Se indlæg
Guide til at søge boyfriend/girlfriend visa
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 08/04-2013 21:18
|
Antal indlæg: 3779 |
Du tager helt fejl. Vi udfylder dokumenterne for den thailandske part, der ikke altid kan selv, samt koordinerer hele sagsforløbet, hvor det er ganske tit, at begge parter bliver glade for, at vi er på sidelinien, herunder med sprogvanskeligheder. Blot i dag har vi haft en sag, der gik i knuder pga. sprogvanskeligheder, og som blev løst. Du får det til at lyde, som vore kunder er store idioter. I øvrigt besvarer jeg også spørsgmål i dette forum ganske gratis. Hilsen, Robert Bjarke85 skrev:
Det var ingen kritik af dig Robert, beklager du opfattede det sådan. Men ambassaden fraråder og advare direkte imod det, på deres hjemmeside, altså mod "visa agenter". Og som de skriver, og du selv skriver. I kan ikke gøre nogen forskel. Om dem der søger visum, skaffer dokumenterne til jer, og i så aflevere dem til VFS, eller om de skaffer dokumenterne, og selv aflevere dem til VFS, kan jo komme ud på det samme. Grunden til dit navn bliver nævnt, er som sagt, at jeg har snakket med nogen, der har betalt dig for hjælp med visum til Danmark. En hjælp som faktisk ikke er nogen hjælp, det eneste i gør, er at fortælle dem hvilke dokumenter der skal bruges, og så aflevere dem til VFS. Men ambassaden kan også fortælle dem hvilke dokumenter der skal bruges. Nu ved jeg ikke med jer/dig. Men mange visum agenter, får det jo til at lyde som om det er en helt vildt besværlig process, og derfor er det godt med deres "advokat" hjælp. Faktum er bare, at der er INGEN forskel på om man selv aflevere dokumenterne eller om i gør det. Og njah, du siger ingen gider arbejde gratis. Jeg har da lige oplyst om alt det samme du kan oplyse en kunde om, ganske gratis. Og hvis nogen har spørgsmål, besvare jeg dem skam også ganske gratis. Jeg har også ganske gratis skrevet adresser og postet links til alt man skal bruge for at søge visum. Så sorry hvis jeg hiver kunder fra dig, men jeg syntes ærlig talt ikke det er reel business når i ikke kan gøre en forskel på ansøgningen. Og for at være helt 100% ærlig. Så tror jeg ikke på den der med folk ikke gider selv. For de skal igennem PRÆCIS det samme, med din "hjælp" eller uden. De skal stadig skaffe alle de relevante oplysninger, og de skal selv underskrive papirerne og blanketterne. Der er faktisk intet du kan gøre for dem, andet end at aflevere ansøgningen. Hvilket jeg ikke fatter du/i kan. Det burde man kun selv kunne. Nej jeg tror, at her er tale om, at folk der er nye i det her med visum, og har fundet sig kærligheden, betaler sig fra at man tror det er vildt kompliceret og besværligt og føler en tryghed ved at en visa agent hjælper en. Det syntes jeg er uheldigt, for det er udnyttelse af uvidenhed. Istedet kan man læse min guide, og se hvor nemt det egentlig er. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 08/04-2013 21:25
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 819 |
Alle blanketter kan fås på Thai, og VFS centrets personale er thai, så det forstår jeg intet af, det du skriver. Ydermere har Ambassaden også thai personale, så hvis man ringer til dem, kan man tale med en thai ansat, og få forklaret alt det som en dansk ansat kan forklare dig og mig. Ja okay, du kan godt rent fysisk med kuglepennen udfylde papirerne. Men ansøgeren skal læse og forstå det der bliver udfyldt, og underskrive. Ellers aner han/hun ikke hvad han/hun underskriver, og det ville så være ulovligt. Så igen, jeg ser ikke at i gør nogen som helst forskel. Andet end at uvidende og bekymrede der tror det er helt vildt besværligt og svært, føler en tryghed i at i "hjælper" dem. Men igen, det er uvidenhed. For du kan intet hjælpe en ansøger med, som det thai talende ambassade folk eller thai talende VFS center folk kan, og da blanketter og personale er på thai, ser jeg det som udnyttelse af uvidenhed. Mange tror at dem på ambassaden er imod en, men faktisk arbejder de for at hjælpe dig og mig. Hvis man ringer til dem er de utroligt venlige og forklare hvad man skal gøre. (min oplevelse) Det eneste jeg kan klage over, er deres svartider på mail. Og har faktisk lige sendt en klage til dem idag, da der nu er gået 3 uger uden svar. Anyway, jeg forholder mig til retten til at mene at det eneste i hjælper med er falsk tryghed for uvidende personer. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 08/04-2013 21:33
|
Antal indlæg: 3779 |
Du er jo helt uden i hampen med den beskyldning, at vi skaber falsk tryghed for uvidende personer. Jeg er 99% tæt på at stævne dig for falske beskyldninger. Hilsen, Robert Bjarke85 skrev:
Alle blanketter kan fås på Thai, og VFS centrets personale er thai, så det forstår jeg intet af, det du skriver. Ydermere har Ambassaden også thai personale, så hvis man ringer til dem, kan man tale med en thai ansat, og få forklaret alt det som en dansk ansat kan forklare dig og mig. Ja okay, du kan godt rent fysisk med kuglepennen udfylde papirerne. Men ansøgeren skal læse og forstå det der bliver udfyldt, og underskrive. Ellers aner han/hun ikke hvad han/hun underskriver, og det ville så være ulovligt. Så igen, jeg ser ikke at i gør nogen som helst forskel. Andet end at uvidende og bekymrede der tror det er helt vildt besværligt og svært, føler en tryghed i at i "hjælper" dem. Men igen, det er uvidenhed. For du kan intet hjælpe en ansøger med, som det thai talende ambassade folk eller thai talende VFS center folk kan, og da blanketter og personale er på thai, ser jeg det som udnyttelse af uvidenhed. Mange tror at dem på ambassaden er imod en, men faktisk arbejder de for at hjælpe dig og mig. Hvis man ringer til dem er de utroligt venlige og forklare hvad man skal gøre. (min oplevelse) Det eneste jeg kan klage over, er deres svartider på mail. Og har faktisk lige sendt en klage til dem idag, da der nu er gået 3 uger uden svar. Anyway, jeg forholder mig til retten til at mene at det eneste i hjælper med er falsk tryghed for uvidende personer. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 08/04-2013 21:41
|
For det første, kan du ikke stævne mig for falske beskyldninger. Da jeg siger at min mening er at i skaber falsk tryghed, og ikke anklager jer for noget. Det er jo op til kunderne selv. Dog viderebringer jeg blot ambassadens egen advarsel imod at bruge visum agenter. Modargumenter venligst ovenstående post jeg kom med, og forklar mig helt præcist hvad det er i kan tilbyde folk, som ambassaden og VFS ikke selv kan tilbyde dem ? Jeg prøver lige igen. Ambassaden og VFS har thai talende personale, og alle blanketter fås på thai. Så den med sprogproblemer er altså skudt i sænk. Så er der det med at i kan udfylde papirerne, tjo, det kan du godt rent fysisk med kuglepennen, men det er et krav, at personen ved hvad der står og er udfyldt, for at underskriften er gyldig og lovlig. Og da man alligevel skal læse og forstå det man underskriver, så er det en ufattelig lille hjælp, at i rent fysisk føre kuglepennen, som man lige så godt selv kunne ha gjort, da man skal sidde med papiret foran sig og læse og forstå det der står på papiret. Ydermere, kan i ikke lave invitationen for folk, da den kræver NemID, og i papirform skal underskrives, så det er det samme som det jeg lige nævnte. I kan heller ikke lave en bankudskrift på de 40.000 baht for thai personen, det skal hun selv gøre i sin bank. Altså faktisk er der ikke rigtig noget i kan hjælpe med er min vurdering, og er også ambassadens vurdering, hvis man læser på deres hjemmeside. Derfor er min holdning, at det er udnyttelse af folk som tror det med visum er en kæmpe jungle, og man hellere må få noget ekspert hjælp fra en visum agent. Men hvorfor skulle man dog det ? Ambassadens folk er ansat med skatteydernes kroner og er ansat til at hjælpe danskere samt lokal befolkningen ambassaden ligger i... Det er altså deres job at gøre det som du tilbyder og kræver penge for. |
|
|
jydetampen |
Lagt på d. 08/04-2013 21:44
|
Øvet medlem Antal indlæg: 355 |
Jeg vil gerne vide hvad "approved" betyder på din hjemmeside robert,det lyder i mine øre som falsk tryghed,men giver dig ret i at det kan give dine kunder en tryghed at i står på sidelinien,men vær nu ærlig og sige du/i kan ikke gøre en døjt i forhold vfs og ambasssaden.
