Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Dansker dræbt i Cha Am
|
|
Lagt på d. 23/12-2005 09:07
|
|
Begynder Antal indlæg: |
hejsa jeg fandt den her Four Thai men aged 28-36 are now arrested and charged with non-intentional violence causing death after turning themselves in to the Cha-Am police Thursday afternoon. A crime that is punished with 3-15 years imprisonment, according to the local police. The victim of the violence was the 54 year old Dane, Søren Tandrup Olsen. The Dane wanted to get his own car into the streets of Cha-Am, where he has been living with his Thai girlfriend, Lek, since 1999, but his neighbour's car was in the way. The Dane asked the neighbour to move it, which made the man very upset. The Cha-Am Police tells that they have had to come by the neighbour's house a couple of times asking him to quiet down, as he has been very noisy and caused a lot of disturbance in the neighbourhood in spite of only living there for approximately a month. At first the Thai man verbally assaulted the Dane, and then he started a fight, not even a fair one. Within minutes three friends of the neighbour came to assist him and started beating Søren Tandrup Olsen, who managed to flee into the house, Lek tells sitting at Cha-Am Police Station. Right next to her a police men is eagerly showing the police report with pictures of the body of Lek's boyfriend. She is at the police station to identify the four men, who turned themselves in. Having done that she goes back to the scene of Tuesday's tragic event. To the house where she has to start a new life. Lek quickly realized that the situation was going out of control, so she phoned the police when the fighting began. According to her the Dane never wanted to argue with the neighbour, whom she describes as provocative and aggressive. In stead of getting into an argument the Dane preferred to mind his own business and if the neighbour made too much noise, Søren Tandrup Olsen rather left his house for a while than complaint. A few minutes after the first incident, more trouble came the Dane's way. The neighbour was standing at the back yard gate asking the 54 year old to come out and discuss the matter. The Dane left the house and went to talk. But he was not aware that the three friends of the Thai neighbour were hiding behind the wall, and this time a fist fight was not enough. "All of sudden the three others came out of nowhere and started beating Søren with steel pipes, that they have fetched. It did not stop till I dragged Søren into safety in the house. At least they did not beat me," 26 year old Lek tells, while showing the blood stains on the road just outside the backyard, where the Dane was severely beaten. She and Søren Tandrup Olsen had a souvenir shop in the house just 25 metres from the Cha-Am Beach on the western side of the Gulf of Thailand. In the workshop there are lamps and few of Snow White's dwarfs waiting to be finished and sold in the shop. In front of the computer, where the Dane spent many hours coming up with new ideas for articles to sell in the shop, Lek has placed a plate with open end sandwiches, just like she always did. After getting the Dane into safety, Lek thought that it would be wise to go to the hospital. "Søren did not agree. He said that he just needed to rest, and then he would be okay again," Lek tells with tears in her eyes. Meanwhile even more friends of the neighbour had come to help him, so as the Dane was licking his wounds upstairs, people were hiding in front of the house as well as next to the backyard, but the neighbour and his three friends already did more than enough. Much more than enough. About 10 minutes after lying down, Søren Tandrup Olsen died in his bed. The doctor and the police did not come till later. The exact cause of death will not be known, until the result of the autopsy is known. Presumably early next week. Created By Frank Jensen jeg ved ikke hvem frank jensen er men han står som kilden |
|
|
Novicen |
Lagt på d. 23/12-2005 10:34
|
Øvet medlem Antal indlæg: 143 |
Hej Ja, det er meget tragisk og tankevækkende, at et liv i Thailand, som mange af os sikkert drømmer om, kan ende så brat. Men det kan jo desværre ske overalt i Verden. Uden at vide så meget om det, er jeg dog, som en anden skriver, også sikker på, at man virkelig skal passe på med, at overtræde en thai’s ”æreskodeks”! Man kan næsten sige, at de ”slås med hjertet”. Når det først ”rabler” – rabler det virkelig for alvor! Pist væk er alle hæmninger og konsekvensberegning… Og så kan man alligevel aldrig ”skære alle over én kam”. Også her er der selvfølgelig forskel på folk… Jeg har heldigvis ikke selv set så meget vold i Thailand. Men sidste gang vi var der, i oktober måned 2005, fik jeg dog en ”lille én på opleveren”. Vi var til en fest med min kones familie. Alle var glade og der manglede ikke noget… Pludselig gik den ene af mine thailandske svogre ”besærk”. Han begyndte, at fægte rundt med en stor brødkniv. Kvinder og børn løb skrigende ud af huset. Familien bad mig om, at gå væk fra ham og sagde, at han var ”ting-tong”! Jeg ved ikke, hvad der skete i mit hoved? Men i stedet for, at flygte blev jeg stående. Pludselig skar han sig selv i halsen! Blodet løb mens han gik hoverende rundt og spurgte, om de ikke troede, at han ville gøre det igen? Og så gjorde han det sgu…! Så gik ”min klap ned”. Jeg gik stille og roligt hen til ham, og sagde, at han skulle holde på med dét dér! Vel vidende, at han måske kunne finde på, at stikke mig med kniven? Men – Det gjorde han ikke. Jeg blev ved med at sige til ham, at han var min ven, og at jeg var meget glad for at være en del af hans familie… Til sidst kunne jeg tage kniven fra ham – uden dramatik – og smide den hen til min svigerfar… ”Underholdningen” var forbi…! Min svigerfar ”kvitterede” ved, at slå sin søn i nakken med en tyk gren, der knækkede… Og så i øvrigt få sønnen kørt hjem. Senere kom min svoger tilbage – med en pistol! Den sag klarede mine to andre thailandske svogre. De holdt ham, mens jeg fik vristet pistolen fra ham… SÅ var det politiets ”tur”. Nu var det ligesom om, at hans ”kvote for dårlig opførsel” var opbrugt for denne gang. Der skete dog ikke andet, end at han blev kørt hjem og fik besked på, at slappe HELT af! Det gjorde han så. Det er ikke mit indtryk, at han følte, at han ”tabte ansigt”? Det håber jeg da ikke. Men det kan måske skyldes, at det var hans egen familie, han ”optrådte” overfor? Og at det dermed var ”hans egne”, han senere måtte sige undskyld til…? Min kone er ældste ”barn” i familien. Og min svoger er dermed hendes lillebror. Hver gang hun siger noget til ham, ”retter han straks ind til højre”. Efter den famøse familiefest, så jeg ham på knæ foran min kone, samtidig med, at han undskyldte det skete. Jeg holdt mig langt i baggrunden! Netop for ikke, at ”spille hvid thai”, og dermed jokke rundt på deres enemærker, som en anden misforstået ”Over-Kaj…”. Mange julehilsner til alle! Novicen Hvis dit liv var en film - Gad du så selv at se den i biografen?
|
|
|
Santhumpon |
Lagt på d. 23/12-2005 11:39
|
Øvet medlem Antal indlæg: 227 |
DR 1 S140 fre 23 dec 08:33:33 DR NYHEDER UDLAND 08:16 THAILAND: 4 ANHOLDT FOR DRAB PÅ DANSKER Fire thailandske mænd i alderen 28 til 36 år er blevet anholdt og sigtet for vold med døden til følge mod den 54- årige Søren Tandrup Olsen. Han blev tirsdag tævet ihjel i sit hjem i den thailandske by Cha-Am. Danskerens thailandske samlever siger til B.T., at det var en thailandsk nabo, der med nogle venner overfaldt ham med træbjælker og stålrør. Dramaet begyndte, da Søren Tandrup Olsen bad naboen om at flytte den bil, der spærrede vejen for danskerens bil. Det gjorde naboen meget ophidset. De fire meldte sig selv til politiet. 111 UDLAND dr.dk/nyheder _______________________________________________________ Glædelig jul & Godt Nytår fra Orathai & Torben Santhumpon Jensen. |
|
|
sabai sabai |
Lagt på d. 23/12-2005 15:31
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1258 |
Er der nogen der kan finde ud af at sætte et link ind på [url]www.huahinafterdark.com[/url] , omkring det der er sket i cha-am ? (På Engelsk ) ! Da de åbentbart ikke ved noget om det . Nu er det sket flere gange det sidste årstid, og der sikkert bor mange Danskere i og omkring cha-am hua-hin. Redigeret af d. 23/12-2005 17:16 [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 23/12-2005 16:59
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1135 |
Hejsa Ja der kan vaere mange meninger om hvad vi skal / maa / kan goere her ude.. I den sidste ende maa det nok ligesom vaere op til den enkelte om man vil spille med paa Thaiernes til tider total uforstaaelige logik eller man siger her er jeg og jeg har ogsaa nogle rettigheder. Om de slaas med hjertet. nej jeg vil sige de slukker for hjernen og handler.. Uden den mindste tanke for sund fornuft og konsekvens. Som jeg naevnte vedr Kongens foedselsdag, jeg tror der var ca 50 betjente paa pladsen og ligesaa mange civil vagter, saa er det da hamrende gal i laaget at begynde at skyde. Jeg kender godt den risiko jeg tager ved at pille nogen et trin ned af rangstigen, men om jeg goer det eller en Thai goer det, saa er det jo spillets regler og vil man ikke tage den risiko, ja saa bliver man bare nede paa betalings hylden, det er saa nemt det gaelder ogsaa for Thaier.. Men jeg kan f.eks koebe byggematerialer billigere end de fleste andre lokale nu, jeg faar automatisk rabat paa foderstoffer, jeg har kredit paa drikkevarer naar vi har bod pa festpladsen, eller som her da vi havde aabent vedr. solsikkerne, det der ikke saelges koerer jeg bare tilbage og betaler det som mangler osv. Saa jo der er fordele ved at kaempe for en plads oppe i toppen af rangstigen.. Dermed slet ikke vaere sagt vi bliver en del af toppen. Novicens historie er desvarre heller ikke enstaaende, det sker hele tiden og for det meste vil politiet ikke blande sig naar det sker i familien... Og hatten af for din taalmodighed novice, jeg havde pandet ham en paa laaget i stedet for jeg gider ikke mere proeve at goere det paa vores maade, men bruger deres .. Den stoerste bestemmer. Du har ret i at det kan ske over alt i verden, men nogen steder er vaerre end andre. Le-si |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 24/12-2005 21:37
|
Antal indlæg: 3779 |
Hej, Created By Frank Jensen jeg ved ikke hvem frank jensen er men han står som kilden Frank Jensen er en journalist-studerende, der er trainee hos Scand-Media Corp.,Ltd. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
dkjohnt |
Lagt på d. 09/01-2006 05:04
|
Øvet medlem Antal indlæg: 273 |
Søren Tandrup Olsen var fra midtjylland nær Viborg. Iflg. hans familie i Danmark har striden stået på i længere tid. Han havde sammen med konen 3 forretninger i Cha Am området.
Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
"If you havnt been - you havnt live" |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |