Se indlæg
Integration !
|
|
tuktuk |
Lagt på d. 10/12-2005 05:49
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 540 |
Hejsa Det kan gøre mig lidt ked af det at høre citater som det Thaikurt kommer med om at han ikke har lært Thai og han ikke vil være en Hvid Thailænder, var det ikke såda at bla. Voldmose blev dannet, for mig er det naturligt at man tilpasser det/den miljø/land/kultur man opholder sig i, men som regeringen forsøger som de gør med så meget, og nok med DF i spidsen, skal alle sættes i kasser og stemples, vi har knap 200.000 arbejdsløse i Danmark, der må være nogen af dem der kunne i landets interresse lave et udlændigekonsordie der genemgår sagerne en efter en, og vurderer de enkelte frem for masserne, det er jo også der racisme starter nå man skærer alt over samme kam. mit forslag ville være..... vuder hver enkelt sag på følgende vis: 1: Ansøgeren fomåen og kunnen, hvad kan denne ansøger bidrage med ? 2: Sammes muligheder for forsørgning, (kan partneren forsørge vekommende osv.) 3: Ansøgerens interesse for sit eget land, og status der hvor vedkommende kommer fra, (kig ex. på de mange russere der bor i DK lige nu, nogle af dem har tilknytninger til det sorte marked og Mafialigende tilstande hjemme) 4: Vigtigst af alt hvis man spørger mig ! personens vilje og interesse for landet, jeg tror man kunne undgå masser af disse etniske gettoer og åbenlys racisme alle steder, hvis man vurderede alle efter hvem hvad og hvordan de er i stedet for at skille folk ud i kasser og på en eller anden måde "veje" folk udfra hvor de kommer fra. hvad gør en Thai mindre værd end en Dansker...? intet hvis man spørger mig ! Har i aldrig lagt mærke til at de fleste siger, - " jeg er ikke racist men...." ? det er som regel dem der har en fordom eller forbehold, visse forbehold bør man bibeholde, jeg mener ikke Danmark skal være et frimarked for alle der vil bo der, men en Tyrker, Skrilankaner, Thai eller Nigerianer kan være lige så god som en Amerikaner, Japaner eller Australier. ! Smid de kasser over i DF og bed dem om at pakke alle deres ting ned i dem og få r.... ud af Dansk invandre/integrations politik, magen til forskelsbehandlende folkefærd skal man lede længe efter... ! Blot min ydmy mening Hilsen Martin Kaiser-Nielsen Utopia Tours - Thailand |
|
|
jorn |
Lagt på d. 10/12-2005 07:53
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
jeg havde ikke forventet at du, thaikurt, forstod den dyber mening med det jeg skrev. Jeg kalder ikke Thaikurt eller andre personer for racesist! Jeg beklager, at jeg fik sendt mit indlaeg uredigeret, men det afsnit der skulle have efterfulgt ovenstaaende var: Ingen her eller andre steder, faar mig til at aendre opfattelse af, at Danmark er et dybt racesistisk land, med ejegode holdninger og med en selvopfattelse, der graenser til det gudelige. bvdr! Ikke kun du -Thaikurt -er ordblind! Det er der flere der skriver her paa siden der er! inklusive jeg! og naturligvis skal det ikke hindere nogle i at deltage! Generalt saa er det ogsaa min opfattelse at ovrige debatoerre ikke kommentere eneklt personers stavemaade og grammatik! Men ordblindhed har ikke forhindret mig i at beherske tre sprog flyende i saavel skrift som tale og ja! jeg forsoeger at laere et fjerde nemlig Thai! Personligt forsoeger jeg, at finde meningen i indlaeggende! Mit problem med Dansk intergrations,- og indvandrelovgivning - i gennem de senere aar - er den udvikling og tends der ligger i lovgivningen. Man starter med lovgivning der rammer et mindretal og derfor ikke - med sine stemmer- kan roere regeringen, man gennemfoere mindre lovaendringer, paa grundlag af problember der er meget smaa, men som bliver blaest op, saa "Hr og Fru Danmark, taenker det er sgu da rigtigt nok" Dermed er der skabt fremtidige muligheder for at benytte disse mindre love som platform til at gennemfoere endnu strammere lovgivning paa langt bredere omraader. Det politikerne benytter sig af, er den frygt for fremmede som efterhaanden er blevet opbygget i befolkningen og vores indvandre bliver gjort til syndbukke for alverdens problemer. F.eks. er musilimer konstant udsat for pres, da de jo alle er "teorister" Det er frygten for en bombe i Roennevangscenteret i Hoeje Taastrup, Hos Hr og fru Danmark, Der baner vejen - ikke frygten for nogle tager voeres arbejde- "for de gider sgu ikke at laere dansk, for saa kan de jo blive sat i arbejde" Men ingen raaber op og taenker over, at de har en lille eller ringe skole baggrund! ingen taenker over at de maaske er ordblinde! Hilters metoder var stort set de samme! Men han spillede ikke paa frygten for fremmedsproget bistandsklienter! Han spillede paa den Tyske arbejdsloeshed og frygten for, at joederne stjal arbejde, ved at drive rentable forretninger. Hilters tyskland startede med lovgivning der var baseret paa "det er jo for deres eget bedste" Da joederne blev deporteret, var der ingen, med joedisk afstamning, der var hellig! Hvad enten de var tyske statsborger eller gift med tyskere, selv deres boern med tysk afstamning blev gasset! I 30'erne var der mange der forsoegt at goere opmaerksom paa, at noget der var rivende galt, var paa vej! Men ingen, saa skriften paa vaeggen! Da englaenderne og amerikaner endelig gik ind i krigen, var det stadigvaek med en skepsis over for det faktum at Hitler var ved at gasse millioner af mennesker! I Danmark er det forbudt at vare racesist eller sige andre er det! Men mig bekendt er det ikke forbudt at vaere Nazist! “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
jorn |
Lagt på d. 10/12-2005 08:01
|
Rettelse af "smily" Da englaenderne og amerikaner endelig gik ind i krigen, var det stadigvaek med en skepsis over for det faktum at Hitler var ved at gasse millioner af mennesker!
“Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
Lagt på d. 10/12-2005 09:48
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Hejsa Jorn Nej det er heldigvis ikke forbudt at være nazist i danmark Jeg kan heller ikke se hvorfor det skulle være forbudt Og hvorfor blander du hitler og ww II ind her, det er efterhånden mange år siden den krig. Jeg er godt nok træt af at høre om den krig som jeg ikke selv har oplevet, og derfor ikke har noget med den at gøre. Jeg troede kun det var de lalleglade på jagtvej som blev ved med at råbe op om det Men det er jo forbudt at være racist mærkeligt nok Men alt det her, har det noget at gøre ,med integration i danmark at gøre år 2005 at snakke om hitler, og de helte modige amerikanere og englændere bamsen |
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 10/12-2005 11:05
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 942 |
thaikurt skrev: paulsenp jeg er ikke sat udenfor for de jeg er Df. ja de er kommet til danmark som flygtninge de maa som alle andre der vil havde dansk statborgskab venter til det bliver deres tur og naar saa der sag er behandel og den er afvis pa grund af mangle bevis og kan derfor ikke bliver dansk statborge selv og man skulle sende ud af Danmark faa de stadig lov til at vaere her. Hej igen Thaikurt, Med "sat udenfor" hentyder jeg til det du selv har nævnt, om at DF i starten ikke regnedes for "stuerent", og at de andre partier derfor ikke ønskede at samarbejde med dem. Jeg har ikke sagt noget om, at torturofre/flygtninge ikke skulle vente til det blev "deres tur". Dem, der er tale om, er folk, der har opnået permanent opholdstilladelse, og som har været i landet i det antal år, der kræves for at kunne opnå dansk indfødsret. Peter
|
|
|
jorn |
Lagt på d. 10/12-2005 12:26
|
Jeg proever igen! Jo! I Dansk politik er der paraller til de metoder Hilter benyttede sig af! og det er jo en meget vigtig grund til at efterkrigstidens generationer husker hvad der skete! det er den eneste maade vi kan forhindre det i,at ske igen! jeg haaber ikke at Danmark kommer saa langt at vi begynder at "gasse vores fremmede" Men der er for mig ingen tvivl om at jagten er gaaet ind! Og hvad jeg siger er,at der i dansk politik i dag, er en forfoelgelse af voeres fremmede og at ingen skal foele sig sikker heller ikke danskere med dansk statsborgerskab! Jo der er jeg enig! lad racesisterne tale, kun derved kan vi se hvem de er og bekaempe deres holdninger! Jeg har tidligere haft stor respekt for Venstre, men naar man, som Anders F Rasmussen indgaaar i en regering der noedvendigvis maa samarbejde med Dansk folke parti, Saa er det for mig et signal om at Anders F Rasmussen personlig oenskede magt og det var vigtigere end at foere en ordenligt politik! Og ja men kan undre sig over at Nazisisme er lovlig! Men hvor ville Pia Kjaersgaard gaar mon side hvis den var forbudt???? “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
Good for Falang |
Lagt på d. 10/12-2005 12:55
|
Øvet medlem Antal indlæg: 218 |
Jorn skrev: jeg haaber ikke at Danmark kommer saa langt at vi begynder at "gasse vores fremmede" Hvad er det for en gang pis at skrive? Hvilken planet lever du på? Good for Falang |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 11/12-2005 05:50
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
jorn det er ikke en frygt for de fremmmede med mere hvad der ske med Danmark nu og i fremtiden at befolkningener udsikker. Det er jo det af teorister er kommet naerme Danmark og alle frygt jo at det ogsaa kan ske i danmark der er jo grupper her som ligefrem stotter teorister grupper i udlandet. Man kan ikke blive ved med at henvisse til fortiden kan kun laere af fortiden. Det kan godt vaere det er forbudt at vaere racesist men det er ikke blivet forbudt at sige sin menig |
|
|
jorn |
Lagt på d. 11/12-2005 05:53
|
Jorn skrev: jeg haaber ikke at Danmark kommer saa langt at vi begynder at "gasse vores fremmede" Good for Falang skrev: Hvad er det for en gang pis at skrive? Hvilken planet lever du på? Det var jo praesis det svar verden gav kritikerne af Nazi tyskland, ingen troede paa at det kunne ske! manipulation er politkernes vigtigste vaerktoej! Naar man sider her og laeser nogle af indlaeggende, som er skrevet at personer som lever i Thailand/ Danmark som for manges vedkommene har en Thai kaerste/ kone og flere har boern. saa kan det undre mig, at der er saa hoejgrad af stoette til det der foregaar i dansk politik og jo, man kan nemt spoerge sig selv "Er vi paa den samme planet?" “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
jorn |
Lagt på d. 11/12-2005 05:58
|
Nej det er ikke forbudt at sige sin mening! men det er forbudt at udtale sig racesistisk!
“Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 11/12-2005 06:04
|
uktuk jeg vil godt laere thai men har ikke rigtig tage mig sammen til at gore det. Jeg vil giver dig ret i at man skal tilpasse sig det land hvor man bo. |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 11/12-2005 10:46
|
jorn selv og man bo i thailand og er gift og har born kan man jo godt havde en menig om hvad der forgaar i danmark. Lige som jer der bo i Danmark men har en menig om hvad der forgaa i Thailand. Redigeret af thaikurt1 d. 11/12-2005 10:47 |
|
|
jorn |
Lagt på d. 11/12-2005 11:33
|
jorn selv og man bo i thailand og er gift og har born kan man jo godt havde en menig om hvad der forgaar i danmark. Lige som jer der bo i Danmark men har en menig om hvad der forgaa i Thailand. Redigeret af thaikurt d. 11-12-2005 15:47 Ja men! det er jo netop det er! Jeg bor i Thailand og har en mening om det der forgaar DK. Jeg undre mig over nogles holdninger til den danske intragrations og udlaendinge politik! “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
rolan |
Lagt på d. 11/12-2005 12:06
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 669 |
sjovt nok er det dem der bor i thailand der råber højest om udlænninge politiken i danmark men i bor her jo heller ikke og ser hvad som foregår nu fik mjeg blandet mig aligevel |
|
|
Good for Falang |
Lagt på d. 11/12-2005 12:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 218 |
jorn skrev: Det var jo praesis det svar verden gav kritikerne af Nazi tyskland, ingen troede paa at det kunne ske! Ja tak det var i 30erne vi lever nu i 2005 get a grip. Good for Falang |
|
|
John |
Lagt på d. 11/12-2005 13:25
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
rolan skrev: sjovt nok er det dem der bor i thailand der råber højest om udlænninge politiken i danmark men i bor her jo heller ikke og ser hvad som foregår nu fik mjeg blandet mig aligevel He he Og nu fik du trukket mig med Jeg tror at noget af årsagen til at de der bor i Thailand måske, som du siger: råber højest, er pga. nogen af dem er ramt temmelig hårdt af udlændingeloven, og derfor er nødt til at bo der, hvis de vil leve sammen med deres kone/ kæreste. John john@dansk-thai.dk
|
|
|
rolan |
Lagt på d. 11/12-2005 14:35
|
jaja da så er de jo på en måde heldige at de kan være i thailand |
|
|
jorn |
Lagt på d. 11/12-2005 15:02
|
Rent bortset fra at min kaerste - under ingen omstaendigheder - vil fra flytte Thailand og jeg personligt vil faa det meget svaert hvis jeg skulle bo i Danmark. Saa ville vaere umuligt for os, med den nuvaerende udlaendinge lov. Saa jo, du har meget ret, John! At vaere dansk og have en kaerlighed til en person af anden etnisk baggrund, betyder i dag, at man ikke er velkommen i Danmark og man foeler sig indirekte landsforvist! Jo! Jeg er jaevnligt i Danmark og jeg ved godt hvad der foregaar (jeg lever af at vide hvad der foregaar) Ok let's get a grip! Hvis ikke vi skal sammenligne dansk udlaendinge politik med Hilters tyskland, saa kan vi da bare bruge krigen i Jugoslavien! Jeg er ikke saa naiv, at jeg ikke tror at fremmedhadet i Danmark kan tage nogle dramatiske drejninger og udvikle sig til noget meget farligt! Det ikke behoever ikke noedvendigvis at komme fra regeringen, men det kan komme fra "manden paa gaden" stoettet af en fremmedfjendsk politik! Det vil ske hvis ikke vi snart vaagner op! Det der skraemmer mig er, at et parti som Dansk folke parti har faaet saa godt et greb i den danske befolkning. Saa godt, at selv en person der har alle mulige etniske grunde til afvise deres politik, accepterre deres politik! Det er fandme uhyggeligt! (dygtig propaganda) “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
rolan |
Lagt på d. 11/12-2005 15:16
|
hej jorn hvis ikke der var lavet stramninger som dansk folke parti har sagt i mange år der skulle så var der kommet fremmed had i danmark og hvis de bange politikere her tænker jag specielt på sosialdemokaraterne havde gjort noget tidligere så havde vi haft en bedre sitioatasion i dag desvære |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 11/12-2005 15:31
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Hejsa Jorn, Om det er dygtigt propaganda fra DF's side eller simpelt spin, hvor partiet antager den politikske holdning som man kan spore fra befolkningens side syntes jeg ikke vi skal diskutere. Men DF's succes på udlændigespørgsmålet vil jeg nu hellere sammenligne med de andre partiers fallit på selvsamme spørgsmål. Så, så længe de "pæne" partier ikke vil anerkende nogle problemer som der realt er, jamen så længe vil DF have succes. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
Spring til debat: |