven.

Du skriver, at det er billigt, meget billigt - en enestående mulighed. Hvordan kommer du frem til den konklusion? Hvad er fx. normalprisen i det område?

Yonok
Viden ang. priserne i dette område og mere generelt...ønsker du den viden må du jo google eller chekke div. områders priser på eksempelvis thaivisa...de forskellige byer er angivet nederst på siderne derinde.
Men som sagt - dette var alt fra mig - god fornøjelse med det.

milex
Jeg tillægger for så vidt ikke yonok skumle bagtanker.

Men når det er nødvendigt at annoncere for 'alle tiders køb', så undrer det mig at ejerne ikke bare beholder det selv - og afventer større afkast.

Vaskepulver kan jeg forholde mig til og ved når jeg gør en rimelig god handelSmile

Yonok
milex skrev:

Jeg tillægger for så vidt ikke yonok skumle bagtanker.

Men når det er nødvendigt at annoncere for 'alle tiders køb', så undrer det mig at ejerne ikke bare beholder det selv - og afventer større afkast.

Vaskepulver kan jeg forholde mig til og ved når jeg gør en rimelig god handelSmile

Fair nok Milex,men....
Lige så lidt som en person der lægger et tilbud om billige fly billetter ind,sandsynligvis aner hvorfor flyselskabet vil sælge til en billig pris istedet for at vente,aner jeg noget om baggrunden for salget af dette jord eller ders annoncerings form - at det er et alltiders køb,er min vurdering ud fra mit kendskab til priserne på jord i dette område og Thailand generelt.
Men for at lukke af her - hvis Frank eller andre er mere interreserede i at vide noget om dette og legaliteten osv. vedr. det - så vil jeg foreslå at man henvender sig i Bangkok Banks afd. i Chiang Rai - som ved meget mere om dette end jeg gør - dog tror jeg ikke at de ved noget om baggrunden for salget eller annonceringsformen på thaivisa - eller sælgers forhold til sin kone,så de spørgsmål kan man nok heller ikke få besvaret der.

sudsakhon
@Yonok

Det var nu KØBERS forhold til sin koneSmile

Og det er væsentligt, hvis man planlægger at nyde frugterne af sin investering.

Jeg begynder at spekulere, om du overhovet kender til thailandsk lovgivning omkring udlændinges ejerskab af fast ejendom.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Frank
Yonok skrev:

Viden ang. priserne i dette område og mere generelt...ønsker du den viden må du jo google eller chekke div. områders priser på eksempelvis thaivisa...de forskellige byer er angivet nederst på siderne derinde.
Men som sagt - dette var alt fra mig - god fornøjelse med det.

Du skriver selv, at der er tale om et billigt, meget billigt til, og en enestående mulighed.

Der er tale om en investering på mindst 350.000 baht, hvilket jeg vil mene, at de fleste synes er en pæn slat penge.

Men du vil ikke løfte sløret for, hvad der får dig til at skrive at det er meget billigt eller specielt enestående?Det er dig som starter en tråd herinde det omtalte tilbud, hvorfor det vel ikke er unaturligt at stille spørgsmål til dig om det. Hvad andet havde du ventet?

lindy
Yonok velkommen på de sure gamle mænds side ( mig selv inklusiv )

Kan vi på nogen måde misforstå et indlæg tager vi imod med kyshånd, da vores hverdag er trist og grå,
og vi derfor ikke har andet at foretage os end at overanalysere ethvert indlæg her og på andre Thaifora.
Den mindste stavefejl, og du kan være sikker på at du nok skal komme til at høre for det, idet vi mener at vi er dig langt overlegne både verbalt og intellektuelt.
Kan vi jorde dig er hele vores dag reddet, og vi kan dermed klappe os selv på skulderen og føle os ovenpå.

Ironi kan forekomme.
Redigeret af lindy d. 24/06-2013 21:47
Smile

Frank
lindy skrev:

Yonok velkommen på de sure gamle mænds side ( mig selv inklusiv )

Kan vi på nogen måde misforstå et indlæg tager vi imod med kyshånd, da vores hverdag er trist og grå,
og vi derfor ikke har andet at foretage os end at overanalysere ethvert indlæg her og på andre Thaifora.
Den mindste stavefejl, og du kan være sikker på at du nok skal komme til at høre for det, idet vi mener at vi er dig langt overlegne både verbalt og intellektuelt.
Kan vi jorde dig er hele vores dag reddet, og vi kan dermed klappe os selv på skulderen og føle os ovenpå.

Ironi kan forekomme.

Jeg har svært ved at genkende, det du skriver. Jeg kan ikke se at der nogen som har skrevet noget om stavefejl eller lignende.

Der er blevet spurgt til, hvorfor linket ikke blev sat ind, hvilket vel næppe kan tolkes som gammelgnavent..

Risikoen ved investeringer i jord er blevet debatteret, og der er blevet stillet spørgsmål til selve tilbuddet. Det hele er efter min mening relevant i en tråd, der starter med en reklame for investering i jord i et debatforum.

Derimod synes jeg trådstarteren gør alt for fra starten at misforstå indlæg og spørgsmål.

Yonok
Kan vi dog ikke bare tage det for det det er-et indlæg jeg lagde ind,da jeg syntes at jeg ville dele indholdet af annoncen med Jer-hvis nogen skulle have interresse i den slags - intet andet.
Til dine spørgsmål Frank-linket blev som sagt ikke lagt indpå grund af dovenskab og jeg ikke ville bryde reglerne herinde.
Priserne på jord svinger-som du sikkert ved meget efter beliggenhed.Jeg har set priser i Hua-Hin på op til 3 mill pr. rai og i den anden ende,er dette nok det billigste jeg har set.Her i Chiang Rai provincen ligger prisen-igen beliggenhed på mellen 150-200.000 og op til omkring 1 million pr. rai.-så ud fra det vil jeg stadig mene at tilbuddet er godt.
Ser man så på udviklengen som jeg beskriver også - og at der øverst i annoncen proklameres at der er/bliver bygget resort osv. tæt på-ja, så vil jeg vove den påstand at ens investering er mange doblet på ganske få år.
Skal vi så ikke være enige om at den ged er barberet.

Frank
Yonok skrev:

Kan vi dog ikke bare tage det for det det er-et indlæg jeg lagde ind,da jeg syntes at jeg ville dele indholdet af annoncen med Jer-hvis nogen skulle have interresse i den slags - intet andet.
Til dine spørgsmål Frank-linket blev som sagt ikke lagt indpå grund af dovenskab og jeg ikke ville bryde reglerne herinde.
Priserne på jord svinger-som du sikkert ved meget efter beliggenhed.Jeg har set priser i Hua-Hin på op til 3 mill pr. rai og i den anden ende,er dette nok det billigste jeg har set.Her i Chiang Rai provincen ligger prisen-igen beliggenhed på mellen 150-200.000 og op til omkring 1 million pr. rai.-så ud fra det vil jeg stadig mene at tilbuddet er godt.
Ser man så på udviklengen som jeg beskriver også - og at der øverst i annoncen proklameres at der er/bliver bygget resort osv. tæt på-ja, så vil jeg vove den påstand at ens investering er mange doblet på ganske få år.
Skal vi så ikke være enige om at den ged er barberet.

Ja så er den ged vist glatbarberet.

Så er det vel bare med at putte dine spareskillinger i jorden. Held og lykke. Smile

hugoboerge
Hvis man vil kende til jordpriserne i et bestemt omraade er der kun een ting at goere.

Bevaege sig op eller ned til omraadet. Henvende sig til det lokale land office (gum te din) og spoerge omkring de senest handlede priser.

Evt tag et par flasker whisky med som gave.

Yonok
Korrekt Hugoboerge-og nu bor jeg tilfældigvis i det omtalte område og har to grene af familien der er ris farmere og også ved en smule om tingene.

Spring til debat: