Se indlæg
I dag er SK973 til Bangkok aflyst
|
|
natty |
Lagt på d. 27/03-2012 16:54
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Problemet for SAS, med deres langdistance ruter, er at udnyttelsen af deres fly er på bristepunktet. Hvis der sker en teknisk ting med dem et sted i Verden, så forplanter det sig igennem hele systemet, da de ikke bare kan sætte erstatningfly ind. Jeg tror ikke at SAS normalt aflyser en oversøisk flyvning i sidste øjeblik, kun fordi der er få passagerer med. Det er dyrt for dem, og måske er returrejsen fyldt med ventende passagerer. Derudover skal de lave ombookninger med evt. andre selskaber, hotelovernatninger, forplejning osv. Men selvfølgelig, hvis de står og mangler et fly og de skal aflyse en t/r afgang, vælger de nok den hvor der er færrest passagerer at genere eller omsætningen lavest. Men som moerk skrev, han kom afsted om morgenen i stedet for aftenen før, med et SAS fly, hvor der var 80 passagere med, det fly sætter men vel ikke ind, hvis det kun er for at spare penge. Hvis natafgangen blev aflyst fordi der var for få passagerer, ville det samme vel også være tilfældet med erstatningsflyet om morgenen? Jeg synes logikken halter. Jeg har selv fløjet med mere end halvtomme fly, som da ikke er blevet aflyst. Derimod kan der sagtens ske planlagte ændringer i fartplanerne måneder i forvejen, hvis de ved at de skal bruge maskinen på en anden eller en ny rute. De kan også blive nødt til at sætte et fly ud af drift, hvis det skal opgraderes, konfigurationen skal ændres eller de ved at flyet skal til det store serviceeftersyn, hvor flyet nærmest splittes ad. Men det er jo så ikke en aflysning eller forsinkelse i sidste øjeblik. Redigeret af natty d. 27/03-2012 17:19 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
birkedhoj |
Lagt på d. 27/03-2012 17:37
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 738 |
Hej Natty, det var da godt, det fly du fløj med ikke var aflyst...... Jeg har prøvet at flyve med Martinair fra Isla Margarita, hvor jeg fik 4 sæder i midten af flyet for mig selv. Det var en god tur. Ole. |
|
|
natty |
Lagt på d. 27/03-2012 19:02
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Ja det har du ret i, jeg var nemlig bagefter i tvivl om, hvordan jeg kom frem og landede. Troede jeg sad på en tordensky. Og det endda helt uden indtagelse af spirituosa. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
flyer |
Lagt på d. 27/03-2012 20:05
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 688 |
natty skrev: Problemet for SAS, med deres langdistance ruter, er at udnyttelsen af deres fly er på bristepunktet. Hvis der sker en teknisk ting med dem et sted i Verden, så forplanter det sig igennem hele systemet, da de ikke bare kan sætte erstatningfly ind. Jeg tror ikke at SAS normalt aflyser en oversøisk flyvning i sidste øjeblik, kun fordi der er få passagerer med. Det er dyrt for dem, og måske er returrejsen fyldt med ventende passagerer. Derudover skal de lave ombookninger med evt. andre selskaber, hotelovernatninger, forplejning osv. Men selvfølgelig, hvis de står og mangler et fly og de skal aflyse en t/r afgang, vælger de nok den hvor der er færrest passagerer at genere eller omsætningen lavest. Men som moerk skrev, han kom afsted om morgenen i stedet for aftenen før, med et SAS fly, hvor der var 80 passagere med, det fly sætter men vel ikke ind, hvis det kun er for at spare penge. Hvis natafgangen blev aflyst fordi der var for få passagerer, ville det samme vel også være tilfældet med erstatningsflyet om morgenen? Jeg synes logikken halter. Jeg har selv fløjet med mere end halvtomme fly, som da ikke er blevet aflyst. Derimod kan der sagtens ske planlagte ændringer i fartplanerne måneder i forvejen, hvis de ved at de skal bruge maskinen på en anden eller en ny rute. De kan også blive nødt til at sætte et fly ud af drift, hvis det skal opgraderes, konfigurationen skal ændres eller de ved at flyet skal til det store serviceeftersyn, hvor flyet nærmest splittes ad. Men det er jo så ikke en aflysning eller forsinkelse i sidste øjeblik. Ja de stakkels flyvemaskiner... De får rørt sig noget, så vidt jeg husker hænger de godt og vel 17 timer i døgnet i vingerne, så de får godt med luft Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
Nirvana |
Lagt på d. 28/03-2012 17:00
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 615 |
Jeg har lige fåde en sms om at det fly jeg skal flyve med den 1 april er aflyst jeg skulle flyve med SK973 jeg ved ikke vad SAS har gang i og da jeg ringer til SAS så får jeg avide at jeg først kan flyve d. 2 april tidlig om morgen
Come As You Are
|
|
|
kylling |
Lagt på d. 28/03-2012 17:12
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 789 |
Ja vi skal flyve med d. 10 apr. jeg håber at det holder. Jeg talte med en god ven dert flyver i SAS (kabinepersonale) han fortæller at monkey class er overbooked med ca. 20 pax Så flyet er ihvert fald ikke halvtomt,så mon de ikke vil gøre alt for at få det afsted,ellers kan det jo blive meget dyrt for SAS |
|
|
natty |
Lagt på d. 28/03-2012 18:11
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Nirvana skrev: Jeg har lige fåde en sms om at det fly jeg skal flyve med den 1 april er aflyst jeg skulle flyve med SK973 jeg ved ikke vad SAS har gang i og da jeg ringer til SAS så får jeg avide at jeg først kan flyve d. 2 april tidlig om morgen De mangler garanteret et fly, eller har manglet et, derfor ved de allerede nu at afgangen udskydes fra om natten til tidligt næste morgen. Selvom det er irriterende, så se det lidt fra den lyse side, at du har fået beskeden flere dage i forvejen, og ikke først når du står i lufthavnen. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Unggoy |
Lagt på d. 28/03-2012 19:37
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 50 |
Hvad får man i erstatning, hvis de aflyser et fly? Det er jo en ulempe, at skulle over en anden lufthavn, hvis man har købt en direkte afgang. Og endnu værre hvis ens ferie/forretningsrejse flyttes dage pga. en aflysning. |
|
|
L |
Lagt på d. 29/03-2012 08:02
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 511 |
Unggoy skrev: Hvad får man i erstatning, hvis de aflyser et fly? Det er jo en ulempe, at skulle over en anden lufthavn, hvis man har købt en direkte afgang. Og endnu værre hvis ens ferie/forretningsrejse flyttes dage pga. en aflysning. og den lejede bil står klar i bkk og der skal betales for denne fra bestilte dato/klokkeslet. og man skal flyve om dagen og ikke om natten hvor børnene ellers kan sove til mindre gene for alle. og man lander en dag senere og ikke når at køre hjem til Songkran og lander midt i kaos trafik. puha tør slet ikke tænke tanken..... Så får jeg aldrig konen med SAS mere. Det er svært nok i forvejen at lokke hende væk fra ThaiAir. |
|
|
fjelle123 |
Lagt på d. 29/03-2012 08:25
|
Øvet medlem Antal indlæg: 283 |
kylling skrev: Ja vi skal flyve med d. 10 apr. jeg håber at det holder. Jeg talte med en god ven dert flyver i SAS (kabinepersonale) han fortæller at monkey class er overbooked med ca. 20 pax Så flyet er ihvert fald ikke halvtomt,så mon de ikke vil gøre alt for at få det afsted,ellers kan det jo blive meget dyrt for SAS Uhh... vi skal også flyve 10 april, og de vover lige at aflyse, bil, hus, chauffør i lufthavnen, planlagt fødselsdag, av det bliver dyrt for dem! |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 29/03-2012 08:44
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
fjelle123 skrev: kylling skrev: Ja vi skal flyve med d. 10 apr. jeg håber at det holder. Jeg talte med en god ven dert flyver i SAS (kabinepersonale) han fortæller at monkey class er overbooked med ca. 20 pax Så flyet er ihvert fald ikke halvtomt,så mon de ikke vil gøre alt for at få det afsted,ellers kan det jo blive meget dyrt for SAS Uhh... vi skal også flyve 10 april, og de vover lige at aflyse, bil, hus, chauffør i lufthavnen, planlagt fødselsdag, av det bliver dyrt for dem! Det var sjovt En af mine venner med familie skal faktisk også flyve d. 10. apr. til Bangkok med SAS. Der er nok et eller andet vandplaskeri der trækker |
|
|
fjelle123 |
Lagt på d. 29/03-2012 08:59
|
Øvet medlem Antal indlæg: 283 |
Peder1968 skrev: fjelle123 skrev: kylling skrev: Ja vi skal flyve med d. 10 apr. jeg håber at det holder. Jeg talte med en god ven dert flyver i SAS (kabinepersonale) han fortæller at monkey class er overbooked med ca. 20 pax Så flyet er ihvert fald ikke halvtomt,så mon de ikke vil gøre alt for at få det afsted,ellers kan det jo blive meget dyrt for SAS Uhh... vi skal også flyve 10 april, og de vover lige at aflyse, bil, hus, chauffør i lufthavnen, planlagt fødselsdag, av det bliver dyrt for dem! Det var sjovt En af mine venner med familie skal faktisk også flyve d. 10. apr. til Bangkok med SAS. Der er nok et eller andet vandplaskeri der trækker Jep, og så er det den første "billige" dag efter påske :-) Jeg har lige snakket med SAS, og hun sagde at hun havde hørt at der var fløjet fugle ind i motoren og der derfor manglede en maskine, det var grunden til aflysningen, dog så står maskinen til d. 10 april som planlagt og uden ændringer, men det kan selvfølgelig ændre sig. |
|
|
kylling |
Lagt på d. 29/03-2012 11:22
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 789 |
fjelle123 skrev: Peder1968 skrev: fjelle123 skrev: kylling skrev: Ja vi skal flyve med d. 10 apr. jeg håber at det holder. Jeg talte med en god ven dert flyver i SAS (kabinepersonale) han fortæller at monkey class er overbooked med ca. 20 pax Så flyet er ihvert fald ikke halvtomt,så mon de ikke vil gøre alt for at få det afsted,ellers kan det jo blive meget dyrt for SAS Uhh... vi skal også flyve 10 april, og de vover lige at aflyse, bil, hus, chauffør i lufthavnen, planlagt fødselsdag, av det bliver dyrt for dem! Det var sjovt En af mine venner med familie skal faktisk også flyve d. 10. apr. til Bangkok med SAS. Der er nok et eller andet vandplaskeri der trækker Jep, og så er det den første "billige" dag efter påske :-) Jeg har lige snakket med SAS, og hun sagde at hun havde hørt at der var fløjet fugle ind i motoren og der derfor manglede en maskine, det var grunden til aflysningen, dog så står maskinen til d. 10 april som planlagt og uden ændringer, men det kan selvfølgelig ændre sig. Det lyder jo dejligt, og ja vi skal ned og plaske med vand 555,så måske vi mødes i lufthavnen |
|
|
fjelle123 |
Lagt på d. 29/03-2012 11:47
|
Øvet medlem Antal indlæg: 283 |
kylling skrev: fjelle123 skrev: Peder1968 skrev: fjelle123 skrev: kylling skrev: Ja vi skal flyve med d. 10 apr. jeg håber at det holder. Jeg talte med en god ven dert flyver i SAS (kabinepersonale) han fortæller at monkey class er overbooked med ca. 20 pax Så flyet er ihvert fald ikke halvtomt,så mon de ikke vil gøre alt for at få det afsted,ellers kan det jo blive meget dyrt for SAS Uhh... vi skal også flyve 10 april, og de vover lige at aflyse, bil, hus, chauffør i lufthavnen, planlagt fødselsdag, av det bliver dyrt for dem! Det var sjovt En af mine venner med familie skal faktisk også flyve d. 10. apr. til Bangkok med SAS. Der er nok et eller andet vandplaskeri der trækker Jep, og så er det den første "billige" dag efter påske :-) Jeg har lige snakket med SAS, og hun sagde at hun havde hørt at der var fløjet fugle ind i motoren og der derfor manglede en maskine, det var grunden til aflysningen, dog så står maskinen til d. 10 april som planlagt og uden ændringer, men det kan selvfølgelig ændre sig. Det lyder jo dejligt, og ja vi skal ned og plaske med vand 555,så måske vi mødes i lufthavnen Jeg kan love dig for at jeg skal smide med vand :-) sandsynligheden for at mødes i lufthavnen er der da :-) |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 29/03-2012 13:47
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
L skrev: .......................................................................... og den lejede bil står klar i bkk og der skal betales for denne fra bestilte dato/klokkeslet. og man skal flyve om dagen og ikke om natten hvor børnene ellers kan sove til mindre gene for alle. og man lander en dag senere og ikke når at køre hjem til Songkran og lander midt i kaos trafik ..................................... fjelle123 skrev: .................................................................................................... Uhh... vi skal også flyve 10 april, og de vover lige at aflyse, bil, hus, chauffør i lufthavnen, planlagt fødselsdag, av det bliver dyrt for dem! Måske nogen trøst at hente her, om ikke en "lille plaster på såret" . http://www.bangko...g-songkran . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 29/03-2012 15:07
|
Øvet medlem Antal indlæg: 461 |
det er da også meget sjovt at kigge på dem smide vand. hvis ellers flyet går til tiden d.10 april hehe |
|
|
natty |
Lagt på d. 29/03-2012 16:27
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Nu er aflysningerne også kommet til flyertalk, iøvrigt en ganske udemærket side på engelsk, hvis man søger oplysninger, eller har spørgsmål om de forskellige flyselskabet, bonus osv. http://www.flyert...-31-a.html Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
ost22 |
Lagt på d. 31/03-2012 10:11
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 45 |
For nogle dage siden skulle jeg hente en bekendt i lufthavnen. Jeg kunne se at SAS flyet til Bangkok var aflyst. Nu var jeg så inde og kikke på deres afgange til og fra BKK de seneste uger. Det ser ud som om de flyver som vinden blæser. Der har været forsinkelser fra CPH på alt fra 1 time til 11 timer. Mangler de fly eller hvad sker der? |
|
|
ost22 |
Lagt på d. 31/03-2012 10:16
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 45 |
Ja og det er tidligt om morgen Kan se der allerede er en tråd der forklare det. |
|
|
mudi |
Lagt på d. 02/04-2012 05:53
|
Øvet medlem Antal indlæg: 117 |
http://www.check-...leID=60573 |
|
Spring til debat: |