Se indlæg
selvstændig thai kvinde
|
|
rolan |
Lagt på d. 16/12-2005 21:37
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 669 |
jeg forstod også meningen selv om jeg også syntes den var lidt mengelfuld men det er nogle af mine inlæg sikkert også grundet mit handikap men syntes dog at efterfølgene at de andre svar virker lidt provokerende hvis det er en debat man vil ha igang |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 17/12-2005 12:35
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1135 |
Hvad indlaeget gaar ud paa... ????? Det kunne godt forstaas som et raab om at ikke alle Thier er ens og nogen ikke er prostituerede.. Men det er vel nok en meget stor del af de Thaier der bor udenfor Thailand som selv er skyld i at de faa som mener det serioest bliver trynet.. For det er jo bare et faktum at hovedparten fortsaetter deres tidligere erhverv fra pattaya / sukhumwit etc etc naar de flytter f.eks til dk. I kan jo bare slaa op i EkstraBladet, det er bestemt ikke noget som hjaelper paa Thaier omdoemme, naar man ser hvor mange som arbejder i sex industrien. jeg har ikke nogle nye tal, men for ca 4 aar siden var det mere end 75% af de thailandske kvinder der er i Danmark, som arbejder i sex industrien... Det kan jo have aendret sig meget siden, hva ved jeg. Ja det er surt for de faa, men jeg har saa til gengaeld heller aldrig hoert om at de faa har gjort noget for at aendre den situation. Bortset fra en som boede i Berlin, hun var ude med en artikkel hvor hun opfordrede hendes landsmaend til at aendre adfaerd.. Men som sagt mine oplysninger er ikke up to date. Saa meget kan vaere aendret. Le-si |
|
|
rolan |
Lagt på d. 17/12-2005 13:07
|
ja mon ikke det skulle få nogen til at tænke |
|
|
tintin |
Lagt på d. 17/12-2005 13:40
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 94 |
jeg har ikke nogle nye tal, men for ca 4 aar siden var det mere end 75% af de thailandske kvinder der er i Danmark, som arbejder i sex industrien... Det kan jo have aendret sig meget siden, hva ved jeg. Så om det var 1000 Thailandske kvinner i Danmark for 4 år siden, så jobbet 750 av dem i sexindustrien? Dette virker som uhyggelig store tall. Er det noen som kan komme med dokumentasjon på dette? Mvh. Tintin
|
|
|
high-tower |
Lagt på d. 17/12-2005 13:56
|
Øvet medlem Antal indlæg: 214 |
Jeg tror man måske skal se tingene i et lidt større perspektiv. Grunden til at pigerne fortsætter deres prostitution er måske at de ikke har en uddannelse og de er vant til de hurtige penge i Pattaya osv. Det er nok de færreste piger som ikke har været i den industri før, der pludselig "skifter branche". Men det er synd at mange har den opfattelse af Thai kvinder - og desværre må jeg sige at jeg ofte har oplevet at danske kvinder er nogle af de meste fordomsfulde. |
|
|
tintin |
Lagt på d. 17/12-2005 14:29
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 94 |
http://www.inm.dk...pter04.htm Fra denne link har jeg hentet følgende tall.Thailand 444 588 - 690 531 357 . Tallene er antall familiegjenforeninger med Thaier i Danmark. Tilsammen over 6 år (tallene for 2000 mangler og med alle de som har kommet før skal summen være høyere ) blir dette 2610 personer. om vi sier at 50% er barn som gjennforenes med mor sitter vi igjen med 1305 personer. Om 75% av disse er prostituerte er det all grunn til å se nærmere på den Danske mann som gifter seg med disse. Det som virker mer sannsynlig er at den statistikken som Le-si henviser til er statistikk over prostituerte i Danmark, og at av de asiatiske er 75% Thaier. Redigeret af John d. 17/12-2005 15:08 Mvh. Tintin
|
|
|
xxxx |
Lagt på d. 17/12-2005 15:36
|
Hejsa tintin Tallene er fra dengang vi forsoegte at rydde lidt op i Vejle og hende i randers blev myrdet., dengang var der ca 2.600 Thailandske kvinder i DK, politiet fandt i den forbindelse ca2000 som arbejdede som prostituerede.. Dertil kommer dem som arbejder deltids eller undgik optaellingen paa anden maade. Yes sure tal, men jeg kender da flere som siger ... det er fedt hun kommer hjem med en pose penge hver dag.. eller er gift mod en pose penge og der efter et mdr. gebyr. Saa det er saamaend ikke kun pigerne der skal skydes paa, der er ogsaa mange maend som er nogle knolde i den forbindelse. Men pointen er saalaenge det foregaar bliver det ikke nem at goere det stuerent at vaere Thai gift. Eller vaere Thai i danmark uden andres dumme ideer.. Selv her i thailand er det meget alm. at andre stempler en kvinde der er gift med farang som prostitueret. Le-si |
|
|
Mads_T |
Lagt på d. 17/12-2005 16:26
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
Helt ærligt så tror jeg ikke på de tal. Jeg har mødt rigtig mange dansk-thai ægtepar i Jylland, og mærkeligt nok så var der ingen af thai kvinderne, der arbejdede som prostituerede. Men måske er de prostituerede alle " stuvet sammen " i Vejle og måske i København ? Mads |
|
|
rolan |
Lagt på d. 17/12-2005 16:34
|
mads du tror da vel ikke at parene fortæller dig hvis hun gør og hun fortæller da hunred prosent ikke hvis manden ikke ved det |
|
|
Mads_T |
Lagt på d. 17/12-2005 16:45
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
rolan skrev: mads du tror da vel ikke at parene fortæller dig hvis hun gør og hun fortæller da hunred prosent ikke hvis manden ikke ved det I det spørgsmål bruger jeg min livserfaring og mit kendskab til mennesker, kan man sige. Og de mennesker jeg har mødt har haft fuldtidsarbejde med f.eks. rengøring, fabriksarbejde o. l. så jeg tror ikke på tallene. Efter min opfattelse er de (vildt) overdrevne, men jeg kan selvfølgelig ikke dokumentere det. Men de opgivne tal kan vel heller ikke dokumenteres ?? Mvh. Mads |
|
|
Locturian |
Lagt på d. 17/12-2005 16:46
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1383 |
Ca. 2000 som arbejdede som prostituerede? DOAH! Det er da ikke tal man kan regne med, det er jo ikke ligefrem fordi det bliver oplyst til Told & Skat (SKAT) i et sådant erhverv? Og blot fordi der er en del af dem, siger vel intet om den generelle morale/arbejdsholdning til Thailændere? Det betyder blot, at der er nogen der har fået allerede prostituerede til Danmark for at tjene penge på dem - De kunne lige så godt have hentet dem fra Ukraine eller Polen - Men de er knap så kønne jo... De piger fra Thailand (LAAAAANGT størstedelen) der ønsker et alm. liv i ægteskabelighedens idyl, har ikke samme muligheder for at komme til landet, da de ikke bliver importeret som prostituerede gør! - Så de statistikker og fordomme, kan der godt skydes en hvid pind efter! Arggh, Thailand er et dejligt land, med mange skønne piger... |
|
|
bastian |
Lagt på d. 17/12-2005 21:04
|
Øvet medlem Antal indlæg: 176 |
thailænder er helt vildt overpresenteret i prostitutions miljøget sådan er det og sådan har det altid været ...og hva så? de betaler skat, mænd bliver glade ,de får noget land i thailand perfekt. Det dårlige er så at de alle bliver set på sådan det er ikke godt og jeg må nok sige at hvis der er en der siger min kæreste er luder så må han ha en røvfuld, så han kan lære og tale pænt til pigerne. Nogle mænd er nogle svin og andre er ikke sådan er det og sådan har det altid været......... ps.måske lidt provokerende men hva helvede........ |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 18/12-2005 02:20
|
Antal indlæg: 1145 |
Jeg synes det vil vaere klogt at glemme alt om tal og istedet forsoege at se paa hvad det er der goer at disse meninger opstaar og saa forsoege at goere noget for at aendre grunden til dette. Det er jo ikke meninger der opstaar ud af den blaa luft men ud af den desverre meget Dansk ide med at saette ediketter paa alle folk udefra paa forhaand. Muslimerne er saadan og saadan, Thaierne er saadan og saadan og saadant kunne der blives ved. Vi der er taet paa ved at det ikke altid er rigtigt, men goer vi noget for at endre paa det, Ja, vi brokker os lidt paa D-T-W, men ud over dette sker der ikke noget. Jeg mener ikke man bare skal lade staa til men istedet forsoege at endre paa disse holdninger. Dette kan kun goeres gennem uddannelse og oplysninger af baade Thaier og Danske. Et uddannelses system for Thaier der er paa vej til Danmark er for tiden ved at blive tilrettelagt her i Thailand. Det er endnu for tidligt at sige hvordan det vil komme til at se ud.men grundlaget vil vaere at give Thaierne et forkaendskab til der Danske samfund og sprog for paa den maade at forkorte indkoeringstiden og formindske de problemer der matte opstaa. Er der nogen meninger om hvad en Thai burde kunne inden han/hun ankommer til Danmark vil jeg meget gerne hoere dem. MVH Clyde Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 18/12-2005 03:31
|
Antal indlæg: 3779 |
Hej, clydehaumann skrev: Jeg synes det vil vaere klogt at glemme alt om tal og istedet forsoege at se paa hvad det er der goer at disse meninger opstaar og saa forsoege at goere noget for at aendre grunden til dette. Det er jo ikke meninger der opstaar ud af den blaa luft men ud af den desverre meget Dansk ide med at saette ediketter paa alle folk udefra paa forhaand. Muslimerne er saadan og saadan, Thaierne er saadan og saadan og saadant kunne der blives ved. Vi der er taet paa ved at det ikke altid er rigtigt, men goer vi noget for at endre paa det, Ja, vi brokker os lidt paa D-T-W, men ud over dette sker der ikke noget. Jeg mener ikke man bare skal lade staa til men istedet forsoege at endre paa disse holdninger. Dette kan kun goeres gennem uddannelse og oplysninger af baade Thaier og Danske. Et uddannelses system for Thaier der er paa vej til Danmark er for tiden ved at blive tilrettelagt her i Thailand. Det er endnu for tidligt at sige hvordan det vil komme til at se ud.men grundlaget vil vaere at give Thaierne et forkaendskab til der Danske samfund og sprog for paa den maade at forkorte indkoeringstiden og formindske de problemer der matte opstaa. Er der nogen meninger om hvad en Thai burde kunne inden han/hun ankommer til Danmark vil jeg meget gerne hoere dem. MVH Clyde Jeg mener, at ingen burde få opholdstilladelse, hvis de hverken kan dansk ELLER engelsk. Det er grotesk, at mange Thai-kvinder får opholdstilladelse uden at hverken kunne tale og skrive et nogenlunde forståeligt sprog. |
|
|
high-tower |
Lagt på d. 18/12-2005 03:59
|
Øvet medlem Antal indlæg: 214 |
Hej Kronberg, Jeg er på ingen måde enig - hvis mand og kvinde er i stand til at kommunikere sammen er resten vel op til sprogskolerne. Et ægteskab indgås vel i det fleste tilfælde fordi begge personer har lyst - det er vel de færreste Thai´er der blot bliver gift uden nogen som helst anelse om hvem manden er, hvor han kommer fra og som er helt ude af stand til at kommunikere sammen med manden. Jeg kender faktisk en gut der for nogle år tilbage svarede på en kontakt annonce i en avis. Pigen havde fået nogle til at hjælpe sig, da hun kun kunne Thai. De udvekslede en del breve - han skrev på Engelsk og hun fik dem oversat. Efter et stykke tid på den måde mødtes de, sympatien fortsatte og blev til kærlighed. Da hun kom til DK kunne hun intet dansk og meget meget lidt engelsk - i da er de gift, har 2 børn og hun taler virkelig godt dansk (hun var faktisk forståelig efter 3-4 mdr.). Med de nye regler er det jo også et krav at de skal lære Dansk - ellers bliver opholds tilladelsen ikke permanent. Min kones opholds tilladelse gælder f.eks. for 2 år - så skal vi gudhjælpemig gennem møllen igen!. Så længe folk er glade for hinanden og kan komunikere sammen mener jeg det er i orden. Hvad hvis man fandt en døv pige som kun kunne tegnsprog og ikke havde et ordentlig tale sprog? så skulle hun heller ikke kunne få opholds tilladelse. Hvis moral er godt, er dobbeltmoral så dobbelt så godt? |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 18/12-2005 06:13
|
Hejsa Jamen det er en fri verden saa vi kan selv bestemme hvad vi vil tro paa.. Jeg kan ikke huske om det var Politi mesteren i Randers, eller det var fra Kbh tallene kom.. Saa hvem der gider bruge tid paa det, saa kan de findes igen. Og jeg mener de blev gengivet i baade EkstraBladet og BT. Om de daarlige eksempler er samlet i Vejle... hmmm det er Vejle - Esbjerg - Horsens - Aarhus - Aalborg - Odense - Kbh som udgangs punkt, Saa kan man sige Vejle ikke er saa stor saa hvorfor lige der.. Ganske enkelt fordi der var en Thailaender som importerede arbejds kraft, i samarbejde med nogle Danske maend. Jeg har ikke set Ekstra Bladet for nylig, men sidst jeg gjorde talte annoncerne deres tydelige sprog. Og saa laenge en lille gruppe er over repraesenteret i det erhverv, tror jeg ikke man kan undgaa folks fordomme.. Vi kan sige som Bastian.... og hva saa... Yes men saa bliver det bare aldrig stuerent at vaere Thai gift og alle de dumme kommentarer vil blive ved med at komme, baade til pigerne og dem som har valgt at gifte sig med dem. Clyde. Det kan vaere rigtig nok, men uden at kende problemets stoerrelse er der jo ligesom ingen grundlag for at starte paa at aendre noget. Le-si |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 18/12-2005 07:33
|
Antal indlæg: 1145 |
Foerst tak til loejberg for tilbudet, men bogen er allerede paa vej. Leif skriver at det er noedvendigt at kaende problemets stoerelse for at kunne begynde paa noget. Dette er helt rigtigt og dertil kan jeg saa kun sige at dette er undersoegt og behovet rent faktisk er storer end foerst antaget. Det er som high-tower skriver ar kaerlighed sagtens kan opstaa uden at man kan tale meget med hinanden, men maalet maa vel saa vaere at hurtigst muligt faa et sprog der kan tales paa og skal man bo i Danmark maa det vel vaere Dansk. En af de ting vi har i tankerne er Danskundervisning i tiden hvor der ventes paa visa koblet sammen med andre relevante tilbud. Clyde Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
rolan |
Lagt på d. 18/12-2005 09:38
|
til higtover Jeg er på ingen måde enig - hvis mand og kvinde er i stand til at kommunikere sammen er resten vel op til sprogskolerne. der rammer du sømmet på hovedet det er ikke sprogskolernes ansvar at lære ægtefællen dansk det er den mand som tager hende herop jeg tror der er nogle mænd som med vilje ikke lære deres koner dansk |
|
|
rolan |
Lagt på d. 18/12-2005 09:41
|
til højberg Jeg mener, at ingen burde få opholdstilladelse, hvis de hverken kan dansk ELLER engelsk. Det er grotesk, at mange Thai-kvinder får opholdstilladelse uden at hverken kunne tale og skrive et nogenlunde forståeligt sprog. det kan jeg kun give dig ret i gælder også andre folkeslag der er mange herinde som skriver at deres koner vil ud og arbejde mens de går i skolle det er selv følgelig udmærket men har de lært dansk nok |
|
|
rolan |
Lagt på d. 18/12-2005 09:47
|
til clyde Jeg synes det vil vaere klogt at glemme alt om tal og istedet forsoege at se paa hvad det er der goer at disse meninger opstaar og saa forsoege at goere noget for at aendre grunden til dette. Det er jo ikke meninger der opstaar ud af den blaa luft men ud af den desverre meget Dansk ide med at saette ediketter paa alle folk selv følgelig er der nogle som bare har fordomme uden at tænke men er det ikke lige så meget derees egen fejl hvad gør udlænninge og invandere for at vi skal ændre deres syn på dem og det skal jo gå begge veje |
|
Spring til debat: |