Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Tip til udendørs thaikøkken.
|
|
vandango |
Lagt på d. 18/05-2012 01:45
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Frank skrev: >chris70 Det gør fordi man har lyst og kan. Og med hensyn til kul og gas, så tager du fejl. Ihvertfald ved hvor kolonihave midt i Isaan. Der anvendes "lergrillen" (se nedenfor) til stort set alt: dampning af klisterris, kogning, grilning, stegning. Også selv om man har gasblus. Har lavet lammekøler på den, dejligt nemt og så slipper man for rengøring af ovn og bradepander. En interessant tråd der giver stof til eftertanke. Vi har rent faktisk et indendørs køkken, med flere vaske, og murede køkkenbord, men fruen har rykket komfuret ud i den obligatoriske carport, og sidder hellere på hug ved en vandhane og vasker op og tilbereder mad. Redigeret af vandango d. 18/05-2012 01:51 |
|
|
flyer |
Lagt på d. 18/05-2012 08:30
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 688 |
-> Frank Det er fine forslag, de tre billeder, men det skal kombineres med de blå tagsten og resten skal laves i træ! Så jeg modtage med glæde flere ideer, da jeg selv skal tegne det og det skal helst være så harmonisk som muligt og gerne se proff ud uden at se for farangagtig ud! "old fashion" det syntes jeg er super hyggeligt, jeg kan også rigtig godt lide at fruen laver mad over åben ild og sikken en smag det får, synz nu nok det oser en del lige når hun tænder op, det er sgu næsten som den gang far var dreng og gik til spejder, men der skal da selvfølgelig også være et par gasblus -> Chris 100år tilbage???!!??? Tjaaee.. det kan du sige, men jeg synz det er fedt med lidt primitiv livsstil og når vi nu får to køkkener, ja så kan vi jo skifte lidt i mellem dem, det bliver da fedt, at du så ikke er tilfreds med det du har er jo bare ærgeligt, men som AL48 skriver hvorfor prøve at lave så meget om på thaierne "er man i et land hvor flok blinker med øjnene, så må man også selv blinke med øjnene" så hvis du suser ned til det lokale marked og køber en "thai-kniv" så er jeg sikker på at fruen vil blive glad og du kan også blive glad, når du kan have dine fine knive for dig selv. Nu har vi bad og toilet indendørs, så det er kun et køkken vi skal have lavet, iøvrigt har jeg egenhændigt købt en krukke og stillet den ind i badeværelset, dog under protest fra fruen med jeg kan godt lide når det er rigtig varmt lige gå ind og få en dusch fra krukken med pøsen og nu da den er blevet fastinstaleret bruger fruen den da også.... Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
AL 48 |
Lagt på d. 18/05-2012 09:34
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 868 |
Flyer skrev: Nu har vi bad og toilet indendørs, så det er kun et køkken vi skal have lavet, iøvrigt har jeg egenhændigt købt en krukke og stillet den ind i badeværelset, dog under protest fra fruen med jeg kan godt lide når det er rigtig varmt lige gå ind og få en dusch fra krukken med pøsen og nu da den er blevet fastinstaleret bruger fruen den da også.... -------------------------------------------------------------------------------- Ja, det er egentlig pudsigt med disse krukker/vandbeholdere på badeværelset. Vi har også en,-selvom vi har både bruser og karbad. Men deres vandkrukke kan de ikke undvære. Jeg fandt ud af, at det også har et særdeles praktisk formål. Fordi ude hos os, langt udenfor byen, er vandforsyningen særdeles ustabil (manglende vandtryk), så bruseren ikke kan bruges. Men så har man jo thai-badet. |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |