Se indlæg
De gamle 747 udskiftet med 777-300
|
|
jc |
Lagt på d. 13/04-2013 15:17
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 597 |
Hej Fotofreak. Flot arbejde. Her er et par korrektiorner. Du mangler række 31-37. Har alle ABC, DEF, HJK. Række 38 og 39 har kun JK på grund af toiletter og flydøre. Din oversigt mangler DEF på række 60. Galley adskiller 54 til 60. Efter række 68: 69 og 70 har begge ABC, DEF, HJK. 71 og 72 har begge AB, DEF, JK (2-3-2) Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
kisser |
Lagt på d. 13/04-2013 17:22
|
Øvet medlem Antal indlæg: 170 |
Der er to typer nye fly. 777-300 ER med 3 klasser 274/30/8 = 312 sæder. 777-300 77R med 2 klasser 330/34 = 364 sæder. Er det begge typer der flyver til BKK? Kender nogen der kom hjem torsdag og havde haft meget, meget lidt benplads med et af ovnst. Normalt sæde på Monkeyclass. Forhåbentlig bliver det ikke ligesom med ONUR AIR til Tyrkiet! I de gamle fly var der rigtig god benplads, så skidt med de skærme, store eller små, bare man sidder godt. |
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 13/04-2013 18:39
|
Øvet medlem Antal indlæg: 489 |
@ jc: Tak fordi Du gjorde mig opmærksom på fejlen - Jeg havde ellers checket indlæg #20, både før jeg postede og efter - Og da var alt i fineste orden - Jeg kan godt se nu, at der er faldet et par fotos ud - Jeg undskylder for fejlen (højst sandsynligt en 'fejl 40' ) Heunder følger indlæg #20 som det var tiltænkt ============================================================================ DK skrev: Skal i maj med 777-300, men kan ingen steder finde den rigtige seat configuration, for flyet til Cph. Det er tilsyneladende ikke muligt at finde en komplet sædeplan for en Thai 777-300 med sædekonfigurationen 24 business / 18 premium økonomi / 306 monkey : http://www.thaiai... Men så må vi jo selv lave en efter bedste evner. Jeg har forsøgt af finde sædeplanen v.h.a. 3 "dummy" bestillinger på thai Airways hjemmeside, og er kommet frem til nedenstående. Hvor pantry's, bulkhead's og toiletter er placeret, er åbenbart en Thai Airways hemmelighed (går ud fra der er flere toiletter end dem, der er på planen) Det er også en besynderlig nummerering af sæderækkerne. Klik på fotos for større billeder (NB: Monkey klassen er 'klippet' sammen af flere fotos, så der skal klikkes på forskellige steder på billedet) Der ydes ingen garanti for rigtigheden af sædeplanen BUSINESS - 24 sæder PREMIUM ØKONOMI - 18 sæder MONKEY - 306 sæder M.v.h. Fotofreak Redigeret af Fotofreak d. 13/04-2013 19:06 |
|
|
natty |
Lagt på d. 13/04-2013 19:47
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Så vidt jeg forstår er der ikke en "rigtigt" Economy Premium kabine, da det er den bagerste businesskabine der sælges som Economy Premium I denne tråd er der også et seatmap over modellen: http://www.flyert...g-cph.html Talte lige med en ven, som har fløjet den, og som andre sagde han, at der ikke er så meget plads til "fusserne" som på jumboen, men ellers et fint fly. Redigeret af natty d. 13/04-2013 20:01 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 13/04-2013 20:18
|
Øvet medlem Antal indlæg: 489 |
natty skrev: Så vidt jeg forstår er der ikke en rigtigt Economy Premium kabine, da det er den bagerste businesskabine der sælges som Economy Premium I denne tråd er der også et seatplan over modellen: http://www.flyert...g-cph.html Talte lige med en ven, som har fløjet den, og som andre sagde han at der ikke er så meget plads til "fusserne" som på jumboen, men ellers et fint fly. Bravo Natty - Godt fundet - Jeg takker Sædeplanen på dit link er identisk med det hjemmestrikkede jeg kom frem til, men nu kan man da se hvike områder der er gally's, og hvilke der er toiletter osv. Klik på foto for større billede M.v.h Fotofreak Redigeret af Fotofreak d. 13/04-2013 20:26 |
|
|
Nirvana |
Lagt på d. 13/04-2013 20:26
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 615 |
Da jeg fløj på Economy klase i dag så syntes jeg ikke at der var så meget plal til benenne mine knæ støtte på sædet forand vis det stod til mig så burdet der være en stram lovgiving om vår meget plas der burdet være i mellem sædererne jeg syntes at der burdete være så meget plas at man kunne gå fra vindusplasen uden at den man seder ved siden af bør rejse sig
Come As You Are
|
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 14/04-2013 04:16
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 776 |
Fotofreak skrev: Bravo Natty - Godt fundet - Jeg takker Sædeplanen på dit link er identisk med det hjemmestrikkede jeg kom frem til, men nu kan man da se hvike områder der er gally's, og hvilke der er toiletter osv. Klik på foto for større billede M.v.h Fotofreak Tak Fotofreak, Nu giver det hele pludselig mening. Redigeret af Anonym Bruger d. 14/04-2013 04:23 |
|
|
jc |
Lagt på d. 14/04-2013 11:08
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 597 |
Synes det er lidt overraskende at THAI vælger 24 Business og 18 PE sæder, når sæderne er ens. Der må alt andet lige være et større klientel til PE, som er små 10.000 billigere retur. Eneste forskel på de to klasser bliver en rejemad eller to samt bedre vine og større udvalg i alkohol. Næppe 10.000 værd. Det finder firmaer hurtigt ud af. Derfor har jeg på fornemmelse, at THAI på et tidspunkt vil se sig nødsaget til, ud fra en økonomisk betragtning, at bytte de to klasser, så PE bliver forest i kabinen.
Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 14/04-2013 11:14
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 776 |
Det tror jeg at du får helt ret i jc. |
|
|
jc |
Lagt på d. 15/04-2013 10:59
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 597 |
Fotofreak og Natty. Der er også fejl på denne nye sædeoversigt. Den viser 18B og 18J, men disse sæder findes slet ikke. Ellers ville totalen også give 20 sæder på PE, men der er som bekendt kun 18 og det er netop fordi disse to mangler. Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 15/04-2013 16:23
|
Øvet medlem Antal indlæg: 489 |
jc skrev: Fotofreak og Natty. Der er også fejl på denne nye sædeoversigt. Den viser 18B og 18J, men disse sæder findes slet ikke. Ellers ville totalen også give 20 sæder på PE, men der er som bekendt kun 18 og det er netop fordi disse to mangler. Du har ret jc - På nedenstående foto har jeg flyttet sæderne 18B og 18J ud i cockpittet, så piloterne også kan sidde ned. Og så vil jeg gøre opmærksom på at, det KUN er sædeplanen på Thai Airways officielle hjemmeside der er gældende. (uanset hvor ringe den end er) Klik på foto for større billede =============================================================================== Nedenstående fotos er 'screenshots' fra Thai Airways hjemmeside (14-04-2013) og illustrerer sædeplanen som den bliver vist, hvis man bestiller en rejse (hhv. Business/PE/Monkey klasse) CPH-BKK-CPH sidste halvdel af maj 2013. Klik på fotos for større billeder (NB: Monkey klassen er 'klippet' sammen af flere fotos, så der skal klikkes på forskellige steder på billedet) BUSINESS - 24 sæder PREMIUM ØKONOMI - 18 sæder MONKEY - 306 sæder M.v.h. Fotofreak Redigeret af Fotofreak d. 15/04-2013 16:29 |
|
|
birkedhoj |
Lagt på d. 16/04-2013 17:25
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 738 |
Det bliver spændende, at følge det koncept. Jeg tror dog ikke business bliver flyttet fra de forreste rækker. Venter stadig på lidt info fra rejsene med 777. Ferien i 2014 er ikke bestilt endnu. Flyver PE med THAI altid
|
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 17/04-2013 02:43
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 86 |
Fløj mandag til Bangkok med et nye fly. Det var kun anden gang det havde passagerer med fortalte personalet os. Søndag fløj det fra Bangkok med passagerer første gang og så mandag CPH-BKK. Det var fuldstændig ligesom at sætte sig ind i en ny bil ...duften af helt ny plastic og læder. Flyet er væsentlig mere lydløst ved især take off end den gamle 747. Der er selvfølgelig alt mulig underholdning i skærmen i sædet men jeg nåede dog ikke at se mere end en enkelt film. Med hensyn til benpladsen så er det min oplevelse at der er langt mindre plads til benene. Jeg er 177 og jeg kunne ikke have hverken en flaske vand eller mit brille etui i lommen foran, så kunne mine knæ simpelt hen ikke være der (dette var absolut ikke et problem på 747) Sædet er lavet sådan at når du lægger det tilbage så kører selve "pladen" du sidder på frem. Jeg synes at det gav en meget akavet sovestilling og jeg havde da godt nok også svært ved at finde en stilling der kunne passe. Når jeg skal summe det hele op så vil jeg langt hellere flyve i 747(hvilket desværre ikke til at ske mere) jeg er fuldstændig ligeglad med underholdning i skærm.....det er alligevel meget svært at følge med i en film uden undertekster med larm og støj i kabinen. |
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 17/04-2013 07:45
|
Øvet medlem Antal indlæg: 489 |
Overvejer Du at investere i en billet CPH-BKK med Thai Airways for at prøve de ’nye’ fly, så kig lidt på nedenstående 2 video’s 2:44 min. inde i nedenstående link går man igennem Premium Økonomi klassen, og fortsætter ned igennem Monkey afdelingen: http://www.youtub...WxEb9X3mrY 0:31 min. inde i nedenstående link vises Premium Økonomi klassen - og fra 1:17 min. vises lidt fra Monkey afdelingen: http://www.youtub..._wF0vOWE0U (sædeplanerne i indlæg # 31 kan evt. bruges til at orientere sig med, når man kigger sig lidt rundt i flyet) M.h.v. Fotofreak Redigeret af Fotofreak d. 17/04-2013 07:59 |
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 17/04-2013 09:57
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 942 |
Gedebukkemanden skrev: Fløj mandag til Bangkok med et nye fly. Det var kun anden gang det havde passagerer med fortalte personalet os. Søndag fløj det fra Bangkok med passagerer første gang og så mandag CPH-BKK. ... ?? Jeg fløj med det hjem fra Thailand mandag den første april Peter
|
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 17/04-2013 10:59
|
Øvet medlem Antal indlæg: 489 |
paulsenp skrev: Gedebukkemanden skrev: Fløj mandag til Bangkok med et nye fly. Det var kun anden gang det havde passagerer med fortalte personalet os. Søndag fløj det fra Bangkok med passagerer første gang og så mandag CPH-BKK. ... ?? Jeg fløj med det hjem fra Thailand mandag den første april Det er nødvendigvis ikke det samme fly i fløj med - 'Gedebukkemanden' kunne feks. have fløjet med flyet, der har registringsnummer HS-TKN - Og Du har f.eks. fløjet med flyet der har registringsnummeret HS-TKM Der er ikke kun ét Thai Airways fly af denne type på ruten CPH-BKK-CPH Så vidt jeg husker, så passerer TG950 og TG951 hinanden et sted sydøst for Moskva M.v.h. Fotofreak Redigeret af Fotofreak d. 17/04-2013 11:26 |
|
|
zapper |
Lagt på d. 17/04-2013 11:25
|
Øvet medlem Antal indlæg: 442 |
pudsig række 61 DEF ikke kan ses hos seat-guru |
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 17/04-2013 11:26
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 942 |
@Fotofreak Det har du selvfølgelig ganske ret i. Peter
|
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 17/04-2013 12:19
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 86 |
Her er flyet jeg fløj med mandag http://i811.photo...122628.jpg |
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 17/04-2013 13:40
|
Øvet medlem Antal indlæg: 489 |
Hej 'Gedebukkemanden' Tak for det flotte foto - Det er HS-TKN - Der ses på billedet. Jeg kvitterer hermed, med et foto af HS-TKN på hendes jomfrutur (Det var uden make-up) Klik på fotos for større billeder Ønsker man yderligere oplysninger om flyet, og hvor det i sin korte levetid har været henne, så kan man Google på: HS-TKN M.v.h. Fotofreak |
|
Spring til debat: |