Se indlæg
Kæledyr til Thailand
|
|
pdrhan |
Lagt på d. 28/10-2012 08:43
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1323 |
paulsenp skrev: @john Ja, jeg vil selvfølgelig informere om, hvordan det hele forløber. @jydetampen Jeg er bestemt heller ikke glad ved denne situation, men alternativet ville være at anbringe den i en dyrepension herhjemme i op til 6 måneder om året. Eller, og det kunne jeg aldrig finde på, få den aflivet. Med denne løsning bliver det en engangsforeteelse. Dit indlæg melder stadig INTET om du rent faktisk HAR checket med TG/CPH om du kan have den med i kabinen ex CPH??? Jeg tvivler på at du får lov til det! Men ret mig venligst hvis jeg er forkert på den! Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
|
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 28/10-2012 09:04
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 942 |
@chaingmai Ja, naturligvis kan man tænke sig om, før man anskaffer sig en hund. Det gjorde man såmænd også, da man fik den fra en ældre dame, der netop havde købt den dejlige 3 måneder gamle hvalp. Hun havde i forvejen en anden hund, og de to kunne ikke sammen. Det er nu snart 12 år siden, og mange ting er sket siden da.. @Skeptikeren Som du nok allerede har gætet, er det en ganske lille hund, og den vil ikke komme udenfor vores eller familiens grund, så den vil ikke få problemer med andre hunde i nabolaget. For øvrigt er der kun 3 andre hunde på vores vej, og de er alle på samme størrelse. Hvad der er sket med andre importerede hunde, kan jeg ikke forholde mig til. Jeg ved, at alle de, der i det daglige vil få kontakt med vores hund, er meget glade for dyr, specielt hunde. Der er åbenbart mange grunde til dit valg af nick. Peter
|
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 28/10-2012 09:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 330 |
jo mit valg af nick i sin tid var nemlig afledt af alle de der kommer hertil med kritik og forkert opfattelse af livet her. Og efter 12 år har jeg ikke skiftet mening - tværtom! Og når vii nu taler om medbragte hunde så kunne du jo have fortalt HELE historien om størrelse og alder, så var jeg sikkert ikke kommet med nogen kommentar. Men lige p.t. har vi på vores Soi modtaget 3 "fremmede" hunde og de har det i hvert fald ikke godt efter et langt liv i en hel anden hundekultur. Så derfor min skepsis fra Skeptikeren Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 28/10-2012 11:19
|
Jeg skulle selvfølgelig have skrevet allerede i første indlæg, at vi flyver med Thai. Gennem hele forløbet har jeg talt med Lean fra Thai Travel, Tyge fra Thai Airways kontor i København, to Thai Airways damer fra Københavns lufthavn, samt Ib Thomsen fra Hvide Sande. På Thai Airways hjemmeside kan man læse om deres regler. http://www.prthai...ravel.html På Hvide Sande konsulatets hjemmeside kan man læse en dansk oversættelse af reglerne for indførsel af hunde og katte i Thailand. http://www.thai-c...ID=nyheder Som sagt, min eneste bekymring gik på spørgsmålet om karantæne, og det har jeg fået afklaret. Peter
|
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 28/10-2012 12:10
|
Lige en kommentar mere til Skeptikeren. Eftersom jeg, som allerede nævnt et par gange, kun var i tvivl om, hvorvidt hunden skulle i karantæne eller ej, syntes jeg ikke der var grund til at fortælle en længere historie. Svar vedrørende karantæne fik jeg allerede med indlæggene fra ThaiFar. Men, som jeg har lovet John, vil jeg selvfølgelig, når turen er overstået, fortælle om hele forløbet. Peter
|
|
|
Amagerdreng |
Lagt på d. 02/11-2012 21:18
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 652 |
Det er faktisk lige til... Betal ved kasse 1. 3500 kr og hunden er med i kabinen. Held og lykke på turen.. Jeg ville sgu da også have taget min hund med (hvis jeg havde en) for 6 mdr uden en man holder af er ikke lykken. Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 03/11-2012 09:41
|
Hej Amagerdreng, tak for hilsenen, men helt så enkelt er det ikke. Specielt første gang. Der er bl.a. mål og vægt, der skal overholdes, samt vaccinationer, der skal foretages. Mit store spørgsmål gik jo på spørgsmålet om karantæne, og det står som et fast krav fra myndighederne. Konsulen i Hvide Sande ikke bare antydede, at man kunne slippe. Nu er det så ikke aktuelt for mig, men hvis man skal have dyret med tilbage til Danmark, er der også her krav, der skal overholdes. Peter
|
|
|
Amagerdreng |
Lagt på d. 03/11-2012 15:43
|
Jeg nævner slet ikke ordet vaccinationer eller lign men blot det at kunne få hunden med i kabinen ville koste ca 3500 alt det andet er for anden regning 0-))))) Men igen GOD TUR pas på jer alle 3 0-)))))) Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 03/11-2012 16:54
|
@Amagerdreng rigtigt, du nævnte ikke vaccinationer mm, jeg troede blot, at du snakkede om hele pakken. Under alle omstændigheder, tak for hilsenen. Nu er der kun lige over 1 måned til vi tager ned til varmen. Kik evt forbi Bangsaen, hvis i alligevel kommer den vej. Peter
|
|
|
flyer |
Lagt på d. 01/03-2014 14:25
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 688 |
sidder nogen inde med nyeste omkring "import" af vovser til Thailand? Konen tager meget snart begge vores chihuahua med til Thailand... Det er ikke længere muligt at have dem med i kabinen, alt for at få dem med til Thailand er på plads, hundepas, chip og vaccinationer. Men selve "indrejsen" er ikke på plads, så derom søges viden.... De skal flyve videre til Phitsanulok, men jeg er ikke meget for at købe billet hjemmefra, da jeg ikke ved hvor lang tid det tager at få dem "frigivet" til videre transport. Først tåget men nu skøn solskin over Sydhavsøerne Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
swed |
Lagt på d. 01/03-2014 15:32
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 523 |
Jeg håber sq at det der tales om er at permanent flytte en hund til Thailand , at tage den med på ferie er nærmest dyreplageri , pga 2xrejse , varmen , tiden , andre hunde osv
Swed
|
|
|
flyer |
Lagt på d. 01/03-2014 19:48
|
swed skrev: Jeg håber sq at det der tales om er at permanent flytte en hund til Thailand , at tage den med på ferie er nærmest dyreplageri , pga 2xrejse , varmen , tiden , andre hunde osv Tak for dit bidrag... Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
|
|
Papa |
Lagt på d. 01/03-2014 21:12
|
Øvet medlem Antal indlæg: 245 |
Hej flyer. jeg ved ikke om du kan bruge det her, http://www.hundeg...hailand___ det er en smule gammel, men det var lige hvad jeg faldt over. Eller http://thailand.u...paa-rejse/ bjæf bjæf. |
|
|
John |
Lagt på d. 02/03-2014 03:29
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
På konsulatets hjemmeside står der bla. At hunde og katte skal i en måneds karantæne. Men måske det kan være i eget hjem. Har hørt om nogen der har fået udleveret deres hund i transportkassen ved baggage båndet. Flyer vend venligst tilbage med info, når der er noget konkret. http://www.thai-c...eledyr.asp john@dansk-thai.dk
|
|
|
kiml |
Lagt på d. 04/03-2014 03:02
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 686 |
Jeg på Phuket lige nu,og her nogen som har deres kat med de fløj med Thai ud og havde den i kabinen der var ikke nogen karantæne. Men du kan ikke flyve Domestic med kæledyr, så de tog en Taxa fra Bangkok til Kata Beach flyer skrev: sidder nogen inde med nyeste omkring "import" af vovser til Thailand? Konen tager meget snart begge vores chihuahua med til Thailand... Det er ikke længere muligt at have dem med i kabinen, alt for at få dem med til Thailand er på plads, hundepas, chip og vaccinationer. Men selve "indrejsen" er ikke på plads, så derom søges viden.... De skal flyve videre til Phitsanulok, men jeg er ikke meget for at købe billet hjemmefra, da jeg ikke ved hvor lang tid det tager at få dem "frigivet" til videre transport. Først tåget men nu skøn solskin over Sydhavsøerne |
|
|
kiml |
Lagt på d. 04/03-2014 03:08
|
Sidst jeg hørte om pris, på Thai max 10 kg incl transport kasse 300 kr pr kg i kabinen. Amagerdreng skrev: Det er faktisk lige til... Betal ved kasse 1. 3500 kr og hunden er med i kabinen. Held og lykke på turen.. Jeg ville sgu da også have taget min hund med (hvis jeg havde en) for 6 mdr uden en man holder af er ikke lykken. |
|
|
kiml |
Lagt på d. 04/03-2014 03:12
|
Sidst jeg hørte om pris, på Thai max 10 kg incl transport kasse 300 kr pr kg i kabinen. Amagerdreng skrev: Det er faktisk lige til... Betal ved kasse 1. 3500 kr og hunden er med i kabinen. Held og lykke på turen.. Jeg ville sgu da også have taget min hund med (hvis jeg havde en) for 6 mdr uden en man holder af er ikke lykken. |
|
|
kiml |
Lagt på d. 04/03-2014 03:28
|
|
|
Amagerdreng |
Lagt på d. 04/03-2014 06:50
|
@kiml hele 3 gange o-). Prøv lige at kike på HVORNÅR VAR DET NU DET VAR ? eller hvornår jeg postede mit indlæg ang pris...Der kan være sket meget siden da...
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
flyer |
Lagt på d. 04/03-2014 08:42
|
Hvis det står til trone, at de ikke må flyve indenrigs så er det nok klogest at vente med at bookning at billet DMK-PHS. Det er Thai-Airways i CPH der har oplyst at de ikke kunne/ måtte komme med op i kabinen, så det må jo være det vi skal forholde os til, det koster iøvrigt som skrevet står 300,-kr pr. Kg og det er "totalvægten" altså hund, bur, vand og mad i lastrummet, konen mener dyrene bliver tilset under rejsen, er der erfaring med det? Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
|
Spring til debat: |