Se indlæg
 Udskriv debat
Hjælp søges.
hugoboerge
clydehaumann skrev:

Jydetampen bede blot om gode råd om hvor der muligt vil være hjælp at hente. Han beder ikke om penge eller anden bistand. Jeg kender Jydetampens kone da hun er en af mine tidligere elever og jeg ved at kun går meget op i sit job og tænker meget på sine patienters vel.
Er der nogen som ved noget så kom ud af busken.

Spoerg moderen hvor er faderen og hans adresse saa maa han finde ud af det. Nu er datteren paa et offentligt hospital men jeg skal ikke goere mig klog paa hvad omkostningerne er.

hugoboerge
Fido skrev:

Jeg er totalt forvirret. Hvis man ikke kender hvem faderen er, hvordan kan man saa vide at han knokler en vis legemsdel ud af bukserne ?

Minder lidt om den gamle tv-serie SOAP ... totalt forvirrende Hmmmmmm

Ja den var god og jeg har alle afsnit paa dvd. Faar naesten lyst til at se dem igen.

jydetampen
Tak til boes,sonny og clyde for at have læst starten og jeg vil trække mig her,da jeg ikke mener der noget soap over dette og slet ikke for de forældre som sidder langt fra hinanden og deres datter er meget syg.

natty
OT men hvor meget skal en thai statsborger betale for at blive behandlet på et moderne offentligt hospital?
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

jydetampen
natty skrev:

OT men hvor meget skal en thai statsborger betale for at blive behandlet på et moderne offentligt hospital?

Igen totalt ligegyldigt,men ifølge konen næsten det samme som på privat hospital,da forældrene har fået afslag på offentlig hjælp,også må de til lommerne,da datteren er på en vip afd,og ja så kan du sige det er ikke nødvendig,men hvem vil ikke prøve at gøre det bedste for sine nærmeste.
Jeg beder ikke om penge kun nogle forslag til hvor der måske er noget hjælp at hente,så faderen kan være mere sammen med datter og konen i stedet for at skulle knokle som en gal her og at han gør det har jeg fra konen,som er ganske tæt på datteren og moderen,som tilbringer alt tiden sammen med datteren.

natty
jydetampen skrev:

natty skrev:

Igen totalt ligegyldigt,men ifølge konen næsten det samme som på privat hospital,da forældrene har fået afslag på offentlig hjælp,også må de til lommerne,da datteren er på en vip afd,og ja så kan du sige det er ikke nødvendig,men hvem vil ikke prøve at gøre det bedste for sine nærmeste.
Jeg beder ikke om penge kun nogle forslag til hvor der måske er noget hjælp at hente,så faderen kan være mere sammen med datter og konen i stedet for at skulle knokle som en gal her og at han gør det har jeg fra konen,som er ganske tæt på datteren og moderen,som tilbringer alt tiden sammen med datteren.

Mit spørgsmål er hverken et angreb på dig eller din indsats.
Det er spurgt af ren nysgerrighed.
Hvad er det for en offentlig hjælp de har fået afslag på?
Har de fået afslag på at datteren kan blive behandlet for canceren og dermed medicinsk behandling?
Er behandlingen for sygdommen bedre på vip-afdelingen, på et moderne offentlig hospital, end på den "almindelige" moderne afdeling.?
Når du skriver at forældrene har fået afslag på offentlig hjælp, læser jeg det som om at de nærmest er nægtet behandling til en forhåbentlig helbredelse.
Derfor synes jeg af ren nysgerrighed ikke at mit spørgsmål er ligegyldigt.

Andre kan måske opklare for mig hvad en thai statsborger skal betale for at blive behandlet på et moderne offentligt hospital?

Jeg ønsker alt det bedste for forældrene og den lille pige.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

jydetampen
det koster 2600 thb for værelset i døgnet og konen har lige set regningen fra den 5 aug til nu 55000 thb. Behandlingen er nok den samme udenfor vip,men der er ro på vip og der bliver måske taget lidt ekstra hensyn til vip da de giver penge i kassen.

hugoboerge
jydetampen skrev:

Tak til boes,sonny og clyde for at have læst starten og jeg vil trække mig her,da jeg ikke mener der noget soap over dette og slet ikke for de forældre som sidder langt fra hinanden og deres datter er meget syg.

Jydetampen jeg tror du misforstaar. Der er ikke noget soap over dette emne, men hvis du ikke kender tv serien "Soap" saa slutter hvert afsnit med en kort gennemgang af naeste afsnit og der afsluttes saa med "Confused" eller "forvirret" det er det som Fido refererer til.

Al aere og respekt for din indsats. Jeg forstaar at Clyde har boet her i adskillige aar og eftersom han ikke har kendskab til nogen hjaelpeorganisationer saa er det nok noget svaert. Mvh.

clydehaumann
Jeg er overbevist om at vil man søge om hjælp fra en thailandsk, eller dansk organisation vil man gå forgæves da man vil finde ansøgningen urimelig. Jeg forstår at barnet ligger på enestue og at det er denne stue der må betales 2500 Bth, om dagen for og ikke selve behandlingen.
Var det selve behandlingen der ikke var penge til ville der muligvis være hjælp at hente ved visse organisationer her
Jeg føler med familien og ved hvor vanskeligt det må være at være adskilte i en så vanskelig tid, men jeg tror ikke der vil være noget at hente nogen steder.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

http://thaidanishservice.com
jydetampen
clydehaumann skrev:

Jeg er overbevist om at vil man søge om hjælp fra en thailandsk, eller dansk organisation vil man gå forgæves da man vil finde ansøgningen urimelig. Jeg forstår at barnet ligger på enestue og at det er denne stue der må betales 2500 Bth, om dagen for og ikke selve behandlingen.
Var det selve behandlingen der ikke var penge til ville der muligvis være hjælp at hente ved visse organisationer her
Jeg føler med familien og ved hvor vanskeligt det må være at være adskilte i en så vanskelig tid, men jeg tror ikke der vil være noget at hente nogen steder.

Forældre skal betale 2600 bath om dagen for værelset og for alt behandling derudover og det løber op indtil videre har de betalt omkring 500.000 bath for værelse og behandlingen.
De kan betale men det kræver at faderen i dk må knokle som en gal som at følge med til at betale og det finder jeg er en meget kedelig situation for familien og jeg tror alle gerne ville bruge så meget tid sammen deres barn/børn i sådan en situation.
jeg er bare en som gerne ville prøve at hjælpe og har nu fået at vide faderen har prøvet at få hjælp,men forgæves som du skriver.
Så her ender tråden nok desværre..................

Spring til debat: