Se indlæg
 Udskriv debat
46.000 hæver pensionen i udlandet
taxidriver990
Hej Skeptikeren,

Ja til dels vil jeg give dig ret, om at man vil have pensionen ned og over til at man selv spare op
Tilgengaeld er du galt afmarcheret omkring Chaingmai...han er ikke misundelig, har flere steder gjort opmaerksom paa at han betaler mere i skat end han faar ud i pension, hvis ikke jeg husker helt forkert
Han har truffet et valg at bo her og det tror jeg han er voksen nok til at staa ved.
Og han har da ret det er da et stoerre problem at vi handler syd for graensen end vi handler hjemme.

Hvis regnestykket var saa simpelt hvorfor saa alle de problemmer med at faa det til at loebe rundt....
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter

Skeptikeren
taxi - mit indlæg skulle læses som en joke! Men selv en havenisse kan fejle, Sorry!

Skeptikeren
Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak

Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2

Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej!

http://www.jumplink.dk/somrak
taxidriver990
Jeg beklager Skep...

Misforstod, men havde en anelse om at du var ironisk.... lidt for tidligt for mig endnu, jeg er jo kun en ung havenisse..

En rigtig god soendag til dig og andre under varme himmelstroeg...

Jeg vil tage en slapper dag, men vil vende tilbage med en lille kronik om udsigterne for fremtiden i velvaerdsdanmark;
raad til pensiom eller ikke....

Hygge Cheers i dejlig frisk kaffe

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

Skeptikeren
ja, ja de unge sover sku altid. Her drikker vi kaffe tidligt, morgentur rundt i kvarteret, kødben med til alle vovserne, somme tider måske 10-15 af dem, (de er billige 100 stk for 80 Baht) så må jeg så sulte.

Vovserne kommer logrende, småbjæffende, og glade, ikke som visse faranger, og jeg har udover morgenkysset fra fruen fået de første smil fra de thaier der allerede er i gang. En lille snak hist, en lille snak pist, men altid et smil. - så hjem og få dagens første bad, imens har den lille skønhed lavet kaffe, hvis hun ikke er med på turen. Så er klokken blevet morgen-avistid på nettet og den er stadig kun ca. 7.30, så dagen er lang til at nyde, sol og varme, mærke den gamle krop nyde solen.

Akke ja, kan sku godt forstå at nogen er misundelige når de nu om lidt skal op og iklæde sig uldne sokker og halstørklæde og så læse om dette. Det er så uretfærdigt, og at de så oven i købet skal betale 5.089 DKK for mine fornøjelser. Har nogen mon regnet ud hvad det bliver per borger. Vel omkring een øre om måneden. Det kan sku da vælte ethvert budget - IKKE?

Glemmer så i al deres vrede at her har de en glad gammel dansker, godt nok nys udnævnt til Havenisse, der nyder sit otium uden at belaste plejehjem og sygekasselæge.

Nyd nu livet, her og hisset, det er virkelig meget kort hvis dagen skal gå med kiv og strid.

Skeptikeren

PS! Hvordan går det med blodtrykket, mit er på normalt. lægen siger jeg er en sund "gammel" dreng, med hang til smil
Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak

Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2

Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej!

http://www.jumplink.dk/somrak
taxidriver990
Kaere Skep...

Hvor gaar graensen for at vaere ung ?

Mine doetre 21 o 18 synes jeg er et mosefynd, mens jeg er sikker paa at chaingmai ( og du ) ser mig som en vaarunge... ( er 49 aar lige om lidt )

Selv ser jeg mig som pensioneret fra arbejdslivet i DK, regner ikke med at faa pension derfra naar jeg naar
din " hoeje " alder, men det goer ingenting, jeg har jo selv valgt det liv jeg foerer herude.

Hvorfor er jeg saa paa banen omkring dette emne, jo jeg intresser mig for retfaerdigheder og mulighederne for at folk kan faa lov til at nyde deres otium hvor det passer dem, ens for alle der har haft et langt erhvervsliv og " tjent "
sit land paa en god maade.
Jeg kan ikke se at en landegraense skal vaere afgoerende for hvor meget du kan faa ud af det du selv har sparet op i statens kasse, det finder jeg uretfaerdigt
Ja jeg sidder i et dejligt land og sikker paa at dem der sidder i et andet land finder lige netop deres valg af land for dejligt, hvad enten det er indefor EU eller udenfor EU
Politik er et ladet emne i debatter og i reglementen her staar der ogsaa traed varsomt, men som jeg har valgt har det med min personlige frihed at goere og den vil jeg vaerne om.
Har faaet skaeld ud for at naevne afdoede politikere og love, men det er nu med love og politikere vi skaber det velvaerdssamfund vi nu er en del af, og det er vel vores alle sammen ansvar at vaerne om det samfund.
Jeg synes det er for let bare at laene sig tilbage og acceptere regler og love, de kan hele tiden traenge til at blive aendret for billedet aendre sig jo ogsaa hele tiden, flere aledre faerre haender, den sang hoere vi tit.
Jeg synes det er fedt naar nogle aeldre medborgere der foeler sig uretfaerdigt behandlet " kvaerulere ", det viser da bare at de har samfundssind, nogle synes det er fordi de vil kraeve mere....
Maaske men saadan er vi jo desvaerre, alle vil have mere til lige netop sig selv, aldrig bliver vi tilfredse, jantelov ?
misundelse ? Eller bare en del af mennesket....Jeg aner det ikke.

Hvor vil jeg hen med det her... jo jeg vil derhen hvor vi, der er en del af dette forum med intresse for / i LOS
gennem saglig og konkret debat kan skabe intresse hos folk med inflydelse.
Naivt ?... Nej det mener jeg ikke.

Rigtig god soendag og hold mund hvor er det varmt i dag, d 1ste i vintertid

poom
taxidriver990
jeg er enig med dig noget af vejen

det var mig som gav dig "skaeld ud for at naevne afdoede politikere og love"
men det var fordi du brugte den lange smøre som undskyldning fordi du ikke var enig i den der kontrol og de breve der. Og at det var derfor du ikke mente at man havde ret til at spørge om den der kontrol
(lad nu det ligge, det er ikke der jeg vil hen!)

men når vi snakker om det andet så mener jeg faktisk at man skal have sin frihed. det betyder ikke at der kke må kontroleres men at man skal kunne tage sin pension med
men det KAN man da også.

er det ikke tillæggene vi så diskutere?

kan det hele være en uenighed om de tillæg? for det er jo det eneste der er forskel.
man HAR jo sin personlige frihed til at tage sin pension med til f.eks. Thailand.

taxidriver990
det var jo også mig der mener at naar nogle aeldre medborgere der foeler sig uretfaerdigt behandlet " kvaerulere .
jeg mener IKKE at man skal holde kæft. LANGT FRA. jeg vil selv råbe op.

jeg mener bare at det er det forkerte sted når man nu kender reglerne og laver lam om en kontrol som for det første er fair og for det andet ikke har noget med størrelsen af pensionen at gøre.
min mening er at man blander de to ting sammen.

men er sur over at få for lidt og så nægter man at lade sig kontrollere.

jeg vil IKKE tage den lange kontrol diskusion op igen. STØRRELSEN af pensionen er meget mere vigtig
og det skal man holde hver for sig. det er to forskellige diskusioner.

jeg vil også gerne have mere i pension og det vil jeg gerne kæmpe for (det gør jeg også fordi jeg er aktiv i et parti der arbejder for de meninger)

men som det ser ud her er det tillæggene man er uenige i ikke skal gives i thailand også.

her er jeg enig. (men kan ikke overskue det der EU regler om det er det der gør det)

enten skal ALLE have de tillæg ellers INGEN

men loven er jo som den er. det skal man respektere og så arbejde for at ændre den lov.
jeg har også læst at ældresagen ikke interesere sig for det.
det syns jeg er håbløst. det er jo netop dem der skal kømpe

taxidriver990
Poom skrev:
men det var fordi du brugte den lange smøre som undskyldning fordi du ikke var enig i den der kontrol og de breve der. Og at det var derfor du ikke mente at man havde ret til at spørge om den der kontrol

Gaet ikke mine meninger spoerg om dem hvis du er i tvilv.
Jeg er enig i at man skal have kontrollen, men den skal vaere retssikker, selv dit parti erkender retssikkerheden
Jeg tvilver staerkt paa at den overholder grundlovens paragraf 72 og samtidigt involvere den en anden statsmagt,
hvilket Kontorchefen i interview ogsaa erkender, men han " haaber " paa et positivt samarbejde med myndighederne.
Der knaekker filmen
( Men lad nu det ligge )
Svend Auken, ikke min politiker, men nok en mand med en hvis indsigt i forholdene paa Slotsholmen, citere jeg fordi,
der var en debattoer der skrev som svar til mig at det havde politikere vedtaget og det maatte jeg tage for gode varer
Svend Aukens politiske testamente modsiger lige netop det.

men er sur over at få for lidt og så nægter man at lade sig kontrollere

Hvem i traaden har skrevet det og hvor ?

Og det er ikke et spoergsmaal om at faa mere i pension....
Det er et spoergsmaal om at faa det samme uanset om man bor i EU eller uden for
( Der henviser myndighederne til en saeraftale der ikke findes eller goer den ?

poom
taxidriver990
du kan so jurist alså vurdere grundloven og om den er overholdt? når man direkte kan læse i loven at der kan kontrolleres?

den lov er alså lavet som et direkte brud på grundloven og det er der ingen der har opdaget?

jeg gættede alså ikke. det er lige netop dette jeg mente med kvæulanteri
man kæmper en kamp mod alt muligt andet men det er i kontrollen at man slås. selvom det intet har at gøre med det andet
at alle burde få det samme, enig, men det har ikke en dyt at gøre med om man vil acceptere at kontrolleres for det man nu får.
hvis alle fik det samme ville alle (havenisserne) så lige pludselig klappe i? Nej, vel.

men igen lad det ligge

jeg tror at ingen er interesseret i en mindre pension. så reglerne ens for alle vil da være at alle får tillæg ikke?
alså ikke at alle mister penge.

så det har vel noget med størrelsen af pensionen at gøre kan jeg da se

hugoboerge
poom skrev:

taxidriver990
du kan so jurist alså vurdere grundloven og om den er overholdt? når man direkte kan læse i loven at der kan kontrolleres?

den lov er alså lavet som et direkte brud på grundloven og det er der ingen der har opdaget?

jeg gættede alså ikke. det er lige netop dette jeg mente med kvæulanteri
man kæmper en kamp mod alt muligt andet men det er i kontrollen at man slås. selvom det intet har at gøre med det andet
at alle burde få det samme, enig, men det har ikke en dyt at gøre med om man vil acceptere at kontrolleres for det man nu får.
hvis alle fik det samme ville alle (havenisserne) så lige pludselig klappe i? Nej, vel.

men igen lad det ligge

jeg tror at ingen er interesseret i en mindre pension. så reglerne ens for alle vil da være at alle får tillæg ikke?
alså ikke at alle mister penge.

så det har vel noget med størrelsen af pensionen at gøre kan jeg da se

Poom har stadigvaek ikke forstaaet noget som helst og burde holde sig helt vaek fra dette forum. Kender han overhovedet noget til Thailand ? eller ved han noget i det hele taget ?

Kim Ludvigsen
hugoboerge skrev:

Poom har stadigvaek ikke forstaaet noget som helst og burde holde sig helt vaek fra dette forum. Kender han overhovedet noget til Thailand ? eller ved han noget i det hele taget ?

Så kunne du jo hjælpe ved at gå efter sagen og fortælle præcis, hvad han ikke har forstået efter din mening. Du går udelukkende efter manden i et i øvrigt intetsigende indlæg. Det er ikke just noget der fremmer debatten.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
poom
hugoboerge
hvorfor er det lige at jeg skulle holde mig væk?

hvad gør at du må være her og skrive men jeg ikke må?

hvad ved du om hvad jeg kender til Thailand og hvad har det med denne tråd at gøre?

du starter alle dine indlæg med at fortælle dem der ikke mener det samme som dig at de ikke har forstået nogetsomhelst

hvad bidrager du selv med?

taxidriver990
Poom; du kan godt have en lov ( ved ioevrigt ikke hvilken du her mener der er et par stykker ), som ikke har taget hoejde for grundloven i et specifik tilfaedle netop derfor bl.a at byretten gav de anholdte ret efter preventiv anholdelserne under EU topmoedet i CPH ( cop 15 ? )

Det blev foerst opdaget at grundloven var tilsidesat efter en tur i byretten, en sag som ikke er anket af justisminstreriet ( saa vidt jeg ved )

Jeg har inget imod at diskutere med dig her, men kom med noget konkret og ikke bare hvad du tror, fordi det er
myndighederne der er iblandet.

Og jeg vil stadigvaek vove den paastand at kontrolteamsne er blevet lavet paa embedsmandsplan og ikke forankret i lovtext.
Og mener igen de er i strid med paragraf 72 i grundloven
Hvilke regler den thailandske stat har for samarbejde med DK om oplysninger vidroerende egne medborger kan jeg kun gaette om.... o det nada.

Og hvilket bedre middel er der end at sige: " Vi lukker for din pension hvis du ikke makker ret...
Og indgiver de oplysninger vi ( laes: kontrolteamet ) ikke har kunnet faa ud af de thailandske myndigheder "

Du har ioevrigt i et andet indlaeg patuleret at DF oensker DK ud af EU, dette er ikke sandt, laes deres arbejdsprogram
De vil ikke have en udvidelse af unionen men bibeholde de forbehold som er vedtaget ved folkeafstemming...

Saa i stedet for at Violin giv mig noget jeg kan forholde mig til, saa maaske Hugoboerge gerne ser dig her, hvem ved
Du er faktiskt som jeg ser det den der kvaelulere med samme vise hele tiden men inget konkret,
da du fik svar sidst af Skeptikeren om har havde svaret saa var det lige pludselig ikke det det drjede sig om..
Kan kalde det for vendekaaberi ....
Du har selv brugt rasmus modsat...og ja det er du, desvaerre for dette er et meget stort og virkligeligt alvorligt emne for mange, baade nuvaerende folkepensionister og kommende

God soendag

hugoboerge
Kim Ludvigsen skrev:

hugoboerge skrev:

Så kunne du jo hjælpe ved at gå efter sagen og fortælle præcis, hvad han ikke har forstået efter din mening. Du går udelukkende efter manden i et i øvrigt intetsigende indlæg. Det er ikke just noget der fremmer debatten.

Jeg gaar slet ikke efter manden.

Hvis ellers man gider laese osv saa tror jeg nok at jeg har proevet paa (tilsyneladende forgaeves) at forklare hvad emnet gaar ud paa og det er simpelthen FORSKELSBEHANDLING AF PENSIONISTER BOSAT I UDLANDET.

Nu ikke noget om handelsbalancen osv. Paa forhaand tak.

poom
og hvis hugoboerge kunne finde ud af læse hvad jeg skrev ville han kunne svare på sit eget spørgsmål

mht . mit parti har jeg svært ved at se hvor filmen knækker i forhold til hvad der står.
men jeg går ud fra at du har deltaget i landsmødet og kan fylde mig op med hvad jeg ikke lige forstod. og som vi arbejdede med i arbejdsgrupperne

men det er da dejligt at høre hvad man skal mene. og hvad vi ikke har arbejdet i mange timer med.

taxidriver990.
du ævler stadig om lovene og alt det der somom du har forstand på det

men nu du er så dygteg. så forklar mig hvor fejlen er. og hvorfor ingen har nævt det.
og hvorfor der direkte loven står at det er OK at kontrollere

og det du skriver beviser jo bare at jeg havde ret

at du bruger din modstand mod hvor meget man skal have i pension i en kamp mod kontrolteamet fordi du VIL være rasmus modsat og finde et eller andet og kvæulere om. fordi du vil have mere i pension

eller i al falt at man når man bor i EU heller ikke skal have mere

hugoboerge
@Poom, helt aerligt hvad er dit formaal med at vaere her paa Dansk Thai Website ?

poom
hugoboerge helt aerligt hvad er DIT formaal med at vaere her paa Dansk Thai Website ?

er det så svært at klare at men ikke mener det samme som dig?

hugoboerge
poom skrev:

hugoboerge helt aerligt hvad er DIT formaal med at vaere her paa Dansk Thai Website ?

er det så svært at klare at men ikke mener det samme som dig?

Nej det er ikke svaert, men jeg proever paa at bidrage med nogle saglige indlaeg omkring pensioner, sygesikring samt diverse forhold med at vaere bosat her i Thailand.

I oejeblikket har vi en kvaerulant som paa intet tidspunkt har bidraget med noget positivt overhovedet. Maaske skulle du proeve paa at saette dig ind i vores situation, det kunne jo vaere at du ligeledes fik lyst til at slaa dig ned i Thailand. Har du overhovedet vaeret her ?

poom
hugoboerge
sig mig hvad rager det dig om jeg har været i Thailand?

Er det MEGET svært at få ind i dit hoved at jeg har en ANDEN mening om tingene end dig

Og ja. jeg har lyst til at slå mig ned i Thailand.

men jeg har alså en anden holdning til pensioner og SPECIELT til kontrol end dig.

og du kan flæbe fra nu af og til juleaften. jeg mener stadig heller ikke det samme som dig ang. sygeforsikring

så tør du bare dine øjne

Girobank
Hvis ellers man gider laese osv saa tror jeg nok at jeg har proevet paa (tilsyneladende forgaeves) at forklare hvad emnet gaar ud paa og det er simpelthen FORSKELSBEHANDLING AF PENSIONISTER BOSAT I UDLANDET.
citat fra tidligere indlæg.

Nu er pensionsreglerne som de er, og jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at der vil blive lavet om til fordel for pensionister,der opholder sig udenfor den gunstige EU zone.

Det faktum kan vi jo så snakke om i tid og evighed-til ingen nytte!

Men noget helt andet: vil kommende FP efter 1.1.2013 få mindre eller mere end nu?

Der er jo en forskel før og efter 2003.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

Webmaster
taxidriver990 skrev:

Statistik om udlandspensionister 2011

http://www.penst...._2011.ashx

Ok hvad ved vi så.

Jo der er altså i år 2011 udbetalt i alt kr. 39.826.000,- til pensionister og førtidspensionister i Thailand. Og da der var 437 pensionister/førtidspensionister, så har de i snit modtaget kr. 91.135,- hver i 2011. Det svarer ca. til kr. 7.594,- pr. måned.

Vi ved også at der er afdækket bedrageri for knapt kr. 3 mill.

I følge tabel 12 (HER) er grundbeløbet kr. 66.624,- for en folkepensionist, og i følge table 8 på samme side, så er satsen samme beløb for førtidspenionister fra før 1/1-2003. I følge table 5 er grundbeløbet for en førtidspensionist efter 1/1-2003 på kr. 199.128,-.

De tal kan ingen pensionister/førtidspensionister vel have bedraget sig til - bortset måske fra om de bor alene eller ej. Så jeg antager at hovedparten af bedraget på maks. 3 mill. er foregået tilskud/tillæg/fradrag og hvad det ellers hedder.

Er det korrekt forstået/antaget ?

Jeg har også fundet denne pjece fra Københavns Kommune:
- http://www.kk.dk/...4D633.ashx

Alle tal i ovenstående er naturligvis 2011-tal.

Jeg kunne af nysgerrighed godt have lyst til at spørge én af de berørte om de ikke for illustrationens skyld kunne prøve at sætte to regnskaber op. Et for økonomien inklusiv grundbeløb og tillæg/tilskud hvis de boede i Danmark og et for hvordan økonomien ser ud inklusiv grundbeløb og tillæg/tilskud hvis man er bosat i Thailand.

Jeg tror det kunne lette forståelsen for os (ja, herunder mig selv) som ikke er fuldt inde i problematikken.

Tak
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Spring til debat: