Se indlæg
Søger Kredit muligheder vedr huskøb
|
|
TG950 |
Lagt på d. 10/10-2011 19:24
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
kennyth skrev: TG950 skrev: jeg ved at en del banker ( Thai ) ligger inde med ejendomme som man kan leje ( og de vil gerne af med dem ) med forkøbsret, d.v.s. at en del af den betalte leje fratrækkes købsprisen, hvis der kommer en handel ud af det. så det er nok ikke helt umuligt at komme til at eje egen bolig en dag for jer. Hej TG950 Det lyder meget interessant.. Kan du uddybe lidt mere om det, feks hvilke bamker der går gen slags ? Hvor har du iøvrigt hørt om dette... Har du erfaring med det, eller.. ved at Bangkok Bank gør i ovennævnte, har en nær ven der har gjort som ovennænt sammen med konen, mere detaljeret kan jeg ikke komme ind på det, da det jo ikke omhandler mig personlig, men prøv selv det vil ikke skade dig / jer. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
kennyth |
Lagt på d. 10/10-2011 21:22
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 51 |
[/quote] Hvad er din nuværende månedlige husleje eksklusiv strøm og vand, og hvor meget ønsker du at sidde for om måneden i ydelse på et nyt hus? Har I jord eller skal det indgå i husinvesteringen? Hvad forventer du at skulle betale for et nyt hus og eventuelt jord?[/quote] Pt sidder jeg alt ink for 12000,-b pr mnd ink it, el, varme, husleje (9000,-), og tv. Jeg har ca 70.000,-b pr mnd så kunne sagtens sidde for 25.000-30.000,-b pr mnd uden større problemer. Vi har intet jord, og er meget åbne for stedet hvor vi ender med at bo, i forhold til landsdel. Jeg forstiller meg at et nyt hus koster ca 2 mill b (mere eller mindre) ink alt. Ved at det er muligt at finde billigere, såvel som dyrere, men det er trods alt også nødvendigt at huset ikke falder sammen, og det ikke er midt i en rismark, ligesom det heller ikke skal være så dyrt at det er umuligt at betale for. |
|
|
Frank |
Lagt på d. 10/10-2011 22:26
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
kennyth skrev: Hvad er din nuværende månedlige husleje eksklusiv strøm og vand, og hvor meget ønsker du at sidde for om måneden i ydelse på et nyt hus? Har I jord eller skal det indgå i husinvesteringen? Hvad forventer du at skulle betale for et nyt hus og eventuelt jord? Pt sidder jeg alt ink for 12000,-b pr mnd ink it, el, varme, husleje (9000,-), og tv. Jeg har ca 70.000,-b pr mnd så kunne sagtens sidde for 25.000-30.000,-b pr mnd uden større problemer. Vi har intet jord, og er meget åbne for stedet hvor vi ender med at bo, i forhold til landsdel. Jeg forstiller meg at et nyt hus koster ca 2 mill b (mere eller mindre) ink alt. Ved at det er muligt at finde billigere, såvel som dyrere, men det er trods alt også nødvendigt at huset ikke falder sammen, og det ikke er midt i en rismark, ligesom det heller ikke skal være så dyrt at det er umuligt at betale for. I Bangkok Bank kan man umiddelbart se nogle modeller for lån: http://www.bangko...fault.aspx . Hvis jeg skulle låne, så ville jeg henvende mig der eller i en anden bank. Jeg tror der kan blive problemer med bankens sikkerhed, hvis huset ligger på landet, hvor der måske ikke er særlig mange potentielle kunder, hvis I ikke kan betale. Idet jeg går ud fra at du får pension fra Danmark, så skal du være opmærksom på fx. skatteændringer, sats-ændringer og kursudsvings betydning for din pensionsudbetaling. Hvis jeg stod i din situation, så ville jeg spise ris i 4 år, undersøge om jeg kunne få en bolig med en husleje på det halve, og sætte 40.000 i banken hver måned. Og så ville jeg bruge tiden på at finde det rigtige stykke jord. Jeg ville have god tid til at få en god pris. Finde ud af hvordan huset skal se ud, og hvordan og hvem som skal bygge det. Så ville jeg købe jorden kontant om 2-3 år, og sætte byggeriet i gang om ca. 3,5 år. |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 11/10-2011 12:15
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
kennyth skrev: TG950 skrev: Hej TG950jeg ved at en del banker ( Thai ) ligger inde med ejendomme som man kan leje ( og de vil gerne af med dem ) med forkøbsret, d.v.s. at en del af den betalte leje fratrækkes købsprisen, hvis der kommer en handel ud af det. så det er nok ikke helt umuligt at komme til at eje egen bolig en dag for jer. Det lyder meget interessant.. Kan du uddybe lidt mere om det, feks hvilke banker der går gen slags ? Hvor har du iøvrigt hørt om dette... Har du erfaring med det, eller.. FX. her : http://propertyfo...px?index=1 og måske noget interessant for dig m.h.t. banklån: http://www.kasiko...ikorn.aspx << Time to recover. Maximum of 30 years. The qualifications of the borrowers. Eligibility 1. Thai nationality. 2. At least 21 years old o For fixed income earners, their age when added to the duration of the loan must not exceed 60 years old. o For self-employed persons, their age plus the duration of the loan must not exceed 65 years old. 3. Years of work o For fixed-income earners, they must have worked at their present workplace for at least two years. If less than two years, they must show the record of work in the last two years. o For self-employed persons, they must have been in business for at least two years. 4. The primary borrower must earn THB15,000 or higher per month. ( 10,000 Baht or higher per month for government officer, State Enterprise Officer, Employees) 5. The number of co-borrowers must not exceed two, and all of them must be relatives. >> Hvis banken går med til at du overfører mindst 15K til din kones konto hver måned, og at du er "garrant" så er der måske en mulighed. Men som TG950 rådede dig til, er det nok bedst er at du selv kontakter een eller flere af de store banker og hører om mulighederne. Du har jo intet at tabe. Pøj-Pøj. Søg fx. her for at se hvad der af tilbud på markedet, de andre banker har også tilsvarende hjemmesider. http://propertyfo...px?index=1 . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Top High Class Fashion |
Lagt på d. 11/10-2011 13:07
|
Øvet medlem Antal indlæg: 398 |
Vi har talt med vores bank og det er ikke noget problem og låne hvis du har indkomst og din kone har job med fast løn vi har talt med dem om 2,5 millioner og det sage de ok til over 10 til 20 år vi ville bare vide om det kunne lade sig gøre og det kan det alså godt
|
|
|
kennyth |
Lagt på d. 11/10-2011 16:53
|
Mange tak for jeres svar alle sammen. Har konstant følt jeg er rendt med hovedet imod en mur, men nu vil vi prøve at følge op på jeres gode råd og vejledninger. |
|
|
gg |
Lagt på d. 12/10-2011 08:48
|
Øvet medlem Antal indlæg: 141 |
Det er forståeligt at bankerne ikke vil låne til en udlænding da risikoen for deres investering er så meget større. Men jeg mener der er et stort marked for at låne ud til pengestærke udlændinge, så mon ikke vi ser flere af sådanne muligheder snart? Jeg har selv kigget en del på hus i Thailand, og ved nybyggeri ville de som regel låne mig pengene over en kort 2-årig periode (som du selv er inde på), til en meget høj rente. Min måde at tackle situationen på var så at købe et billigere hus og bagefter smide nogle penge i "farang renovering". Spændende ture i Nord Øst Thailand [url]www.travelisaan.com[/url]
|
|
|
sune |
Lagt på d. 12/10-2011 09:24
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
Jeg tror aldrig det thailandske lånemarked bliver åbnet for danskere, og så alligevel... Jeg kan godt lide bankernes policy... Hvis du har 500.000.- baht i banken, så kan du låne det samme beløb, men med sikkerhed i de penge du har.. Med andre ord du kan ikke bruge de penge førend lånet er tilbage betalt, men dem du låner skal du betale en rente på 5 til 10 procent. Så du betaler bare det dobbelte for at låne dine egne penge... Andet er der vel ikke at sige om dette... Nej kontant betaling er nok det bedste, og som en sagde... Leje i første omgang, dernæst spare op til køb.. men hvis du har en kone med en meget god indtægt, helst over de 40.000.- baht per måned, så er der nok ikke de store problemer... med banken... Jeg tror en person med den indtægt, kan låne op til 2. milli, og bedre er det jo, hvis ens kone er offentlig ansat... Der er der helt andre regler..... Redigeret af sune d. 12/10-2011 09:29 |
|
|
Lagt på d. 12/10-2011 11:15
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Du skal leje leje leje så er det sagt....Det højeste du kan miste der er indskuddet og intet andet ...Thailand er et uland i forhold til regler overfor faranger. Hvis du køber og tiderne skifter så laver Thaierne bare reglerne om så de passer ind i deres kram og er fløjtende ligeglade om du evt. mister hus osv. Hvis du en dag ikke er sammen med din kæreste mere og bor i et lejet hus ja så pakker du bare sydfrugterne og skrider. Det er vist set mere end een gang at det er sket. Bliver du/i træt af området tjaaa så er det at opsige lejemålet og rykke videre. Har set mange historier her på DTW om faranger der af den ene eller anden grund er kommet i konflikt med lokale thaier og måtte forsvinde i nattens mulm og mørke på grund af thaiernes sindsyge hævngerrighed. |
|
|
Top High Class Fashion |
Lagt på d. 12/10-2011 12:08
|
Øvet medlem Antal indlæg: 398 |
SinghaLover skrev: Du skal leje leje leje så er det sagt....Det højeste du kan miste der er indskuddet og intet andet ...Thailand er et uland i forhold til regler overfor faranger. Hvis du køber og tiderne skifter så laver Thaierne bare reglerne om så de passer ind i deres kram og er fløjtende ligeglade om du evt. mister hus osv. Hvis du en dag ikke er sammen med din kæreste mere og bor i et lejet hus ja så pakker du bare sydfrugterne og skrider. Det er vist set mere end een gang at det er sket. Bliver du/i træt af området tjaaa så er det at opsige lejemålet og rykke videre. Har set mange historier her på DTW om faranger der af den ene eller anden grund er kommet i konflikt med lokale thaier og måtte forsvinde i nattens mulm og mørke på grund af thaiernes sindsyge hævngerrighed. Jeg er enig i man skal leje hvis man er alene eller har et usikkert forhold , men hvis men er gift med en man stoler på er det meget beder at købe det er så dit og du kan gøre hvad du vil med det Det er den måde du bedst sikre din kone og evt børn på Og dem som må stikke af om natten er som regel selv ude om det husk vi er gæster i Thailand og skal behandle dem på den måde vi selv ønsker at blive behandlet på |
|
|
kennyth |
Lagt på d. 12/10-2011 14:58
|
Jeg har talt med banken og vi er kommet frem til hvis jeg selv sparer 30% giver de mig de sidste 70%. (Nu skriver jeg mig, men lånet er i konens navn). Jeg har grundlæggende en elendig indstilling til at spare op, men betaler altid mine regninger, derfor syntes jeg det var bedre blot at låne fra starten, da alt så var "som det skulle være", men ud over det, syntes jeg hvis man vælger at opbygge et tillidsfuldt og seriøst forhold med en thailænder, er man nødt til at købe et hus (Hvis man har et langvarigt forhold!!). Jeg har feks sagt til min kone det er en "joke" for hende at arbejde, pga de lave lønninger her er, så hun bruger davligdagen på nogle studier, kurser, venninder, familien, osv.. Men eftersom der jo (realistisk set), godt kunne ske noget noget med mig/os, senere hen, vil jeg gerne sørge for hun har det godt og ikke står hjemløs med en kop i hånden og tigger om småpenge på et gadehjørne. Ved at jeg køber et hus, (og leaser til undertegnede i 30 år) er vi begge sikret. Hun kan ikke smide mig ud og dermed er min investering i huset sikret, og hun er garanteret et hjem som gammel, så hun er ligeledes sikret. Betyder utroligt meget i et, ja.. uland! Men ang huskøb, ja, så er vi endeligt på rette vej |
|
|
vandango |
Lagt på d. 12/10-2011 18:06
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
kennyth skrev: Jeg har talt med banken og vi er kommet frem til hvis jeg selv sparer 30% giver de mig de sidste 70%. (Nu skriver jeg mig, men lånet er i konens navn). Jeg har grundlæggende en elendig indstilling til at spare op, men betaler altid mine regninger, derfor syntes jeg det var bedre blot at låne fra starten, da alt så var "som det skulle være", men ud over det, syntes jeg hvis man vælger at opbygge et tillidsfuldt og seriøst forhold med en thailænder, er man nødt til at købe et hus (Hvis man har et langvarigt forhold!!). Ha ha ja du slipper ikke for at købe huset, har endnu ikke mødt en Thailandsk kvinde, der ikke snakker om "huset", og nok skal bringe ønsket på bane fra tid til anden. Men det var interessant at følge tråden, og især at banken har åbnet en mulighed for jer, vil selv en dag gøre det samme. Jeg slipper ikke afsted med et 1. etagers hus, fruen drømmer om et "2 storey house", desværre er prissedlen fra 3.500.000 og op, der hvor vi bor når jeg er i Thailand. Men hun skal nok få sit fine hus en dag, heldigvis planlægger hun ikke at købe det nu men efter 5 år først, og det bliver 6 år, skal lige igennem 2012 først, inden vi tæller ned. |
|
|
AL 48 |
Lagt på d. 12/10-2011 18:40
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 868 |
Kennyth skriver:Jeg har grundlæggende en elendig indstilling til at spare op, men betaler altid mine regninger, derfor syntes jeg det var bedre blot at låne fra starten, da alt så var "som det skulle være", men ud over det, syntes jeg hvis man vælger at opbygge et tillidsfuldt og seriøst forhold med en thailænder, er man nødt til at købe et hus (Hvis man har et langvarigt forhold!!). Det er da godt at du skriver:- Synes jeg. For der er da adskillige der bor til leje, og som har været gift i flere år. |
|
|
Frank |
Lagt på d. 12/10-2011 19:05
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
kennyth skrev: Jeg har talt med banken og vi er kommet frem til hvis jeg selv sparer 30% giver de mig de sidste 70%. (Nu skriver jeg mig, men lånet er i konens navn). Jeg har grundlæggende en elendig indstilling til at spare op, men betaler altid mine regninger, derfor syntes jeg det var bedre blot at låne fra starten, da alt så var "som det skulle være", men ud over det, syntes jeg hvis man vælger at opbygge et tillidsfuldt og seriøst forhold med en thailænder, er man nødt til at købe et hus (Hvis man har et langvarigt forhold!!). Jeg har feks sagt til min kone det er en "joke" for hende at arbejde, pga de lave lønninger her er, så hun bruger davligdagen på nogle studier, kurser, venninder, familien, osv.. Men eftersom der jo (realistisk set), godt kunne ske noget noget med mig/os, senere hen, vil jeg gerne sørge for hun har det godt og ikke står hjemløs med en kop i hånden og tigger om småpenge på et gadehjørne. Ved at jeg køber et hus, (og leaser til undertegnede i 30 år) er vi begge sikret. Hun kan ikke smide mig ud og dermed er min investering i huset sikret, og hun er garanteret et hjem som gammel, så hun er ligeledes sikret. Betyder utroligt meget i et, ja.. uland! Men ang huskøb, ja, så er vi endeligt på rette vej Du burde måske også overveje din kones stilling, hvis du skulle stille træskoene inden lånet er tilbagebetalt... |
|
|
kennyth |
Lagt på d. 13/10-2011 00:03
|
Men ang huskøb, ja, så er vi endeligt på rette vej Du burde måske også overveje din kones stilling, hvis du skulle stille træskoene inden lånet er tilbagebetalt...[/quote] Jeg er stadig rimelig ung, og regner ikke med at simde træskoene før om 30 år +, men din pointe er helt sikker korrekt! Det kan være der er noget forsikring at få eller lign.. Ellers må hun på det tidspunkt jo "tvinges" til at finde et job haha Men tak for hjælpen alle sammen !! |
|
|
NoiNarak |
Lagt på d. 13/10-2011 00:13
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 586 |
Du kan selvfølgelig tegne en forsikring,der vil give din kone,et eller andet beløb-men husk også lige-at du/I kan melde Jer til hos ATP -mener det er efter 2 års samliv-og så vil hun få 50.000 kr. derfra når du dør-bare huskdør du,skal HUN selv rette henvendelse til ATP,det sker ikke automatisk. Det samme gør sig gældende for dine evt. børn under 21 år-som også vil kunne få de 50.000 kr-skat,ved selv at henvende sig hos ATP. Det samme med Pensionsstyrelsen-meld Jer til som ægtefæller eller samlevende og hun kan få efterlevelses pension-mener det er op til 3 måneder efter din død. Det er nogen af de måder du kan sikre, at hun har bare lidt,hvis det skulle ske. Ved godt, at det er peanuts,men dog en hjælp til en enke hernede, i en svær tid,som dette jo ville være. |
|
|
kennyth |
Lagt på d. 13/10-2011 02:37
|
Det lyder jo fornuftigt. Var ikke klar over det med. Forventede kun det galdt hvis det var med en dansk statsborger sådanne muligheder var gældne. Men super, lidt er jo bedre end intet. Håber dog som sagt ikke jeg dør før om 30-40 år |
|
|
NoiNarak |
Lagt på d. 13/10-2011 04:03
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 586 |
kennyth skrev: Det lyder jo fornuftigt. Var ikke klar over det med. Forventede kun det galdt hvis det var med en dansk statsborger sådanne muligheder var gældne. Men super, lidt er jo bedre end intet. Håber dog som sagt ikke jeg dør før om 30-40 år Du kan gå ind på SKATs hjemmeside og se under ATP og Pensionsstyrelsen side-der finder du alle oplysninger og skema til at melde jer til,som ægtefæller/samlevende. |
|
|
Lagt på d. 13/10-2011 04:18
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Hej Kennyth Læs lige indlægget fra Singhalover en gang til og tænk dig godt om. Er helt sikker på, at der er mange herinde, der har mistet hele deres investering i Thailand mig selv. incl. Om man er gift eller ej, så vent som f.eks. Vandango skriver. Jeg bliver også presset, men har sagt nej indtil videre og vil fortsat gøre det. Man kan nemt blive for afhængig af fruens familie, og et kæmpestort hus er ikke nemt at sælge igen. Og du har heller ikke nævnt hvor langt i er i jeres forhold, så slå koldt vand i blodet og vent lidt. |
|
|
kennyth |
Lagt på d. 13/10-2011 05:17
|
girobank skrev: Hej Kennyth Læs lige indlægget fra Singhalover en gang til og tænk dig godt om. Er helt sikker på, at der er mange herinde, der har mistet hele deres investering i Thailand mig selv. incl. Om man er gift eller ej, så vent som f.eks. Vandango skriver. Jeg bliver også presset, men har sagt nej indtil videre og vil fortsat gøre det. Man kan nemt blive for afhængig af fruens familie, og et kæmpestort hus er ikke nemt at sælge igen. Og du har heller ikke nævnt hvor langt i er i jeres forhold, så slå koldt vand i blodet og vent lidt. Hej Tak for din velmennende kommentar. Dog, har jeg været, meget heldig med min kone her i thailand. Vi har været gift 4 år, og jeg føler at jeg gerne vil have mit eget, ligesom min kone også gerne vil have sit. Giver en form for sikkerhed hos hende som jeg føler jeg godt vil give hende. Hvis der på et tidspunkt i fremtiden skulle opstå et problem i lokal området, der gjorde jeg var nødt til at pakke sydfrugterne uden hende, vil det blive med et trykket, men tilfredst smil over at jeg idet mindste fik nogle gode år med en kvinde jeg elsker, og jeg ved jeg hun har et hjem, og ikke kommer til at sidde på et gadehjørne som gammel. Dog tror jeg hun ville med mig uanset hvor jeg skulle flytte hen. Hvis problematikken var med konen, ville jeg stadig kunne gå fra huset med et smil. Så måtte hun bare overtage huslånet. Men forstår godt din bagtanke. Det er det sædvanlige, man hører alle steder fra .. Der mange der falder i fælden med at møde en, bruge hele opsparingen med det samme, også skrider hun efterfølgende! |
|
Spring til debat: |