Redigeret af jydetampen d. 08/04-2013 21:50 |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 08/04-2013 21:55
|
Jeg vil dog samtidig sige Robert, at jeg syntes på alle mulige andre punkter, at det er godt der findes firmaer som dit. Hvis jeg skulle oprette business i Thailand, eller tænkte på at importere/eksportere ting, og skulle snakke med kunder osv. Så ville jeg helt klart bruge folk som jer, da jeg kun ser det som en fordel. Men lige præcis med visum ansøgninger, der kan i ikke gøre en fløjtende forskel, og de ansatte på ambassaden er ansat til at gøre alt det du kan tilbyde, og det er ganske gratis. Jeg er klar over du går i forsvarsposition, da jeg betvivler dette forretningsområde af dit. Men det forholder jeg mig altså retten til at gøre, også trods trusler om stævning, hvilket i mine øjne får dig til at fremstå som en total amatør advokat, sorry to say. (håber ik du stævner mig for den kommentar også) Men jeg glæder mig til at læse dit svar på, hvad det helt konkret er du kan hjælpe folk med. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 08/04-2013 22:40
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Bjarke85 skrev: Anyway, jeg forholder mig til retten til at mene at det eneste i hjælper med er falsk tryghed for uvidende personer. Falsk tryghed er et meget stærkt ord at bruge. Enten opfylder man kravene ellers gør man ikke, det ændre en agent ikke meget på. Nogle vælger at klare tingene på egen hånd, mens andre gerne vil betale for at blive holdt lidt i hånden. Og hvis nogle finder at den tryghed at blive holdt i hånden er værd at betale for så kan vi ikke kalde det for en falsk tryghed. Den danske ambassade i Bangkok har et afsnit omkring Rejse og ophold. Herunder rejser til Danmark. Ambassadens side kan findes HER Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 08/04-2013 22:54
|
Det er måske et stærkt ord at bruge, men det er min ærlige mening omkring visa agenter. Det viser sig jo også, at det kun er første gang de bruger en visa agent, og ser hvor nemt det egentlig er. Robert bruger ord som : Vi udfylder dokumenterne for den thailandske part, der ikke altid kan selv, samt koordinerer hele sagsforløbet, hvor det er ganske tit, at begge parter bliver glade for, at vi er på sidelinien, herunder med sprogvanskeligheder. Hvilket sagsforløb ? Man udfylder papirerne og aflevere dem, INGEN kan påvirke sagens forløb eller følge den. Der kommer svar når der kommer svar.. Sprogvanskeligheder ??? VFS personalet er thai, blanketter kan fås på thai og ambassaden har thai personale. Det er simpelthen ren og skær bull....... Det eneste jeg kan komme frem til, er at førstegangs visum ansøgere er nervøse omkring hvordan det hele skal gøres, og bruger en visum agent. Altså er det pga. uvidenhed, og ikke fordi Robert eller andre agenter rent faktisk kan hjælpe med noget. For de kan ikke hjælpe med noget som helst, læs hvad jeg skrev ovenover. Alt de kan hjælpe med, kan ambassadens ansatte hjælpe med ganske gratis, både på dansk, engelsk og thai sprog. |
|
|
milex |
Lagt på d. 09/04-2013 00:22
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
@bjarke85, du har undetiden nogle underlige krontroversielle meninger. Tror du læser ambassadens anvisninger som fanden læser bibelen - ambassaden advarer mod brug af agenter når det vedr. visum TIL Thailand. Som Robert skriver - og jeg kender ikke manden eller har gjort brug af han tjenester - nogle betaler for at få vasket deres bil, selvom de selv kunne gøre det uden besvær. Nogle betaler advokater i dyre domme for at få skrevet et skøde, selvom om de sagtens selv kunne gøre det - osv. osv. Nogle ønsker at blive 'holdt i hånden' - og betaler for det. Længere er den vel ikke. Hilsen fra en 'uvidende'. |
|
|
jydetampen |
Lagt på d. 09/04-2013 01:16
|
Øvet medlem Antal indlæg: 355 |
milex skrev: @bjarke85, du har undetiden nogle underlige krontroversielle meninger. Tror du læser ambassadens anvisninger som fanden læser bibelen - ambassaden advarer mod brug af agenter når det vedr. visum TIL Thailand. Som Robert skriver - og jeg kender ikke manden eller har gjort brug af han tjenester - nogle betaler for at få vasket deres bil, selvom de selv kunne gøre det uden besvær. Nogle betaler advokater i dyre domme for at få skrevet et skøde, selvom om de sagtens selv kunne gøre det - osv. osv. Nogle ønsker at blive 'holdt i hånden' - og betaler for det. Længere er den vel ikke. Hilsen fra en 'uvidende'. prøv lige at læsse dette link milex. http://thailand.u...l-danmark/ |
|
|
milex |
Lagt på d. 09/04-2013 02:05
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
jamen - den køber jeg til enhver tid - beklager. Ærgrer mig jeg ikke fik skrevet 'korriger mig gerne' i første indlæg. Mener iøvrigt stadig at ambassaden refererer til dubiøse thalandske agenter. |
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 09/04-2013 02:21
|
Øvet medlem Antal indlæg: 489 |
Boy/girlfriend visa: Hvilket beløb taler vi om ? - Altså, hvad skal f.eks 'PIRO' ha' for den assistance firmaet yder ? Der er forskellige ting, der gør sig gældende (bl.a. ekstra tidsforbrug hvis kunden har svært ved at læse/skrive), det er jeg klar over, men hvad koster det almindeligvis ? Mvh Fotofreak Redigeret af Fotofreak d. 09/04-2013 02:35 |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 09/04-2013 04:13
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 776 |
Mit indlæg under dette, var ved en fejl også kommet ind her. Redigeret af Anonym Bruger d. 09/04-2013 04:19 |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 09/04-2013 04:13
|
Fotofreak skrev: Boy/girlfriend visa: Hvilket beløb taler vi om ? - Altså, hvad skal f.eks 'PIRO' ha' for den assistance firmaet yder ? Der er forskellige ting, der gør sig gældende (bl.a. ekstra tidsforbrug hvis kunden har svært ved at læse/skrive), det er jeg klar over, men hvad koster det almindeligvis ? Mvh Fotofreak Det kan jeg svare på: Jeg kender ikke priserne hos Robert, men mødte en Thai' pige, med eget firma i samme bygning som VFS Centret ligger i. Hendes firma, lever af oversættelse og visa hjælp. Spurgte om prisen for visa hjælp. Husker ikke beløbet nøjagtigt, men de skulle ha' 5. eller 5.500 Bht. incl. gebyret til VFS. Har iøvrigt som andet sted nævnt, selv lige været (er) gennem seancen, som både er nemt, men også besværligt. Og det tager lang tid. Så i har ret begge to Bjarke og Robert. Det er nemt, men stadig besværligt og tager lang tid, hvis man selv udfylder alle papirer og er med på Centret. For os tog det een hel time, bare ved skranken før alle papirer var gennemgået og godkendt, af sagsbehandleren, som var Thai'. Vi havde adskillige ting, som skulle oversættes fra Thai', til Engelsk. Og det hjælper VFS ikke med.! Er man derimod ikke selv med på Centret, forstår jeg godt at Thai' pigen fra Isan, føler sig som Bambi på glatis' og gerne vil have back-up, når hun skal fremvise bla. skilsmisse papirer på engelsk og hun kun har det på Thai'. Og sikkert (sandsynligvis) ikke, kan læse almindelige bogstaver. Så der er en forskel, på om invitanten (boyfriend) er med eller ej. Jeg forstår derfor godt, at folk vil betale for hjælp til processen, også selvom det ikke er nødvendigt. Men som Robert skriver: Vi er med på sidelinjen... Og den støtte er der sikkert mange som har behov for og er glade for. Enten, fordi kæresten står der alene, eller pga. bekvemmelighed. Og så et lille tip.! VFS åbner officielt kl. 08.00. Vi var der et kvarter før og fik nummer 3. Der er 3 skranker med Dannebrogs flag og kl. 08.15 var der stadig ingen medarbejder ved nogen af skrankerne.! Først kl. 08.20 dukkede een medarbejder op ved den ene danske skranke. Kl. 09.00 og senere, >dryppede< medarbejderne til de sidste 2 skranker på plads. Da vi var færdig behandlet og forlod VFS, ca. kl. 11.00 var der ikke nævneværdigt flere kunder, som ventede. Det er altså ikke en fordel at stå h******* tidligt op, og komme før, eller lige når de åbner. Redigeret af Anonym Bruger d. 09/04-2013 04:27 |
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 09/04-2013 04:42
|
Øvet medlem Antal indlæg: 489 |
@ DK Mange tak for dit indlæg - Det glæder mig når folk gør 'lidt ud af det' M.vh Fotofreak |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 09/04-2013 05:06
|
Fotofreak skrev: @ DK Mange tak for dit indlæg - Det glæder mig når folk gør 'lidt ud af det' M.vh Fotofreak Selv tak... Og så glemte jeg at nævne... og jeg er ked af det Fotofreak... De ville slet ikke modtage alle de fine foto's vi havde med, af kæresten og mig sammen.! Nul, interesseret i foto. |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 09/04-2013 05:14
|
Antal indlæg: 1145 |
DK, må jeg spørge om hvilken form for visum i har søgt? Jeg forstår ikke helt den der med skilsmissepapirer. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 09/04-2013 05:43
|
clydehaumann skrev: DK, må jeg spørge om hvilken form for visum i har søgt? Jeg forstår ikke helt den der med skilsmissepapirer. Det må du godt. Almindeligt Boyfriend/girlfriend visa. Vi (min kæreste) måtte op på en højere etage og få et bureau til at oversætte, både skilsmissepapirer (7 år gamle iøvrigt) og hendes tilladelse til at drive butik. De ville ha' det på engelsk. Hendes bankbog, som viste samme saldo som bankens brev med bekræftelse (2 dage gammel), ville de ikke godkende, fordi den viste saldoen for 10 dage siden. Og altså ikke var opdateret inden for de 7 dage, de forlanger. De ville derfor sende os til banken for ny opdatering, til trods for bankens 2 dage gamle bekræftelses brev på beløbet. Så slog jeg i bordet.! Og efter medarbejderen havde en samtale med en kollega, var det ok. Tror, iøvrigt at vores sagsbehandler var ny. Hans navn på vores receipt er Bang. Redigeret af Anonym Bruger d. 09/04-2013 05:56 |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 09/04-2013 06:15
|
Antal indlæg: 1145 |
Ok. Som jeg ser det havde I vedlagt langt mere dokumentation end man normalt kræver og da disse papirer har været på thailandsk har man bedt om at få dem oversat. Mange vil så spørge om hvorfor dokumenterne skal oversættes når medarbejderen er thailænder. Der er fordi sagen behandles af en dansk sagsbehandler. Thailænderen er kun modtager af sagen. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 09/04-2013 06:23
|
clydehaumann skrev: Ok. Som jeg ser det havde I vedlagt langt mere dokumentation end man normalt kræver og da disse papirer har været på thailandsk har man bedt om at få dem oversat. Mange vil så spørge om hvorfor dokumenterne skal oversættes når medarbejderen er thailænder. Der er fordi sagen behandles af en dansk sagsbehandler. Thailænderen er kun modtager af sagen. Det lyder helt rigtigt i mine ører |
|
Spring til debat: |