Se indlæg
Bøde kr. 7.000 i lufthavnen i Bangkok
|
|
sank |
Lagt på d. 01/09-2012 16:15
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Ja rigtigt grødris til risalamande og vist også vanilje ? bliver medtaget. Syntes nu osten er ok efter køleskabs ophold ? bedre end den man kan købe i Thai. Og da vi jo kan medtage ca. 80 kg. så er der plads nok. Vi er nu heller aldrig bleven stoppet ! men derfor behøver det jo ikke at være lovligt |
|
|
PATINYA |
Lagt på d. 01/09-2012 16:46
|
Øvet medlem Antal indlæg: 219 |
nej stop nu DA! jeg sider jo og bliver helt lækker sulten GO JUL |
|
|
Frank |
Lagt på d. 01/09-2012 16:48
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Ja så får du lige den her: Lun leverpostej med ristet bacon og champignon. |
|
|
PATINYA |
Lagt på d. 01/09-2012 16:50
|
Det det................det er jo psykisk totur det du laver nu Frank Men hvad jeg får ost og langelændere her den 22 sep |
|
|
Frank |
Lagt på d. 01/09-2012 16:53
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Undskyld! |
|
|
PATINYA |
Lagt på d. 01/09-2012 16:57
|
Alt forladt Frank! for jeg kan sgu da også godt nå at bestille leverpostej |
|
|
roald |
Lagt på d. 01/09-2012 22:56
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 873 |
GØL er en pølsefabrik ,de laver ikke leverpostej |
|
|
bangkoknielsen |
Lagt på d. 02/09-2012 04:14
|
Øvet medlem Antal indlæg: 435 |
Du tager fejl Roald! - Gøl pølsefabrikken, der idag er en del af Tulip-koncernen, fremstiller også leverpostej. - Sidste år så jeg ovenikøbet Gøl pølser og leverpostej i Villa-market i Bangkok, men der har åbenbart ikke været efterspørgsel nok, da produkterne ikke længere findes i kølediskene! - Savner man leverpostej, pålæg og ikke mindst godt rugbød, fedt og andre lækkerier, kan jeg kun anbefale "Bei Otto" på Sukhumvit soi 20 i Bangkok... Tilbage til tråden: Jeg/vi har aldrig nogensinde haft problemer med tolden de gange jeg er vendt hjem fra DK - alle gange med kufferter og kølebokse fyldt op med levnedsmidler - så mon ikke "bøden" på 7000 dkr. skyldes noget andet..? Redigeret af bangkoknielsen d. 02/09-2012 04:21 |
|
|
ABS |
Lagt på d. 02/09-2012 04:29
|
Øvet medlem Antal indlæg: 310 |
Villa Marked er det bedste sted at handle. Og ikke 2 er ens. Det du kan få i den ene, er ikke sikkert du kan få i den anden. Har set A´la Klovborg ost der også, marmelade fra den Gl. Fabrik osv. Tror ikke det har så meget med efterspørgsel at gøre, men mere at de folk der bestiller gør det på deres måde og hvad de nu syntes der skal i deres butikker. Bei Otto´s leverpostej og pålæg er i mine øjne kedeligt, men godt brød. Men smag og behag.
We aim to achieve excellence in everything that we do.
|
|
|
jens |
Lagt på d. 02/09-2012 12:47
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 810 |
Ja iflg dette link er den god nok, det giver en bøde på 40000 baht at indføre kød/produkter fra EU-lande. http://www.iatatr...htm#Import regulations Men om de er up to date er jeg ikke sikker på, hvem bruger stadig kamera med film. |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 02/09-2012 19:41
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
vil lige slå et slag for Gourmet Market som ligger i det forholdsvis nye Promenade Center vis a vis Fashion Island, her kan der fås mange slags delikatesser fra DK, og der er meget at vælge imellem selv Jørgen's Favorit Mix fra Kim's adressen er : 587,589, 589/7-9 Ramindra Rd. Kannayao Bangkok 10230 http://www.thepro...ge/contact Gourmet Marked : http://www.thepro..._directory så er man da fri for at slæbe sig en pukkel på med alt det man skal have med. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 03/09-2012 16:59
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
roald skrev: Lung Yao skrev: og en bakke GØL leverpostej. . GØL er en pølsefabrik ,de laver ikke leverpostej Først TAK til Bangkoknielsen for "moralsk support" og lidt info til Roald: [img]http://www.tilbudonline.dk/images/tilbudsaviser_files/articles/1153925.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://www.tilbudonline.dk/images/tilbudsaviser_files/articles/1170995.jpg[/img] is not a valid Image. http://www.google...80&bih=923 Advarsel til jer der er bosat i TH: Lad være med at skrolle ned til siderne 6-7-8 . men I må gerne læse følgende opskrift: http://www.ama-ti...zAods3IApA . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
roald |
Lagt på d. 03/09-2012 17:57
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 873 |
LUNG YAO, jeg gir mig ,du har ret , det fremgår bare ikke på deres hjemmeside [url]www.gøl.dk[/url]
Redigeret af roald d. 03/09-2012 18:05 |
|
|
kisser |
Lagt på d. 03/09-2012 18:43
|
Øvet medlem Antal indlæg: 170 |
jens skrev: Ja iflg dette link er den god nok, det giver en bøde på 40000 baht at indføre kød/produkter fra EU-lande. http://www.iatatr...htm#Import regulations Men om de er up to date er jeg ikke sikker på, hvem bruger stadig kamera med film. Bøden på 40.000 er jo hvis der indføres varer fra lande med forskellig "galskab" Læs indlægget Forbudt, punkt 3, som du henviste til: Told Regler Import regler: : Gratis import af hver passager med et pas fra hans egen, uanset alder: 1. 200 cigaretter eller 250 gram tobak eller lig vægt af cigarer; 2. 1 liter spiritus; 3. Et still-kamera med 5 ruller film eller en film kamera med 3 ruller med 8 eller 16 mm. film. Gratis import for ikke-residenter: - for indehavere af transitvisa eller som kan få visum ved ankomsten:. op til THB 10.000 pr person eller THB 20.000 pr familie - for indehavere af turistvisum: op til THB 20.000 pr person eller THB 40.000 per familie. Forbudt (uden licens): 1. Skydevåben og ammunition inkl. eksplosive genstande og fyrværkeri, lægemidler af narkotiske karakter, fx heroin. 2. Guldbarrer. Desuden skal erklæres ved ankomsten og kan, hvis der ikke importlicens er tilgængelig, efterlades i Told obligation i lufthavnen af indrejse skal hentes ved afrejse. 3. Kød fra alle lande ramt af bovin spongiform encephalopati (BSE) eller kogalskab og mund-og klovesyge sygdomme. Foranstaltningen omfatter kød fra alle EU-medlemsstater og alle andre inficerede land. Dem, der udfører sådanne syge kød vil blive idømt en bøde THB 40.000 og / eller fængslet i op til to år. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 04/09-2012 06:47
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Øh jeg har overvejet at tage en pose svesker med til Thailand, har spist nogle af de her frugter der ligner hundelorte, vil vise fruen at det smager nogenlunde ens. Begge dele siges at være tarmregulerende. Skal jeg søge om tilladelse? |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 04/09-2012 07:03
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
vandango skrev: Øh jeg har overvejet at tage en pose svesker med til Thailand, har spist nogle af de her frugter der ligner hundelorte, vil vise fruen at det smager nogenlunde ens. Begge dele siges at være tarmregulerende. Skal jeg søge om tilladelse? Makhaam = Tamerind. |
|
|
flyer |
Lagt på d. 04/09-2012 08:12
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 688 |
Når jeg køber "Gammel ost" og her taler vi altså om RIGTIG gammel, gerne 10år, så er de svære for ikke at sige umulige at skære, derfor renser jeg den for skorpe og kit derefter hakker jeg dem med et køkkenkniv og putter dem på honningglas rørt sammen med en sjat rom og det kan holde sig i lang lang tid, bare hygiejene er iorden under "hakningen"! Jeg deler gerne et par glas ud til familien og min lillebror har fundet på den geniale idé at sætte glasset op under snuden på sin kone som elsker honning og siger til hende at hun lige skal dufte til farbrors nyrørte "honning" Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
bangkoknielsen |
Lagt på d. 04/09-2012 08:29
|
Øvet medlem Antal indlæg: 435 |
Velkommen tilbage Rinpoche! - og til Vandango: Svesker behøver du ikke slæbe med dig, dem kan du købe til næsten samme pris som i DK. - Jeg mener nu ikke helt, at Makhaam har samme smag som svesker, men har ligesom disse en tarmregulerende virkning... |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 12/12-2012 19:53
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1392 |
Da Jeg kom hjem fra Thailand i feb. '11, havde Jeg div. krydderier bla. tørret chilli og noget fisk i en plastic bøtte med hjem til min veninde, som kommer fra Thailand. Fiskene var blandet med noget, så det giver en meget ubehagelig lugt Jeg er sikker på Jer der er på Dansk Thai Website og er gift med en thai, ved hvad Jeg snakker om. Jeg havde fødevarene med i check in bagagen og der var ingen problemer. Men Jeg ved ikke hvordan tolderne havde reageret, hvis bagagen var blevet tjekket. Fiskene i bøtten var selvfølgelig pakket godt ind i flere poser, hvis uheldet skulle være ude Når Jeg igen rejser til Thailand i starten af næste år, vil min veninde give mig en "bestillingsliste" med. Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 13/12-2012 08:49
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Hehe. Jeg husker hvorledes min kone havde købt en hel masse "lækre" luft-tørrede fisk. For nu ikke at dele den "pragtfulde" aroma med hele flyet på tilbagerejsen, havde hun forlods emballeret dem i forseglede plastikbeholdere. Ak, ak. Der gik ikke mere end et par dage, førend man kunne beskue horder af maddiker lystigt mæske sig i fiskene inden i plastikbeholderne. Fy for H! "Fødevarestyrelsen" har trange kår i Thailand. |
|
Spring til debat: |