Se indlæg
 Udskriv debat
POINT systemet rammer også børn
John
Lung Yao@
Jeg skrev også at det var to forskellige sager men at de "lugter lidt af det samme" nemlig uretfærdighederne i den nye lov.

Og jo flere uretfærdigheder der kommer ud til pressen jo mere pres er der på politikkerne.
Mon ikke de fleste borgere og politikkere, kan se uretfærdigheden i en sag som din datters!!
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Lung Yao
sudsakhon skrev:
Kære Lung Yao
"Ro på".... Det ser ikke helt sort ud.!
Hvad man mener om dette pointsystem og hvem der har fået det indført er politik og er ligegyldigt i den konkrete sag.
Problemet er, at afslaget er givet korrekt efter loven.
Husk, at afslaget er for permanent opholdstilladelse. Hun har stadig sit opholdsgrundlsg. (Det er det vigtigste, selvom det er sindsygt irreterende at skulle forlænge)
Der er 2 ting der kan gøres nu:
Der vil altid være tale om en konkret vurdering om kravene er opfyldt.
I din datters tilfælde, bør I søge administrativ rekurs for skønsudøvelsen, med henvisning til
1: hendes alder (børn deltager sjældent i de aktiviteter listet i kravet vedrørende aktivt medborgerskab )
2: Henvis til aktiviteter som kan SIDESTILLES med disse krav.
jf. § 5 i lov om folkehøjskoler, efterskoler, husholdningsskoler og håndarbejdsskoler (frie kostskoler).
Hun har jo færdiggjort folkeskolen (ved ikke om der er efterskoleophold, men idet hun nu er igang med en faglig uddannelse KAN det MULIGVIS sidestilles med de nævnte krav)
HUSKGriner vil altid være tale om en konkret vurdering om kravene er opfyldt.

2: I kan vente til juni 2011 og lade hende tage medborgerskabsprøven:
.................................................................................................
Det vigtigste for Jer er, at det FØRSTE tiltag ikke udelukker det ANDET.

Hun har, populært sagt, 2 skud i bøssen.
Held og lykke!!
Skulle I have brug for yderligere uddybning af Jeres rekursmuligheder, er du velkommen til at skrive en PM.
MVH,Flemming Rasmussen

Hej Flemming,
Tak for dit tilbud.Jeg skal nok kontakte dig når det bliver aktuelt.
Jeg er bange for at hun kun har 1 skud i bøssen, for det andet er nok "løs krudt"(blank).
1- Er en hypotetisk mulighed, idet mange børn og især Thai piger i 14-15-16 års alder, er ikke modne til at forstå alvoren vedr. deres fremtid (heldivis ikke alle, der er mange som klarer udmærket m.h.t. studier eller arbejdsmarket efter folkeskolen).
2- Er mere sandsynligt.

Hun er sikkert blevet bedømt efter kritterierne i mit næste indlæg.
.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
Igen til SKRÆK og ADVARSEL for alle jer med medbragte teenager børn som er eller ved at blive skoletrætte:
Read the rules

http://www.nyidan...ndinge.pdf

<< Særlige regler for unge
Hvis du søger om permanent (tidsubegrænset) opholds-tilladelse, når du er 18 år, men inden du fylder 19, og hvis du siden folkeskolen uafbrudt har været i uddannelse eller har haft fuldtidsarbejde, er du undtaget fra kravet om mindst 2½ års beskæftigelse og fra de supplerende be-tingelser, som giver de sidste 15 point(markeret med rødt) Du behøver altså ikke opfylde disse betingelser.
Du skal derfor være opmærksom på, at det kan gøre det sværere for dig at få permanent (tidsubegrænset) opholdstilladelse, når du fylder 18, hvis du har holdt pauser i dit uddannelsesforløb eller har haft jobskifte med længere pauser imellem job. I disse tilfælde skal du opfylde alle betingelserne
>>

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
John skrev:
Lung Yao@
Jeg skrev også at det var to forskellige sager men at de "lugter lidt af det samme" nemlig uretfærdighederne i den nye lov.
Og jo flere uretfærdigheder der kommer ud til pressen jo mere pres er der på politikkerne.
Mon ikke de fleste borgere og politikkere, kan se uretfærdigheden i en sag som din datters!!

John,
Jeg forstod udmærket hvad du mente, men jeg skrev at det var "mere kød" på sådan en sag, hvor vedkommende (oveni købet gravid) skulle stå til udvisning fra DK.
Og flere uretfærdigheder skal der nok komme flere af, da jeg er overbevist at listen ville blive længere og længere inden året er omme og et valg udskrevet.
.

Havnso
Danmark er fame et sygt land som er under afvikling kurven peger stadig nedad
og håb er der ikke noget af
så jeg lægger planer om at forlade den synkende skude
Dead
må de skide politikker brænde i helvedeHeadbanger

TG950
Havnso skrev:
Danmark er fame et sygt land som er under afvikling kurven peger stadig nedad
og håb er der ikke noget af
så jeg lægger planer om at forlade den synkende skude
Dead

jamen, hvis alle forlader den synkende skude så får DF lige hvad de vil have nemelig allle udlændinge samt familiesammenførte ud af landet, næ kæmp til det sidste om det så skal koste blod sved & tårer, ned med nakken får de mig aldrig, sådan nogle skvat nagler til DF og deres medløber slæng.

at bruge pressen er en glimmerende idé, uanset om man vil eller ej.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

waree
glæder mig til at læse at alt er ok. for dig og din familie.
efterhånden er det sku flovt at være dansker.
der er kandidater nok i folketinget til at åbne et nyt åndsvage hjem til den lukkede afdeling
Angry

sudsakhon
Med hensyn til de særlige regler for unge, vedr. supplerende krav i ansøgningen om tidsbegrænset opholdstilladelse kan nævnes, at de kun vedrører de sidste 15 point. Derfor var de også udeladt som materiel begrundelse i en evt. administrativ rekurs.
Det er ikke umuligt, at der i en administrativ rekurs, i den nærværende sag,, kunne lægges vægt på en udvidet fortolkning af kravene for at have udvist aktivt medborgerskab.
Jf. forvaltningsretlige regler om forvaltningsafgørelsernes indhold (hjemmelskravet og de uskrevne krav vedrørende magtfordrejning, proportionalitet, skøn under regel mv.) er det en overtrædelse at sætte skøn under regel. DVS. der skal tages INDIVIDUELT stilling til alle argumenter.
De argumenter er måske ikke fremkommet under selve ansøgningen, men ved en evt. administrativ rekurs, hvis indhold jeg tidligere har beskrevet, er det en overtrædelse af de forvaltningsretlige regler ikke at iagttage.
Populært sagt igen: Der er skam to skud, og de er begge skarpe.
De særlige regler for unge, som der senere fremhæves, kan bogstaveligt læses som en lempelse af kravene, men som det ganske rigtigt er fremført, skal der ikke ret megen ”slingrekurs” efter folkeskolen til at forværre mulighederne for tidsbegrænset opholdstilladelse.
Sidstnævnte er en helt anden diskussion, men vigtig for de som har teenagebørn uden tidsbegrænset opholdstilladelse.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Lung Yao
waree skrev:
glæder mig til at læse at alt er ok. for dig og din familie.
efterhånden er det sku flovt at være dansker.
der er kandidater nok i folketinget til at åbne et nyt åndsvage hjem til den lukkede afdeling Angry

Hej J...,

Tak for din "medfølelse".

Næste træk fra regeringens siden ville måske være at unge Jydske eller Bornholmske børn der skal studere i KBH, skal også bestå en medborgerskabsprøve for at blive optaget. Angel
.

Lung Yao
sudsakhon skrev:
Med hensyn til de særlige regler for unge, vedr. supplerende krav i ansøgningen om tidsbegrænset opholdstilladelse kan nævnes, at de kun vedrører de sidste 15 point. Derfor var de også udeladt som materiel begrundelse i en evt. administrativ rekurs.
Det er ikke umuligt, at der i en administrativ rekurs, i den nærværende sag,, kunne lægges vægt på en udvidet fortolkning af kravene for at have udvist aktivt medborgerskab.
Jf. forvaltningsretlige regler om forvaltningsafgørelsernes indhold (hjemmelskravet og de uskrevne krav vedrørende magtfordrejning, proportionalitet, skøn under regel mv.) er det en overtrædelse at sætte skøn under regel. DVS. der skal tages INDIVIDUELT stilling til alle argumenter.De argumenter er måske ikke fremkommet under selve ansøgningen, men ved en evt. administrativ rekurs, hvis indhold jeg tidligere har beskrevet, er det en overtrædelse af de forvaltningsretlige regler ikke at iagttage.
Populært sagt igen: Der er skam to skud, og de er begge skarpe.
De særlige regler for unge, som der senere fremhæves, kan bogstaveligt læses som en lempelse af kravene, men som det ganske rigtigt er fremført, skal der ikke ret megen ”slingrekurs” efter folkeskolen til at forværre mulighederne for tidsbegrænset opholdstilladelse.
Sidstnævnte er en helt anden diskussion, men vigtig for de som har teenagebørn uden tidsbegrænset opholdstilladelse.

Hej Flemming,

Og her er afslaget i sin "fuld ordlyd":
- Vi har herved lagt vægt på, at du ikke har udvist medborgerskab her i landet gennem mindst 1 års deltagelse i bestyrelser, organisationer m.v.
- Vi har i den fornbindelse lagt vægt på, at du ifølge egne oplysninger ikke har udvist medborgerskab her i landet gennem mindst 1 års deltagelse i bestyrelser, organisationer m.v.
- Vi finder endvidere ikke, at du har dokumenteret, at du ikke er i stand til at opfylde kravet om aktivt medborgerskab.
- Vi finder således ikke at vi på baggrund af Danmarks internationale forpligtelser,herunder FN's konvention om rettigheder for personer med handikap, skal fravige kravet om aktivt medborgerskab, jf. udlændingeloven §11,stk 12.

- Vi bemærker,at vi ikke har taget stilling til, hvorvidt betingelserne i udlændinglovens §11,stk.4, nr. 2-3 er opfyldt.

De har nok lagt vægt på det sidste som du skrev (og du mente nok tidsUbegrænset), nemlig at HUN efter 10kl. for 2½ år siden ikke har lavet noget, til hun startede på sin nuværende uddannelse. Denne gang var der INGEN specifikke krav for unge mellem 18 og 19 der ville søge om permanent opholdstilladelse, m.h.t. "aktivt medborgerskab". Jeg mener at det kom sidste sommer, da loven blev vedtaget. Derfor havde HUN ingen jordisk chance for at leve op til kravene vedr. de sidste 15 point.
Endvidere ville jeg også korrigere dit svar da du også nok mente :
.....men vigtig for de som har teenagebørn MED (ikke uden) tidsbegrænset opholdstilladelse.
eller måske mente du korrekt "uden tidsbegrænset opholdstilladelse", hvid du hentydede til at de indtil deres fyldte 18år følger moderens/faderens opholdstilladelse.
.

Webmaster
Vi har herved lagt vægt på, at du ikke har udvist medborgerskab her i landet gennem mindst 1 års deltagelse i bestyrelser, organisationer m.v.

Som jeg læser det, er grundlaget for afgørelse meget lig den vi så for 2-3 uger siden med tolken som har været udsendt til Afghanistan.

Som Venstre's integrationsordfører Karsten Lauritzen siger det:
Venstre integrationsordfører Karsten Lauritzen forholder sig til, at reglerne er fulgt.
- Man kan jo definere aktivt medborgerskab på mange måder. Vi har valgt en snæver definition, for at det skal være let at administrere og ubureaukratisk.
- Og hvis man har været udsendt som tolk, så har man jo være udsendt af forsvaret og ikke som en del af det frivillige foreningsliv, siger Karsten Lauritzen til Information.

Links: Veteran nægtet permanent ophold (TV2) og Tolk nægtet ophold i Danmark (DR)

Har din datter ikke været medlem af en sportsklub/forening/ungdomsklub eller lignende og kan ad den vej kan dokumentere at hun har været en del af foreningslivet ? Eller er det mon muligt at blive meldt ind i en forening med tilbagevirkende kraft ?
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Lung Yao
Webmaster skrev:
....................................................................................................
Har din datter ikke været medlem af en sportsklub/forening/ungdomsklub eller lignende og kan ad den vej kan dokumentere at hun har været en del af foreningslivet ? Eller er det mon muligt at blive meldt ind i en forening med tilbagevirkende kraft ?

Mener desvære ikke at det ville være nok, for der står :
Efter udlændingelovens § 11,stk 5, opnår udlænding 15 point, hvis udlænding har udvist aktivt medborgerskab (ikke medlemskabAngel ) her i landet gennem mindst 1 års deltagelse i bestyrelser, organisationer m.v. eller hvis udlændingen har bestået en medborgerskabsprøve, jf. integrationslovens § 41a.

Kravet om deltagelse i bestyrelser, organisationer m.v. vil eksempelvis være opfyldt, hvis du i mindst 1 år har:
  • været medlem af en forældrebestyrelse, en skolebestyrelse, en bestyrelse for almennyttig boligorganisation eller et ældreråd (som 16-18 årrig Headbanger)
  • deltaget i børne-eller ungdomsarbejde, f.eks. ved at fungere som træner i idrætsforening eller ved at gennemføre en dommer-eller træneruddannelse.
  • deltaget i højskoleophold, rollemodelarbejde eller været angageret i andre organiserede fritidsaktiviteter for børn og unge, f.eks. lektierhjælp eller
  • deltaget i almennyttigt organisationsarbejde, f.eks. hvis du aktivt har deltaget i arbejdet i en forenings drift.

Nu står der f.eks. intet om Elevrådbestyrelse og dette har hun heller ikke været med i, men kunne være et incitament for andre og som ville være passende til 14-18 årrige børn, da alle de andre muligheder/krav er møntet på voksne. Og om den kan sættes i gruppe med "skolebestyrelse".
.
Redigeret af Lung Yao d. 18/02-2011 16:14

DKPete
Har godt nok ikke noget med din datter at gøre - men på Jobcenter sagde de at feks medlaem af en grundejerforenings bestyrelse er ok - har tænkt mig at min kone bliver kasserer her i vores lille grundejer forening (6 huse) så må vi se om det accepteres når den tid kommer. Og nej hun kommer ikke til at styre foreningens finanser :-)

Spring til debat: