Se indlæg
Overvægt
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 17/10-2011 07:32
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
sum skrev: Jeg sidder og undre mig lidt over problemerne med overvægt. For det meste har jeg det modsatte problem. Jeg har i reglen ca. 17 kilo i kufferten og 6 kilo håndbagage og jeg må tit stoppe noget i kufferten, bare for at det ikke skal rasle rundt. Jeg har rejst verden rundt også med rygsæk og jeg forstår ikke hvad det er, som så mange private rejsende, pakker og absolut skal have med? Alene tanken om at man skal på ferie og retur eller på familie besøg i en eller anden udørk og så samtidig skal håndterre, sammelagt, mere end 28 kilos bagage! Og jo! Jeg har rejst med to små børn, både med esk'sen og alene. Jeg er mega nysgerig! Hvad fanden er det i putter i kufferterne? Gaver til familien og venner. Gamle ting som skulle været smidt ud som familien åbenbart kan bruge. |
|
|
barefeet |
Lagt på d. 17/10-2011 08:38
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 58 |
Min kone fløj BKK-CPH for et par måneder siden med SAS, hun havde 8KG for meget med og måtte betale 2600 Baht. |
|
|
Frank |
Lagt på d. 17/10-2011 08:52
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
sum skrev: Jeg sidder og undre mig lidt over problemerne med overvægt. For det meste har jeg det modsatte problem. Jeg har i reglen ca. 17 kilo i kufferten og 6 kilo håndbagage og jeg må tit stoppe noget i kufferten, bare for at det ikke skal rasle rundt. Jeg har rejst verden rundt også med rygsæk og jeg forstår ikke hvad det er, som så mange private rejsende, pakker og absolut skal have med? Alene tanken om at man skal på ferie og retur eller på familie besøg i en eller anden udørk og så samtidig skal håndterre, sammelagt, mere end 28 kilos bagage! Og jo! Jeg har rejst med to små børn, både med esk'sen og alene. Jeg er mega nysgerig! Hvad fanden er det i putter i kufferterne? De sidste par gange har jeg fyldt kufferterne med bøger på dansk til mit lille bibliotek i kolonihaven - så løber det hurtigt op. Og retur fylder konen så tilsvarende op med bøger på thai, babypowder, et par papayaer fra haven etc. Det løber så helt op! |
|
|
Thjaa |
Lagt på d. 17/10-2011 15:23
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 644 |
Ledt uden for men stati vaek naar jeg tinker paa at en kuffer max maa veje 20 killo saa tinker jeg paa den thai dame som vejer 48Kg og har en kuffer med paa 20 killo = 68Kg og saa kan jeg staa og se at min kuffer paa 20 Kg ogsaa gaar i gemmem men jeg er 110Kg = total 130Kg det er sku godt de ikke har lavet en samlet vaekt ordning inu men ledt snyd for den dame der vejer 48 kg at hun ikke maa tage det exter med som jeg har paa kroppen men godt for mig at jeg ikke skal betale exter
Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
sum |
Lagt på d. 17/10-2011 17:57
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 99 |
flyer skrev: Mon det er ok med batterier til akkuboremaskine i håndbagagen og hvad med toppe til topnøglesæt? natty skrev: Peder1968 skrev:Undrer mig også lidt, medmindre man selvfølglig har 10 kilo rugbrød, gamle ole, fedt med løg, leverpostej, flæskesteg, remoulade og andet godt med.> og et par specielle sandaler i kufferten, jeg ikke kan leve uden, andet vejer ikke ret meget. Gaver til familien og venner. Gamle ting som skulle været smidt ud som familien åbenbart kan bruge. Frank skrev: De sidste par gange har jeg fyldt kufferterne med bøger på dansk til mit lille bibliotek i kolonihaven - så løber det hurtigt op. Og retur fylder konen så tilsvarende op med bøger på thai, babypowder, et par papayaer fra haven etc. Det løber så helt op! ABS skrev: Sker ikke alverden hvis du har lidt leverpostej, røde pølser og ost med, tolderne slagter dig ikke. Bare det ikke er i for store mængder. Ha ha ha: Undskyld jeg griner, men jeg synes godt nok det er temmelig skægt, at læse om hvad man kan forvente at finde i folks kufferter! Skriv noget mere! Jeg skal nu ikke gøre mig bedre, jeg har en svaghed for en bestemt kaffe og jo! der ryger et par pakker med, samt kaffefilter.....og når vi køre nord på så er kaffemaskinen også med, dog ikke i flyet. Jeg har været med et fly hjem hvor en ung thai havde medbragt noget meget ildelugtende, lugten kom først da vi var i luften og den blev på hele turen, selv om han måtte overlevere det til cabine personalet. og det så ud som han fik det tilbage, da vi var landet. men det kunne være rigtigt sjovt at høre mere Walk whit a pure heart and mind, then happiness will follow you.
This is the word of the good lord Buddha. |
|
|
sum |
Lagt på d. 17/10-2011 18:24
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 99 |
Thjaa skrev: Ledt uden for men stati vaek naar jeg tinker paa at en kuffer max maa veje 20 killo saa tinker jeg paa den thai dame som vejer 48Kg og har en kuffer med paa 20 killo = 68Kg og saa kan jeg staa og se at min kuffer paa 20 Kg ogsaa gaar i gemmem men jeg er 110Kg = total 130Kg det er sku godt de ikke har lavet en samlet vaekt ordning inu men ledt snyd for den dame der vejer 48 kg at hun ikke maa tage det exter med som jeg har paa kroppen men godt for mig at jeg ikke skal betale exter Jeg glemte lige at få denne her med! Den fik mig helt op og ringe, en skæg tanke! men overvej lige 48 kg a 200 kr = 9600 kr...bagage kilo er mega dyre og det kan ikke betale sig pakke kærsten i kufferten. Walk whit a pure heart and mind, then happiness will follow you.
This is the word of the good lord Buddha. |
|
|
natty |
Lagt på d. 17/10-2011 18:38
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Det går åbenbart også den anden vej. Når min danske kammerat og hans thaikæreste, skal til Danmark, går de på markedet dagen før og køber kilovis af frugt/grønt og andre dejlige thai fødevarer. De slæber sig en pukkel til og nogen gange med overvægt. Da jeg spurgte hvorfor, når de er i danmark bor de bor i København, det hele kan jo købes her også, var svaret at kæresten mente at varene var for dyre i Danmark, men overvægt er åbenbart okay at betale. Og de bor lige ved et thaisupermarked som importerer friske vare flere gange om ugen og som har alt hvad hjertet kan begære for at lave en thairet. PS ingen af dem mangler penge. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
sum |
Lagt på d. 17/10-2011 18:48
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 99 |
Jeg kan ikke slippe den! billede på nethinden,af en thai tolder der åbner en danskers kuffert fyldt med rødepølser, ost, akubatterier, kaffe og bøger.....blandet med gamle sager og sandaler! Det er sgu den rene tegnefilm........ gad hvordan han ville reagere....... Undskyld men det er sgu for morsomt! Walk whit a pure heart and mind, then happiness will follow you.
This is the word of the good lord Buddha. |
|
|
natty |
Lagt på d. 17/10-2011 19:12
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Peder1968 skrev: Gaver til familien og venner. Gamle ting som skulle været smidt ud som familien åbenbart kan bruge. Jeg tror jeg begynder at pakke, i stedet for at køre på genbrugsstationen Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
natty |
Lagt på d. 17/10-2011 19:14
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
sum skrev: Jeg kan ikke slippe den! billede på nethinden,af en thai tolder der åbner en danskers kuffert fyldt med rødepølser, ost, akubatterier, kaffe og bøger.....blandet med gamle sager og sandaler! Det er sgu den rene tegnefilm........ gad hvordan han ville reagere....... Undskyld men det er sgu for morsomt! Han vil nok tænke som Asterix: "De er skøre de romere" Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
lindy |
Lagt på d. 17/10-2011 21:23
|
Øvet medlem Antal indlæg: 118 |
Der har siden tidernes morgen, altid været folk som har snydt med vægten. Som regel går det ud over andre. I forbindelse med flvning, er det jo nærmest livsfarligt ikke at opgive korrekt vægt ved check in. Piloten skal bruge den præcise vægt til at udregne hastighed, og længde på startbanen, og det øvrige brændstofforbrug. Har man det fint med en rask lille nødlanding i Uzbekistan International Airport, for at tanke, ja så slæb gerne hele hele jeres indbo med i underbukserne Til orientering kan jeg fortælle at sidst jeg var afsted i to mdr. havde jeg 8 kg. samlet bagage, og manglede ikke noget. V.h. Lindy |
|
|
snoopy |
Lagt på d. 18/10-2011 00:58
|
Begynder Antal indlæg: 18 |
golfer skrev: flyer skrev: Så er kufferterne pakket.... Jeg har tjekket Thai´s hjemmeside, 20Kg. bagage og 7Kg. håndbagage for economi! Men der er desværre en kuffert med 26Kg. er der nogen kvalifiseret gæt på om det kan gå? Jeg ved når man tager fra BKK til CPH er der ikke nogle problemer, der må man rask væk tage 30Kg. uden det giver problemer. Hvis den ikke går fra CPH imorgen, hvad kan det komme til koste med de 6Kg. overvægt? Jeg ville nok flytte nogle tunge ting (men som ikke fylder alt for meget) over i håndbagagen - som oftest ikke bliver vægttjekket (med mindre du har flere eller større håndbagage) og her kan du således have lidt mere end 7 kilo. Jeg tror Thai airways vil acceptere 22-23 kilo i bagage uden betaling - så flyt 3-4 kilo til håndbagagen og du er ok. Eventuelt kan du have noget i jakkelommer mv - men om det er en løsning kommer lidt an på hvilke ting du har med. Jamen Golfer, så fortjener du jo næsten at styrte ned med maskinen næste gang du er ude at flyve, bare synd du tager mange uskyldige med dig dit fjols. Der er jo en årsag til man har disse tilladte vægte. Tænk hvis alle gjorde som dig, hvor mange tons er der så som overvægt som ikke er registreret ? Jeg kan fortælle dig, at jeg engang blev afvist i Kastrup, fordi hvis jeg kom med så var der 7 (SYV) kilo overvægt, dette grundet sikkerheden, så jeg vil hellere undvære min bagage og komme sikkert frem, eller betale for overvægt som jeg har gjort fra Bangkok (4.000,- dkkr,) så du er uansvarlig og burde forbydes aty flyve. IDIOT |
|
|
laodenmark |
Lagt på d. 18/10-2011 01:39
|
Øvet medlem Antal indlæg: 405 |
Det med payload for et fly må jo bero på nogle gennemsnits vægte pr person , gad vide om det er den samme vægt man bruger overalt ? Så burde de rene asiatiske ruter have en større sikkerhedsmargin end f.eks de amerikanske indenrigsruter. Men for lige vende den med håndbagage, om det er på f.eks 6 eller 10-12 kilo spiller vel i grunden ikke nogen sikkerhedsmæssig rolle. Hvis det ville være tilfældet, skulle der vel checkes og vejes ved boarding i stedet for ved Checkin. Tænker på alt det der bliver shoppet i duty free. har ikke hørt nogen sige jeg har mine maksimale 7 kilo i håndbagagen. derfor vil jeg ikke købe dit eller dat. Sidst jeg checkede ind i bkk. ved Thai havde jeg næsten 13 kilo i min håndbagage. dette med checkin staff. accept. ( vel og mærke på economi) denne vægt bliver jo ikke registreret. håber indeligt ikke jeg har bragt flysikkerheden i fare dermed :-) Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
|
|
|
sum |
Lagt på d. 18/10-2011 08:15
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 99 |
snoopy skrev: Jamen Golfer, så fortjener du jo næsten at styrte ned med maskinen næste gang du er ude at flyve, bare synd du tager mange uskyldige med dig dit fjols. Der er jo en årsag til man har disse tilladte vægte. Tænk hvis alle gjorde som dig, hvor mange tons er der så som overvægt som ikke er registreret ? Jeg kan fortælle dig, at jeg engang blev afvist i Kastrup, fordi hvis jeg kom med så var der 7 (SYV) kilo overvægt, dette grundet sikkerheden, så jeg vil hellere undvære min bagage og komme sikkert frem, eller betale for overvægt som jeg har gjort fra Bangkok (4.000,- dkkr,) så du er uansvarlig og burde forbydes aty flyve. Vægten på flyene er ren forretning! og jeg skal ikke gøre mig klog på hvordan den beregnes, men der er helt sikkert store margner. Set i sikkerhedsmæssigt sammenhæng, så kan det aldrig være den enkeltes ansvar, slet ikke når der er mulighed for købe sig til mere vægt og som det, til overflod, her på siden er tilkendegivet, umuligt for den rejsende at vide noget som helst om, hvad der ligger tilgrund for den totale vægt ansættelse. Bevidst, at medbringe skjult overvægt, er ene og alene at snyde selskabet for deres betaling, hverken mere eller mindre, Det er på line med banalt butikstyveri. [b]laodenmark skrev: Det med payload for et fly må jo bero på nogle gennemsnits vægte pr person , gad vide om det er den samme vægt man bruger overalt ? Så burde de rene asiatiske ruter have en større sikkerhedsmargin end f.eks de amerikanske indenrigsruter. Men for lige vende den med håndbagage, om det er på f.eks 6 eller 10-12 kilo spiller vel i grunden ikke nogen sikkerhedsmæssig rolle. Hvis det ville være tilfældet, skulle der vel checkes og vejes ved boarding i stedet for ved Checkin........ håber indeligt ikke jeg har bragt flysikkerheden i fare dermed :-) Uanset om vi medbringer 7 eller 13 kg, så er der ikke en eneste pilot der vil tage chancen for et flystyrt. Det bliver fremtiden at vægten styrkes som en handelsvare. Lavprisselskaber vil gøre alt, for at finde penge og selv om jeg fandt det morsomt, så er det ikke langt ude i fremtiden, at billetprisen bliver sammensat af en totalvægt (person og bagage) og så vælger man pladsen: Ståplads, sideplads, med eller uden benplads og maden den købes om bord, det er forbudt at medbringe madpakke og det hele sker i check in, da der stort set, slet ikke vil være brug for bagagehåndtering, da flyet ikke har et bagagerum. Billetten købes i døren fuldstændig, som når man skal med bussen fra Ekamai til Esan. Man kan vel sammenligne det lidt med udviklingen fra den lille købmand fra 60'erne til netto i dag og service bliver noget vi betaler for. Walk whit a pure heart and mind, then happiness will follow you.
This is the word of the good lord Buddha. |
|
|
Thjaa |
Lagt på d. 18/10-2011 17:03
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 644 |
lindy skrev: Der har siden tidernes morgen, altid været folk som har snydt med vægten. Som regel går det ud over andre. I forbindelse med flvning, er det jo nærmest livsfarligt ikke at opgive korrekt vægt ved check in. Piloten skal bruge den præcise vægt til at udregne hastighed, og længde på startbanen, og det øvrige brændstofforbrug. Har man det fint med en rask lille nødlanding i Uzbekistan International Airport, for at tanke, ja så slæb gerne hele hele jeres indbo med i underbukserne Til orientering kan jeg fortælle at sidst jeg var afsted i to mdr. havde jeg 8 kg. samlet bagage, og manglede ikke noget. V.h. Lindy dette giver jeg dig bestemt ikke medhold i husk at alle de 300 personer som er med i flyvet er ikke vejet saa peloten kan udmulig vide den ragti vaekt da man jo ikke kan sige om det er 300 falanger i flyget med en gemsnit killo paa 100Kg eller om det er 300 smaa thai damer med en gemsnit paa 50Kg Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 18/10-2011 18:04
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
snoopy skrev: ............................................................................... Jamen Golfer, så fortjener du jo næsten at styrte ned med maskinen næste gang du er ude at flyve, bare synd du tager mange uskyldige med dig dit fjols. Der er jo en årsag til man har disse tilladte vægte. Tænk hvis alle gjorde som dig, hvor mange tons er der så som overvægt som ikke er registreret ? Jeg kan fortælle dig, at jeg engang blev afvist i Kastrup, fordi hvis jeg kom med så var der 7 (SYV) kilo overvægt, dette grundet sikkerheden, så jeg vil hellere undvære min bagage og komme sikkert frem, eller betale for overvægt som jeg har gjort fra Bangkok (4.000,- dkkr,) så du er uansvarlig og burde forbydes aty flyve. IDIOT Det lyder som at det var SAS B777, du fløj med. Som SUM påpegede der skal meget og virkelig meget før en B747 kan blive påvirket at noget "overvægt" ( måske hvis alle ca. 400 havde 25kg uregistreret bagage i overvægt). Det som kan påvirke sikkerheden og ØKONOMIEN (fuel) er Weight & Balance (total vægten om board og fordeling af det i flyveren). Når du himmelråber til verden og kalder folk for Idioter, kan så din strålende IQ (bort)forklare hvor bliver hensyntagen til sikkerheden af, når at så snart du betaler (i dyre domme) for din overvægt, så kan du have det med. Hvorfor jeg nævnte SAS B777, er det fordi jeg har kendskab til en del, og mange her på DTW ville nikke til det, medarbejder som er blevet sat/eller afvist på flyveren fra BKK, på trods at der var ledige sæder. Grunden var at der var forventet kraftigt modvind på ruten. Og her er det også hændt at SAS har sendt noget af deres bagager og fragt til CPH med.................................Thai Airways. I samme åndedragt når nu du har "kuglerammen" frem forklare os Uvidende, hvorfor selskaber forhøjer deres billet priser (tax+Afgifter) når olieprisen stiger til fx. 110 $ per tønde (logik for burhøns) men min ringe IQ forhindrer mig af følge mekanismen når olieprisen derefter falder til fx. 75$ per tønde, så koster billeten STADIGT det samme som før. Var det måske også p.g.a. "Sikkerheden" . . Redigeret af Lung Yao d. 18/10-2011 18:13 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
natty |
Lagt på d. 18/10-2011 18:31
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Thjaa skrev: lindy skrev: Der har siden tidernes morgen, altid været folk som har snydt med vægten. Som regel går det ud over andre. I forbindelse med flvning, er det jo nærmest livsfarligt ikke at opgive korrekt vægt ved check in. Piloten skal bruge den præcise vægt til at udregne hastighed, og længde på startbanen, og det øvrige brændstofforbrug. Har man det fint med en rask lille nødlanding i Uzbekistan International Airport, for at tanke, ja så slæb gerne hele hele jeres indbo med i underbukserne Til orientering kan jeg fortælle at sidst jeg var afsted i to mdr. havde jeg 8 kg. samlet bagage, og manglede ikke noget. V.h. Lindy dette giver jeg dig bestemt ikke medhold i husk at alle de 300 personer som er med i flyvet er ikke vejet saa peloten kan udmulig vide den ragti vaekt da man jo ikke kan sige om det er 300 falanger i flyget med en gemsnit killo paa 100Kg eller om det er 300 smaa thai damer med en gemsnit paa 50Kg Piloten har nogle helt faste kalkyler mht hvad han skal regne med vægt når der er så og så mange passagerer med. Det er jo så heller ikke alle faranger som vejer 100 Kilo. Iøvrigt har man sat gennemsnitsvægten op på passagerer, da de vejer mere og mere. Så det er ret enkelt=X antal passagerer på gennemsnit X kilo + hvor mange tons cargo+indchecket baggage, som jo bliver vejet +gennemsnit håndbaggage + andet, bla. catering. De griber det ikke ud af luften, da det har betydning på hvor længe de skal accelerere på startbanen inden de letter og hvor meget brændstof de skal have med. Selvfølgelig sker der ikke noget ved at enkelte snyder med overvægten, da de nok har indregnet det med, men hvis alle gjorde det, måske? Der er faltisk sket ulykker fordi vægten har været indtastet forkert ind i flyets instrumenter. Til at tænke over: SAS fløj for mange år siden på CPH-Hong Kong med en Boing 767, ifølge den insiderhistorie jeg fik, skete det nogen gange at indcheckede passagerer ikke kom med, da cargoen vejede mere end kaptajnen havde indkalkuleret og den samlede vægt dermed blev for høj. Så ja, vægten kan betyde noget. @Lung, det var ikke en B777, men en B767 SAS fløj oversøisk med. Iøvrigt er det nok de færreste som prøver at snyde på (over)vægten, som tænker over hvilken flytype de skal rejse med. Redigeret af natty d. 18/10-2011 19:00 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 18/10-2011 19:17
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
natty skrev: ................................................................................................ Så det er ret enkelt=X antal passagerer på gennemsnit X kilo + hvor mange tons cargo+indchecket baggage, som jo bliver vejet +gennemsnit håndbaggage + andet, bla. catering. De griber det ikke ud af luften, da det har betydning på hvor længe de skal accelere på startbanen inden de letter og hvor meget brændstof de skal have med. V1- at this speed you must go on and T/O as you would not have enough time to break without overshoot the rwy. Rotate- the speed when you lift the nose to start your climb. V2 is the takeoff safety speed - this minimum speed must be reached before the aircraft reaches 35ft above the takeoff surface with one engine inoperative. It guarantees a specific climb gradient up to 1500ft for obstacle clearance. Selvfølgelig sker der ikke noget ved at enkelte snyder med overvægten, da de nok har indregnet det med, men hvis alle gjorde det, måske? Der er faltisk sket ulykker fordi vægten har været indtastet forkert ind i flyets instrumenter. Til at tænke over: SAS fløj for mange år siden på CPH-Hong Kong med en Boing 767, ifølge den insiderhistorie jeg fik, skete det nogen gange at indcheckede passagerer ikke kom med, da cargoen vejede mere end kaptajnen havde indkalkuleret og den samlede vægt dermed blev for høj. Og jeg, som altid havde troet at det var "Rød hat" som gjorde det og gav oplysningerne til Kaptajnen som derefter indtastede det i deres computer Så ja, vægt kan betyde noget. @Lung, det var ikke en B777, men en B767 SAS fløj oversøisk med Jeg lod mig medrive at dette flot billede. Tak for rettelsen .[img]http://img155.imageshack.us/img155/7691/screenshot01wg5.jpg[/img] is not a valid Image. 777-200LR i SAS livery . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
natty |
Lagt på d. 18/10-2011 19:44
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
"Og jeg, som altid havde troet at det var "Rød hat" som gjorde det og gav oplysningerne til Kaptajnen som derefter indtastede det i deres computer." Mener nu ikke at det gør den store forskel. Jeg videregiver bare historien som jeg fik fortalt den. Det vigtige er for mig at passagerer blev sat af, da vægten på flyet var blevet for stor, med eller uden medvind og modvind, og ikke hvem som lægger tallene sammen. Redigeret af natty d. 18/10-2011 19:56 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
laodenmark |
Lagt på d. 18/10-2011 19:49
|
Øvet medlem Antal indlæg: 405 |
Quote: Til at tænke over: SAS fløj for mange år siden på CPH-Hong Kong med en Boing 767, ifølge den insiderhistorie jeg fik, skete det nogen gange at indcheckede passagerer ikke kom med, da cargoen vejede mere end kaptajnen havde indkalkuleret og den samlede vægt dermed blev for høj. Unquote. Ja og det er ikke mange år siden At et SAS fly (A340) skrabede bagenden imod startbanen på retur rejse fra Asien. Den fløj godt nok hele turen tilbage, Men mener flyet blev grounded (rep) i ca 35 dage. Dette skyldtes vist også forkert payload opgivelse i 'take off' Men årsag ikke forkert vægtangivelse i manifestet, men en taskefejl i cockpittet. Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
|
|
Spring til debat: |