Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Kørsel med thai nummerplader i Dk
|
|
BoPhuket |
Lagt på d. 22/04-2012 18:22
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 28 |
tingtong skrev: hvor går grænsen mellem motorcykel/scooter.....jeg har ikke vist min 135cc, når den årlige afgift skal betales Hvis biken kan køre mere en 45 km/t og kan have en passager på bagsædet er det en motorcykel. Sejlads i Thailand er den bedste måde at holde ferie på, væk fra hele ræset og alligevel ikke langt fra land for at være med.
|
|
|
tingtong |
Lagt på d. 22/04-2012 18:31
|
Øvet medlem Antal indlæg: 223 |
okay, så må der være andre regler, der hvor i bor, eller måske på phuket de er ligeglade....kender absolut ingen der fysisk skal vise deres motorbike....personligt ordner yamaha papirene for mig, jeg mener det koster 60 bth. ekstra |
|
|
BoPhuket |
Lagt på d. 22/04-2012 18:38
|
tingtong skrev: okay, så må der være andre regler, der hvor i bor, eller måske på phuket de er ligeglade....kender absolut ingen der fysisk skal vise deres motorbike....personligt ordner yamaha papirene for mig, jeg mener det koster 60 bth. ekstra Ja det er rigtigt. Jeg ordner altid mine papirer selv, og da vil garagen next to motorkontoret fysisk se cyklen for at lave en tape kopi af stelnummeret. Jeg ved at andre som bruger at lade et lille værksted lave arbejdet for dem og betale 100 Bath eller mere, ikke viser deres bike fysisk, så måske er det løsningen. Jeg kan selv lave den grafit kopi på et stykke malertape i Danmark og vise dem det ! Sejlads i Thailand er den bedste måde at holde ferie på, væk fra hele ræset og alligevel ikke langt fra land for at være med.
|
|
|
tingtong |
Lagt på d. 22/04-2012 18:45
|
Øvet medlem Antal indlæg: 223 |
jamen, så er det problem løst |
|
|
jens |
Lagt på d. 22/04-2012 20:53
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 810 |
Bortset fra at det kunne være vældig sjovt at have en MC med fra Thailand, så forstår jeg ikke ideen. De er jo ca belagt med lige så høj afgift i TH som DK. Hvorfor ikke bare købe en i Tyskland eller schweiz når du alligevel har en kammerat der og evt indregistrere den i hans navn, i de 2 lande er der jo ingen afgifter ud over moms og lidt vægtafgift. Det kan jo lade sig gøre med autocamper at eje en på tyske plader selvom at man er bosiddende i DK. Deres hjemmeside er desværre nede PT. http://www.imc-mo... |
|
|
BoPhuket |
Lagt på d. 22/04-2012 21:06
|
tak for svarene, Det lyder som løsningen er lavet. Mens jeg var ved computeren tjekkede jeg nettet for priser for brugte motorcykler i Danmark. Ser at man kan købe billige ældre klassiske motorcykler, især er der mange uden afgift som ikke koster meget. Jeg kender ikke reglerne, - kan jeg køre med en bike uden afgift i den 3 md periode jeg er i Dk. ??( sandsynligvis ikke ) Ved køb af en bike hvor der er betalt afgift, kan vi have en sådan en som udenlands Dansker uden fast addresse i Danmark ?? Sejlads i Thailand er den bedste måde at holde ferie på, væk fra hele ræset og alligevel ikke langt fra land for at være med.
|
|
|
BoPhuket |
Lagt på d. 23/04-2012 21:00
|
jens skrev: Bortset fra at det kunne være vældig sjovt at have en MC med fra Thailand, så forstår jeg ikke ideen. De er jo ca belagt med lige så høj afgift i TH som DK. Hvorfor ikke bare købe en i Tyskland eller schweiz når du alligevel har en kammerat der og evt indregistrere den i hans navn, i de 2 lande er der jo ingen afgifter ud over moms og lidt vægtafgift. Det kan jo lade sig gøre med autocamper at eje en på tyske plader selvom at man er bosiddende i DK. Deres hjemmeside er desværre nede PT. http://www.imc-mo... Jo det er en anden mulighed jeg undersøger, Måske kan jeg låne min Svejsiske vens motorcykel i tre md og sælge den for ham i Dk. men en Honda Phantom eller en Kawasaki Boss kan købes for 30 - 40.000 bath i Thailand og man slipper for alt det besvær med syn i dk vægt afgift og danske forsikrings selskaber, som kræver kassen når man ikke har haft et køretøj i Danmark i 25 år, så starter man som begynder forsikrings mægsigt. Sejlads i Thailand er den bedste måde at holde ferie på, væk fra hele ræset og alligevel ikke langt fra land for at være med.
|
|
|
bimmelim |
Lagt på d. 20/05-2012 22:45
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 571 |
Jeg er meget sikker på at det ville være lige så billigt og mindre bøvlet at købe en anden brugt mc i Tyskland eller evt. der hvor din ven bor i Schengen. Så kan du jo sælge den du har i Thailand !!! Skal den så synes ja så er der ikke noget problem. Du må gerne køre rundt med Tyske nummerplader i DK når du ikke har bopæl i Danmark osv. |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |