Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Rengoering/oprydning.
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 31/01-2012 06:37
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 98 |
For lige at gribe fat i det Olsen også skrev,nemlig at det kunne være dovenskab, Jeg tror overhovedet ikke det har en fnis med det at gøre !!tværtimod !!,Som jeg beskrev før tror jeg det har noget med den måde du lever og er vant til at leve på for Thaier, nu kan vi jo godt blive enige om at Thaier ikke hører til blandt verdens rigeste, og du ser samme fænomen mange andre steder rundt om i verden, jeg har personligt oplevet det i flere Europæiske lande hvor velstanden ikke er og har været stor, jeg tror det handler om historie og livsmønster groft sagt... Og for lige at vende blikket herhjem igen, det med affaldsposer ud af vinduet eller altaner eller hva ved jeg,,,,,det forgår dælme også herhjemme !! Man behøver ikke være professor eller synsk for at vide at vi Danskere også er svin, groft sagt !! på det område, for jeg har personligt set det flere steder og jeg tror mange bliver forskrækket når de finder ud af hvordan vi egentligt er og behandler vores eks. natur.... |
|
|
Lagt på d. 31/01-2012 06:56
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Klaus Grenaa skrev: For lige at gribe fat i det Olsen også skrev,nemlig at det kunne være dovenskab, Jeg tror overhovedet ikke det har en fnis med det at gøre !!tværtimod !!,Som jeg beskrev før tror jeg det har noget med den måde du lever og er vant til at leve på for Thaier, nu kan vi jo godt blive enige om at Thaier ikke hører til blandt verdens rigeste, og du ser samme fænomen mange andre steder rundt om i verden, jeg har personligt oplevet det i flere Europæiske lande hvor velstanden ikke er og har været stor, jeg tror det handler om historie og livsmønster groft sagt... Og for lige at vende blikket herhjem igen, det med affaldsposer ud af vinduet eller altaner eller hva ved jeg,,,,,det forgår dælme også herhjemme !! Man behøver ikke være professor eller synsk for at vide at vi Danskere også er svin, groft sagt !! på det område, for jeg har personligt set det flere steder og jeg tror mange bliver forskrækket når de finder ud af hvordan vi egentligt er og behandler vores eks. natur.... Selvfølgelig findes der også nogle danskere, der er nogle svin, men slet ikke i det omfang, man ser i Thailand. Og jeg tror ikke, man kan forklare det med, at thaierne er fattige. |
|
|
Olsen99 |
Lagt på d. 31/01-2012 07:10
|
Øvet medlem Antal indlæg: 246 |
Jeg har haft et par oplevelser hos mine svigerforaeldre, der bor ogsaa 3 boern ( mine nevoeer ) naar de saa har rodet hele huset til med legetoej og er blevet traette, jaa saa gar de bare i seng, jeg har sagt til dem at de skal rydde op efter endt leg, alle kiggede paa mig som om jeg var aandssvag, men ryddet op blev der dog. Hvergang jeg er ude at besoege dem bliver der nu ryddet op, det er selvfoelgelig ikke min opgave, men det skader vel ikke at laere at rydde op efter sig. De 3 drenge er mellem 5 0g 12 aar. Ang. om det er dovenskab, jeg tror nu at dovenskaben spiller en stor rolle, mange af dem jeg har moedt har ikke andet at lave end at rydde op, men det er nemmer at lade vaere. Personlig hygiejne. Proev at tage langt ud paa landet og du vil moede en del beskidte Thai'er der gaar i det samme toej flere dage, ja maaske flere uger i traek, fedtet haar, samt lange sorte negle baade paa haender og foedder. ( for det meste den aeldre generation ) Det kan dog ogsaa skyldes at en del ikke kan se svineri, samt ej heller hoere stoej... Redigeret af Olsen99 d. 31/01-2012 07:16 Olsen99.
Pas paa, der er altid en sulten grib, som kigger dig over skulderen. |
|
|
mpedersen024 |
Lagt på d. 31/01-2012 07:23
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 49 |
Olsen99. Nu troede jeg at man talte generelt her og fordi der er nogle få mennesker ude på landet et eller andet sted,der ikke bader så ofte,kan du da ikke generaliserer og udfra det,danne dig en mening om den generelle standard af personlig hygiejne hos thaier. Som der før er skrevet her,mener jeg, at den personlige hygiejne blandt thaier er ret stor.Men som med alt,er der selvfølgelig undtagelser,der dog kke bør danne baggrund for en mening om, at de ikke vasker sig ret ofte. |
|
|
Olsen99 |
Lagt på d. 31/01-2012 07:30
|
Hvem generalisere, vask soevnen ud af oejnene og laes igen. Dit festhumoer kan du godt glemme, jeg er ikke i humoer lige nu, find et andet offer.. Olsen99.
|
|
bk |
Lagt på d. 31/01-2012 07:36
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 64 |
Olsen99 skrev: Jeg har haft et par oplevelser hos mine svigerforaeldre, der bor ogsaa 3 boern ( mine nevoeer ) naar de saa har rodet hele huset til med legetoej og er blevet traette, jaa saa gar de bare i seng, jeg har sagt til dem at de skal rydde op efter endt leg, alle kiggede paa mig som om jeg var aandssvag, men ryddet op blev der dog. Hvergang jeg er ude at besoege dem bliver der nu ryddet op, det er selvfoelgelig ikke min opgave, men det skader vel ikke at laere at rydde op efter sig. De 3 drenge er mellem 5 0g 12 aar. Ang. om det er dovenskab, jeg tror nu at dovenskaben spiller en stor rolle, mange af dem jeg har moedt har ikke andet at lave end at rydde op, men det er nemmer at lade vaere. Personlig hygiejne. Proev at tage langt ud paa landet og du vil moede en del beskidte Thai'er der gaar i det samme toej flere dage, ja maaske flere uger i traek, fedtet haar, samt lange sorte negle baade paa haender og foedder. ( for det meste den aeldre generation ) Det kan dog ogsaa skyldes at en del ikke kan se svineri, samt ej heller hoere stoej... Det var da også noget sært noget at bede thai-drenge om at rydde op efter sig.... de er jo ikke kvinder Drengene skal jo kun lære at fortælle deres mor hvad de vil ha at spise - bestiller som på en anden restaurant, og holde øje med hvornår hun har penge på lommen som de kan afkræve hende. Og så kan skole og alt andet være ligegyldigt. Også derfor det hovedsagligt er pigerne der kan en smule engelsk. Lær da lidt kultur mand |
|
|
Olsen99 |
Lagt på d. 31/01-2012 07:44
|
Ja, hva' bilder jeg mig ind. Olsen99.
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 31/01-2012 08:19
|
Det var dog et par usandsynlig platte indlæg, de sidste to, i tråden |
|
|
bk |
Lagt på d. 31/01-2012 08:34
|
Det kan du så kalde det frit som det behager dig Men bag humoren i indlæggene er der realitet i form af Thai-kultur og forkellen på piger og drenge. Og for at sandsynliggøre det for dig så du forstår det, så tænk på de gange du har set en Thai-mand/dreng ikke lukke døren efter sig, smide affald på gaden, gabe/hoste uden at holde sig for munden osv osv. |
|
|
mpedersen024 |
Lagt på d. 31/01-2012 11:41
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 49 |
Olsen99 skrev: Hvem generalisere, vask soevnen ud af oejnene og laes igen. Dit festhumoer kan du godt glemme, jeg er ikke i humoer lige nu, find et andet offer.. Du skriver selv: Personlig hygiejne. Proev at tage langt ud paa landet og du vil moede en del beskidte Thai'er der gaar i det samme toej flere dage, ja maaske flere uger i traek, fedtet haar, samt lange sorte negle baade paa haender og foedder. ( for det meste den aeldre generation Hvis ikke det er en generalisering,så ved jeg ikke. Mit humør fejler skam ingenting Olsen.Skal man nu også skydes det i skoene,fordi man ikke er enig med dig. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 31/01-2012 12:29
|
Hej, ikke for at ødelægge tråden !!! Men altså...... BK,,,- Sikke da en gang vås du skrev i dit indlæg som svar til mit !!,,,og skulle det have noget på sig, ja så har jeg oplevet både drenge / piger gøre de ting du beskriver, både i Thailand og herhjemme... |
|
|
bk |
Lagt på d. 31/01-2012 14:04
|
Klaus Grenaa skrev: Hej, ikke for at ødelægge tråden !!! Men altså...... BK,,,- Sikke da en gang vås du skrev i dit indlæg som svar til mit !!,,,og skulle det have noget på sig, ja så har jeg oplevet både drenge / piger gøre de ting du beskriver, både i Thailand og herhjemme... Jamen så siger vi det..... |
|
|
mobbe |
Lagt på d. 31/01-2012 15:21
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 62 |
Korrekt hvad BK skriver, angående Thai kultur piger /drenge, måske ikke lige med døren men en god måde at prøve at forklare det på så dem der tror de er så kloge på Thai kultur også kan forstå det. Sikkert også en af grundene til at mange forkælede Thai mænd banker deres kone, hvis ikke alt går som de ønsker, mange har aldrig lært hvad pligter er. |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |