Se indlæg
 Udskriv debat
12call Simkort udløber
natty
OleOrm skrev:
Ja det kunne måske være en ide, kan det også købes/tankes i 7-11

Ja det kan det, ville dog gå hen til TrueMove forretningen i lufthavnen, i ankomsthallen. De kan hjælpe med hvad du har brug for, og taler godt engelsk. Jeg mener iøvrigt også at AIS/12Call har en butik der, måske kan du få hjælp til dit nuværende nummer der.
Køb i lufthavnen og tank op som normalt.
Der er så mange former for simcard, med forskellige regler, som jeg ikke altid tror de kender forskellen på i 7-11.
Find selskabernes egne butikker eller en autoriseret forhandler.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

pdrhan
OleOrm skrev:
Hej

Jeg kan se levetiden på mit 12call simkort udløber inden mit næste besgøg i thailand. Er der nogen måder til at jeg kan forlænge tiden på. Der står endda næsten 300 baht på kortet, og vil være irriterende at skulle have et nyt nr.

Du kan toppe op online her via Visa eller Mastercard - ganske nemt og enkelt - hav telefonen med dit thai simkort i tændt og følg vejledning - det tager maks 5min!
Har lige gjort det herfra DK på konens og min thai telefon!
http://www.ais.co...topup.html
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

OleOrm
Nu kan jeg pludselig ikke finde dækning, det svinger tit om jeg kan få forbindelse eller ej

cesse
Det er ikke så længe siden at der var en tråd om dette og rådet var at kikke på denne side

[url]www.thaiprepaidcard.com[/url]

Hilsen Cesse

Lung Yao
OleOrm skrev:
Man får 14 dages forlængelse, når man fylder op for 100 baht. Mit kort udløber i 4. måned og jeg kommer ikke derud før i 8. måned, så har brug for 4 måneders forlængelse.

Shock -- Sad -- Angry -- Headbanger .......... Shock -- Sad -- Angry -- Headbanger ......Shock -- Sad -- Angry -- Headbanger

I forgårs købte jeg 2 Simkort fra 12Call og fik at vide at der handles ikke mere korte med 1års gyldighed. Sad Angry
Højst 60 dage kan man få ved at tanke for 200B. Jeg fyldte kun 100B på den ene og fik gyldighed til d.11-07 .
Den anden gjorde jeg intet ved og der fuldte 20B med og med gyldighed til 1-07-2011 og med et tilbud om at betale 150B og få taletid for 200 til alle netværk(?) MEN gyldigt i 20 dage. Smart, ikke?
Og for at føje spot til skade, så i går ringede min datters tlf. kl.07.45 og vedkommende der var i røret blev lidt forbavset at der var en farang der besvarede hendes opkald. Nok et fejlopkald tænkte jeg og det gjorde hun sikkert også, for hun ringede igen 2 gange med 5-10 min mellemrum og trejde gang forklarede min kone hende at nr. var lige blevet købt og tilhørte datterens tlf.
Til sammenligning så har jeg et DTAC(Happy) kort på min og jeg har beholdt samme nummer i nu 4-5 år, dog i Januar måned, på trods at der stod 175B på konto så blev gyldighedens dato ændret fra 16-07-2011 til februar 2011. Jeg fik en ven til at tage det med til LOS og optanke 100B og gyldigheden er nu 13-02-2012.
Hos ham der hvor jeg købte kortene fortalte han at ved at tanke 10B hvert 2 måned kunne man forlænge gyldigheden i ....60dage Hammer
Det er ved at blive en være "jungle" med disse thai Sim kort(måske være end flybilletter reglerAngel )
.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
Er der nogle af jer der ved om DTAC/Happy Simkort indkøbt NU har en gyldighed på 365 dage(efter optankning) eller er det den samme begrænsning som med 12Call ?
Hvad med TRUE Simkort ?
.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

natty
Lung Yao skrev:
Er der nogle af jer der ved om DTAC/Happy Simkort indkøbt NU har en gyldighed på 365 dage(efter optankning) eller er det den samme begrænsning som med 12Call ?
Hvad med TRUE Simkort ?
.

Da jeg tankede op med 100 baht på mit gamle True simkort i maj, blev det forlænget i 12 måneder. "you have now xxx. tbh, valid until xxx/05 2012."
Men problemet er jo, som du selv skriver, om nye simkort har samme gyldighedsperioder.

Alle selskaberne har jo adskillige forskellige slags sim med forskellige betingelser, så jeg ville nok prøve at finde selskabernes egne butikker, og ikke bare dem som har "lånt" logoerne.
Både AIS/123Call og True har egne butikker i Suvannabhumi, og jeg ved at True også har sin egen shop i Silom CP Tower. Så mon ikke de findes andre steder.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

TG950
Lung Yao skrev:
Hvad med TRUE Simkort ?
.

prøv her :
http://eservice.d...dex?lang=E

Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

SteenJ
Mit 12call sim var udløbet, men da jeg landende i bkk 13. juni gik jeg hen til deres shop i lufthavnen og spurgte om kortet kunne åbens igen eller skulle købe et nyt nummer. Hvis jeg satte 100 bth. ind kunne hun åbne det igen. Og det blev så gjort. Sååååååååå noget kan altså lade sig gøre.
Hilsen
Steen
HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.

Lung Yao
natty skrev:
Lung Yao skrev:
Hvad med TRUE Simkort ?
.

Da jeg tankede op med 100 baht på mit gamle True simkort i maj, blev det forlænget i 12 måneder. "you have now xxx. tbh, valid until xxx/05 2012."
1)Men problemet er jo, som du selv skriver, om nye simkort har samme gyldighedsperioder.
Alle selskaberne har jo adskillige forskellige slags sim med forskellige betingelser, så jeg ville nok prøve at finde selskabernes egne butikker, og ikke bare dem som har "lånt" logoerne.
2)Både AIS/123Call og True har egne butikker i Suvannabhumi, og jeg ved at True også har sin egen shop i Silom CP Tower. Så mon ikke de findes andre steder.

1) Nemlig, i dag prøvede at tanke op online hos Tesco/Lotus på kortet hvor der var kun 20B på og gyldighed til i morgen. Det gik fint og en SMS blev modtaget med ordlyden :
<< Du har lige tanket op med 50B og din saldo er nu 68B gyldigt til...................d. 8-07-2011>>BVDr
Så påstanden fra sælgeren(som jeg ikke troede en halv meter af) om at kortets gyldighed ville blive forlænget med 60 dage ved næste optankning holdt ikke.Sad

2) Det er lidt langt at køre til når jeg er i Korat Angel Men jeg mener at alle 3 selskaber har eget kontor i The Mall, og jeg smutter forbi i morgen.

.

Lung Yao
SteenJ skrev:
Mit 12call sim var udløbet, men da jeg landende i bkk 13. juni gik jeg hen til deres shop i lufthavnen og spurgte om kortet kunne åbens igen eller skulle købe et nyt nummer. Hvis jeg satte 100 bth. ind kunne hun åbne det igen. Og det blev så gjort. Sååååååååå noget kan altså lade sig gøre.Hilsen Steen

1) Ja, det kan lade sig gøre med en "gammel kort" der var udløbet, men mit problem er med en ny indkøbt kort.
2) Hvad siger så din ny udløbsdato ?

Jeg har også 2 DTAC korte som var udløbet(inaktiv/indsæt et Sim kort) hvor der er stadigt nogle penge på kontoen som jeg skulle se at få re-aktiveret.
.

Lung Yao
TG950 skrev:
Lung Yao skrev:
Hvad med TRUE Simkort ?.

prøv her :
http://eservice.d...dex?lang=E

Linken kræver at man registreres og det venter jeg med efter at have talt med kontoret i byen. Tak alligevel.
.

Lung Yao
Er det det samme som forgår rundt om i riget ?

Indtil August sidste år, var der tonsvis af salgsboder for Simkort, både i de forskelige varehuse som her i Korat:
The Mall - IT Plaza - Klang Plaza - Night Bazaar - Big C - Tesco/Lotus - 7/11 - og ikke mindst på alle markeder.
Men lige nu er der begrænset, de fleste sælger nu telefoner(som før) og Covers i alle udforminger og farver, men kun få Simkorts og måske dem med "Bør Suai"(Number suai) = ønskenummer, hvor kortet til en normal pris af fx. 49B sælges til 199 eller 299, hvis endenummer er xxxxxx0011 , xxxxxx0288, osv.

Er måske fortjenesten på salget af Simkort så lille at de ikke sælge l....t og især hvis de har en "begrænset levetid".

.

Lung Yao
Jeg glemte at nævne at efter at have købt et nyt Sim kort hos DTAC med gyldighed i 365 dage, så var jeg derefter forbi AIS butikken (12Call) og der fik jeg at vide at det var rigtigt at de fleste nye kort var "promotion kort"(tilbud). Da jeg udtryklige gjorde dem opmærksom på at det ville være besværlige for mig at optanke hvert 60ende dag når jeg var bosat i DK.
Så nævnte de at jeg skulle så anmode om et Sim kort der lød som : "Sawadee Nana" og forlange at der skal være den med 1 års gyldighed(det er ikke alle forhandler der har den). Jeg fandt desvære ikke nogle inden jeg rejste tilbage til DK.
Nogle af jer der har prøvet dem med 365dages gyldighed? alså dem fra 12Call (ikke DTAC eller True).

.

pdrhan
Lung Yao skrev:
Jeg glemte at nævne at efter at have købt et nyt Sim kort hos DTAC med gyldighed i 365 dage, så var jeg derefter forbi AIS butikken (12Call) og der fik jeg at vide at det var rigtigt at de fleste nye kort var "promotion kort"(tilbud). Da jeg udtryklige gjorde dem opmærksom på at det ville være besværlige for mig at optanke hvert 60ende dag når jeg var bosat i DK.
Så nævnte de at jeg skulle så anmode om et Sim kort der lød som : "Sawadee Nana" og forlange at der skal være den med 1 års gyldighed(det er ikke alle forhandler der har den). Jeg fandt desvære ikke nogle inden jeg rejste tilbage til DK.
Nogle af jer der har prøvet dem med 365dages gyldighed? alså dem fra 12Call (ikke DTAC eller True).

.

dET JEG HAR FIK JEG DEM TIL AT CHECKE I ais/1-2cALL shop i The Mall/Korat , det er et simkort jeg købte for 3årsiden og det viser sig at det netop har en gyldighed på 365dage - hun sagde yderligere at det er en super aftale der er på det kort da det er billigt at ringe fra?? Hvad så det lige betyder , men jeg skal bare online tanke 100THB så har det igen en gyldighed på 365 dage fik jeg at vide..men om det heddder det ene eller andet ved jeg ikke...
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

Lung Yao
pdrhan skrev:
...............................................................
dET JEG HAR FIK JEG DEM TIL AT CHECKE I ais/1-2cALL shop i The Mall/Korat , det er et simkort jeg købte for 3årsiden og det viser sig at det netop har en gyldighed på 365dage - hun sagde yderligere at det er en super aftale der er på det kort da det er billigt at ringe fra?? Hvad så det lige betyder , men jeg skal bare online tanke 100THB så har det igen en gyldighed på 365 dage fik jeg at vide..men om det heddder det ene eller andet ved jeg ikke...

JA, det er det samme kort som jeg havde også, fra 2008.
Dem jeg spurgte om var de "nye kort"(købte indenfor de sidste 3 mnd).

.

jesperfrb
Ja. jeg har 12call, virker 365 dage ved optakning på 100 baht! Kan bruge 009, eller 008, så det bliver billigere at ringe til Eruopa!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Lung Yao
jesperfrb skrev:
Ja. jeg har 12call, virker 365 dage ved optakning på 100 baht! Kan bruge 009, eller 008, så det bliver billigere at ringe til Eruopa!

Ja tak. Det samme gælder for Pdrh og mit "gamle" Sim kort.
Men igen er jeg interesseret i at høre HVORNÅR købte du dit ?
12Call Freedom er No Go, kun 30 eller 60 dage, men dem købte i 2009-2010 giver gyldighed på 365 dage ved optankning.
.

tigerdut
købte DTAC/Happy kort november 2010, satte 300 baht ind via Kasikorn Bank i januar og kortet udløb i marts !
ØV ØV for nummeret er koblet til min bankkonto i Kasikorn, således at enhver transaktion medfører en kode-sms til dette nr.
Så nu ved jeg faktisk ikke hvordan jeg kan overføre penge.
Tosset system at kortet lukkes med så kort varsel når der ovenikøbet står penge på det !

Lung Yao
tigerdut skrev:
købte DTAC/Happy kort november 2010, satte 300 baht ind via Kasikorn Bank i januar og kortet udløb i marts !
ØV ØV for nummeret er koblet til min bankkonto i Kasikorn, således at enhver transaktion medfører en kode-sms til dette nr.
Så nu ved jeg faktisk ikke hvordan jeg kan overføre penge.
Tosset system at kortet lukkes med så kort varsel når der ovenikøbet står penge på det !

Det skyldes at du købte "den forkerte korte"(beregnet til fastboende, som kan hele tiden følge med saldoen og især UDLØBSTIDEN). Men dem som sælger kortet er kun interesseret i at sælge (l)kortet og nogle er de enten fuld af løgn eller aner ikke en skid om gyldigheden. << You top-op 100B and you talk 60 days>>
Det var det samme som sket for mig og jeg opdagede det da jeg skulle modtage den OTP (One Time Pincode) fra Kasikorn Bank.
Her i Juli (klog af skade Angel) købte jeg efter vejledning fra bestyren af DTAC forretning i The Mall i Korat, kortet der hedde "Happy 15 16 og fyldte 200B xtra, og den er gyldigt i 365 dage fra den dag(til 11-07-2012). Nu har jeg forlænget gyldigheden ved at fylde 100B for at se om det stadigt virkede efter hensigten efter hjemkomst til DK.
Jeg mogtog det du kaldte "kode-sms"(OTP) og efter endte transaktion så kom der et nyt sms hvor der stod at nu var gyldigheden forlænget med 365 dage (04-08-2555[2012]).

.

Spring til debat: