Se indlæg
 Udskriv debat
Giftes i Danmark med Thai kvinde
elprepsi
Hej igen F. Rasmussen
Fra mit sidste besøg har jeg også billeder af hele hendes familie (næsten)
Billeder hvor jeg er fotograferet sammen med hendes far hendes tanter, billeder af hende sammen med hendes far stedmoder, bror, hans kone og deres børn.
Billeder jeg mener er guld værd fordi jeg er den første der harværet på besøg hos hendes familie, hun har ikke tidligere haft et sådant forhold at hun har ønsket familien skulle kende hendes kæreste.
Ved Du om man kan få udskrift af samtaler (hvem man har ringet til ) fra et taletidskort ????

bimmelim
Tror ikke du skal hænge dig sådan i de telefonsamtaler.
Email osv. vil være mindst lige så vigtige.
Evt. boardingpass, hotelkvitteringer, billeder, kopi af pas hvor stemplerne er og billeder burde være nok.
Har i fløjet sammen så er boardingpass også gode beviser hvis i sidder ved siden af hinanden.

www.kgi.dk
sudsakhon
Korrekt.
Det er i dit tilfælde ikke relevant med de udskrifter af samtaler.Vigtigere er at i FAKTISK og helt reelt taler sammen. (men gem alt hvad I umiddelbart har af anden dokumentation. )

I er jo bare to mennesker, der har mødt hinanden og elsker hinanden. Det er der ikke noget hverken mærkeligt, eller kriminelt i.
Når man læser myndighedernes afslag i andre sager, er det normalt heller ikke forhold som Jeres, der fylder mest. Selvom jeg må indrømme, at have taget mig til hovedet mange gange.

Der er ligesom to sæt kriterier for kravene I skal opfylde.
dels er der de helt formelle, som kan ses under "Betingelser for ægtefællesammenføring"

Det er somregel ikke her, at der er problemer. (Jo, man kan få et afslag),

I den "bløde ende" (f.eks. kan forholdet anses for at være reelt, ej proforma) er der er tale om en konkret VURDERING af sagen
I denne vurdering, som myndighederne SKAL foretage, er der mange faktorer, som skal undersøges.
Og da det netop er en vurdering, kan man ikke umiddelbart svare på om kravet er opfyldt.
Som jeg skrev tidligere, så ser jeg ikke de store problemer med jeres aldersforskel. Men KUN pga. Jeres lange historie sammen.
Havde I lige mødt hinanden på nettet, haft primær kommunikation gennem tolkende venner/familie og så søgt familiesammenføring. Ja, så havde det været meget op ad bakke. UANSET at alle andre krav ville være opfyldt.

Held og lykke...

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
larschr5
Hilux skrev:
Alt det ovenstående er selvfølgelig korrekt (garantien er kr. 130.000,- men det er jeg sikker på bare er en slå fejl)
MEN... check nu lige de undtagelser der er. F.eks bortfalder de fleste af kravene hvis du har særbørn m.v.
Hilux

Hvordan er du nået frem til en bankgaranti på 130.000 kr.? Ifølge nyidanmark.dk er bankgarantien "kun" på 100.000

http://www.nyidan...aeller.htm

Hilux
larschr5 skrev:
Hilux skrev:
Alt det ovenstående er selvfølgelig korrekt (garantien er kr. 130.000,- men det er jeg sikker på bare er en slå fejl)
MEN... check nu lige de undtagelser der er. F.eks bortfalder de fleste af kravene hvis du har særbørn m.v.
Hilux

Hvordan er du nået frem til en bankgaranti på 130.000 kr.? Ifølge nyidanmark.dk er bankgarantien "kun" på 100.000

http://www.nyidan...aeller.htm

Hej Lars
Du har fuldstændig ret.
De 130.000 kommer fra at det er det dobbelte beløb af den daværende sikkerhedsstillelse, men det blev som du skriver "kun" hævet til kr. 100.000

Hilux

Hilux
sudsakhon skrev:
@Hilux
Nej, jeg har skam ikke misforstået noget.

Nu er reglerne om særbørn ikke relevante, jf. Trådstarters oplysninger.

Men, for den generelle oplysnings skyld:

1: du henholder dig til reglerne i et link.. Det var skam også dem jeg refererede til. Men du har ikke læst hvad der står i selvsamme regler, du selv linker til! Prøv lige at klikke ind og læs igen. Friends again

Jeg har aldrig hørt om nogen der havde særbørn og hvor kravene ikke var frafaldet.

2. Ok?? Hvor mange konkrete sager har du baseret det på.?
Jeg formoder, at det så er noget du arbejder med dagligt.

3. Det er helt nyt for mig, at ÆUG skulle besidde oplysninger om anden retsanvendelse, således at det pligtmæssige skønselementet er suspenderet.

Jeg kan nemlig godt afsløre, at udover at det teknisk set ville være ulovligt for myndighederne, at træffe sådanne afgørelser, jf. de nugældende regler, ville en dygtig og saglig organisatition som ÆUG aldrig skrive sådan noget sludder

Du kunne vel ikke lige vise mig, hvor ÆUG skriver, at der pr. automatik gives dispensation for reglerne, når man har særbørn.?.

Jeg havde forventet en længere uforståelig juridisk udredning nu da jeg tillod mig at antyde at du havde misforstået noget. Denne var ikke helt så lang - og kun svært forståelig.

Hvis jeg skal komme med lidt konstruktiv kritik, så syntes jeg du skulle overveje hvad grunden til at mange spørgsmål bliver stillet her i forum. Efter min mening så giver du som regel et - formentlig juridisk korrekt - svar på mange spørgsmål, men du giver det samme svævende, ukonkrete og svært forståelige svar som man ville få ved at ringe til ULS (når man ellers kan komme igennem).
Jeg tror at grunden til at der bliver stillet spørgsmål her er at der søges nogle svar der er til at forholde sig til samt evt nogle eksempler fra "det virkelige liv"

Jeg har ikke noget behov for absolut at skulle have ret, men jeg ved at de ca. 20 ansøgninger jeg kender til og hvor der har været særbørn er kravene i alle tilfælde frafaldet. Og selvom OP ikke har givet udtryk for at at der kunne være forhold der kunne give dispensation fra nogle at kravene, så er der omvendt heller ikke givet udtryk for at der ikke kunne være sådanne forhold. Og her syntes jeg nok at det kunne være relevant at undersøge sin situation før man går i gang med at bruge en masse energi på at arrangere dansk kurser og tale med banken m.v.

Hilux

Hvis man læser svarene på de 2 sider til nu, er der vel ikke noget der kan bruges aom rettesnor.

Mange svar giver endnu flere spørgsmål end oplysning.

Bare se spørgsmålet med, hvad skal man bruge af papirer, hvis man skal giftes i Danmark,

En svarer at det klarede kommunen i Faxe, og næste svar, sådan gjorde vi også, selv om den ene tidligere har skrevet at han er blevet gift i Thailand.
# 5 og # 12

Så jeg vil mene mange af svarene har givet grund til endnu flere spørgsmål og nogle kan koste en ekstra tur til Thailand, hvis man rettede sig efter et.

sudsakhon
@Hilux
Du gav forkert information. Det rettede jeg dig i.
Du mente derefter, at jeg havde misforstået noget. Det rettede jeg dig i.

Det kan godt være du synes, at det jeg skriver er svært at forstå. Det må i så fald være emnet, idet svaret er ganske klart og tydeligt.

At du ikke er tilfreds med mine "udsvævende" svar, som ikke er bedre end hvad UDLST svarer kunne jo netop hænge sammen med at man forventer et konkret svar på en vurdering. Dette svar kan hverken je, UDLST eller andre give. Det afhænger af mange faktorer.

Du henviste til nogle links, hvor du tydeligvis havde læst forkert. desuden henviste du til ÆUG, hvor du tydeligvis havde også havde læst forkert.

Når der iøvrigt spørges til et problem, skulle jeg så undlade at give et juridisk korrekt svar? Bare fordi svaret ikke er tilfredsstillende.?

Når der ikke kan svares konkret, skulle jeg så bare opfinde et svar?

Jeg svarer jf. gældne regler. Det er udgangspunktet. Og læses disse regler forkert, og dermed rådgives forkert, så reagerer jeg på det!

Du søger at jeg giver information man kan forholde sig til samt evt nogle eksempler fra "det virkelige liv"

Det synes jeg nu nok jeg har svaret på.! Hvis du læser mine indlæg, beskriver jeg jo netop hvordan myndighederne prioriterer.

larschr5
yan skrev:
Hvis man læser svarene på de 2 sider til nu, er der vel ikke noget der kan bruges aom rettesnor.

Bare se spørgsmålet med, hvad skal man bruge af papirer, hvis man skal giftes i Danmark,

En svarer at det klarede kommunen i Faxe, og næste svar, sådan gjorde vi også, selv om den ene tidligere har skrevet at han er blevet gift i Thailand.
# 5 og # 12

Så jeg vil mene mange af svarene har givet grund til endnu flere spørgsmål og nogle kan koste en ekstra tur til Thailand, hvis man rettede sig efter et.

Pletskud!

At rette sig efter selvbestaltede eksperter kan kun give bagslag. Når det drejer sig om noget så vigtigt som at blive gift og få sin kone til landet, bør man som det mindste selv sætte sig grundigt ind i reglerne. Og så svært er det altså heller ikke, det er temmeligt godt beskrevet på følgende hjemmesider:

http://wwww.nyida...

http://www.aegtes...aenser.dk/

Som udgangspunkt er der selvfølgelig ikke noget galt i at spørge, men der er ingen herinde der kender til trådstarters forhold. Og der kan være mange detaljer der er væsentlige at vide for at kunne rådgive korrekt.

Mit råd til trådstarter må være. Læs op på kravene til familiesammenføring på de to ovenstående hjemmesider.

For at blive gift skal i DK skal hun have følgende dokumentation med:

http://www.ambban...bIDanmark/

Og så vil jeg anbefale at du kontakter din hjemkommune og spørger til om hvilke krav til dokumenter de har. Så er du på den sikre side.

clydehaumann
For at blive gift i Danmark skal en udlænding opholde sig lovligt i Danmark og kunne fremvise en cevilstandserklæring, sin fødselsattest og sit pas. Cevilstandserklæring og fødselsattest skal være oversat til engelsk og verificeret af det thailandske udenrigsministerium og ambassaden.
Familiesammenføring er et helt andet spørgsmål.
Thai Integration hjælper gerne med råd og vejledning og det er gratis.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

http://thaidanishservice.com
L
Ny ved jeg godt at tråden hedder "giftes i Danmark",
men hvis I begge bor i Thailand hvorfor så ikke bare gifte jer dernede og få dette dokument oversat til engelsk og verificeret.

Det blev jeg med min kone og det gik problem frit med at blive registreret i DK som ægtefæller og familiesammenført.

Om I så også vil på rådhus eller i kirke i en DK, ja det kan I jo gøre en anden god gang....

Peder1968
L skrev:
men hvis I begge bor i Thailand hvorfor så ikke bare gifte jer dernede og få dette dokument oversat til engelsk og verificeret.

Det blev jeg med min kone og det gik problem frit med at blive registreret i DK som ægtefæller og familiesammenført.

Om I så også vil på rådhus eller i kirke i en DK, ja det kan I jo gøre en anden god gang....

Om de bliver gift i Thailand eller Danmark er nok tæt på lige besværligt Wink

Det største problem kan meget vel være at søge om opholdstilladelse med alle disse regler der er kommet.
Jeg kan også kun anbefale at kigge nærmere på hjemmesiden "ægteskab uden grænser".

Jeg er bange for man bliver mere forvirret ved at læse de forskellige svar der er kommet i denne tråd (desværre) Frown
(samt den sædvanlige mudderkastning) Sad

kiml
yan skrev:

# 5 og # 12

Yan men jeg kan da kun svare på noget som jeg ved noget om. jeg er gift på Faxe Rådhus som jeg beskrev, længrer er den da ikke hvis det ikke kan hjælpe så skal jeg nok blande mig uden om. Men jeg prøver at hjælpe. Du sider bare og nærlæser indlæggene for så at være negativ, på dem der har noget at byde på BVADR.
[img][/img]

Hilux
sudsakhon skrev:
@Hilux
Du gav forkert information. Det rettede jeg dig i.
Du mente derefter, at jeg havde misforstået noget. Det rettede jeg dig i.

Det kan godt være du synes, at det jeg skriver er svært at forstå. Det må i så fald være emnet, idet svaret er ganske klart og tydeligt.

At du ikke er tilfreds med mine "udsvævende" svar, som ikke er bedre end hvad UDLST svarer kunne jo netop hænge sammen med at man forventer et konkret svar på en vurdering. Dette svar kan hverken je, UDLST eller andre give. Det afhænger af mange faktorer.

Du henviste til nogle links, hvor du tydeligvis havde læst forkert. desuden henviste du til ÆUG, hvor du tydeligvis havde også havde læst forkert.

Når der iøvrigt spørges til et problem, skulle jeg så undlade at give et juridisk korrekt svar? Bare fordi svaret ikke er tilfredsstillende.?

Når der ikke kan svares konkret, skulle jeg så bare opfinde et svar?

Jeg svarer jf. gældne regler. Det er udgangspunktet. Og læses disse regler forkert, og dermed rådgives forkert, så reagerer jeg på det!

Du søger at jeg giver information man kan forholde sig til samt evt nogle eksempler fra "det virkelige liv"

Det synes jeg nu nok jeg har svaret på.! Hvis du læser mine indlæg, beskriver jeg jo netop hvordan myndighederne prioriterer.

Du får ret og jeg får fred.... og alle er glade.

Hilux

L skrev:

Ja som jeg skrev tidligere giver indlæg flere spørgsmål end svar.

Manden har skrevet, at han bor i Danmark, så det kan der vel ikke blive debat om?

Og skulle man vælge at blive gift i Thailand, ja så er man faktisk gift og kan ikke blive gift en gang til hverken på rådhus eller i kirken.

Og selv om man bliver gift i Thailand er det noget vrøvl at skrive,

Total misvisende at man kan blive F/S, men gift ja.

kiml
yan skrev:
L skrev:

Ja som jeg skrev tidligere giver indlæg flere spørgsmål end svar.

Manden har skrevet, at han bor i Danmark, så det kan der vel ikke blive debat om?

Og skulle man vælge at blive gift i Thailand, ja så er man faktisk gift og kan ikke blive gift en gang til hverken på rådhus eller i kirken.
76 indlæg på små 14 dage. brug siden til noget i stedet for yak yak hele tiden.

Og selv om man bliver gift i Thailand er det noget vrøvl at skrive,

Total misvisende at man kan blive F/S, men gift ja.

[img][/img]

sudsakhon
@Hilux
At du ikke kan finde ud af at læse reglerne, men giver forkerte oplysninger, må du selv rode dig ud af.

Men at du mener, at jeg ikke giver korrekte svar, at jeg har nisforstårt udlændingeloven, er ikke noget jeg vil acceptere!!

Såfremt jeg tager fejl, som du påstår, bedes du enten vise hvori fejlen består, eller i modsat fald venligst at afholde dig fra,fejlagtigt, at korrigere på mine svar.

sudsakhon skrev:
@Hilux
At du ikke kan finde ud af at læse reglerne, men giver forkerte oplysninger, må du selv rode dig ud af.

Men at du mener, at jeg ikke giver korrekte svar, at jeg har nisforstårt udlændingeloven, er ikke noget jeg vil acceptere!!

Såfremt jeg tager fejl, som du påstår, bedes du enten vise hvori fejlen består, eller i modsat fald venligst at afholde dig fra,fejlagtigt, at korrigere på mine svar.

Du skal ikke finde dig i noget, sagsøg manden !

Noget helt andet er, at mange brugere herinde synes at have problemer med at forstå dine indlæg.

Har du overvejet ?:

1: At bruge stavekontrol.

2: At få en-eller-anden til at oversætte dine (sikkert korrekte) indlæg til et dansk, som almindelige brugere forstår.

hn

sudsakhon
@HN
Er det så mærkeligt, at man ønsker at en beskyldning for at misforstå loven bliver underbygget?

Og svar på:

1: Nope.. Kun hvis det så gælder alle.

2: Hvor er der noget, som ikke er til at læse?

Du læser da fint, du kan endog finde de steder, hvor jeg ikke har kunne ramme tasterne korrekt.

Hvem skulle jeg bruge som laveste fællesnævner.?

Hvad er problemet med lige at spørge, hvis der er noget specifikt, som man synes man har behov for at vide, og måske ikke lige forstår i formuleringen..
Redigeret af sudsakhon d. 19/09-2011 22:18

Hilux
hn skrev:
sudsakhon skrev:
@Hilux

Du skal ikke finde dig i noget, sagsøg manden !

Noget helt andet er, at mange brugere herinde synes at have problemer med at forstå dine indlæg.

Har du overvejet ?:

1: At bruge stavekontrol.

2: At få en-eller-anden til at oversætte dine (sikkert korrekte) indlæg til et dansk, som almindelige brugere forstår.

hn

HN,
Jeg tror det er formålsløst at at gå i diskution her.
Som jeg ser det, så vil manden vil have ret, og han bliver ved til han får det. Og at kun få kan / gider læse og forstå hans indlæg betyder intet for ham.
Da mine børn en gang i mellem opførte sig sådan (da de var små), så var det bedste at sige ja, give dem ret og en ekstra sutteflaske, så slappede de af og lagde sig til at sove - og vi havde fred...

Hilux

Spring til debat: