Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Hjælp til dobbelt entry visa..
|
|
laodenmark |
Lagt på d. 11/09-2012 14:38
|
Øvet medlem Antal indlæg: 405 |
Mange har 2 pas. f.eks forretnings rejsende, ofte skal passet medsendes når der skal søge Visum i at land. Hvis ikke de har 2 pas. vil de jo være 'grounded' og ikke have mulighed for at rejse andre steder i behandlingstiden. ligesom hvis folk skal have arbejds tilladelse i næste land de kommer til, skal et valid pas fremsendes. og det kan jo kun lade sig gøre med 2 pas. Men om reglerne for 2 pas siger at det skal være arbejdsrelateret vides ikke. Den med Isreal/ og andre lande i mellemøsten er også et godt eksempel Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
|
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 11/09-2012 14:38
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
DKPete skrev: Nemlig, Det var noget helt specielt med Israel, idet når du havde et stempel i passet fra landet, så ville det være svært og næsten umuligt at komme ind i andre mellemøstlige eller arabiske lande (fx. dit eksempel med Saudi Arabien). Derfor skulle det helst ikke fremgå i dit pas at du har besøgt landet, og om reglerne er ændret siden da vides ikke, måske, idet mange arabiske lande har diplomatiske forbindelser med Israel.Det er så ikke korrekt - for ca. 15 år siden rejste jeg en del bla israel & mellemøsten - der fik jeg 2 pas, idet det ikke er så godt at rejse til fex saudi med israelske stempler i passet. Så før hen har det ihvertfald kunnet lade sig gøre - men ved ikke om der er lavet om på reglerne idag ! . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Fido |
Lagt på d. 11/09-2012 14:56
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 994 |
Man kan selvfoelgelig godt have mere end et pas - endda fra forskellige lande, meeen det er nok lidt sent at begynde at spekulere i den loesning
One man's ceiling is another man's floor |
|
|
HFD |
Lagt på d. 12/09-2012 22:33
|
Øvet medlem Antal indlæg: 196 |
laodenmark skrev: Mange har 2 pas. f.eks forretnings rejsende, ofte skal passet medsendes når der skal søge Visum i at land. Hvis ikke de har 2 pas. vil de jo være 'grounded' og ikke have mulighed for at rejse andre steder i behandlingstiden. ligesom hvis folk skal have arbejds tilladelse i næste land de kommer til, skal et valid pas fremsendes. og det kan jo kun lade sig gøre med 2 pas. Men om reglerne for 2 pas siger at det skal være arbejdsrelateret vides ikke. Den med Isreal/ og andre lande i mellemøsten er også et godt eksempel I disse tilfælder kan du få en midlertidig pas , det kan du også få hos politiet i lufthavnen hvis du har glemt dit pas og ikke kan nå at hente den men den gælder ikke ret lang tid. Redigeret af HFD d. 12/09-2012 22:40 |
|
|
HFD |
Lagt på d. 12/09-2012 22:38
|
Fido skrev: Man kan selvfoelgelig godt have mere end et pas - endda fra forskellige lande, meeen det er nok lidt sent at begynde at spekulere i den loesning For at få et pas skal man være statsborger og Dk anderkender ikke dobbelt statsborgerskab hvis du er over 18 år. Det er derfor vores børn der har dobbelt pas skal vælge når de blir 18 hvor du vil være statsborger og det andet pas blir anuleret. Ikke alle lande har de regler men Danmark har. |
|
|
laodenmark |
Lagt på d. 12/09-2012 23:52
|
Øvet medlem Antal indlæg: 405 |
HFD skrev: laodenmark skrev: Mange har 2 pas. f.eks forretnings rejsende, ofte skal passet medsendes når der skal søge Visum i at land. Hvis ikke de har 2 pas. vil de jo være 'grounded' og ikke have mulighed for at rejse andre steder i behandlingstiden. ligesom hvis folk skal have arbejds tilladelse i næste land de kommer til, skal et valid pas fremsendes. og det kan jo kun lade sig gøre med 2 pas. Men om reglerne for 2 pas siger at det skal være arbejdsrelateret vides ikke. Den med Isreal/ og andre lande i mellemøsten er også et godt eksempel I disse tilfælder kan du få en midlertidig pas , det kan du også få hos politiet i lufthavnen hvis du har glemt dit pas og ikke kan nå at hente den men den gælder ikke ret lang tid. Hmm, jeg nævner ikke 'provisoriske pas' med begrænset løbetid, og som forøvrigt ikke anerkendes af alle lande. ( havde selv problemer med et sådan, i transit i Doha. under tilbage rejse fra bkk til egypten hvor jeg skulle arbejde, havde en dk skrivelse fra UM at egypten accepterede provisoriske pas, men det forstod de ikke i Doha da det stod på dansk) Men derimod helt almideligt rødbede farvet pas med 10 års løbetid. og det er fakta som jeg kender til, så ingen grund til at betvivle det Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
|
|
|
HFD |
Lagt på d. 13/09-2012 00:44
|
laodenmark skrev: HFD skrev: laodenmark skrev: Mange har 2 pas. f.eks forretnings rejsende, ofte skal passet medsendes når der skal søge Visum i at land. Hvis ikke de har 2 pas. vil de jo være 'grounded' og ikke have mulighed for at rejse andre steder i behandlingstiden. ligesom hvis folk skal have arbejds tilladelse i næste land de kommer til, skal et valid pas fremsendes. og det kan jo kun lade sig gøre med 2 pas. Men om reglerne for 2 pas siger at det skal være arbejdsrelateret vides ikke. Den med Isreal/ og andre lande i mellemøsten er også et godt eksempel I disse tilfælder kan du få en midlertidig pas , det kan du også få hos politiet i lufthavnen hvis du har glemt dit pas og ikke kan nå at hente den men den gælder ikke ret lang tid. Hmm, jeg nævner ikke 'provisoriske pas' med begrænset løbetid, og som forøvrigt ikke anerkendes af alle lande. ( havde selv problemer med et sådan, i transit i Doha. under tilbage rejse fra bkk til egypten hvor jeg skulle arbejde, havde en dk skrivelse fra UM at egypten accepterede provisoriske pas, men det forstod de ikke i Doha da det stod på dansk) Men derimod helt almideligt rødbede farvet pas med 10 års løbetid. og det er fakta som jeg kender til, så ingen grund til at betvivle det Ok men vi kan vel godt blive enige om at du ikke for en ekstra pas fordi du skal snyde visa kontrolen i Thailand der skal nok lidt mere til. |
|
|
Fido |
Lagt på d. 13/09-2012 03:17
|
HFD skrev: Fido skrev: Man kan selvfoelgelig godt have mere end et pas - endda fra forskellige lande, meeen det er nok lidt sent at begynde at spekulere i den loesning For at få et pas skal man være statsborger og Dk anderkender ikke dobbelt statsborgerskab hvis du er over 18 år. Det er derfor vores børn der har dobbelt pas skal vælge når de blir 18 hvor du vil være statsborger og det andet pas blir anuleret. Ikke alle lande har de regler men Danmark har. Det er ikke korrekt at man skal vaere statsborger for at faa et pas - her taler jeg om et ekstra udenlandsk pas. Det er normalt at folk som f.eks. ansaettes i raadgivende stillinger for regeringer o.lign. tilbydes et diplomat pas fra det paagaeldende land. I andre lande er det muligt at erhverve et pas gennem forskellige investeringsprogrammer f.eks i Panama - vel at maerke uden at der foelger et statsborgerskab med. Men som jeg naevnte foer er det nok ikke lige den oplagte loesning i dette tilfaelde One man's ceiling is another man's floor |
|
|
HFD |
Lagt på d. 13/09-2012 04:23
|
Fido skrev: HFD skrev: Fido skrev: Man kan selvfoelgelig godt have mere end et pas - endda fra forskellige lande, meeen det er nok lidt sent at begynde at spekulere i den loesning For at få et pas skal man være statsborger og Dk anderkender ikke dobbelt statsborgerskab hvis du er over 18 år. Det er derfor vores børn der har dobbelt pas skal vælge når de blir 18 hvor du vil være statsborger og det andet pas blir anuleret. Ikke alle lande har de regler men Danmark har. Det er ikke korrekt at man skal vaere statsborger for at faa et pas - her taler jeg om et ekstra udenlandsk pas. Det er normalt at folk som f.eks. ansaettes i raadgivende stillinger for regeringer o.lign. tilbydes et diplomat pas fra det paagaeldende land. I andre lande er det muligt at erhverve et pas gennem forskellige investeringsprogrammer f.eks i Panama - vel at maerke uden at der foelger et statsborgerskab med. Men som jeg naevnte foer er det nok ikke lige den oplagte loesning i dette tilfaelde http://www.nyidan...erskab.htm |
|
|
Fido |
Lagt på d. 13/09-2012 05:19
|
Du taler stadig om dobbelt statsborgerskab ... Jeg taler om to pas. To helt forskellige ting https://www.offsh...sport.html One man's ceiling is another man's floor |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |