Se indlæg
 Udskriv debat
Er Thailand slidt op?
thaikurt1
Jeg synes det er godt at lønningen er steget fra 300 bath til 500 bath for dem der arbejder,

Har ikke noget til for dem der klager over at de nu skal til at betale mere om dagen.

Men den stigen som fødevare osv er det rimelig at lønning også stiger
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
hugoboerge
thaikurt1 skrev:

Jeg synes det er godt at lønningen er steget fra 300 bath til 500 bath for dem der arbejder,

Har ikke noget til for dem der klager over at de nu skal til at betale mere om dagen.

Lige saa snart det blev annonceret at loenningerne skulle stige begyndte foedevarepriserne at stige forud og efterfoelgende blev loenningsstigningerne udskudt fra 01.01 til 01.04 for nogle provinser men ikke alle.

Samtidig har nogle producenter benyttet sig af oversvoemmelseskrisen og haevet priserne.

Det er helt klart at naar producenternes produktionsomkostinger gaar op saa stiger priserne ogsaa.

Girobank
Nu er der nok en del der kan huske kursen helt tilbage først i 90erne= 100 kr. omkring 325-330 TBH, jeg følte mig næsten som millionær.

Så er det helt så galt,som nogen af jer skriver?
eller er vi bare blevet forvænt med den godekurs?

Hotel/guietshouse priserne på de samme steder er kun stegte omkring 20-25%.

Jeg kender ikke rpiserne i Patpong,PAT,Hua Hin,Phuket og Koh Samui,da det er har været der i flere år.

Vi havde i januar/februar ingen problemer med at finde gode og billige hoteller til 650-750 TBH incl. morgenmad.

Ok vi holder os nok også langt væk fra de "overbefolkede" turiststeder.

Prisen for billetten fra 1993 til i år for samme periode= nøjagtig den samme, ja jeg kan bevise det,har gemt alle billetter på alt mulig fra de forskellige ture i Thailand.

Kom til at tænke på at min bankbog i DK kunne have set meget bedre ud, hvis jeg ikke var blevet ramt af Thailandsfeberen!Wink
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

dutling68
thaikurt1 skrev:

er det ikke fra 180 til 300 baht du mener har aldrig hørt de der tal før.....
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

jydetampen
chaingmai skrev:

nu bor jeg fast herude og er ikke turist og har derforikke et problem med,at barpigerne bliver tykke og grimme og hvad angår mafia og stoffer jamen så er danmark jo også slidt,jeg glædes da over hvis det går godt for flere,menesker i thailand,jeg har da været på besøg på nogle turist steder og de var gode nok for mig, og endelig hvem har i givet fald ,,slidt" thailand op er det dem der nu er klar til at ,,slide" nabolandene op.det ligner udflytning af ,,arbejdsplasdser" som også store virksomheder bruger når et land bliver for dyret så flytter man bare til det næste,for mig er thailand et godt land og leve i jeg får meget for pengene har kun godt at sige om thailænderne,de er venlige de er gode naboer til sidst vil jeg gerne overfor js, undskylde brugen af ordet platte dumt dækker nok bedre hvad jeg mente.............LOL LOL

Sidder lige og kigger på det hotel jeg har brugt mange gange i Cm laithai og der er prisen steget omkring de 50 % siden jeg var der sidst for 2 år siden,så man må jo håbe der er blevet renoveret lidt siden,som kan retfærdigøre sådan et pris hop.
Kan kun give dig ret i at Thailand er et skønt land,men der skal noget nytænkning til for at fastholde turister og det er du vil ikke uening i at det har Thailand stadig brug for?????.
Hvad angår bar pigerne,så ville det glæde mig hvis,det mere eller mindre helt udøde.

Saendaeng
dutling68 skrev:

thaikurt1 skrev:

er det ikke fra 180 til 300 baht du mener har aldrig hørt de der tal før.....

Det er steget fra 180 thb til 300 thb per dag.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Boes
Saendaeng skrev:
Det er steget fra 180 thb til 300 thb per dag.
Lige for at komplettere.
I bangkok er lønnen 300 B per dag - i Phuket 257 B per dag. Reguleringen af lønningerne er forskellig i provinserne. Mindst øgning i nord og nordøst. Mest i BKK og turistområderne
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

Ratchada
thaikurt1 skrev:

Hua Hin er 2-3 gange så dyr som for 10 år sidenTil hest

Boes
thaikurt1 skrev:

Det skulle klæde dig hvis du satte dig ind i fakta inden du begynder at udtale dig....

http://photo-jour...z1zxReOiZ0
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

thaikurt1
OK venner så gerne at det bliv 500 bath om dagen men det skal nok komme men en til virker er det så 300 bath om dagen det er et fremskridt at lønnen er blevet det bedre.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
Det er IKKE 300 Bath om dagen thaikurt, det var kun valgflæsk. Da loven blev vedtaget fik kun 6 ud af 77 provinser en mindsteløn på 300 Bath, de øvrige 71 provinser fik lavere mindsteløn, herunder Pattaya.
Den fuldstændige liste kan ses på arbejdsministeriets hjemmeside.

ABEKATTEN skrev:

Det er IKKE 300 Bath om dagen thaikurt, det var kun valgflæsk. Da loven blev vedtaget fik kun 6 ud af 77 provinser en mindsteløn på 300 Bath, de øvrige 71 provinser fik lavere mindsteløn, herunder Pattaya.
Den fuldstændige liste kan ses på arbejdsministeriets hjemmeside.

Den kan også findes i 'Boes' link i indlæg # 29 Smile

vandango
Hvilke forhandlingspartnere er der i Thailand, når det gælder om at varetage lønmodtagernes interesser?

John
Sakset fra Wikipedia

Fagforeninger har været forbudt i Thailand under forskellige militærregimer, men i dag findes der godt 1.000 fagforeninger i landet. Paraplyorganisationerne Thai Trade Union Congress og National Congress of Thai Labour er de største.

john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Thomas72
jydetampen skrev:
Sidder lige og kigger på det hotel jeg har brugt mange gange i Cm laithai og der er prisen steget omkring de 50 % siden jeg var der sidst for 2 år siden,så man må jo håbe der er blevet renoveret lidt siden,som kan retfærdigøre sådan et pris hop.
Kan kun give dig ret i at Thailand er et skønt land,men der skal noget nytænkning til for at fastholde turister og det er du vil ikke uening i at det har Thailand stadig brug for?????.
Hvad angår bar pigerne,så ville det glæde mig hvis,det mere eller mindre helt udøde.

Nu ved jeg ikke hvordan priserne generalt var i 80'erne og i 90'erne samt i starten af 00'erne. Jeg fik først min Thailands debut i 09.
Men jeg ved hvis de bliver ved med at skrue priserne op i Thailand, vil de til sidst "skyde sig selv i foden"
Da jeg besøgte CM i dec. '09 boede jeg også på Lai Thai og dengang gav jeg 690 THB pr. overnatning og en stigning på 50% ville kunne mærkes, hvis man skal bo der i flere dage og den faldende kurs på EURO'en og dermed også den DKR får prisstigningen til at slå ekstra hårdt. Så jeg tror bestemt ikke den faldende kurs på EURO'en ikke er nogen fordel for Thailand og dem har noget at gøre med turistbranchen i Thailand som f.eks. hotelejere skal måske passe på med at presse "citronen" for hårdt.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

Kim Ludvigsen
Thomas72 skrev:

jydetampen skrev:

Da jeg besøgte CM i dec. '09 boede jeg også på Lai Thai og dengang gav jeg 690 THB pr. overnatning og en stigning på 50% ville kunne mærkes

Er det dette guesthouse, I taler om?
http://www.laitha.../roomrate/

I så fald er prisen i hvert fald ikke steget 50% siden din pris på 690 baht i 09, og slet ikke hvis du har været der i starten af december. Prisen i december er i henhold til hjemmesiden 750/800 baht alt efter type af værelse - samme pris som sidste år.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
jydetampen
Kim Ludvigsen skrev:

Thomas72 skrev:

[quote]jydetampen skrev:

Da jeg besøgte CM i dec. '09 boede jeg også på Lai Thai og dengang gav jeg 690 THB pr. overnatning og en stigning på 50% ville kunne mærkes

Er det dette guesthouse, I taler om?
http://www.laitha.../roomrate/

I så fald er prisen i hvert fald ikke steget 50% siden din pris på 690 baht i 09, og slet ikke hvis du har været der i starten af december. Prisen i december er i henhold til hjemmesiden 750/800 baht alt efter type af værelse - samme pris som sidste år.[

/quote]
Ja det er det guesthouse/hotel og jeg gav 590 baht minus 15% fordi jeg havde et rabatkort dertil og det var august 2010.

Anonym Bruger
nu falder snakken meget på økonomien...ingen tvivl om at det er blevet dyrere...det er det også for den alm. thaier..så det kan ikke diskuteres. Sammenkoblet med vores svage kroner (læs: euro) så kan det bestemt mærkes når man opholdere sig mere end 3 ugers ferie i landet. Nok om det Read the rules

Jeg synes da bestemt at det er fedt at thailand udvikler sig fremad (hvis det er tilfældet?) Tuttelu Tralla

Men det jeg tænker mere på med landet er den kynisme jeg ser idag..flere turister (og nye typer turister) og en bestemt implementeret holdning i befolkningen har ført til en lettere ligegyldig holdning og et fald i serviceniveauet modsat tidligere tiders respekt, nysgerrighed og gensidige interesse. Hele måden folk behandler hinanden på i landet er jeg uforstående overfor..både blandt thai/thai, men også thai/falang....Frown

Men udlændinges opførsel har i den grad selv skabt dette billede...kynismen går begge veje og alene dette giver mig lyst til at kigge yderligere på andre destinationer. Da jeg besøgte Laos var det som at besøge Thailand i 'gamle dage'. Holder da stadig lidt af thailand Pibe wow-faktoren er dog blegnet lidt de seneste par år eller også er jeg bare vokset fra Thailand..jeg kan ikke længere genkende tidl. tiders charme..selv efter min thai feber havde lagt sig..Cheers

lille observation: jeg oplever flere og flere thaimænd der gifter sig m. laos el. myanmar kvinder...måske er thaikvinderne blevet for stærke efterhånden? Ved dog godt at crossborder ægteskaber går langt tilbage, men det lader til at thaimænd tager til nabolandene når der skal gang i den...

Hvis jeg var ny i Sydøstasien og havde gå-på-mod, så ville jeg nok holde mig til et af de omkring liggende lande og starte noget op der..lære sproget osv...være blandt de første...være med til at se 'de gode tider'...de gode tider er efter min mening gået fra Thailand..idag er det rutine og fastlagt..måske ikke så dårlig enddag, men bestemt anderledes..

Hello.... Til bruger "Chiangmai": jeg er ked af at diskussionen ikke falder i din smag, yderligere er jeg ked af at du åbenbart er blevet chef for det nye meningspoliti på Dansk Thai Website der skal bedømme hvad andre bør diskutere og hvilke holdninger man har Dansk Thai Website...
Redigeret af Anonym Bruger d. 08/07-2012 16:32

jydetampen
Ja,der er sket meget store ændringer i Thailand og ja tror de har skudt sig selv i foden,ved ikke at tænke nyt i forhold til turist attraktioner,de har bare forsat i samme spor,men man kan vel ikke fortænke dem i det,da der jo er kommet nye turister hele tiden(russere,indere,arabere),som jo får en wauw oplevelse.
Jeg havde en pause fra Thailand på et par år og blev vildt overrasket,da jeg kom tilbage over den udvikling,der var sket på den korte tid,mega problemer med traffiken især i Bangkok,nu stod der damer og trak på gaden fra morgenstunden,der var kommet negere som også prøvede at få deres gid af kagen af sex turister.(men gad vide hvem der tager til Thailand for at få en neger???)
Ja kvinderne er blevet meget stærkere og selvstændige,jeg skal ihvertfald være fremme i skoen,for ikke at blive sat på plads af min kæreste og hvis jeg stikker snuden for langt frem så klapper fælden.
Ja hvis jeg ikke havde mødt hende i november 2010,så havde jeg rykket til Vietnam og nok forsøgt mig med et guesthouse derude,netop for at være med i første bølge,og den mulighed det ville give,for at kunne lave en fornuftig forretning,som kunne betale opholdet.
Jeg er også overrasket over den vold som er steget helt tosset i Thailand og min kæreste var i chok da en af hendes vennider blev overfaldet på det sygehus hvor de arbejder,og hvis ikke de kan gå i fred på sygehuset ja så er det skidt.men det er blevet hverdag for almindelige thaiér at tage deres forbehold for lomme tyve osv,vi var inde og hilse på kongen til hans fødselsdag sidste år og påvej hjem derfra,blev jeg flere gange gjort opmærksom på at jeg skulle passe på min pung af kæresten og hendes veninder,der alle holdt meget fast på deres tasker.

chaingmai
js, jeg takker for udnævnsen følger der løn med? er er det bare for at være morsom, eller er du bare sur over jeg har en anden mening og ikke falder på halen for dine guldkorn, eller må jeg ikke have mine holdninger selvom der ikke passer dig,jeg skriver det som jeg oplever thailand, hvad galt er der i det jeg gjorde opmærksom på at jeg boede her og ikke var på 3ugers ferie på de populære turiststeder som nok ikke adskiller sig fra andre tilsvarende steder rundt i værden,og jeg har svært ved og se at det skulle være et problem,at barpigene bliver grimmere og tykkere og koner og kærster kan finde på at svare igen,priserne stiger jammen hvor gør de ikke det , flere tyveknægte det er der også i dk, hvor jeg havde indbrud 2 gange på 4 år i thailand aldrig, når alt det her så er sagt så er der ikke nogen der er stavnsbundet, rejs da bare til nabolande og slå jer ned der, med smukke barpiger og kærster der ikke svarer igen, men prøv, at lade være med at svine thailand til inden i smutterLOL LOL

Spring til debat: