Se indlæg
 Udskriv debat
"Nyt" danskejet Hotel indviet d. 12.03.2012 Mermaid i Bangkok.
Frits
Hermed en stor tak til alle på forum for deres og søgen efter yderligere oplysninger omkring Mermaid og den manglende web. side.

En særlig tak skal lyde til " Hugoboerge " med familie for deres fine live rapport - det var nu også at gøre så meget ud af det. ! Smile

Når jeg efterlyste een webside var det jo bl.a. for se indretning, værelser, pool , priser osv.osv. men det må vi så have tilgode.

Rigtig god weekend til alle

Mvh. Frits

hugoboerge
Frits skrev:

Hermed en stor tak til alle på forum for deres og søgen efter yderligere oplysninger omkring Mermaid og den manglende web. side.

En særlig tak skal lyde til " Hugoboerge " med familie for deres fine live rapport - det var nu også at gøre så meget ud af det. ! Smile

Når jeg efterlyste een webside var det jo bl.a. for se indretning, værelser, pool , priser osv.osv. men det må vi så have tilgode.

Mvh. Frits

Tak Frits, indretning af vaerelser er paa toppen, pool ikke saerlig stor, restaurant synes jeg var dyr. Indgangen er ogsaa lidt kringlet da man skal ind gennem Admiral's Pub, som naevnt hvis jeg kom som turist ville jeg vaelge Soi 8 og nu hvor jeg bor her og hvis jeg skal vaelge naar jeg en sjaelden gang faar lyst til dansk mad, saa vil jeg vaelge "Stalden".

Frits
Hej igen,

Tak for dine uddybende bemærkninger. !

Når du nu anbefaler og skriver Soi 8 - kunne du så ikke hjælpe med et navn på hotellet.?

På forhånd tak for hjælpen.

Stable Lodge (Stalden) Sukhumvit soi 8 - Bangkok

www.stablelodge.com

hugoboerge
Frits skrev:

Hej igen,

Når du nu anbefaler og skriver Soi 8 - kunne du så ikke hjælpe med et navn på hotellet.?

Undskyld, jeg havde den opfattelse at de fleste paa DTW er bekendt med "Stalden" eller Stable Lodge. Jeg har aldrig boet der, men jeg har da set vaerelserne og de er acceptable. Herudover har de et godt koekken, baade dansk og thai. Priserne paa vaerelserne er heller ikke urimelige, jeg mener de ligger omkring THB 1,400.- per nat. Beliggenheden er efter min mening perfekt. Nana skytrain station ligger stort set lige uden for paa Sukhumvit Road.

Jeg kommer der kun sjaeldent, kun hvis der opstaar et behov for dansk mad, saa koerer vi ind til Bangkok og faar buffetten som koster det rimelige beloeb af THB 500.- eller knap og nap DKK 100.- som er overkommeligt.

Endvidere kan Adelphi Suites paa soi 8 anbefales.

Anonym Bruger
hugoboerge skrev:

Frits skrev:

Hej igen,

Undskyld, jeg havde den opfattelse at de fleste paa DTW er bekendt med "Stalden" eller Stable Lodge. Jeg har aldrig boet der, men jeg har da set vaerelserne og de er acceptable. Herudover har de et godt koekken, baade dansk og thai. Priserne paa vaerelserne er heller ikke urimelige, jeg mener de ligger omkring THB 1,400.- per nat. Beliggenheden er efter min mening perfekt. Nana skytrain station ligger stort set lige uden for paa Sukhumvit Road.

Jeg kommer der kun sjaeldent, kun hvis der opstaar et behov for dansk mad, saa koerer vi ind til Bangkok og faar buffetten som koster det rimelige beloeb af THB 500.- eller knap og nap DKK 100.- som er overkommeligt.

Endvidere kan Adelphi Suites paa soi 8 anbefales.

UHA, pas på med Staldens priser.!

Det kan hurtigt blive en dyr affære. Deres priser på menu kortet, skal tillægges først 7 % og så 10 procent...! Det gælder også værelserne, hvor prisen iøvrigt er alt for høj og uden morgenmad.

Sidst jeg fik hakkebøf der, stod der 350 bht. på menu kortet. Men da regningen kom var det 425 bht...!

Uhørt i Thailand.

Standarden på værelserne burde genere en pris på omkring 800 -900 bht. INCL. MORGEN MAD.!.!.!

Så den er helt gal.

Frits
Hej,

Vedr.: "Stalden" priser skal tillægges først 7 % og så 10 procent

Ja, jeg har lige besøgt deres hjemmeside og kan se ovenstående, undres samtidig over, at der ikke oplyses priser for morgenmad f.eks Amk. eller continental priser. ??Wink

På menukortet mener jeg ikke, at ovenstående kan ses - er der nogen der kan oplyse disse priser. !

Mvh. Frits

Anonym Bruger
Frits skrev:

Hej,

Ja, jeg har lige besøgt deres hjemmeside og kan se ovenstående, undres samtidig over, at der ikke oplyses priser for morgenmad f.eks Amk. eller continental priser. ??Wink

På menukortet mener jeg ikke, at ovenstående kan ses - er der nogen der kan oplyse disse priser. !

Mvh. Frits

Det skal du da ikke undre dig over. Det er helt bevidst.!

Du skal helst ikke kende den rigtige pris, før det er for sent, altså når du får regningen.

Smart ikke.?

NEJ.!

Frits skrev:

Hej,

Mvh. Frits

Morgenmadsmenu og smørrebrødsmenu er 2 sepatate (temmelig omfattende) lister, som man udfylder med kuglepen.

Priserne husker jeg ikke. Spiser ikke morgenmad. Nøjes med en kop kaffe og en smøg Smile

Men mon ikke der er et DTW medlem på/eller i nærheden af Stalden, der kan hjælpe med at uploade menuerne. Evt. til din private mail adresse. Du kan da håbe .....

Der er ikke spisetvang på hotellet, og der er mange glimrende muligheder lige i nabolaget.

Frits
Hej,

Tak for jeres indlæg omkring priser på "Stalden" - måske skulle jeg/vi flytte denne dialolg til en ny tråd. !
Var der een på DTW der kunne hjælpe med priser ville det være fint.

Det var selfølgelig også muligt at jeg kunne kontakte hotellet direkte for yderligere priser.

Mvh. Frits
Redigeret af Frits d. 18/03-2012 19:51

ROOM CATEGORY BAHT
MAY-SEP OCT-APR
SINGLE/DOUBLE STANDARD 1,295 x 7%tax = 1,386 Net 1,395 x 7% = 1,493 Net
SINGLE/DOUBLE SUPERIOR 1,395 x 7%tax = 1,493 Net 1,495 x 7% = 1,600 Net
SINGLE/DOUBLE DELUXE 1,495 x 7%tax = 1,600 Net 1,595 x 7% = 1,707 Net
EXTRA BED 495 x 7% = 530 Net 495 x 7% = 530 Net

* The rates above are subject to a 7% tax

Hvor kommer de 10 % ???

Robert Kronberg
Det står altid et eller andet sted på menukortet, typisk i bunden, hvis der er +7% & +10%, men hvis det ikke gør, så behøver man ikke at betale. Dog har jeg aldrig været ude for, at ++ ikke var nævnt på menukortet, hvis der var ++.

Personligt bryder jeg mig ikke om ++priser, men det er normal praksis i Thailand på dyre restauranter og visse turist-restauranter.

De 10% skal gå til medarbejderne som drikkepenge, og de 7% er moms. Derfor skal man ikke give drikkepenge på en ++restaurant.

Teknisk set er reglerne de samme alle steder, altså at medarbejderne skal have 10% i drikkepenge (før moms), uagtet der står ++ eller ej.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
hugoboerge
girobank skrev:

ROOM CATEGORY BAHT
MAY-SEP OCT-APR
SINGLE/DOUBLE STANDARD 1,295 x 7%tax = 1,386 Net 1,395 x 7% = 1,493 Net
SINGLE/DOUBLE SUPERIOR 1,395 x 7%tax = 1,493 Net 1,495 x 7% = 1,600 Net
SINGLE/DOUBLE DELUXE 1,495 x 7%tax = 1,600 Net 1,595 x 7% = 1,707 Net
EXTRA BED 495 x 7% = 530 Net 495 x 7% = 530 Net

* The rates above are subject to a 7% tax

Hvor kommer de 10 % ???

Mon ikke de 10% er inkluderet i vaerelses prisen ?

Frits skrev:

Hej,

Tak for jeres indlæg omkring priser på "Stalden" - måske skulle jeg/vi flytte denne dialolg til en ny tråd. !
Var der een på DTW der kunne hjælpe med priser ville det være fint.

Det var selfølgelig også muligt at jeg kunne kontakte hotellet direkte for yderligere priser.

Mvh. Frits

Hej Frits

Der findes allerede en tråd omhandlende 'Stalden'. Den er oprettet 01/10/11

Måske du kan danne dig et bedre overblik, hvis du læser denne - Der er indlæg både for og imod Hotel/Restaurant.

http://www.dansk-...d_id=13331

Frits
Tak for alle svar og venlig henvisning. ! Smile

Mvh.Frits

Robert Kronberg
hugoboerge skrev:

Frits skrev:

Mvh. Frits

Tak Frits, indretning af vaerelser er paa toppen, pool ikke saerlig stor, restaurant synes jeg var dyr. Indgangen er ogsaa lidt kringlet da man skal ind gennem Admiral's Pub, som naevnt hvis jeg kom som turist ville jeg vaelge Soi 8 og nu hvor jeg bor her og hvis jeg skal vaelge naar jeg en sjaelden gang faar lyst til dansk mad, saa vil jeg vaelge "Stalden".

Hej hugoboerge ,

Er indgangen til hotellet ikke i den anden ende, altså på venstre side, om end man kan overse den?

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
hugoboerge
Robert Kronberg skrev:

hugoboerge skrev:

Frits skrev:

Mvh. Frits

Hej hugoboerge ,

Er indgangen til hotellet ikke i den anden ende, altså på venstre side, om end man kan overse den?

Hilsen, Robert

Det tror jeg du har ret i Robert, men vi blev ihvertfald losset ind til Admiralen. Indgangen til receptionen saa ud til at vaere spaerret da der var igangvaerende arbejde. Vi parkerede blot, steg ud af bilen og deres operation manager kom ud fra Admiralen boed os velkommen og viste os vej ind og gav ligeledes en rundvisning. Som naevnt, meget plads til at parkere er der ikke, jeg tror der er plads til 5-6 biler.

TG950
sank skrev:

Frown Det er da heldigt at vi ikke har samme regler i DK ved omtale af Royale som i Thailand Kick you

Nå, og hvor vil du så hen med det !! mener du da at der er tale om nasse prinse fornærmelse Hmmmmmm
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

bannok
jeg har boet og spist utallige gange på Stab Lodge og der er udmœrket.
Og athmosfσre er rigtig god, også efter at de har fået ude barren lig ud til vejen.

Priserne på maden er ok, hvis du sammenligner med de andre Thailandske hoteller i Bangkok, så er priserne rimelige og den morgenmad er bare en super morgen mad, den fildes ikke magen i bangkok.

ABS
bannok skrev:

jeg har boet og spist utallige gange på Stab Lodge og der er udmœrket.
Og athmosfσre er rigtig god, også efter at de har fået ude barren lig ud til vejen.

Priserne på maden er ok, hvis du sammenligner med de andre Thailandske hoteller i Bangkok, så er priserne rimelige og den morgenmad er bare en super morgen mad, den fildes ikke magen i bangkok.

Smag og behag. Værelserne er noget lort, maden OK, bare man holder sig fra deres BBQ. Vedr. morgenmaden så er den mega dyr. Prøv morgenmad på Grand President Soi 11, så kan du snakke om morgenmad. Nok den bedste jeg har fået i de knap 25 år jeg er kommet i Thailand.

Vedr. det nye hotel, så kan det kun anbefales og især Admirals Pub og den gode service og mad.
We aim to achieve excellence in everything that we do.

www.abs-relocations.com
Spring til debat: