Se indlæg
Fra Thy til Thailand - Morten Nielsen
|
|
Lagt på d. 08/09-2011 12:40
|
|
Begynder Antal indlæg: |
ubon lynge skrev: yan skriver.: jeg har været her i mange år og jeg ved mere end dig. Hvor gammel er du lige, er det en børnehave det her. Hvis du har noget til tråden og havde fulgt lidt med ville du have læst det her, og måske forstået hvad jeg skrev. Du er uden for rækkevide. Færdig herfra. Så kan du påstå at munden er lukket. Jeg har boet i Thailand i mange år før nu. Og ved godt hvad dårlig domme der findes. Så ubon lynge, hvad mener du? er alderen afgørene og for hvad, men har du en menig om det tråden handler om hører jeg et da gerne. |
|
|
Lagt på d. 08/09-2011 12:57
|
|
Rawirot skrev: Sagen er at nu har du og andre bare bestemt at thai kvinder er nogle ludere der kun er ude efter penge. Og det spurgte jeg om ikke du kunne fortælle hvor jeg har skrevet det, for det er direkte løgn. Og det jeg påstår er i #15 hvor du skriver Rawirot skrev: Sagen er at nu har du og andre bare bestemt at thai kvinder er nogle ludere der kun er ude efter penge. Men jeg vil da undskylde at jeg blandede mig i en debat, som måske skulle være noget andet. Så undskyld herfra. |
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 08/09-2011 13:17
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 942 |
yan, fra et af dine tidligere indlæg i denne tråd: "Læser du alle indlæg så fordømmende eller alternativ så forstår jeg godt du ikke forstår, hvad der er debat og ikke noget personligt." Når man ser, hvordan du i en anden tråd kalder trådstarteren løgner, "jeg tror ikke på hans historie" når han fortæller om egne, personlige oplevelser og erfaringer, ser det nu ud som om, du selv har problemer med at trække grænsen. Peter
|
|
|
bannok |
Lagt på d. 08/09-2011 13:23
|
Øvet medlem Antal indlæg: 364 |
Det er kun en sang. Morten er vel blevet inspireret fra programmet fra Fra Thy til Thailand og visa versa, og så et program fra en anden dansk kanal hvor der var en mand der tog til Thailand for at finde en kone, og når han kom hjem igen med Thai damen flyttede mor ud. Jeg kan ikke se/høre noget ondt eller nogle fordomme i den sang, den er meget uskyldig. |
|
|
Lagt på d. 08/09-2011 13:53
|
|
paulsenp skrev: yan, fra et af dine tidligere indlæg i denne tråd: "Læser du alle indlæg så fordømmende eller alternativ så forstår jeg godt du ikke forstår, hvad der er debat og ikke noget personligt." Når man ser, hvordan du i en anden tråd kalder trådstarteren løgner, "jeg tror ikke på hans historie" når han fortæller om egne, personlige oplevelser og erfaringer, ser det nu ud som om, du selv har problemer med at trække grænsen. I min verden er der meget stor forskel på at sige historien er løgn, og så, at jeg ikke tror på historien. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 08/09-2011 14:23
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Er der er link til fortsaettelsen af "Fra Thailand til Thy" ? Sangen og melodien er der ikke noget galt med. Det er ophavsmandens tankegang og mening og den skal han have lov til at have. Nogen "hitmaker" bliver han nok aldrig, men man skal aldrig vide, det er set foer. |
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 08/09-2011 14:33
|
Nu er det jo dig selv, der kalder det for "en historie". Det blev præsenteret som en beretning om egne oplevelser. Hvis du ikke tror på "historien", hvad kan du så kalde den uden at bruge ordet "løgn"? Usand? Og hvad er så den, der fortæller en sådan "historie"? Peter
|
|
|
Lagt på d. 08/09-2011 14:53
|
|
Jeg må da vist have fat i en advokat for at være med i en debat om det skønne liv med en thai. |
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 08/09-2011 15:13
|
god idé
Peter
|
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 08/09-2011 16:33
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
@hugoboerge Dette er fortsættelsen.. Man krummer tæer helt op til knæhaserne http://www.dr.dk/...110142.htm |
|
|
vandango |
Lagt på d. 08/09-2011 17:08
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Ha ha ha fed tråd, fed troll fra webmaster, han ved at sangen vil medføre ballade. Men så kan samme master konstatere, at forummet er i fin form. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 08/09-2011 19:48
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
sudsakhon skrev: @hugoboerge Dette er fortsættelsen.. Man krummer tæer helt op til knæhaserne Jo, sandt nok. Takker for linket. Men en fremragende filmisk dokumentar, film, lyd, klip er alt sammen i top klasse. Jeg er også imponeret over den måde, de implicerede agerer på, hvor de tilsyneladende totalt ignorerer kameraet. Dokumentaren beskriver også på fornem vis nogle af de mekanismer, der driver værket for såvel de medvirkende farang som deres kvindelige modstykker Det er dog tydeligt at iagttage, at der igennem hele dokumentaren hersker en såre sentimental undertone. Det er dæleme ikke for sjov, at damerne indlader sig med danskerne i filmen. Men kort og godt, såre seværdig. Når det så er sagt, så kan det godt ærgre mig lidt at man får en sådan stereotyp opfattelse af thai/danske forhold. Der ser grangiveligt ud som, at disse forhold opstår som følge af matchmaking. Det er der mange herinde der kan tale med om, at dette ikke er tilfældet. mvh rinpoche Redigeret af rinpoche d. 08/09-2011 19:54 |
|
|
FCKdk |
Lagt på d. 09/09-2011 02:06
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 927 |
Genial sang, men mon ikke ironi kan være anvendt????
__________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 09/09-2011 04:11
|
sudsakhon skrev: @hugoboerge Dette er fortsættelsen.. Man krummer tæer helt op til knæhaserne http://www.dr.dk/...110142.htm Jeg takker. Downloader fra YouTube og downloader nu ogsaa den anden vej, dvs fra Thailand til Thy. |
|
|
natty |
Lagt på d. 09/09-2011 07:53
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Det er jo ret pudsigt, at man ikke kan li' dokumentarer, som viser andre sider af dansk/thai forhold end dem man ønsker at fremme. Come on, det er jo også en del af virkeligheden. Undrer mig i øvrigt over at over 500 thai kvinder finder Thy så fantastisk. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 09/09-2011 10:35
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
bannok skrev: Det er kun en sang. Morten er vel blevet inspireret fra programmet fra Fra Thy til Thailand og visa versa, og så et program fra en anden dansk kanal hvor der var en mand der tog til Thailand for at finde en kone, og når han kom hjem igen med Thai damen flyttede mor ud. Jeg kan ikke se/høre noget ondt eller nogle fordomme i den sang, den er meget uskyldig. Det andet program end "Fra Thailand til Thy" og "Fra Thy til Thailand" du nok tænker på hed "Købt fri til kærlighed" som blev sendt tilbage i 2004. Programmet kan ses HER Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 10/09-2011 05:27
|
Webmaster skrev: bannok skrev: Det er kun en sang. Morten er vel blevet inspireret fra programmet fra Fra Thy til Thailand og visa versa, og så et program fra en anden dansk kanal hvor der var en mand der tog til Thailand for at finde en kone, og når han kom hjem igen med Thai damen flyttede mor ud. Jeg kan ikke se/høre noget ondt eller nogle fordomme i den sang, den er meget uskyldig. Det andet program end "Fra Thailand til Thy" og "Fra Thy til Thailand" du nok tænker på hed "Købt fri til kærlighed" som blev sendt tilbage i 2004. Programmet kan ses HER Stor tak til Webmaster. |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 10/09-2011 13:57
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
nej det er vel mere de danske mænd, der måske nok i første omgang kan imponere en thai kvinde,men så når de kommer til danmark desværre opdager, hvad det er for et tågehorn de har fået fat i |
|
|
Rawirot |
Lagt på d. 10/09-2011 15:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 352 |
rinpoche skrev: sudsakhon skrev: @hugoboerge Dette er fortsættelsen.. Man krummer tæer helt op til knæhaserne Jo, sandt nok. Takker for linket. Men en fremragende filmisk dokumentar, film, lyd, klip er alt sammen i top klasse. Jeg er også imponeret over den måde, de implicerede agerer på, hvor de tilsyneladende totalt ignorerer kameraet. Dokumentaren beskriver også på fornem vis nogle af de mekanismer, der driver værket for såvel de medvirkende farang som deres kvindelige modstykker Det er dog tydeligt at iagttage, at der igennem hele dokumentaren hersker en såre sentimental undertone. Det er dæleme ikke for sjov, at damerne indlader sig med danskerne i filmen. Men kort og godt, såre seværdig. Når det så er sagt, så kan det godt ærgre mig lidt at man får en sådan stereotyp opfattelse af thai/danske forhold. Der ser grangiveligt ud som, at disse forhold opstår som følge af matchmaking. Det er der mange herinde der kan tale med om, at dette ikke er tilfældet. mvh rinpoche Det har du helt ret i . Men det er der ikke så mange der gider at høre om. Det er ikke sjovt og kan ikke gøres grin med. Det at gøre grin og nedgøre andre er en stor del af fornøjelsen for mange på disse sites som DTW. Men selvfølgelig er man den type some sidder et eller andet sted og keder sig og længes efter Pattaya kan man jo altid fornøje sig med at nedgøre dem som har et helt almindelig thai/dansk forhold. Tilfredsstillelse af egoet er en nødvendighed for os alle. At måden så er forskellig kan vel ikke forbavse nogen. Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk |
|
|
Lagt på d. 10/09-2011 15:49
|
|
Der ser grangiveligt ud som, at disse forhold opstår som følge af matchmaking. Det er der mange herinde der kan tale med om, at dette ikke er tilfældet. mvh rinpoche Og der er sikkert også mange der kan bekræfte en masse matchmaking. Og glem alt om kedsomheden og Pattaya, men vil man ikke høre på skilsmisseprocent o.s.v. ja så skal man jo bare lukke øjnene. ikke se, ikke høre, ikke tale. |
|
Spring til debat: |